آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ عوامل شکست ایمپلنت دندان. دلایل درد ایمپلنت دندان بعد از چند ماه. هزینه‌ی ایمپلنت دندان. مراحل ایمپلنت دندان. کاشت دندان. ایمپلنت یا بریج دندان؟

3 آذر 1397
دسته بندی: ایمپلنت,

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

احساس درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان برحسب گستردگی جراحی معمولی است. اگر دندانپزشک شما بعد از عمل برای شما مسکن تجویز نکرد یعنی میزان درد و ناراحتی شما کم خواهد بود. زمانی که احساس ناراحتی و درد بعد از ایمپلنت دندان کردید میتوانید از ایبوپروفن یا تینول استفاده کنید. بعد از 3 تا 5 ساعت بعد از ایمپلنت دندان بی حسی از بین میرود و احساس ناراحتی خواهید کرد. پس بهتر است قبل از اینکه بی حسی از بین برود از غذای نرم و دوز اول داروی تجویزی پزشک که ضد درد است مصرف کنید. در حین انجام ایمپلنت ممکن است کمی درد احساس کنید که این درد طبیعی بوده و معمولا بین 6 تا 10 روز پس از جراحی ادامه دارد که می‌توانید با تجویز دندانپزشک خود از داروهای مسکن استفاده کنید. همچنین اگر تورم در دهان و لثه‌ خود احساس کردید بعد از گذشت 3 الی 5 روز کاهش و بهبود می‌یابد.

آیا گذاشتن ایمپلنت، دردناک است؟ چقدر طول می‌کشد؟

به طور معمول گذاشتن ایمپلنت، در طول کار جراحی، درد ندارد چون فک شما بی‌حس شده است و بعد از عمل هم ممکن است درد مختصری مثل سایر اعمال جراحی داشته باشید که با مسکن قابل رفع است.

اگر لازم است تعداد بیشتری ایمپلنت بگذارید یا اعمال جراحی دیگری مثل پیوند استخوان هم لازم داشته باشید، ممکن است زمان بیشتری برای رفع این درد، مورد نیاز باشد.

بسته به پیچیدگی و مشکلات حین کار و تعداد ایمپلنت‌های کار گذاشته شده، زمان عمل متغیر است و به طور معمول برای هر ایمپلنت به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای کار گذاشتن در فک، لازم است.

دلایل درد ایمپلنت 3-4 ماه پس از جراحی:

• کم خونی
  • سلامت عمومی ضعیف
  • واکنش با سایر داروها
  • عفونت ایمنی بدن
  • مشکلات overloading
  • آلرژی و آسیب عصبی یا بافتی

در صورت بروز هر یک از این موارد، حتما به کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.

دلایل درد ایمپلنت دندان پس از یک سال یا بیشتر:

بیشتر بخوانید: پروتز دندانی، پل دندانی و انواع آن، درمان کیست دندان، هزینه لمینت دندان، سوالات رایج ارتودنسی، عفونت‌های ایمپلنت، ایمپلنت دندان، ایمپلنت اقساطی

عوامل شکست یا failed ایمپلنت دندان:

دلایل مختلفی باعث failed (شکست) ایمپلنت دندان می‌شود که منجر به برداشتن ایمپلنت توسط دندانپزشک میشود:

• عفونت ممکن است در حین کاشت دندان یا بعد از جراحی رخ بدهد که یکی از دلایل اصلی موفق نبودن ایمپلنت است و علت آن رشد باکتری در دهان است.
  • عامل دیگر آسیب عصبی یا بافتی است که به دلیل اشتباهات دندانپزشک در هنگام جراحی و بسیار کم اتفاق می‌افتد. آسیب به بافت و اعصاب در اطراف ایمپلنت باعث درد و بی‌حسی در زبان، گونه، چانه، لثه و لب‌ها می‌شود. این علایم ممکن است موقت یا دائم باشد و در آخر منجر به حذف ایمپلنت شود.

به طور معمول ایمپلنت در دو مرحله انجام می‌شود که ابتدا پایه ایمپلنت را قرارداده و پس از گشت مدت زمانی جهت بهبود و بازسازی، مرحله‌ی دوم که گذاشتن روکش است انجام می‌شود. در ایمپلنت فوری هر دو مرحله بلافاصله انجام می‌شود که سرعت درمان را بسیار کاهش می‌دهد. فشار اضافی وارد شده به پایه و تاج باعث شکست ایمپلنت و عدم ادغام آن با استخوان فک می‌شود که به این اتفاق Overloading گفته می‌شود.

برخی بیماران ممکن است نسبت به مواد سازنده‌ی ایمپلنت که معمولا تیتانیوم همراه کمی آلیاژ مثل نیکل می‌باشد آلرژی داشته باشند و بدن آن‌ها واکنش نشان دهد. واکنش آلرژیک معمولا به شکل خشکی دهان، خستگی مزمن و از دست دادن حس چشایی در فرد بیمار ظاهر می‌شود. یکی از موارد بسیار نادر که اتفاق می‌افتد قبول نکردن ایمپلنت توسط عوامل خارجی بدن است به این صورت که بدن فرد آن را به عنوان یک جسم خارجی شناسایی کرده و آن را پس می‌زند. مشکل سینوس که در هنگام جانشینی ایمپلنت در فک بالایی بیمار به وجود می‌آید. کاشت ایمپلنت در فک بالا به دلیل وجود سینوس‌ها و عدم تراکم استخوان بسیار دشوار خواهد بود. گاهی دندانپزشک برای ایجاد پایه‌ی محکم‌تر عمل سینوس لیفت را انجام می‌دهد.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارائه‌ی خدمات ارتودنسی، کامپوزیت دندان، ایمپلنت، بلیچینگ دندان، جرمگیری، عصب کشی و... همه روزه پذیرای شما عزیزان می‌باشد. مراجعه کنندگان همچنین می‌توانند از شرایط پرداخت اقساطی کلینیک دندانپزشکی سیب سفید بهره‌مند شوند.

تصویر شماره 1: دو دندان سانترال بالا کشیدن و ایمپلنت و دندان های فک پایین ترکیبی از روکش و زیبایی. (هزینه‌ و نظر قطعی پس از ویزیت متخصص)

تصویر شماره 2: دو واحد ایمپلنت چپ و راست بالا(هر واحد 2.600 هزار تومان) سپس 16 واحد کامپوزیت(هر واحد کامپوزیت 400 هزار تومان) (هزینه‌ و نظر قطعی پس از ویزیت متخصص)

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

دیگر مطالب مهم کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.