ایمپلنت، قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ انواع ایمپلنت دندان. عفونت‌های ایمپلنت دندان. طول عمر ایمپلنت. قیمت ایمپلنت. ایمپلنت اقساطی. مزایا و معایب ایمپلنت. مراقبت‌های بعد از ایمپلنت.

ایمپلنت، قیمت ایمپلنت دندان
7 دی 1397
دسته بندی: خدمات شاخص,ایمپلنت,

ایمپلنت دندان:

برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. این مشکل نه تنها از لحاظ ظاهری خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگر مانند ناراحتی ناشی از خوب غذا نخوردن و... را نیز به وجود می‌آورد.

ایمپلنت یا ایمپلنتولوژی، روشی مناسب برای حل مشکلاتی از این قبیل می‌باشد. ایمپلنت دندان با قرارگیری در فک، در واقع نقش دندان‌های اصلی شما را ایفا خواهد کرد. جنس ایمپلنت‌ها از تیتانیوم خالص است که به عنوان ریشه‌ی دندان به منظور نگهداری از روکش‌های جایگزین تاج دندان استفاده می‌شوند.

برای مشاهده مراحل انجام ایمپلنت دندان فیلم زیر را مشاهده کنید.

مراحل انجام ایمپلنت دندان:

1. معاینه و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت به همراه هزینه
  2. در صورت احتیاج، کشیدن دندان در این مرحله از درمان می‌باشد.
  3. جراحی و نصب پایه‌ی ایمپلنت
  4. طراحی چاهک لثه‌ای برای گذاشتن لبه‌ی روکش‌ها در زیر لثه، جهت پیشگیری از وارد شدن مواد غذایی به زیر ایمپلنت
  5. انتخاب رنگ، قالب‌گیری و ارسال قالب به لابراتور
  6. انجام کارهایی مثل: طراحی لبخند، موقعیت لبه‌ی دندان‌ها، تعیین ارتفاع فک و...
  7. ارسال قالب به لابراتور
  8. چسباندن نهایی ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان بر اساس شکل، روش کاشت، تعداد مراحل و... به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط و نیاز بیمار یکی از انواع ایمپلنت را انتخاب می‌کند... (ادامه مطلب)

ایمپلنت دیجیتالی:

یکی از انواع جدید ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتالی می باشد.با ایمپلنت های دندانی دیجیتال، احتمال دارد که دندان موقت خود را در همان روز دریافت کنید. و به طور کلی بیشتر احتمال دارد که ترمیم تان را سریع تر، به طور متوسط ​​5-7 روز، در مقایسه با 123 روز برای روش های سنتی دریافت کنید. یکی از بهترین مزایای ایمپلنت های دندانی دیجیتال این است که این روش زیاد طول نمی کشد. در حالی که عمل جراحی ایمپلنت سنتی برای دو ایمپلنت می تواند 130 دقیقه یا بیشتر طول بکشد، مرحله اولیه عمل جراحی به روش دیجیتال ما را قادر می سازد که تمام جزئیات را قبل از عمل بررسی کنیم و فرآیند را بهینه سازی کنیم.

بسیاری از مردم نگران هستند که روش ایمپلنت دندانی درد داشته باشد، اما با بیهوشی مدرن، در طول درمان هیچ ناراحتی وجود ندارد. و با روش ایمپلنت دیجیتال ما می توانیم حتی بیشتر ناراحتی را کاهش دهیم. نیازی به برش نیست و نیازی به بخیه کردن نیز در این روش وجود ندارد. مراحل عمل جراحی دیجیتال همچنین به ما اجازه می دهد که روش را برای به حداقل رساندن اختلالات لثه و فک بهینه سازی کنیم.

عفونت‌های ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان هم مانند دندان طبیعی ممکن است دچار آلودگی شود و اگر این آلودگی نادیده گرفته شود، می‌تواند سبب بروز بیماری‌ها و ناراحتی‌های زیادی شود. پس در صورت بروز هر گونه علائم آلودگی و عفونت، فرد باید... (ادامه مطلب)

هزینه‌ی ایمپلنت:

هزینه‌ی مربوط به کاشت دندان یا ایمپلنت به عوامل زیادی از جمله: کشور سازنده و تکنولوژی‌های مربوط به آن، کیفیت قطعات و تجهیزات مورد استفاده، هزینه‌ی پزشک معالج، ضمانت قطعات ساخته شده، کارهایی که در صورت نیاز باید قبل از ایمپلنت انجام شود، مثل جراحی و... بستگی دارد. شما با مشاوره و معاینات مربوطه می‌توانید نرخ دقیق را دانسته و با توجه به نیاز و بودجه‌ی خود، ایمپلنت مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان، مزایا و معایب ایمپلنت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان، انواع ارتودنسی دندان، ارتودنسی با لیزر

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

این روش، بیشتر جنبه‌ی درمانی دارد و مسلما با اندکی درد همراه می‌باشد. این درد معمولا 6 الی 10 روز طول می‌کشد و اگر مدت زمان بیشتری طول بکشد و یا درد غیرقابل تحملی داشته باشید، حتما مشکلی وجود دارد و باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر تورم در دهان و لثه‌ خود احساس کردید بعد از گذشت ... (ادامه مطلب)

طول عمر ایمپلنت یا کاشت دندان چقدر است:

در صورت نگهداری درست و رعایت نکات بهداشتی، به راحتی می‌توانید از ایمپلنت تا پایان عمر خود استفاده کنید. البته در بعضی موارد به صورت دوره‌ای جهت تنظیم ایمپلنت خود باید به پزشکتان مراجعه کنید.

