آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

درمان خانگی دندان درد با 10 روش موثر

درمان خانگی دندان درد. تسکین درد دندان در خانه. چه کارهایی را می‌توان برای تسکین درد دندان در خانه انجام داد؟ راه‌های درمان دندان درد در خانه. راه‌های تسکین درد دندان.

درمان خانگی دندان درد با 10 روش موثر
11 دی 1397
7
دسته بندی: دندان درد,

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

درمان خانگی دندان درد:

دندان درد از جمله مشکلات بسیار آزاردهنده می‌باشد که بسته به شدت آسیب دندان این میزان درد متغیر است. بهترین راه برای درمان دندان درد، مراجعه به کلینیک دندانپزشکی می‌باشد. اما در بعضی موارد ممکن است دندان هنگامی شروع به درد کند که شرایط رفتن به کلینیک دندانپزشک وجود ندارد، در این مواقع اگر از درمان‌های خانگی دندان درد آگاهی داشته باشید، می‌توانید برای چند ساعت این درد را تسکین دهید تا به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.

راه‌های درمان دندان درد عبارت اند از:

  • آدامس:

دندانی که شکسته یا خالی شده را می‌توان با آدامسی که جویده شده پوشاند تا از میزان درد دندان بکاهد. سعی کنید در این حالت چیزی نجوید تا درد دندان افزایش نیابد.

  • عصاره‎‌ی وانیل:

از جمله موادی که در عصاره‌ی وانیل وجود دارد و باعث بی‌حسی می‌شود، الکل است. همچنین خود عصاره‌ی وانیل به تسکین و آرام کردن درد دندان کمک می‌کند. جهت استفاده می‌توانید پنبه را به مقداری عصاره‌ی وانیل آغشته کرده و روی دندان قرار دهید تا کمی از درد آن را تسکین دهد.

تذکر: این نکته که الکل ماده‌ای خطرناک به خصوص برای کودکان می‌باشد را حتما درنظر داشته باشید.

  • سیر:

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک برای دندان عمل کرده و مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود. برای تسکین درد هم می‌توانید دو حبه سیر را بجوید و هم یک حبه سیر را له و با نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار دهید.

تذکر: در صورتی که درد دندان شما ناشی از عفونت باشد، سیر می‌تواند باعث تسکین درد شما شود.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان، لمینت سرامیکی دندان، کامپوزیت دندان، سوالات رایج بلیچینگ دندان، جرمگیری، ارتودنسی با لیزر، لیفت لثه

  • یخ:

برای تسکین دندان درد می‌توانید یک تکه یخ را داخل پلاستیک یا پارچه قرار دهید و روی دندانی که درد می‌کند، بگذارید. سعی کنید این کار بیشتر از 15 دقیقه ادامه ندهید. همچنین می‌توانید از کیسه یخ‌های طبی استفاده کنید، به این صورت که کیسه را روی قسمتی از گونه که به دندان نزدیک است قرار دهید.

  • دارچین:

دارچین نیز از جمله موادی است که می‌تواند در کاهش درد دندان شما تاثیر‌گذار باشد. جهت کاهش درد دندانتان کافی است 5 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری دارچین را باهم مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را مستقیما روی دندان قرار دهید.

  • چای سیاه یا چای نعناع:

چای سیاه ماده‌ای است که برای کاهش التهابات دندان و لثه موثر است. برای تسکین درد می‌توانید چای کیسه‌ای را در آب جوش خیس کرده و روی دندان قرار دهید. چای نعناع نیز با خاصیت بی‌حس کنندگی که دارد می‌تواند به عنوان یک درمان موقت برای تسکین درد دندان به کار برده شود. جهت استفاده باید یک قاشق چایخوری نعناع را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت 20 دقیقه دم کنید. بعد از سرد شدن چای می‌توانید آن را غرغره کنید.

  • پودر زنجبیل و فلفل قرمز:

فلفل قرمز و زنجبیل می‌توانند به عنوان مسکن عمل کرده و در کاهش درد دندان موثر باشند. این دو پودر را به میزان مساوی باهم مخلوط کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید، این خمیر را روی دندان آسیب دیده بگذارید تا درد آن کاهش یابد. توجه داشته باشید که این خمیر نباید با زبان یا لثه‌ی شما تماس پیدا نکند.

  • پیاز:

پیاز همیشه به خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضدمیکروبی معروف بوده است. پس می‌توان از این ماده به عنوان تسکین دهنده‌ی درد استفاده کرد. در صورت بروز درد دندان، می‌توانید یک تکه پیاز را بجوید و یا تکه‌ای را روی دندانتان قرار دهید.

بیشتر بدانید: پر کردن، عصب کشی و کشیدن دندان

  • میخک:

در طب سنتی از میخک به عنوان یک بی‌حس کننده‌ی طبیعی استفاده می‌شود. روش استفاده از میخک به دو صورت است: 1) روغن میخک را روی پنبه بریزید و پنبه را روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. 2) میخک را به صورت پودر شده و یا حتی پودر نشده بجوید و روی دندان قرار دهید تا روغن آن باعث تسکین درد دندان شود.

  • آب نمک:

از آب نمک می‌توان برای کاهش التهاب و از بین بردن عفونت استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری نمک را در مقداری آب گرم حل کنید و بعد از سرد شدن آن را در دهان غرغره کنید. این کار را 2 یا 3 بار انجام دهید تا دردتان کمتر شود.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

3 نظر

هستی
ارسال شده در 31 فروردین 1400 ساعت 12:11 قبل از ظهر
کارهایی که اینجا نوشته بودن کردم واقعا یک معجزه بود دندانم دیگه درد نمیکنه
سجاد
ارسال شده در 06 فروردین 1402 ساعت 04:53 بعد از ظهر
سیک خیلی خوب هست من امتحان کردن
نگین
ارسال شده در 29 خرداد 1402 ساعت 09:14 قبل از ظهر
من خیلی خیلی از این کارها خوشم اومد دردشو پایین آورد من دندونم الان خوبه

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!