آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت، عوارض لمینت

لمینت سرامیکی چیست؟ تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی. مراحل لمینت سرامیکی دندان. چه کسانی نباید از لمینت سرامیکی استفاده کنند؟ طول عمر لمینت سرامیکی. مزایای لمینت سرامیکی دندان. معایب لمینت سرامیکی دندان. آیا لمینت سرامیکی عوارض دارد؟

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت، عوارض لمینت
5 آذر 1397
0

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4900هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده
امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغبرای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

 

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت دندان سرامیکی یک پوسته نازک است که برای هر فرد به صورت سفارشی ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد. لمینت سرامیکی ویژگی هایی دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای اصلاح طرح لبخند تبدیل کرده است. لمینت دندان سرامیکی قوی و ماندگار است (طول عمر لمینت دندان بین 15 تا 20 سال می باشد) ، صاف (سطح شفاف ظاهری طبیعی را فراهم می کند)، همچنین لمینت سرامیکی دندان به راحتی لکه نمی گیرد. مهمترین مزیت لمینت دندان سرامیکی زیباسازی فوق العاده ی لبخند می باشد و دلیل اصلی افراد برای دریافت لمینت دندان سرامیکی نیز همین می باشد.

همه روکش های لمینت دندان دارای خصوصیات مشترک زیر هستند:

  • بسیار نازک
  • بادوام
  • طبیعی به نظر می رسد
  • برای هر فرد سفارشی ساخته می شوند
  • بطور دائمی به قسمت جلوی دندان چسبانده می شود

روکش های لمینت سرامیکی دندان جلوی دندان (یا سطح) دندان را می پوشانند. لمینت سرامیکی به منظور اهداف بسیاری برای بیماران دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود ، از جمله کاربردهای لمینت سرامیکی اصلاح ناهمواری جزئی دندان ها ، ساییدگی دندان و سفید کردن دندان می باشد. لمینت سرامیکی دندان همچنین می تواند شکل دندان های شما را تغییر دهد ، تراشه ها را پنهان کند ، نسبت نامناسب لثه به دندان را اصلاح کند، فاصله ی بین دندان ها را ببندد و بین دندان ها یکنواختی ایجاد کند. برای نگهداری و مراقبت از لمینت دندان سرامیکی، به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

لمینت سرامیکی بطور خاص برای دندان های هر فرد و در آزمایشگاه تخصصی ساخته می شود. فرآیند ساخت روکش لمینت سرامیکی تقریبا 3 هفته طول می کشد. روکشهای لمینت سرامیکی مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ دارند و بسیار بادوام هستند..

متخصص دندانپزشکی زیبایی دندانهای شما را ارزیابی می کند تا مشخص شود که شما کاندیدای روکش لمینت سرامیکی هستید یا خیر. دندانپزشک پیش از قراردادن روکش های "لمینت سرامیکی" روی دندان،  لبخند جدید شما را در شکل ، رنگ و ابعاد مناسب طراحی می کند. نتیجه نهایی این است که دندانهای شما بعد از قرار دادن روکشهای لمینت دندان سرامیکی ، شکل و رنگ بهتری خواهند داشت. دندان های کج یا بد خط ، صاف تر و زیباتر به نظر می رسند  و ظاهر کلی شما بهبود می یابد.

دندانپزشک زیبایی بسته به میزان نقص دندان ها از روکش های لمینت سرامیکی با ضخامت های مختلف استفاده می کند. بسته به نوع روکش هایی که متخصص دندانپزشک توصیه می کند ، لمینت دندان شما متفاوت خواهد بود. روش سنتی استفاده از روکش لمینت به طور کلی شامل مقداری آماده سازی دندان و تراشیدن مینای دندان است. این روش برای افرادی که دندانهای بسیار آسیب دیده ، بد فرم یا تغییر رنگ شده،  دارند ، توصیه می شود. تکنیک های بدون آماده سازی دندان یا حداقل آماده سازی ، یک پوشش صاف سرامیک را روی دندان ها با حداقل اماده سازی دندان ، می چسبانند.

