آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

ارتودنسی

مراحل انجام ارتودنسی. انواع ارتودنسی دندان. ارتودنسی اقساطی. مدت زمان درمان ارتودنسی. بهترین سن انجام ارتودنسی. هزینه ارتودنسی. آیا ارتودنسی درد دارد؟ مزایا و معایب ارتودنسی دندان.تاثیر ارتودنسی بر روی چهره.

ارتودنسی
17 آذر 1397
0
دسته بندی: ارتودنسی دندان,

 

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 021-44451453 

 

فیلم قبل و بعد از درمان ارتودنسی

 

ارتودنسی:

بحث زیبایی امروزه از مهم‌ترین مباحثی است که به آن پرداخته می‌شود. زیبایی ظاهری و خصوصا چهره از مهم‌ترین آنها می‌باشد. زیبایی دهان و دندان تاثیر به سزایی روی چهره دارد و به همین دلیل یکی از مباحثی است که در جهان امروز بسیار طرفدار دارد.

بین خدمات زیبایی، ارتودنسی دندان یکی از مهم‌ترین آنها می‌باشد. در این روش سعی بر این است که مشکلاتی نظیر ترتیب قرار گرفتن دندان‌ها و مشکلات مربوط به فک برطرف شود.

ارتودنسی دندان یک روش برای از بین بردن کجی دندان ، نامرتب بودن و از بین بردن فاصله میان دندان ها می باشد. ارتودنسی کردن دندان ها به ۶ صورت ثابت، متحرک، دیمون، نامرئی، لینگوال، فانکشنال انجام می گیرد. اگر دندان ها در حالت مناسب قرار نگرفته باشند ( اصطلاحا مال اکلوژن ) و یا این که دندان ها وضعیت کجی داشته باشند ممکن است هنگام جویدن و یا گاز گرفتن شما را با مشکل مواجه کند. در این زمان باید دندان های خود را مرتب و یا همان ارتودنسی کنید.

 

مراحل انجام ارتودنسی دندان:

  • مشاوره‌ی اولیه با پزشک برای تعیین نیازهای بیمار
  • قالب گیری برای دندان
  • تصویر برداری در ارتودنسی دندان
  • معاینه‌ی مجدد بیمار
  • مشخص کردن روش‌های مختلف ارتودنسی
  • قرار دادن بریس یا براکت در دهان و یا شروع درمان ارتودنسی 
  • تنظیم جلسات برای انجام مراحل مختلف ارتودنسی دندان
  • استفاده از نگه دارنده و خارج کردن بریس از دهان... (ادامه مطلب)
 

مدت زمان و طول درمان ارتودنسی:

اغلب بیماران همیشه این نگرانی را دارند که چه مدت  زمانی باید ارتودنسی را در دهان خود جهت درمان نهایی داشته باشند. زمانبندی دقیق طول درمان ارتودنسی، مشخص نیست و بسته به بیمار و شرایط درمانی آن متغیر است؛ ولی معمولا بین (ادامه مطلب)

 

انواع ارتودنسی:

  • ارتودنسی ثابت: این نوع ارتودنسی همانطور که از اسمش پیداست، دستگاه ثابتی دارد و باید به طور دائم در دهان بماند. با استفاده از ارتودنسی ثابت، بیشتر مشکلات آرواره‌ای و دهانی شما رفع خواهد شد. خوبی این روش این است که دندانپزشک نگران نگهداری و مراقبت دستگاه نیست چرا که... (ادامه مطلب)
  • ارتودنسی متحرک: در این روش از پلاکت‌های متحرکی استفاده می‌شود که خود بیمار در دهانش قرار می‌دهد؛ و می‌تواند هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن آن را از دهان بیرون آورد. این نوع ارتودنسی برای اینکه به درستی پیش برود... (ادامه مطلب)
  • ارتودنسی با استفاده از براکت یا بریس‌های فلزی: ارتودنسی با استفاده از براکت‌های فلزی، قدیمی‌ترین روش ارتودنسی است. این روش ارزان‌ترین روش هم به حساب می‌آید... (ادامه مطلب)
  • ارتودنسی با استفاده از براکت یا بریس‌های سرامیکی: کسانی که می‌خواهند ارتودنسی دندان‌هایشان کمتر دیده شود، می‌توانند از سرامیک برای این کار استفاده کنند. زیرا رنگ این نوع ارتودنسی با رنگ دندان... (ادامه مطلب)
  • ارتودنسی شفاف یا نامرئی:  این نوع از ارتودنسی مثل ارتودنسی سرامیکی جلوه‌ی کمتری دارد و برای بزرگسالانی که با ظاهر ارتودنسی مشکل دارند، مناسب می‌باشد. البته طول درمان ارتودنسی شفاف نسبت به بریس‌های فلزی... (ادامه مطلب)
  • ارتودنسی با استفاده از سیستم لینگوال: تفاوت این ارتودنسی با ارتودنسی‌های دیگر مثل بریس‌های فلزی، این است که در سیستم لینگوال، پلاکت‌ها پشت دندان‌ها نصب می‌شوند. بنابراین اصلا مشخص نیست... (ادامه مطلب)
  • ارتودنسی دیمون: بریس دیمون یک نوع از بریس‌های تنظیم شونده است که همانند بریس‌های فلزی سنتی روی دندان‌ها نصب می‌شود. اما در بریس‌های دیمون به جای استفاده از براکت‌هایی که به شدت روی دندان‌ها سفت و محکم شده و نیاز به تنظیم مرتب دارند... (ادامه مطلب)