مزایای ایمپلنت دندان:

• مشابهت بسیار زیادی به دندان‌های طبیعی دارد.
  • غذا خوردن با ایمپلنت راحت‌تر از دندان مصنوعی متحرک می‌باشد.
  • طول عمر و ماندگاری بالای ایمپلنت.
  • از دندان‌های مجاور محافظت می‌کند و آسیبی به آن‌ها نمی‌رساند... (ادامه مطلب)

معایب ایمپلنت دندان:

• شکستن بدنه ایمپلنت: احتمال شکستن بدنه‌ی ایمپلنت بسیار کم است اما غیرممکن نیست. در صورتی که فشار بسیار زیادی به ایمپلنت وارد شود ممکن است بشکند و اگر ایمپلنت دچار شکستگی شود، امکان اصلاح آن وجود ندارد.
  • شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت: با وجود اینکه امکان حرکت ایمپلنت وجود ندارد، اما اگر فشار‌های بسیار شدیدی به بخش‌هایی از ایمپلنت وارد شود ممکن است روکش ایمپلنت بیفتد. در صورت بروز چنین مشکلی حتما به متخصص ایمپلنت خود مراجعه کنید.
  • لق شدن و افتادن روکش ایمپلنت: همانطور که قبلا گفته شد، در صورتی که به ایمپلنت فشار زیادی وارد شود، ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل افتادن روکش ایمپلنت شود. این فشار حتی ممکن است به شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت نیز کمک کند. این فشارها اغلب به دلیل مشکل دندان قروچه و حتی رفتن موادغذایی بسیار سخت یا رفتن سنگ زیر دندان می‌باشد... (ادامه مطلب)

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان:

1. بهداشت دهان و دندان: نتیجه ایمپلنت وابستگی زیادی به رعایت نکات بهداشتی توسط فرد دارد. بیمار نباید تا دو روز بعد از انجام ایمپلنت، از نخ دندان و مسواک استفاده کند و برای شستن دهان و دندان می‌توان از آب نمک رقیق استفاده کرد. دو روز بعد از جراحی ایمپلنت مسواک زدن سایر دندان‌ها به جز دندان ایمپلنتی و 7 روز بعد از جراحی تمامی دندان‌ها امکان پذیر می‌باشد.
  2. تورم: اگر بعد از جراحی ایمپلنت، بین 1 تا 3 روز تورم رخ دهد، کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست. برای کاهش تورم می‌توان در 24 ساعت اول بعد از جراحی، با آب نمک رقیق دندان‌ها را شستشو داد و یا به صورت متناوب بعد از انجام ایمپلنت کیسه یخ را روی ورم دندان به مدت 10 دقیقه گذاشت.
  3. خونریزی: ممکن است تا 24 ساعت بعد از انجام ایمپلنت، در محل کاشت ایمپلنت خونریزی رخ دهد که می‌توان با استفاده از توصیه‌های دندانپزشک اعم از استفاده از گاز استریل آن را بهبود داد... (ادامه مطلب)

مشکلات ایمپلنت دندان:

انجام ایمپلنت و نتیجه‌ی آن عموما بدون مشکل است ولی گاهی ممکن است با مشکلاتی نیز روبه‌رو شوید. مهمترین مشکلات آن عبارت اند از:

ایمپلنت یا بریج، کدام روش بهتر است؟

ایمپلنت و بریج هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان از بین رفته است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. قبل از درمان باید روش مناسب برای دندان‌هایتان را به کمک دندانپزشک انتخاب کنید. یکی از مهمترین مزیای ایمپلنت نسبت به بریج ... (ادامه مطلب)

ایمپلنت برای بیماران دیابتی:

افرادی که دیابت دارند و میزان قند خون آنها طبیعی نیست، مدت زمانی که طول می‌کشد زخم آنها بهبود یابد، بیشتر از حالت عادی می‌باشد. همچنین احتمال عفونت و التهاب در این افراد بیشتر است که باعث می‌شود، در طول درمان ایمپلنت دچار مشکل شوند و در نهایت ... (ادامه مطلب)

نکته: معمولاً پس از کشیدن دندان‌های آسیای پوسیده و عفونتی، استخوان فک بالا که به مجرای تنفسی بینی متصل است به مقدار زیادی تحلیل می‌رود به همین دلیل نبود استخوان برای گذاشتن ایمپلنت مشکل ایجاد می‌کند در نتیجه به ایجاد استخوان برای گذاشتن ایمپلنت نیاز است. این عمل را جراحی سینوس لیفت می‌نامند برای چگونگی انجام این جراحی اینجا کلیک کنید.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید مفتخر است به عنوان دندانپزشکی خوب در جنت آباد، با ارائه‌ی خدمات ارتودنسی، کامپوزیت دندان، ایمپلنت، لمینت دندان، روکش، بلیچینگ دندان، جرمگیری و... همه روزه پذیرای شما عزیزان باشد.