این روش به روش غیر مستقیم لمینت معروف می‌باشد. جنس این نوع لمینت، از سرامیک یا همان پرسلن می‌باشد. دندان شما با لمینت سرامیکی ثبات رنگی بیشتری خواهد داشت. هزینه‌ی لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است، بنابراین مقاومت بیشتری هم دارد.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید خدمات خود را بصورت ایمپلنت اقساطی، لمینت اقساطی و کامپوزیت اقساطی ارائه می دهد. برای دریافت ویزیت و مشاوره ی رایگان با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا عکس لبخند خود را به شماره ی 09122234921 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید. قیمت لمینت دندان در کلینیک سیب سفید برای هر واحد دندان 100000 تومان، قیمت کامپوزیت دندان 450 هزار تومان و قیمت ایمپلنت دندان برای هر واحد ایمپلنت 2700000 تومان می باشد که بصورت اقساط بلند مدت قابل پرداخت است.

انواع لمینت سرامیکی:

  • لمینت‌های فلدسپاتیک
  • انواع سیستم‌های IPS
  • لمینت با استفاده از سیستم‌های CAD-CAM
  • لمینت با بیس آلومینیوم و لمینت با بیس زیرکونیوم

مراحل لمینت سرامیکی دندان:

  1. معاینه‌ی بیمار و در صورتی که دندان‌هایتان جهت آماده‌سازی نیاز به کارهای خاصی مثل ارتودنسی و... داشته باشد در این مرحله مشخص می‌شود.
  2. انجام کارهای آماده‌سازی دندان.
  3. در این مرحله، دندان به میزان خیلی کمی تراش داده می‌شود.
  4. قالب‌گیری و فرستادن قالب به لابراتور.
  5. در بعضی موارد، ابتدا قالب موقت برای بیمار گذاشته می‌شود و در صورتی که همه‌چیز درست باشد، قالب نهایی گذاشته می‌شود.
  6. گذاشتن قالب نهایی لمینت دندان ، مرحله‌ی آخر است.

ceramic-tooth-lamination

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان، سفید کردن دندان، کامپوزیت دندان، تفاوت لمینت و بلیچینگ دندان، سینوس لیفت، مزایا و معایب ایمپلنت دندان، ایمپلنت ارزان

موارد استفاده از لمینت سرامیکی:

از جمله سوالاتی که معمولا برای مردم پیش می‌آید این است که، در چه مواردی می‌توانیم از لمینت سرامیکی استفاده کنیم. در این‌جا به برخی از موارد استفاده از ونیرهای سرامیکی اشاره کرده‌ایم:

  • رفع بی نظمی و بهم ریختگی‌های خفیف دندان
  • دندان‌های بد رنگ و تیره‌ی شما را سفید می‌کند
  • از بین بردن فاصله‌های بین دندان‌هایتان
  • رفع لک‌هایی که روی دندان‌ها قرار دارند
  • برای درست کردن لب پریدگی یا شکستگی‌هایی که دندان‌ها دچار آن می‌شوند

چه کسانی نباید از ونیر سرامیکی استفاده کنند:

  • افرادی که دندان‌هایی نزدیک به لب‌هایشان دارند
  • افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه کردن دارند
  • افرادی که سایش شدید دندانی دارند
  • افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین
  • افرادی که ضخامت مینای دندان آنها به اندازه‌ی کافی نیست

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی:

وقتى صحبت از درمانهايى مثل كامپوزيت ونير يا لمينت مى شه، بعضى تصور مى كنند كه لزوما نتيجه اين درمانها، دندانهايى با رنگ خيلى سفيد و يا اصطلاحا هاليوودى خواهد شد و با توجه به اينكه دوست دارند كه نماى دندانهايشان غير طبيعى نباشد از اقدام به درمان سر باز مى زنند و با وجود ظاهر خيلى نامناسب دندانهايشان، حاضر نيستند كه كار زيبايى لازم را انجام دهند.

