آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

کامپوزیت ونیر چیست؟ عوارض کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر چیست؟ عوارض کامپوزیت ونیر، هزینه کامپوزیت ونیر چقدر است؟ طول عمر کامپوزیت ونیر دندان. چه زمانی به کامپوزیت ونیر نیاز است؟ کامپوزیت دندان. معایب کامپوزیت ونیر. طول درمان ونیر کامپوزیت. آیا راه دیگری برای جایگزینی کامپوزیت ونیر وجود دارد؟

کامپوزیت ونیر چیست؟ عوارض کامپوزیت ونیر
26 اردیبهشت 1398
0

کامپوزیت ونیر چیست؟ ونیر کامپوزیت، کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت دندان: یکی از چشمگیرترین جنبه های دندانپزشکی مدرن این است که بسته به وضعیت ، بودجه و نتایج مورد نظر ، روش های زیادی برای بهبود و اصلاح لبخند وجود دارد. امروزه گزینه ای مناسب برای هر کسی که می خواهد دندان های خود را زیبا تر جلوه دهد وجود دارد.

روکش ها یکی از محبوب ترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند هستند. روکش ها یک لایه از مواد هستند که بر روی جلوی دندانهای موجود چسبانده می شوند تا ظاهری جدید ایجاد کنند. انواع مختلفی از روکش ها وجود دارد ، اما متداول ترین آنها روکش لمینت سرامیکی و روکش های کامپوزیت ونیر هستند.

در این مطلب ، تیم کلینیک دندانپزشکی سیب سفید می خواهند به طور خلاصه بحث کنند که یک روکش ونیر کامپوزیت چیست و تفاوت آن با روکش لمینت دندان است.

روکش کامپوزیت ونیر از رزین سفید ساخته شده است که مستقیم توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان ها شکل داده می شود و با استفاده از چسبهای بسیار قوی ، مستقیماً روی دندان شما چسبانده می شود.

مزیت بزرگ ونیر کامپوزیت این است که قیمت کامپوزیت دندان ارزان تر از قیمت لمینت دندان است. روکش لمینت سرامیکی باید در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود و به طور معمول به دو یا سه جلسه قرار ملاقات به دندانپزشک نیاز دارد تا به طور کامل اعمال شود. روند لمینت دندان بطور کلی یک یا دو هفته طول می کشد. از طرف دیگر ، روکش کامپوزیت اغلب می تواند در جلسه دندانپزشکی ایجاد و اعمال شود! با این حال ، مهم است که دندانپزشک زیبایی خود را با عاقلانه انتخاب کنید ، زیرا مهارت هنری دندانپزشک است که روکش ونیر کامپوزیت را با دندانهای دیگر شما مطابقت می دهد.

یک روکش کامپوزیت ونیر می تواند مشکلات زیر را حل کند:

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

کامپوزیت دندان بیشتر از تکنیک های سفید کننده دیگر، باعث بهبود سفیدی دندان می شود.طرح لبخند را روشن تر و زیباتر می کند.

کامپوزیت ونیر می تواند مشکلات ساییدگی دندان ، فاصله ی بین دندان ها، رفع تراشیده شدن دندان ها، کوتاهی و شکستگی دندان ها و... را برطرف کند.

با این حال ، کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی نمی توانند تغییرات اساسی در دندان ، لبخند و شکل دهان ایجاد کنند. آنها فقط می توانند نقص های زیبایی دندان را بپوشانند. برای رفع مشکلات شدیدتر دندانپزشکی به کارهای دقیق تر نیاز می باشد.


ویزیت و مشاوره اینترنتی با متخصصین سیب سفید

تصویر لبخند خود را از طریق فرم زیر بارگذاری و ارسال نمایید. اگر قصد دریافت مشاوره دارید در متن پیام کلمه "مشاوره" و اگر میخواهید تصویر بعد از زیبایی دندان خود را ببینید، کلمه "تصویر" نوشته شود. تصویر باید با کیفیت(با دوربین عقب گوشی) و دندان ها به هم چسبیده و لبخند طبیعی باشد.09122234921

معایب کامپوزیت ونیر

هیچ روش دندانپزشکی زیبایی بدون معایب وجود ندارد ، و روکشهای کامپوزیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. رزین های مورد استفاده در روکش کامپوزیت ونیر به اندازه لمینت دندان سرامیکی قوی نیستند ، بنابراین احتمال تراشیدن و خراشیدن کامپوزیت دندان بیشتر است. از طرف دیگر ، انجام کامپوزیت ونیر نسبتاً آسان است و به یک جلسه دندانپزشکی نیاز دارند. به همین ترتیب ، ونیر کامپوزیت به مرور زمان شفافیت خود را از دست می دهند ، اما جلا دادن مجدد کامپوزیت نسبتاً آسان است.

