آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

کاشت دندان، بهترین روش کاشت دندان

کاشت دندان. روش‌های مختلف کاشت دندان. انواع کاشت دندان. ایمپلنت چیست؟ روکش یا بریج دندان. مزایای ایمپلنت دندان. مزایا و معایب بریج دندان. ایمپلنت بهتر است یا بریج؟ کدام روش کاشت دندان بهتر است؟ تفاوت ایمپلنت و بریج دندان.

کاشت دندان، بهترین روش کاشت دندان
25 اسفند 1397
1
دسته بندی: ایمپلنت,روکش دندان,

 

قرعه کشی

از امروز تا پایان اسفند ماه

یک فک کامپوزیت یا بلیچینگ دو فک یا یک واحد ایمپلنت رایگان

برای شرکت کافیست کلمه قرعه کشی را به شماره زیر واتس آپ نمایید

09122234921

روش‌های کاشت دندان

ایمپلنت: از دست دادن دندان یکی از مهمترین مشکلاتی است که برای دندان‌ها پیش می‌آید و نه تنها روی زیبایی تاثیر منفی دارد بلکه مهم‌تر از آن مشکلاتی برای غذا خوردن و حتی حرف زدن فرد نیز بوجود می‌آورد. روش‌های مختلفی مثل روکش (بریج) و ایمپلنت برای کاشت دندان وجود دارد. در اینجا به بررسی روش‌های کاشت دندان و مزایا و معایب آنها پرداخته‌ایم.

تعویض دندانهای از دست رفته مهم است. این امر نه تنها ظاهر لبخند شما را بازیابی می کند بلکه باعث رفع مشکلات نیش و جلوگیری از ریختن دندان های باقی مانده در فضای خالی می شود. همچنین کاشت دندان باعث کاهش حساسیت دندان های باقی مانده به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. 

انواع کاشت دندان

ایمپلنت دندان

هنگامی که دندان به هردلیلی از بین می رود ، ریشه ای که به طور معمول دندان را در جای خود نگه می دارد ، از بین می رود. این بدان معناست که هیچ لنگری برای نگه داشتن دندان جایگزین وجود ندارد. ایمپلنت دندان با استفاده از یک پایه تیتانیومی که به شکل پیچ می باشد ، با تکرار عملکرد ریشه طبیعی دندان این مشکل را حل می کند. ایمپلنت دندان می تواند به شما در برگرداندن لبخند و کیفیت زندگی کمک کند. و از آنجا که ایمپلنت بر روی استخوان فک شما ثابت می شود ، نیازی نیست که نگران از بین رفتن یا بیرون آمدن ایمپلنت باشید.

ایمپلنت با قرارگیری مستقیم در فک نقش دندان اصلی بیمار را ایفا می‌کند. جنس ایمپلنت از تیتانیوم خالص می‌باشد که به عنوان ریشه دندان برای نگهداری از روکش‌های جایگزین تاج دندان استفاده می‌شود. طول عمر ایمپلنت دندان بسیار زیاد است و در صورت رعایت موارد بهداشتی و مراقبت از ایمپلنت‌ها، به راحتی می‌توان تا پایان عمر از آنها استفاده کرد.

پایه تیتانیومی ایمپلنت در جایی که در فک قرار داده می شود، با استخوان ترکیب می شود و پیوند می خورد. درست مانند ریشه طبیعی دندان شما ، پایه ایمپلنت دندان، پایه و اساس دندان را فراهم می کند. با پیوند خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک ، یک نقطه مطمئن برای قرار دادن یک تاج (شبیه قسمتی از دندان که دیده می شود) اایجاد می شود که می تواند دندان از دست رفته را جایگزین کند.

جنس ایمپلنت دندان از چیست؟

جنس ایمپلنت دندان بصورت متداول از جنس آلیاژ تیتانیوم می‌باشد و این فلز با بدن انسان سازگاری دارد و می‌تواند با استخوان فک جوش بخورد.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان بیش از 30 سال است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. مانند دندانهای طبیعی ، ایمپلنت های دندان نیز می توانند در اثر آسیب دیدگی و در اثر بیماری لثه و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ضعیف شوند. با این حال ، اگر از ایمپلنت دندان مانند دندانهای طبیعی مراقبت شود طول عمر ایمپلنت دندان می تواند یک عمر باشد.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

