آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مینای دندان-راه‌های پیشگیری از فرسایش مینای دندان

مینای دندان چیست؟ راه‌های پیشگیری از مینای دندان. فرسایش مینای دندان. علائم فرسایش مینای دندان. آیا مینای دندان قابل بازسازی است؟ اهمیت مینای دندان برای دندان‌ها.

مینای دندان-راه‌های پیشگیری از فرسایش مینای دندان
19 دی 1397
0
دسته بندی:

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

مینای دندان چیست؟

مینای دندان سخت‌ترین ماده‌ی موجود در نه تنها دهان و دندان، بلکه در کل بدن است. این لایه‌ی بیرونی از مواد معدنی مثل هیدروکسی آپاتیت تشکیل شده است و تمام دندان‌ها را پوشش می‌دهد. مینا نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری دندان‌ها دارد. این لایه می‌تواند دندان را در مقابل عواملی که باعث پوسیدگی می‌شوند حفاظت کند. همچنین از ایجاد پلاک روی دندان‌ها که باعث بروز بیماری لثه خواهد شد، جلوگیری می‌کند.

فرسایش مینای دندان:

متاسفانه در صورت از بین رفتن مینای دندان، بدن قادر به بازسازی آن نمی‌باشد. در صورت مصرف زیاد مواد غذایی شیرین و اسیدی و داروهایی مثل آسپرین، مینای دندان دچار فرسایش خواهد شد. البته ژنتیک هم از عوامل تاثیرگذار روی سلامت مینای دندان می‌باشد. بعد از مصرف این مواد غذایی حتما باید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. دندان‌ها را به طور منظم پیش دندانپزشک برده تا به محض بروز کوچکترین مشکل، راحت‌تر بتوان آن را برطرف کرد.

پیشگیری از فرسایش مینای دندان:

همانطور که قبلا گفته شد، بدن قادر به بازسازی مینای دندان آسیب دیده نیست. پس بهترین راه این است که از فرسایش مینای دندان جلوگیری کرد. حتی در صورتی که در مراحل اولیه‌ی فرسایش متوجه بروز مشکل شدید، می‌توانید با رعایت نکات زیر از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

راه‌های پیشگیری از فرسایش مینای دندان:

روند فرسایش مینای دندان:

مینای دندان به یکباره از بین نمی‌رود. در مرحله‌ی اول لایه‌ی بیرونی دندان دچار تغییر رنگ می‌شود و این تغییر رنگ ابتدا به صورت لکه‌های سفید خود را نشان می‌دهد. اگر در این مرحله متوجه تغییر حالت دندان شوید می‌توانید به راحتی با رعایت نکات بهداشتی مثل فلورایدتراپی، فرسایش مینای دندان را به حداقل میزان خود برسانید و فرسایش را متوقف کنید. در مرحله‌ی بعدی که حادتر از مرحله‌های اولیه است، رنگ دندان‌ها زرد می‌شود و در آخر ممکن است رنگ دندان قهوه‌ای شود. این میزان از آسیب دیدگی مینای دندان برای دندان بسیار مضر است و می‌تواند باعث پوسیده شدن دندان‌ها و بعد از بین رفتن آن‌ها شود.

علائم فرسایش مینای دندان:

در صورت بروز هر کدام از علائم زیر، حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک فرآیند فرسایش را هرچه زودتر متوقف کند.

  • لبه‌های ناهموار دندان:
  • دندان‌ زرد رنگ
  • حساس شدن دندان
  • شکستن دندان
  • نازک شدن دندان
  • افزایش پوسیدگی دندان

بازسازی مینای دندان:

متاسفانه در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مینای دندان، راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد زیرا مینای دندان فاقد سلول زنده می‌باشد. بنابراین باید از فرسایش مینای دندان جلوگیری کرد. اما در مواردی که این فرسایش در مراحل اولیه است، می‌توان با رعایت نکاتی مثل استفاده از دهانشویه، جلوی پیشرفت فرسایش را گرفت. در صورتی که این فرسایش شدت داشته باشد، راهی جز پرکردن تاج دندان، روکش کردن و باندینگ وجود ندارد.

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!