ولى باید دانست كه مى توان رنگ و فرم كامپوزيت يا لمينت را طورى طبيعى انتخاب كرد كه حتى ديگران متوجه انجام كار روى دندانهايتان نشوند.

لمینت دندان به دو روش سرامیکی و کامپوزیتی انجام می‌شود. در هر دو روش سعی بر مرتب کردن و سفید کردن دندان‌ها می‌باشد. مهم‌ترین تفاوت‌های لمینت سرامیکی و کامپوزیتی شامل :

لمینت-دندان-سرامیکی

مزایای لمینت سرامیکی دندان:

  1. این نوع لمینت دندان، ظاهری بسیار خاص و زیبا به دندان‌های شما هدیه می‌دهد.
  2. تغییر رنگ لمینت سرامیکی بسیار کم و در بعضی مواقع صفر است.
  3. امکان بروز مشکلات مربوط به لثه مثل التهابات لثه‌ای کمتر است.
  4. ماندگاری این نوع لمینت دندان نسبت به کامپوزیت بیشتر می‌باشد.
  5. تعداد جلسات درمانی این روش کم است.

معایب لمینت سرامیکی دندان:

  1. فقط برای دندان‌هایی که پوسیدگی زیاد یا پرکردگی قدیمی ندارند، کاربرد دارد.
  2. اگر لمینت دندان شما بشکند یا مشکلی برایش پیش بیاید، باید تعویض شود.
  3. طول عمر لمینت سرامیکی، تقریبا 10 سال است و بعد از این مدت زمان باید تعویض شود.
  4. بخش تراش خورده‌ی دندان غیرقابل برگشت است.
  5. در صورتی که دندان بیش از حد تراش بخورد، ممکن است ماندگاری لمینت دندان را کاهش دهد.
  6. هزینه‌ی لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است.

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت ونیر

تنها راه تعیین صحیح اینکه روکش های کامپوزیت دندان برای شما مناسب است یا لمینت سرامیکی، این است که با دندانپزشک خود در مورد اهداف خود از دریافت روکش صحبت کنید و ملاحظات شخصی خود را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر ، مهمترین مساله برای شما چیست؟ اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین راه حل هستید ، احتمالاً یک طرح درمانی با روکش کامپوزیت مناسب خواهد بود. با این حال ، اگر شما مشکل زیبایی دندان هایتان شدید است ، یا به دنبال طبیعی ترین و با دوام ترین راه حل درمانی هستید (و هزینه آن نیز برایتان قابل توجه نیست) ، روکش لمینت سرامیکی نتیجه ای خارق العاده به شما می دهد.

صرف نظر از اینکه در آخر کامپوزیت دندان را انتخاب کنید یا لمینت سرامیکی را ، می توانید مطمئن باشید که هم لمینت دندان و هم کامپوزیت ونیر باعث افزایش جذابیت لبخند می شوند.

بسیاری از افراد در تصمیم گیری بین روکشهای کامپوزیت و لمینت سرامیکی قرار می گیرند. بیایید این دو را با هم مقایسه کنیم ، بنابراین می توانید برای ارتقا لبخند بهترین تصمیم را بگیرید.

کار کامپوزیت دندان و لمینت دندان ،هر دو، این است که آنچه را که بیمار در مورد لبخند خود دوست ندارد ، پوشش دهد ، این موارد شکاف ها ، تراشه ها ، دندان های کج ، لکه ها و موارد دیگر است. روکش های لمینت دندان و کامپوزیت چندین درمان دندانپزشکی زیبایی را به صورت یکجا انجام می دهند و آنها را به گزینه ای فوق العاده جذاب برای بیمارانی که می خواهند شکل لبخندشان سریع تغییر یابد،  تبدیل می کنند.