عوامل متعددی وجود دارد که تعیین می کند ایمپلنت ارزان باشد یا گران. بطور کلی ایمپلنت دندان یک روش پر هزینه است و معمولا بیماران نگران پرداخت هزینه ایمپلنت دندان می باشند. بسته به عواملی مانند محل و منطقه دندانپزشک، تعداد ایمپلنت مورد نیاز، روشهای اضافی مورد نیاز نظیر پیوند استخوان، لیفت سینوس و کشیدن دندان و سایر عوامل دخیل، قیمت ایمپلنت دندان بین 2700000 تا 5000000 تومان متغیر است. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، امکان ایمپلنت اقساطی بلند مدت را فراهم نموده است، ایمپلنت ارزان و ایمپلنت اقساطی همیشه به معنای افت کیفیت نیست و این تجربه و مهارت متخصص ایمپلنت دندان است که در درمان ایمپلنت دندان پس از سلامت عمومی بیمار مهمترین عامل است. برای ویزیت و مشاوره رایگان توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا با کلیک بر روی لینک زیر در واتساپ پیام دهید.

https://b2n.ir/271803

 

آیا ایمپلنت دندان برای من مناسب است؟

بیشتر افراد سالم ، که مرتباً بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنند و به دندانپزشک مراجعه می کنند ، برای کاشت دندان مناسب هستند. کاشت دندان می تواند یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان از دست رفته ی افراد در هر سنی باشد.

اگرچه کاشت ایمپلنت برای بیشتر افراد مناسب است ، شرایطی وجود دارد که ممکن است ایمپلنت دندان مناسب نباشد. در صورت نگرانی از موارد زیر با متخصص ایمپلنت دندان خود صحبت کنید.

  • سیگار کشیدن سنگین ، که مانع روند بهبودی می شود.
  • مصرف زیاد الکل ، که می تواند باعث بیماری لثه شود.
  • کسانی که دارای تراکم استخوانی ضعیف هستند ، به دلیل اینکه پایه ایمپلنت باید با استخوان موجود در فک ترکیب شود.
  • بیماری شدید لثه. پوسیدگی دندان و / یا بیماری لثه قبل از انجام عمل کاشت دندان نیاز به درمان دارد. بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از بین رفتن استخوان است که می تواند مانع موفقیت هر روش کاشت دندان شود.
  • افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند موفقیت ایمپلنت دندان را به خطر می اندازند.
  • افرادی که عادت دندان قروچه کردن (بروکسیسم) دارند.

ایمپلنت دندان معمولی فرایندی دو مرحله ای است که در آن پایه ایمپلنت قرار داده می شود و پس از آن یک دوره بهبودی 3 تا 6ماهه قبل از نصب تاج  انجام می شود.

از مزایای ایمپلنت دندان سنتی این است که خطر کمتری برای نارسائی کاشت دندان وجود دارد ، همجوشی بین ایمپلنت واستخوان فک صورت گرفته است و پایه ای محکم برای دندانهای جایگزین شما ایجاد می کند.

عیب اصلی ایمپلنت دندان به روش معمولی،  زمانی است که باید صبر کنید تا پایه ایمپلنت به استخوان فک پیوند بخورد. با متخصص ایمپلنت دندان خود صحبت کنید که بهترین روش ایمپلنت دندان برای شما کدام روش است.

ایمپلنت دندان فوری چیست؟

ایمپلنت فوری زمانی است که پایه ایمپلنت دندان و تاج به طور همزمان نصب شود. این برخلاف ایمپلنت دندان سنتی و معمولی است که یک فرآیند دو مرحله ای است و قرار دادن پایه ایمپلنت و تاج با مدت زمانی 3 تا شش ماه از هم  انجام می شود.

مهمترین مزیت ایمپلنت دندان فوری راحتی است. روش ایمپلنت فوری می تواند در یک روز  انجام شود ، به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان "ایمپلنت دندان در یک روز" نیز شناخته می شود.

مزایای دیگر ایمپلنت فوری این است که انجام ایمپلنت دندان فوری (کاشت دندان در یک روز) سریعتر است ، نیازی به انتظار برای ترکیب و پیوند استخوان و پایه ایمپلنت نیست و نیازی به استفاده از یک تاج دندان موقت نیست.