آیا ارتودنسی درد دارد؟

یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای انجام دادن یا ندادن هر روش درمانی، میزان درد آن روش می‌باشد. بالطبع هر عملی که جنبه‌ی درمانی و یا حتی زیبایی داشته باشد، دردآور است ولی خوبی روش ارتودنسی این است که درد آن قابل کنترل می‌باشد. معمولا در برخی از مراحل، بیمار دچار درد می‌شود، مثلا پس از گذاشتن بریس، با شروع هم تراز شدن دندان‌ها و یا هنگام غذا خوردن به خصوص در روزهای اول درمان. به طور کلی درد ارتودنسی تنها در 5 الی 7 روز ابتدای درمان می‌باشد، البته در هر بار معاینه و تعویض بریس یا وسایل درمانی، این دردها باز به وجود می‌آیند. برای کاهش درد هم می‌توانید از قرص‌های مسکن مثل استامینوفن استفاده کنید. در ضمن درد شما به حدی است که می‌توانید آن را تحمل کنید، اگر دردی غیر قابل تحمل داشتید، نشان دهنده‌ی مشکلی می‌باشد که حتما باید با پزشک خود در میان بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، ارتودنسی با لیزر، ارتودنسی دیمون، بیماری لوکوپلاکیا، لمینت سرامیکی دندان

مزایای ارتودنسی:

1) با استفاده از ارتودنسی، بسیاری از مشکلات دندان و فک رفع می‌شود، در نتیجه طول عمر دندان‌ها بیشتر می‌شود.

2) از مهم‌ترین مزایای ارتودنسی می‌توان به فراگیر‌بودن حیطه‌ی درمانی آن اشاره کرد. به عنوان مثال قابلیت درمان انواع مختلف حرکات دندان مانند تصحیح زاویه‌ی غلط، بیرون‌زدگی، چرخش، جابه‌جایی ریشه و تو‌رفتگی را دارد.

3) ارتودنسی، انواع مختلفی دارد که بیمار و پزشک با توجه به شرایط و نیاز می‌توانند یکی از روش‌ها را انتخاب کنند، مثلا در صورتی که بیمار با ظاهر ارتودنسی مشکل داشته‌باشد، می‌تواند از بریس‌های سرامیکی یا شفاف استفاده کند.

4) رعایت موارد بهداشتی با وجود دندان‌هایی که ظاهر نامناسبی دارند، دشوار است، پس بعد از انجام ارتودنسی به راحتی می‌توان موارد مراقبتی و بهداشتی دهان و دندان را رعایت کرد.

5) وقتی دندان‌ها سرجای خود نباشند، در صورت وارد شدن نیرو به آن‌ها، به برخی دندان‌ها بیشتر و به برخی دیگر کمتر نیرو وارد می‌شود که باعث آسیب پذیری دندان و حتی لثه خواهد شد. با کمک این ارتودنسی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

6) ارتودنسی با ایجاد هماهنگی و نظم بین دندان‌ها، مشکلات غذا خوردن و هضم آن را رفع می‌کند.