بزرگترین عاملی که باعث می شود برخی از بیماران برای دریافت لمینت سرامیکی تجدید نظر کنند ، این است که باید مینای دندان سالم تراشیده شود تا جایی برای قرار دادن روکش لمینت دندان فضا ایجاد شود. در حالی که اکثر نگران این هستند که دندان هایشان را به طور دائمی تغییر کند. بنابراین اجتناب از برداشتن مینای دندان یکی از دلایلی است که باعث می شود کامپوزیت دندان و نیز روکش لومینیرز به گزینه ای محبوب تبدیل شده اند.

کامپوزیت ونیر از رزین کامپوزیت محکم ساخته شده است و توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی شما مستقیماً روی دندانها تراشیده می شوند ، این بدان معنا است که لازم نیست صبر کنید تا روکش کامپوزیت نیز همانند لمینت سرامیکی در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شود. برای دریافت کامپوزیت دندان حداقل کار آماده سازی دندان لازم است و مینای دندان برداشته نمی شود ، بنابراین دندانهای زیر کامپوزیت دندان از نظر ساختاری سالم می مانند.

کامپوزیت از لمینت ارزانتر است ، اما دارای اشکالات بالقوه نیز هست. کلید دریافت یک نتیجه خوب از روکش کامپوزیت اطمینان از این است که روکش کامپوزیت دندان شما توسط یک متخصص دندانپزشک زیبایی ماهر و با تجربه انجام می شود که قادر به ایجاد کامپوزیت ونیر بی نقص از نظر تطابق رنگ، ضخامت و کانتورینگ است.

کامپوزیت دندان اغلب یک راه حل عاقلانه و مقرون به صرفه برای یک یا دو دندان ناخوشایند هستند ، اما طول عمر کامپوزیت دندان به اندازه طول عمر لمینت دندان نمی باشد.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید کلیه خدمات خود را شامل لمینت سرامیکی، کامپوزیت دندان و نیز ایمپلنت بصورت اقساط بلند مدت ارائه می دهد. اگر قصد دریافت هر کدام از روشهای لمینت دندان ، ایمپلنت دندان و کامپوزیت را دارید ، برای ویزیت و مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09122234921 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید.

آیا همه می توانند لمینت سرامیکی دریافت کنند ؟

در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید روکش لمینت سرامیکی را برای دندان هایتان در نظر بگیرید ، دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از افراد برای دریافت "لمینت دندان سرامیکی" مناسب نمی باشند. اکثر دندانپزشکان به شما خواهند گفت که روکش های دندان برای افرادی که بهداشت دندان هایشان ضعیف است، مناسب نیستند. بطور کلی دلایل زیر سبب می شود که افراد برای دریافت لمینت سرامیکی دندان مناسب نباشند:

  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • دندانهای شکسته
  • دندان های ناسالم
  • مینای دندان ناکافی
  • دندان قروچه کردن: اگر دندان های خود را بیش از حد به هم می چسبانید یا فشار می دهید ، ممکن است منجر به لمینت دندان ترک خورده یا تراشیده شود. پوشیدن محافظ شب ممکن است یک راه حل باشد. در غیر این صورت ، شما ممکن است کاندیدای خوبی برای روکش های لمینت سرامیکی نباشید.

تراش لمینت سرامیکی

میزان تراش دندان بمنظور انجام لمینت بستگی به وضعیت دندانها و شدت نامرتبی دندانها دارد.
در شرایط نرمان مقدار تراش دندان ، چیزی در حدود سه دهم تا نیم میلی متر است ( تقریبا به اندازه ضخامت پوسته تخم مرغ) ، اما اگر دندانها نامرتب باشند و یا تغییر رنگ خیلی شدید داشته باشند ، میزان تراش ممکن است کمی بیشتر شود.

اما ایا این میزان تراش باعث اسیب به دندان می شود؟
خیر ، اگر مراحل درمان درست انجام شود ، این میزان جزیی از تراش که محدود در ضخامت مینای دندان است ، هیچ مشکل و ضرری برای دندان ندارد

منبع مقاله

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

پاسخ دکتر به تصاویر ارسال شده

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4900هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!