با این حال ، اصلی ترین عیب در ایمپلنت فوری این است که احتمال نارسائی ایمپلنت دندان به دلیل عدم موفقیت در بازسازی استخوان کافی وجود دارد. متخصص ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید به شما راهنمایی می کند که کدام تکنیک برای شما سودمندترین است.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید خدمات خود را شامل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت بصورت اقساط بلند مدت ارائه می دهد. برای ویزیت و مشاوره رایگان توسط متخصصین کلینیک سیب سفید، با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09122234921 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید. قیمت ایمپلنت دندان در مرکز سیب سفید 2900000 تومان، قیمت لمینت دندان 1100000 تومان و قیمت کامپوزیت دندان 490 هزار تومان می باشد که شرایط پرداخت اقساطی بصورت بلند مدت فراهم شده است.

ایمپلنت دندان کوتاه

ایمپلنت دندان کوتاه (MDI)، کوچک و باریک هستند. این نوع ایمپلنت ها دارای اندازه ای باریک تر از رایج ترین ایمپلنت های دندانی هستند. آنها از طریق تکنیک های کم تهاجمی قرار می گیرند و در درجه اول برای تثبیت پروتز پایین استفاده می شوند.

ایمپلنت دندان All-on-4

 All-on-4 روشی برای کاشت دندان برای جایگزینی دندانهای فک بالا یا فک (یک قوس کامل) است. در این روش برای کل یک فک تعداد چهار ایمپلنت دندان در استخوان  قرار می گیرد و از لزوم پیوند استخوان اجتناب می شود. از جوش های مخصوص استفاده می شود به گونه ای که می توان یک مجموعه موقت از دندان های جایگزین را در یک روز قرار داد. تا زمانی که بافت لثه التیام یابد، یک رژیم غذایی اصلاح شده را دنبال می کنید  و ایمپلنت ها با استخوان طبیعی شما پیوند می خورند. بعد از گذشت حدود شش ماه ، دندان های جایگزین دائمی قرار می گیرند و می توانید یک رژیم منظم را از سر بگیرید.

ایمپلنت های مدرن دندان بیش از 30 سال است که با موفقیت برای کاشت دندان استفاده می شود. ایمپلنت دندان قوی ترین روش موجود برای پشتیبانی از دندان های جایگزین و کاشت دندان هست - و حتی بهتر ،ایمپلنت سبب می شود دندانهای جدید به طور طبیعی احساس ، ظاهر و عملکرد داشته باشند.

با انجام ایمپلنت توسط یک متخصص ایمپلنت دندان و با تجربه در زمینه کاشت دندان ، جراحی ایمپلنت دندان یکی از ایمن ترین و قابل پیش بینی ترین روش ها در دندانپزشکی است.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان کنند؟

اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید ، لثه های سالم دارید و استخوان کافی در فک برای نگه داشتن ایمپلنت دارید ، ممکن است ایمپلنت های دندان برای شما مناسب باشد. اگر استخوان فک شما کوچک شده باشد یا به طور عادی رشد نکرده باشد ، ممکن است بتوانید پیوند استخوانی برای ساخت استخوان داشته باشید. پیوند استخوان راهی است برای اضافه کردن استخوان جدید به استخوان فک. دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت دندان به شما خواهند گفت که آیا پیوند استخوان انجام می شود.

هزینه ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان احتمالاً شایع ترین عیب ذکر شده توسط بیماران است. هزینه کاشت دندان چقدر است؟ هزینه پیوند استخوان لیفت سینوس چقدر است؟هزینه تاج ایمپلنت چقدر است؟ اینها سؤالاتی است که مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی سیب سفید اغلب می پرسند. کاشت دندان و پیوند در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید معقول و مقرون به صرفه است.

به خاطر داشته باشید که کاشت ایمپلنت یک عمل جراحی است که شما باید مطمئن شوید توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام می شود. هزینه ایمپلنت دندان بسته به وضعیت دندان و دهان شما متفاوت خواهد بود. اینکه در کجا کاشت دندان انجام دهید، چه تعداد کاشت دندان انجام دهید، کدام نوع ایمپلنت دندان را انتخاب کنید، جنس تاج ایمپلنت از چه موادی باشد و.... تعیین کننده قیمت ایمپلنت دندان برای شما خواهد بود.