 

 

 

همین حالا  کلیک کنید و عکس لبخندتان را به اینجا بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

عوارض ارتودنسی:

  • افرادی که ارتودنسی کرده‌اند، رعایت بهداشت دهان و دندان‌هایشان دشوار است، در صورتی که فرد موارد بهداشتی را رعایت نکند، احتمال پوسیدگی دندان بسیار زیاد است.
  • ارتودنسی از جمله راه‌های درمانی است که تنها متخصص مخصوص به آن باید این کار را انجام دهند، در صورتی که در انتخاب پزشک اشتباه کنید، مشکلات و خطرات جدی شما را تهدید خواهد کرد.
  • اگر بیمار در انجام دادن مواردی که پزشک توصیه کرده‌است، کوتاهی کند (ادامه مطلب)

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 021-44451453 

 

 

هزینه‌‌ی ارتودنسی:

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در هر زمینه‌ای، بحث هزینه می‌باشد. هزینه‌ی ارتودنسی به عوامل زیادی از جمله: مدت زمان درمان، وسایل و تجهیزات مورد استفاده، آماده‌سازی‌های قبل از انجام ارتودنسی (مانند جرمگیری، کشیدن و یا پرکردن دندان) و... بستگی دارد، در نتیجه به طور مشخص نمی‌توان نرخ دقیقی برای این کار در نظر گرفت؛ ولی شما می‌توانید با چندین مرکز مشورت کرده و نرخی حدودی را بدست آورید. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارائه شرایط اقساط بلند مدت توانسته به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران فعالیت کند تا مراجعه کنندگان نگران پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی و زیبایی دندان‌هایشان نباشند.

 

بهترین سن برای انجام ارتودنسی:

از جمله مهم‌ترین نکاتی که بیماران توجه زیادی به آن دارند، بهترین زمان برای انجام ارتودنسی می‌باشد. طبق نظر متخصصان ارتودنسی، بهترین سن برای انجام ارتودنسی بین 8 تا 12 سال است، زیرا در این بازه‌ی زمانی استخوان فک و دندان‌های دائمی در حال رشد هستند و انجام ارتودنسی باعث هدایت بهتر دندان‌ها در هنگام رشد و اصلاح رشد فک... (ادامه مطلب)

استفاده از لیزر در ارتودنسی:

امروزه برای کاهش درد، خونریزی و التهاب لثه از لیزر برای ارتودنسی دندان‌ها استفاده می‌کنند. لیزر سرعت درمان و کارآیی آن را نیز بالا می‌برد. لیزر به دلیل دقت و تمرکز بالایی که دارد، به بافت‌های مجاور هیچگونه آسیبی وارد نمی‌کند. متخصص ارتودنسی برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب باید ... (ادامه مطلب)

 
 

تاثیر ارتودنسی بر روی چهره:

همان طور که قبلا اشاره کردیم، چهره‌ و زیبایی آن از جمله مواردی است که عموم مردم همیشه به آن توجه دارند. نظم و ترتیب دندان‌ها و شکل فک تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. کسانی که مشکلات و ناهنجاری‌هایی در این زمینه‌ها داشته باشند, معمولا به فکر درمان آن هستد. پس ارتودنسی علاوه بر جنبه‌ی درماتی، جنبه‌ی زیبایی نیز دارد. به دلیل نداشتن عوارض این روش بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

 
 
 

سوالات رایج درمورد ارتودنسی دندان:

ارتودنسی از جمله راه‌هایی است که هم جنبه‌ی زیبایی و هم جنبه‌ی درمانی دارد و افراد زیادی نیاز به این روش برای درمان و زیبایی دندان‌های خود دارند. اما برخی از مردم از روی ترس و یا بی جواب ماندن سوالاتی که در ذهنشان پیش می‌آید، از انجام ارتودنسی اجتناب می‌کنند. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید طی مطلب جامع و مفصلی، تمامی سوالاتی که درباره ارتودنسی است و ممکن است برای شما پیش بیاید را پاسخ داده و شما عزیزان می‌توانید پاسخ تمامی این سوالات را در لینک مقابل مطالعه نمایید← (ادامه مطلب)

ارتودنسی کودکان:

بسیاری از پدر و مادرها این نگرانی را دارند که آیا ارتودنسی دندان‌ در سنین کودکی کار درستی است یا خیر؟ قطعا پاسخ صحیح این سوال با مراجعه کردن به کلینیک دندانپزشکی مشخص خواهد شد زیرا متخصص ارتودنسی با معاینه و درنظر گرفتن شرایط دندان‌ها و فک کودک تصمیم بر انجام یا عدم انجام ارتودنسی خواهد گرفت. با این حال ما نکاتی را در خصوص ارتودنسی کودکان و مراقبت‌های لازم حین انجام ارتودنسی گردآوری کرده‌ایم تا راهنمایی برای شما والدین گرامی باشد. برای خواندن مقاله اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی دندان نیش:

دندان‌های نیش در دو گوشه دهان قرار دارند و یکی از عوامل مهم زیبایی چهره و دندان‌ها می‌باشند. گاهی دندان‌های دیگر راه رشد کردن دندان نیش را بسته و یا باریک کرده‌اند در نتیجه دندان نیش در جای مقرر خود بیرون نزده در این حالت می‌گوییم دندان نیش نهفته است. بهترین و موثرترین راه درمان نیش در این مواقع انجام ارتودنسی است... (ادامه مطلب)

ارتودنسی ثابت:

همانطور که از اسم این روش پیداست، دستگاهی ثابت روی دندان‌ها نصب می‌شود که امکان جا‌به‌جا کردن آن توسط بیمار وجود ندارد. مدت زمان درمان ارتودنسی ثابت، به طور متوسط 2 سال است که با توجه به شرایط دهان و دندان، شدت مشکل، انجام یا عدم انجام نکات مراقبتی و بهداشتی و... ممکن است کمتر یا بیشتر شود. در طول مدت درمان، بیمار باید ماهی یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کند و بعد از هر ویزیت و کار‌هایی که پزشک روی سیم‌ها، کش‌ها و... انجام می‌دهد، ممکن است دچار... (ادامه مطلب)

ارتودنسی متحرک:

از این روش درمانی، معمولا برای اصلاحات جزئی دندان‌ها و فک استفاده می‌شود. این روش برای هر دو فک بالا و پایین می‌تواند استفاده شود ولی تحمل این روش درمانی برای دندان‌های پایین دشوار است. ارتودنسی متحرک، این امکان را به شما می‌دهد تا دستگاه را موقع غذا خوردن یا مسواک زدن از دهان خود خارج کنید. برای اینکه از این روش درمانی، حداکثر نتیجه را بگیرید، حتما باید به نکاتی که پزشک می‌گوید توجه کنید، زیرا نتیجه به همکاری شما وابسته است. دستگاه ارتودنسی متحرک، از یک صفحه‌ی پلاستیکی به نام آکریلیک به همراه سیم ساخته شده است. این دستگاه، دندان‌ها را با ملایمت و به آرامی تحت فشار قرار می‌دهد تا... (ادامه مطلب)

ارتودنسی با براکت فلزی:

این روش، قدیمی‌ترین و موثر‌ترین روش درمانی ارتودنسی است. بریس‌های فلزی، امروزه بسیار کوچک‌تر از بریس‌های قدیمی هستند و جنس آن‌ها از فلز یا فولاد ضد زنگ می‌باشد. این براکت‌ها به خود دندان بسته می‌شوند و تا پایان دوره‌ی درمان، در همان محل باقی می‌ماند. بریس‌ها با اعمال فشار روی دندان‌ها، به تدریج باعث حرکت آن‌ها به سمت... (ادامه مطلب)

ارتودنسی لینگوال:

ارتودنسی لینگوال، روشی است که در آن براکت‌ها پشت دندان‌ قرار می‌گیرند. به همین دلیل به آن براکت داخلی یا ارتودنسی مخفی نیز می‌گویند. هرچند ارتودنسی در هر سنی به خصوص در کودکی انجام می‌شود ولی ارتودنسی با استفاده از سیستم لینگوال، اغلب برای جوانان و بزرگسالان توصیه می‌شود و کمتر برای کودکان تجویز می‌شود. برخی از افراد به دلیل ظاهر نامناسب ارتودنسی، به هیچ وجه حاضر به درمان نمی‌شوند اما با سیستم لینگوال ... (ادامه مطلب)

ارتودنسی با استفاده از براکت‌های سرامیکی:

بریس‌های سرامیکی، یکی از انواع روش‌های درمانی ارتودنسی می‌باشد که شباهت زیادی به براکت‌های فلزی دارد. با این تفاوت که جنس این براکت‌ها از آلیاژهای سرامیکی و مواد کامپوزیتی هستند و رنگ آن‌ها دقیقا هم‌رنگ با دندان است. مدت زمان درمان با استفاده از بریس‌های سرامیکی معمولا بین 18 تا 24 ماه می‌باشد.