مسئله بزرگتر این است که ونیرهای کامپوزیت با گذشت زمان تیره تر می شوند و همچنین در برابر لکه گیری آسیب پذیرتر هستند. طول عمر کامپوزیت دندان حدود 7-10 سال است. پس از اتمام عمر کامپوزیت ونیر ، آنها نیاز به تعویض دارند.

در مقایسه ، روکشهای لمینت دندان قوی تر هستند و در برابر آسیب و تغییر رنگ مقاوم تر هستند. طول عمر لمینت دندان نزدیک به 15-20 سال است.

کامپوزیت بهتر است یا لمینت دندان؟ این فقط به وضعیت شما بستگی دارد. یک قرار ملاقات با دندانپزشک را تعیین کنید تا متخصص دندانپزشک زیبایی گزینه های موجود برای شما را ارزیابی کند!

فرآیند کامپوزیت دندان چقدر طول می‌کشد؟

انجام کامپوزیت دندان معمولا به یک جلسه ویزیت نیاز دارد. ممکن است شما به یک ویزیت اولیه برای ارزیابی وضعیت دندان و هماهنگی نیاز داشته باشید و در جلسه‌ی بعدی ونیر کامپوزیت پیوند داده شود. دندانپزشکتان قبل از اینکه کامپوزیت ونیر را روی دندانتان شکل دهند در مورد رنگ آن با شما صحبت خواهد کرد تا مطمئن شود که همان رنگ دلخواهتان برای لبخند است. پیوند دادن ونیر کامپوزیت با نور لیزری و نیز چسب مخصوص انجام می‌شود که آن را محکم روی دندان نگه می‌دارد.

طول عمر ونیر کامپوزیت چقدر است؟

معمولا طول عمر کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال است اما ممکن است دچار لب‌پریدگی یا شکستگی شوند، درست مثل دندان‌های معمولی. دندانپزشک به شما خواهد گفت کامپوزیت دندان چه مدت باید عمر کند. اگر کامپوزیت ونیر به هر دلیلی آسیب ببیند ،  در بیشتر موارد می توان به راحتی آن را تعمیر کرد. در مورد آسیب دیگی لمینت دندان امکان تعمیر آسیب های جزئی وجود دارد اما در بیشتر موارد روکش لمینت دندان در صورت آسیب دیده گی باید تعویض شده و لمینت سرامیکی جدیدی جایگزین آن شود.

هزینه ونیر کامپوزیت چقدر است؟

قیمت کامپوزیت دندان می‌تواند بسته به هر فرد متفاوت باشد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع در مورد هزینه و گزینه‌های درمان با متخصص دندانپزشک خود صحبت کنید. برای اطلاع از هزینه کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید می توانید با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09122234921 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید همه خدمات خود را شامل ایمپلنت، کامپوزیت دندان و لمینت دندان بصورت اقساطی بلند مدت ارائه می دهد. قیمت کامپوزیت ونیر در مرکز سیب سفید 490 هزار تومان برای هر واحد دندان، قیمت لمینت سرامیکی 1000000 تومان برای هر واحد دندان و نیز قیمت ایمپلنت دندان 2700000 تومان می باشد. برای ویزیت و مشاوره رایگان با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09122234921 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید.

عوارض کامپوزیت ونیر

عوارض احتمالی حاصل از بدست آوردن ونیرهای کامپوزیتی شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که اندازه و شکل آنها تغییر می کند. هر دو این عارضه عموماً موقتی هستند. از آنجا که روکشهای کامپوزیت ونیر تنها شبیه دندانهای طبیعی هستند و جایگزینی کاملی برای دندان طبیعی نیستند ، بازرسی نزدیک کامپوزیت نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ را نشان دهد. همچنین ممکن است روکش های ونیر کامپوزیت دقیقا با رنگ سایر دندان های شما مطابقت نداشته باشند. در بعضی موارد ممکن است روکش کامپوزیت آسیب ببیند،  اگر این اتفاق بیفتد ، دندانپزشک شما می تواند مشکل را اصلاح کند.

در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت نکردن از کامپوزیت دندان می توانید انتظار عفونت لثه را نیز داشته باشد. زیرا باکتری ها در قسمت اتصال لثه و کامپوزیت تجمع می کنند. توصیه می شود اگر بهداشت دهان و دندان هایتان را به خوبی رعایت نمی کنید سمت کامپوزیت ونیر نروید.                                                                                                                       

روکش لمینت سرامیکی

از دیگر راه‌های سفید کردن دندان و یا ترمیم آن می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. لمینت سرامیکی دندان از لحاظ هزینه و ماندگاری تفاوت‌هایی با کامپوزیت دندان دارد. تفاوت‌های بین ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی را اینجا مطالعه کنید.

