آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان. انواع ایمپلنت دندان و تکنیک های استفاده از آنها. انواع ایمپلنت بر اساس روش کاشت. انواع ایمپلنت در سایزهای مختلف. انواع ایمپلنت دندان بر اساس شکل آنها. چند نوع ایمپلنت داریم؟ مزایای ایمپلنت دندان. ایمپلنت فرورونده چیست؟

انواع ایمپلنت دندان
21 بهمن 1397
0
دسته بندی: ایمپلنت,

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

برای درک روش درمانی All-on-4 ویدئوی زیر را از دست ندهید.

انواع ایمپلنت و تکنیک‌های استفاده از آنها:

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد. دندانپزشک یک پیچ مخصوص ایمپلنت را در لثه بیمار قرار داده و سپس دندان مصنوعی را روی آن می‌گذارد که می‌توانید آنها را همانند دندان‌های طبیعی مسواک بزنید. این درمان ممکن است مقداری سخت باشد. نوع ایمپلنت دندان هر فردی با فرد دیگر متفاوت است . در ادامه به دو روش اصلی از انواع ایمپلنت اشاره می کنیم:

  1. ایمپلنت‌های اندواستیل (Endosteal): اندواستیل یکی از رایج ترین نوع ایمپلنت می‌باشد و اغلب برای عمل‌های دو مرحله‌ای استفاده می‌شود. آنها به شکل پیچ‌های کوچکی هستند و معمولا از تیتانیوم ساخته می‌شوند. این نوع ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد، سپس دندان‌های مصنوعی روی این ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند.
  2. ایمپلنت‌های ساب پریواستیل (Subperiosteal Implants): این نوع ایمپلنت معمولا به جای اینکه مستقیما داخل استخوان قرار بگیرد روی استخوان فک و زیر لثه قرار می‌گیرد و مقداری از آن بیرون از بافت لثه باقی می‌ماند تا بتواند دندان را نگه دارد. به طور کلی این روش برای بیمارانی که استخوان فک سالم و مقاومی ندارند و نمی‌توانند یک پیوند استخوانی جدید را انجام دهند، مناسب است. ایمپلنت‌های ساب پریواستیل اغلب برای جراحی‌های یک مرحله‌ای استفاده می‌شوند. همچنین، از این روش برای کسانی که می‌خواهند یک دست دندان مصنوعی کامل داشته باشند بیشتر از روش‌های دیگر ایمپلنت استفاده می‌شود.
  3. ایمپلنت یک مرحله‌ای: در ایمپلنت تک مرحله‌ای، بعد از قرار گرفتن قطعه ایمپلنت داخل استخوان فک مقداری از آن از بافت لثه بیرون می‌ماند و پس از بهبودی کامل دیگر نیازی به جراحی مجدد برای گذاشتن تاج دندان روی آنها نیست، یعنی ایمپلنت و اباتمنت (واسطه‌ای برای نصب دندان پرتزی یا همان تاج دندان بر روی فیکسچر) در یک مرحله نصب می‌شوند. از معایب این روش می‌توان به آسیب پذیر بودن آن نسبت به نیروهای داخلی اشاره کرد، بنابراین باید به درستی و احتیاط انجام شود تا مشکل و اختلالی در فرآیند درمان و بهبود ایجاد نکند.
  4. ایمپلنت دو مرحله‌ای: در این روش که رایج‌ترین نوع ایمپلنت است، ایمپلنت داخل استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می‌گیرد، سپس بافت لثه را به وسیله بخیه مسدود می‌کنند تا از فشار وارده هنگام بهبود و التیام نواحی اطراف استخوان فک جلوگیری کنند. پس از اتمام دوره بهبودی جراحی اول، جراحی دوم انجام می‌شود تا اتصال تاج دندان و ایمپلنت صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: لمینت دندان، کراس‌بایت، روکش دندان، سفید کردن دندان، طول درمان ارتودنسی، تاثیر کامپوزیت روی زیبایی چهره، ایمپلنت دندان، ایمپلنت اقساطی

سه نوع ایمپلنت بر اساس روش کاشت:

  1. ایمپلنت برسازی درون کاشتی: در این نوع ایمپلنت از یک نوع قالب فلزی استفاده می‌شود که در زیر بافت لثه قرار می‌گیرد و به استخوان فک متصل می‌شود تا دندان بتواند روی آن قرار بگیرد. این روش بیشتر برای کسانی که مشکل حداقل ارتفاع استخوان فکی دارند و یا کسانی که نمی‌توانند از دندان‌های مصنوعی معمول استفاده کنند، به کار می‌رود.
  2. ایمپلنت فرورونده: این روش معمول‌ترین نوع ایمپلنت است. این نوع کاشت به شکل پیچ در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و دارای طول و عرض متفاوتی هستند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌شود. روی هر کدام از این کاشت‌ها می‌توان یک یا چند دندان قرار داد.
  3. ایمپلنت دارای چهارچوب راموس: این نوع ایمپلنت برای بیمارانی به کار می‌رود که دارای استخوان فکی ضعیف در فک پایین هستند و قابلیت انجام ایمپلنت ریشه‌ای را ندارند. ایمپلنت دارای چهارچوب راموس در انتها و گوشه عقب استخوان فک در دهان قرار می‌گیرد. پس از ترمیم بافت لثه، یک میله فلزی در اطراف بالای لثه مشاهده می‌شود که دندان‌های مصنوعی متناسب با آن ساخته شده و روی آن قرار می‌گیرند. این روش استخوان فک را تقویت و تثبیت کرده و از بروز شکستگی در آن جلوگیری می‌کند.

روش درمانی All-on-4:

All-on-4 روش دیگری برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته در فک بالا یا پایین می‌باشد. در این روش 4 ایمپلنت با توجه به تشخیص دندانپزشک در محل مناسب از استخوان فک گذاشته می‌شود و سپس پرتز ثابت روی آنها قرار می‌گیرد. همچنین این روش برای کسانی که تعداد دندان‌هایی که از دست داده‌اند زیاد است، بسیار مناسب می‌باشد. بعد از قرارگیری چهار ایمپلنت مخصوص دندان‌های مصنوعی موقت روی آنها قرار می‌گیرد. این کار معمولا در یک روز انجام می‌شود. شما باید از رژیم غذایی صحیح بعد از انجام این کار پیروی کنید تا زمانی که بافت لثه‌ای بهبود یابد و ایمپلنت‌ها به استخوان فک جوش بخورند. بعد از شش ماه، دندان‌های مصنوعی دائمی جایگزین دندان‌های موقت شده و می‌توانید دوباره از رژیم غذایی همیشگی خود استفاده کنید.

انواع ایمپلنت دندانی بر اساس شکل و متصل کننده‌ها:

از مزایای ایمپلنت می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد.

 

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!