کاربرد‌های ارتودنسی با استفاده از بریس‌های سرامیکی:

بریس‌های سرامیکی، تقریبا قادر به اصلاح کلیه‌ی مشکلات مربوط به دندان و فک می‌باشد. برخی از این مشکلات عبارت‌اند‌از:

  • بهم فشردگی دندان‌ها
  • دندان‌های فاصله‌دار
  • جلو یا عقب بودن دندان‌ها نسبت به یک‌دیگر و یا نیاز به چرخیدن بعضی از دندان‌ها
  • مشکلاتی نظیر، اور‌بایت، اپن‌بایت و کراس‌بایت

 

 

همین حالا  کلیک کنید و عکس لبخندتان را به اینجا بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

در چه مواردی نمی‌توان از بریس‌های سرامیکی استفاده کرد؟

  • افرادی که در طول روز از سیگار، قهوه و دیگر مواردی که ممکن است روی بریس‌ها ایجاد لک کند، زیاد استفاده می‌کنند.
  • افرادی که دندان‌هایشان، آناتومی یا الگوهای خاصی دارند.
  • توانایی تحمل فشار بریس‌های سرامیکی نسبت به فلزی کمتر است. بنابراین افرادی که دندان‌هایشان نیاز به تغییرات زیادی دارد، بهتر است که از این روش استفاده نکنند.

مزایای استفاده از براکت‌های سرامیکی:

  1. مهم‌ترین مزیت بریس‌های سرامیکی، هم‌رنگ بودن آن‌ها با دندان است. کسانی که می‌خواهند بریس‌ها و سیم‌هایشان زیاد مشخص نباشند، بریس‌های سرامیکی یکی از بهترین گزینه‌های آن‌ها می‌باشد.
  2. این بریس‌ها، کمترین آسیب را به لثه‌ها می‌رسانند، بنابراین روش درمانی کم دردی است.
  3. اگر از این بریس‌ها به خوبی مراقبت شود، استحکام بسیار بالایی دارند و احتمال شکستن یا لب پریدگی آن‌ها بسیار کم است.

معایب استفاده از بریس‎‌های سرامیکی:

  1. ارتودنسی سرامیکی نسبت به فلزی، بیشتر در معرض شکستن و ترک خوردن است.
  2. هزینه‌ی ارتودنسی سرامیکی و تعداد جلسات درمان آن بیشتر از ارتودنسی فلزی می‌باشد.
  3. این بریس‌ها از نظر اندازه نسبت به بریس‌های فلزی، بزرگ‌ترند، البته به دلیل بی‌رنگ بودن آن‌ها این بزرگ بودن برای بیماران اهمیت چندانی ندارد.
  4. جنس بریس‌های سرامیکی از مینای دندان هم سخت‌تر است، پس ممکن است هنگام تماس دندان‌ها با بریس و یا خارج کردن آن‌ها از دهان، به مینای دندان آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: هزینه کامپوزیت ، باندینگ دندان، تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت، ایمپلنت یا بریج، ارتودنسی متحرک

مراقبت‌ها و نکات ارتودنسی با استفاده از بریس‌های سرامیکی:

بریس‌های سرامیکی از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید و نکاتی که دندانپزشک تاکید بر انجام آن‌ها دارد را به درستی انجام دهید، به خوبی و مدت زمان زیادی برای شما کار می‌کند.

در این‌جا به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم:

  • برای جلوگیری از لک شدن بریس‌ها باید حداقل روزی دوبار دندان‌ها را بشویید.
  • بهتر است حداقل هر 6 ماه یک‌بار، دندان‌ها جرمگیری شوند.
  • با وجود استحکام بالایی که این بریس‌ها دارند، باید از خوردن غذاهای بسیار سفت خودداری شود.

هزینه‌ی ارتودنسی سرامیکی:

به طور کلی، هزینه‌ی ارتودنسی سرامیکی از ارتودنسی فلزی، بیشتر است. این هزینه با توجه به نوع دندان‌ها، شدت مشکل، دستمزد پزشک، مواد مورد استفاده و طول دوره‌ی درمان ممکن است متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید، به کلینیک دندانپزشکی سیب سفید مراجعه کنید تا بعد از معاینه و مشاوره، نرخ حدودی را به شما اعلام کنند. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارائه‌ی شرایط اقساطی، در تامین هزینه‌ها کمک زیادی به بیماران خود کرده است.