لمینت دندان لایه‌ی نازکی از نوعی سرامیک به نام پرسلن است که بر روی سطح بیرونی دندان قرار می‌گیرد، درست مثل قرار گرفتن یک ناخن مصنوعی روی ناخن. همانطور که گفته شد مواد کامپوزیت طبیعی رنگی می تواند به جای ماده‎ی سرامیکی استفاده شود.

بطور کلی روکش های لمینت دندان می‌توانند به رنگ، شکل و موقعیت دندان‌های شما بهبود ببخشند. سایه‌ی دقیقی از لمینت سرامیکی را می‎توان انتخاب کرد تا رنگ مناسبی به یک دندان تغییر رنگ یافته بدهد یا فقط دندان‌های جلویی را روشن کند. این نوع روکش همچنین می‌تواند دندان لب پر شده‎ی شما را نیز ترمیم کند. پرسلن با جایگزینی بخش ضخیم‌تر به جای بخش شکسته، تمامی قسمت‌های جلویی دندان را پوشش می‌دهد. همچنین روکش های پرسلن می‌توانند برای بستن شکاف‌های کوچک هنگامی که ارتودنسی راهکار مناسبی نیست، استفاده شوند. اگر دندانی کمی از موقعیتش خارج شود در بعضی مواقع یک روکش لمینت می‌تواند آنها را با نظم در کنار یکدیگر قرار دهد.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

مزایای استفاده از لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان به دلیل نازکی و نیز به دلیل استفاده از چسب‌های مخصوص و قوی برای چسباندن، باعث می‌شوند که دندان‌ها، طبیعی و سالم به نظر برسند. همچنین برای انجام لمینت دندان، مینای دندان باید کمی تراشیده شود. در کامپوزیت ونیر، دندان‌ها نیاز چندانی برای آماده سازی ندارند.

آماده سازی دندان برای انجام لمینت

بخشی از سطح براق و بیرونی مینای دندان ممکن است برداشته شود تا مطمئن شوند که لمینت دندان به خوبی جایگذاری خواهد شد. البته حجم مینایی که برداشته می‌شود کم است و به نازکی همان ونیری است که باید جایگزین شود. برای اینکه اطمینان حاصل شود هیچ درد و ناراحتی بوجود نمی‌آید ممکن است از بیهوشی موضعی استفاده شود اما در بیشتر موارد ضرورتی برای انجام این کار نیست. زمانی که دندان شما آماده شد دندانپزشک شروع به قالب گیری می‌کند. این قالب همراه با سایر اطلاعات مورد نیاز برای ساخت ونیر به تکنسین دندانپزشکی داده خواهد شد. رنگ دندان‌های اطراف با یک لایه‌ی هدایت کننده هماهنگ می‌شود تا اطمینان حاصل کنند که روکش کاملا طبیعی به نظر خواهد رسید.

composite-veneer

 

اگر آماده سازی دندان برای انجام لمینت بسیار جزئی باشد احتمالا شما تا آماده سازی لمینت دندان در آزمایشگاه به روکش موقت نیاز نخواهید داشت. پس از آماده سازی، دندان تا حد بسیار زیادی مثل قبلش است اما کمتر صیقلی خواهد بود.

توجه: شما عزیزان می‌توانید تمامی هزینه‌های درمانی و زیبایی خود اعم از کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان، لمینت دندان، پرکردن دندان، ارتودنسی و... را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

پس از جایگذاری ونیر کامپوزیت و لمینت دندان، ممکن است نیاز به اصلاحات جزئی وجود داشته باشد. معمولا قبل از هرگونه تغییری بهتر است کمی صبر کنید تا به آن عادت کنید. احتمالا دندانپزشک شما یک هفته پس از نصب کامپوزیت دندان و لمینت دندان سرامیکی وقت مجددی برای مراجعه به کلینیک دندانپزشکی به شما خواهد داد تا ونیر کامپوزیت و نیز روکش لمینت شما را چک کند و مطمئن شود که از آن راضی هستید.

بیشتر بخوانید:ایمپلنت چیست؟ ارتودنسی ثابت، درمان خارش لثه، سوالات رایج کامپوزیت دندان، جرمگیری دندان، مراقبت از دندان‌ها، انواع دندان عقل

گزینه‌های دیگر درمان چیست؟

علاوه بر کامپوزیت ونیر ، برای تعمیرات جزئی دندان‌های جلویی، مواد پرکننده با رنگ طبیعی نیز می‌توانند استفاده شوند. اینکه ترمیم دندان با یک پرکردن ساده پیش برود بسیار ایده‌آل است اما ممکن است برای گوشه‌هایی از دندان که شکسته است این کار به خوبی انجام نگیرد. معمولا برای تقویت دندان‌هایی که به دلیل پر کردن، شکستگی یا عصب کشی ضعیف شده اند از تاج دندان استفاده می‌کنند.

 

منبع مقاله

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!