بیمه دندان پزشکی به طور عادی هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار نمی دهد. اکثر بیمه های دندانپزشکی ایمپلنت (کاشت دندان) ، پیوند استخوان ، لیفت سینوس و غیره را پوشش نمی دهند. برخی از بیمه ها ممکن است بخشی از رویه ی کاشت دندان شما را پوشش می دهد. در این مورد به مرکز بیمه خود مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران بین 2500000 تا 5000000 تومان است و بسته به عومال متعددی ممکن است شما یک ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت دندان پرهزینه داشته باشید. برای کاهش نگرانی های خود درباره ی پرداخت هزینه ایمپلنت دندان می توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی بلند مدت که در برخی کلینیک دندانپزشکی سیب سفید فراهم شده است استفاده کنید.

پنج واقعیت در مورد کاشت دندان

  • کاشت دندان در حدود 600 سال میلادی کشف شده است ، هنگامی که قطعات پوستی شبیه دندان در فک یک زن مایان قرار داده شد.
  • "کاشت دندان" تنها گزینه ترمیم دندان است که استخوان طبیعی را حفظ می کند و در واقع به تحریک رشد استخوان کمک می کند.
  • در سال 1951 ، گروه کوچکی از دندانپزشکان که با موفقیت کاشت دندان را انجام داده بودند ، آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریکایی (AAID ) را تشکیل دادند تا دانش خود را در مورد عمل کاشت ایمپلنت به اشتراک بگذارند. AAID اولین سازمان حرفه ای در جهان است که به پیشرفت دندانپزشکی ایمپلنت و کاشت دندان اختصاص یافته است.
  • در سال 1952 ، جراح ارتوپدی سوئدی P.I. برانمرک کشف کرد که تیتانیوم به طور طبیعی با استخوان فیوز می شود و درنهایت تمرکز تحقیقات خود را به دهان منتقل می کند.
  • تنها در ایالات متحده 3 میلیون نفر  دارای کاشت ایمپلنت هستند ، تعداد آنها سالانه 500000 نفر در حال رشد هستند.

روکش یا بریج دندان

روکش دندان یا Dental Crown، کلاهکی از جنس فلز، سرامیک و یا ترکیب این دو می‌باشد که روی دندان‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد... (ادامه مطلب)

انواع روکش دندان

  • روکش فلزی
  • روکش سرامیکی
  • FPMروکش
  • روکش زیرکونیوم

بیشتر بخوانید: درمان حفره خشک دندان، ارتودنسی لینگوال، لمینت سرامیکی دندان، درمان بیماری‌های لثه، مراقبت از ایمپلنت دندان، ایمپلنت ارزان

kshte-dandan-chist

بهترین روش کاشت دندان کدام روش است؟

  • ایمپلنت و بریج هر دو از روش‌های کاشت دندان می‌باشند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب هر یک را ذکر خواهیم کرد.
  • از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت دندان نسبت به روکش، می‌توان به سالم ماندن سایر دندان‌ها اشاره کرد. در بریج دندان، دندان‌های اطراف به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شوند، به این صورت که دندان‌های اطراف تراشیده شده و نقش پل اتصالی را ایفا می‌کنند، اما در ایمپلنت به این صورت نیست و آسیبی به سایر دندان‌ها وارد نمی‌شود.
  • مزیت دیگر ایمپلنت نسبت به روکش دندان، عدم تحلیل استخوان فک است زیرا ایمپلنت دندان به شکل یک پیچ از جنس تیتانیوم در استخوان فک کاشته می‌شود و بعد از مدتی به استخوان فک جوش می‌خورد.
  • دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان نیز نسبت به بریج دندان بیشتر است.
  • مراقبت از دندان‌ها و رعایت موارد بهداشتی در ایمپلنت راحت‌تر از بریج یا روکش می‌باشد.
  • به طور کلی مزایای ایمپلنت نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است اما نمی‌توان گفت که بهترین روش کاشت دندان، ایمپلنت است. هر فرد با توجه به شرایط و نظر متخصص ایمپلنت دندان راه حل مناسب را برای کاشت دندان خود انتخاب می‌کند.

منبع مقاله

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

1 نظر

عااااالی و درجه یک
ارسال شده در 27 خرداد 1399 ساعت 09:20 قبل از ظهر
سلام از شما که این مطالب مفید رو به اشتراک می گذارید سپاسگذارم عاااااالی و درجه یک هستید مرسی که هستید

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!