ارتودنسی نامرئی:

این روش از یک دست قالب شفاف تشکیل شده که کاملا غیر قابل مشاهده است و لبخندی را به شما هدیه می‌دهد که می‌خواستید. در ارتودنسی نامرئی با استفاده از تکنولوژی تصیوبرداری پیشرفته، طرح درمان شما را نمایش می‌دهند، از اولین محل قرارگیری دندان تا محل قرارگیری نهایی دندان‌ها.
سپس یک دست ارتودنسی شفاف برای دندان‌های شما ساخته شده و با استفاده از آن دندان‌های شما را به تدریج حرکت داده تا در محل مورد نظر و مناسب خود قرار بگیرند. این ارتوندسی کاملا غیرقابل مشاهده است، بنابراین بیشتر مردم حتی نمی‌توانند متوجه شوند که  دندان‌های شما دارای ارتودنسی است تا زمانی که درمان شما تمام شود. این نوع ارتودنسی باید... (ادامه مطلب)
 
 

ارتودنسی دیمون:

بریس دیمون، نوعی بریس تنظیم شونده است که همانند بریس‌های فلزی روی دندان‌ها نصب می‌شوند، با این تفاوت که در براکت‌های دیمون به جای استفاده از بریس‌هایی که روی دندان‌ها سفت و محکم نصب شده و نیاز به تنظیم دارند، از یک سیستم لغزنده و کنترل کننده‌ی مخصوص استفاده شده که سیم‌ها به براکت‌ها متصل می‌شوند تا به طور طبیعی در جهت مورد نظر حرکت کنند و... (ادامه مطلب)

چاپ سه بعدی انقلابی در دندانپزشکی

دندانپزشکی سالهای زیادی در تولید تاج دندان، پل ها و دیگر ایمپلنت ها به آزمایشگاه ها متکی است. چرا اکنون به تکنولوژی چاپ سه بعدی رو آوردند؟ به طور خلاصه، چون همه برنده می شوند:

  • صرفه جویی در هزینه برای دندانپزشکان: اضافه کردن آزمایشگاه دندان هزینه قابل توجهی برای هر عمل دندانپزشکی به همراه دارد. سپس، استخدام کارکنان ماهر برای تولید ایمپلنت دندان، سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای را می طلبد. (ادامه مطلب)

آیا دندانها بعد از درمان ارتودنسی زرد می شوند؟

متاسفانه درصد کمی از بیماران این تغییر رنگ را تجربه نمیکنند!
علت ایجاد این مشکل چیست؟
یکی از عوامل ایجاد این زردی دندانها تجمع بیشتر پلاک دندانی به دلیل گیر غذایی توسط سیم و براکتهاست. اگر شما طی درمان ارتودنسی به تعداد دفعات کافی مسواک بزنید از باقی ماندن پلاک دندانی و ایجاد زردی دندانتان جلوگیری کرده اید!
 البته که تعداد دفعات مسواک زدن مورد نیاز شما برای کاهش پلاک دندانی به عوامل زیادی از جمله نوع بزاق شما، ویژگی های سطحی مینای دندانی شما و ... بستگی دارد.
یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد زردی دندان نوع چسبهای مورد استفاده(ادهزیو) برای چسباندن براکت به دندان شماست.
از موارد دیگر میتوان به تکنیک مورد استفاده برای حذف بقایای چسبها بعد از برداشتن براکتهاست.
در صورت مواجه شدن با این مشکل شما میتوانید با انجام درمان بلیچینگ (سفید کردن) رنگ زرد دندانهایتان را برطرف کنید. تصویری که مشاهده میکنید قبل و بعد از درمان بلیچینگ برای رفع زردی دندانها در پایان درمان ارتودنسی را نشان میدهد.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  

 

 

همین حالا  کلیک کنید و عکس لبخندتان را به اینجا بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

تصویر شماره 1: ابتدا نیش پایین که بیرون زده با ارتودنسی (بین 3 تا 5 میلیون) ترمیم می‌شود. سپس فک بالا 6 یا 8 واحد کامپوزیت ونیر یا لمینت. (هزینه‌ و نظر قطعی پس از ویزیت متخصص)

تصویر شماره 2: دندان نیش پایین که بیرون زده با ارتودنسی (بین 3 تا 5 میلیون) اصلاح می‌شود. سپس نیاز به 14 یا 16 واحد کامپوزیت یا لمینت (هر واحد کامپوزیت 400 هزار تومان و هر واحد لمینت 950 هزار تومان) می‌باشد. (هزینه‌ و نظر قطعی پس از ویزیت متخصص)

تصویر شماره 3: نیاز به ارتوسرجری. ترکیبی از جراحی و ارتودنسی (حتما باید ویزیت شود تا هزینه قطعی مشخص شود ) (هزینه‌ و نظر قطعی پس از ویزیت متخصص)

تصویر شماره 4: نیاز به ارتودنسی (بین 3 تا 5 میلیون) (هزینه‌ و نظر قطعی پس از ویزیت متخصص)

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!