آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مراقبت های پس از پرکردن دندان

تا دو ساعت پس از ترمیم دندان با آمالگام از میل نمودن هر نوع خوراکی و جویدنی خودداری نمایید و همچنین به مدت یک شبانه‌روز (۲۴ ساعت) در هنگام جویدن از سمت دیگر دهان استفاده کنید.

مراقبت های پس از پرکردن دندان

تا دو ساعت پس از ترمیم دندان با آمالگام از میل نمودن هر نوع خوراکی و جویدنی خودداری نمایید و همچنین به مدت یک شبانه‌روز (۲۴ ساعت) در هنگام جویدن از سمت دیگر دهان استفاده کنید. در صورت ترمیم دندان با مواد کامپوزیتی (همرنگ دندان) میل کردن خوراکی جویدنی منعی ندارد ولی باید از خوردن یا آشامیدن مواد غذایی و نوشیدنیهای حاوی رنگدانه مانند (چای، قهوه و...) به مدت یک شبانه‌روز (۲۴ ساعت) خودداری نمایید.

- پس از ترمیم دندان‌ها هیچ منعی برای مسواک زدن وجود ندارد ولی توجه داشته باشید در صورت ترمیم دندان با آمالگام از نخ دندان به مدت یک شبانه‌ روز (۲۴ ساعت) استفاده نفرمایید.

- احساس بلندی دندان ترمیم شده میتواند ناشی از وجود بیحسی در ناحیه باشد که این حس کاملا طبیعی است. لطفا از فشار دادن بیش از حد دندان روی یکدیگر جدا خودداری کنید زیرا میتواند موجب شکستگی در ترمیم دندان شما شود ولی در صورتی که بعد از برطرف شدن بیحسی همچنان در محل دندان ترمیم شده احساس بلندی میکردید، به دندانپزشک خود مراجعه نموده تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام نماید.

- وجود خرده‌های مواد ترمیمی در داخل دهان میتواند موجب نگرانی شما شود. باید توجه داشته باشید که به دلیل بیحسی، شما پس از پایان ترمیم قادر به شستشوی کامل دهان خود نخواهید بود و یا ممکن است به هر دلیل تکه‌های اضافه مواد ترمیمی در لابه‌لای دندان‌های شما تجمع پیدا کرده باشد لذا در جلسه بعدی مراجعه به درمانگاه جهت اطمینان از صحت ترمیم انجام شده با دندانپزشک خود مشورت کنید.

- وجود درد پس از ترمیم دندان‌ها مخصوصا در هنگام استفاده از مواد سرد یا گرم طبیعی است که این درد پس از گذشت مدتی کاهش مییابد. باید توجه داشت که گاهی برطرف شدن این حساسیت یک تا دو ماه طول خواهد کشید.

تا چند ساعت پس از ترمیم با آمالگام(مواد نقره ای رنگ) از خوردن خوراکی های جویدنی خودداری کنید. نوشیدن مایعات مانعی ندارد.

بعد از ترمیم با کامپوزیت خوردن خوراکی های جویدنی ایرادی ندارد.

تا ٢٤ ساعت پس از ترمیم دندان برای خوردن غذا از سمت دیگر دندانها در فک استفاده کنید.

ترمیم دندان مانع رعایت بهداشت دهان و دندان نمی شود، اما بهتر است چند ساعت از انجام آن بگذرد و سپس این اعمال انجام شود.

اگر بعد از ترمیم دندان درد به صورت شبانه و یا نبض دار بودن حس کردید، حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

در صورتیکه در منزل و بعد از برطرف شدن بی حسی در محل دندان ترمیم شده احساس بلندی یا تیزی یا زبری کردید پس از گذشت حداقل یک شبانه روز اگر باز هم این مشکل برطرف نشد به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مزایا و معایب آمالگام

مزایا:

دوام بالا: مواد پر کننده آمالگام که آن را با رنگ نقره ای میشناسیم، حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال عمر میکند.

استحکام: آمالگام به راحتی میتواند فشار حاصل از فک را تحمل کند.

این نوع مواد ترمیمی، ارزان ترین مواد هستند و کمترین هزینه را برای بیمار به دنبال دارد.

معایب:

عدم زیبایی: اولین مشکل از نظر بیشتر مردم، رنگ فلزی آن است که باعث میشود هنگام صحبت کردن و خندیدن، دیگران ترمیم دندان را ببینند.

نیاز به تراش بیشتر دندان: برای پر کردن دندان با آمالگام باید بخش بیشتری از ساختار سالم دندان تراشیده شود تا فضای کافی ایجاد شود.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!