آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی

هردو روش برای زیبایی خط لبخند  که شامل 8 تا 10 دندان در هر فک بالا و پایین می باشد ( البته بستگی به نوع لبخند افراد این تعداد متغیر است) و برطرف کردن مشکلاتی از قبیل زردی رنگ دندان، لب پر شدن و شکستگی یا بد فرم بودن دندان ها که در رنگ های مورد نظر فرد که میتواند همرنگ دندان های دیگر یا سفید تر از آن

تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی
4 بهمن 1397
0
دسته بندی: لمینت,کامپوزیت,

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 


ویزیت و مشاوره اینترنتی با متخصصین سیب سفید

تصویر لبخند خود را از طریق فرم زیر بارگذاری و ارسال نمایید. اگر قصد دریافت مشاوره دارید در متن پیام کلمه "مشاوره" و اگر میخواهید تصویر بعد از زیبایی دندان خود را ببینید، کلمه "تصویر" نوشته شود. تصویر باید با کیفیت(با دوربین عقب گوشی) و دندان ها به هم چسبیده و لبخند طبیعی باشد.

 

ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی

کامپوزیت دندان: هردو روش برای زیبایی خط لبخند  که شامل 8 تا 10 دندان در هر فک بالا و پایین می باشد ( البته بستگی به نوع لبخند افراد این تعداد متغیر است) و برطرف کردن مشکلاتی از قبیل زردی رنگ دندان، لب پر شدن و شکستگی یا بد فرم بودن دندان ها که در رنگ های مورد نظر فرد که میتواند همرنگ دندان های دیگر یا سفید تر از آنها باشد، استفاده شود.
البته قبل از تصمیم گیری و انجام هر کدام از درمان ها بیمار باید توسط پزشک معاینه شود،زیرا ممکن است به در مان اولیه قبل ازانجام ونیر کامپوزیت یا لمینت سرامیکی احتیاج داشته باشد. برای مثال جراحی لیفت لثه برای دندان هایی که در لبخند قابل مشاهده است،در بعضی مواقع هم نیاز به ارتودنسی و یا ارتوسرجری( انجام جراحی و ارتودنسی باهم ) میباشد.


 

ونیر کامپوزیت

انجام ونیر کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی از لحاظ هزینه به صرفه تر است. هم چنین ونیر کامپوزیت را میتوان طی یک  یا دو جلسه حدود 4الی 5 ساعت برای هر فک انجام داد. طول عمر ونیر کامپوزیت بین 4 تا 8 سال است که بستگی به رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. در این نوع درمان کامپوزیتی نیاز به تراش دادن زیاد دندان نیست و حتی ممکن است بدون تراش دادن آنها کار انجام شود. اگر کامپوزیت دندان به طرز صحیح و توسط متخصص انجام شود به هیچ وجه موجب بدبویی دهان و التهاب لثه نمیشود. ونیر کامپوزیت برای درمان لب پریدگی و شکستگی های دندانی، برطرف کردن بد فرمی و بهم ریختگی دندانها، فواصل باز بین دندان ها و مشکلاتی از این استفاده میشود. اگر از کامپوزیت با کیفیت بالا استفاده و در هنگام ساخت به خوبی پالیش شوند به سختی دچار تغییر رنگ می‌شود. با این حال باید هر 6 ماه یک بار برای پولیش به دندانگزشک خود مراجعه کنید.

 دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید: ارتودنسی دندان، لمینت سرامیکی دندان، ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، جرمگیری و...

لمینت سرامیکی (Porcelain Veneers)

در لمینت سرامیکی بر خلاف ونیر کامپوزیت باید دندان تراش داده شود و احتیاج به زمان بیشتری بین 2 تا 3 هفته برای قالبگیری و ساخت آن توسط لابراتوار دارد. لمینت سرامیکی پوششی از جنس نوعی سرامیک است. بنابراین در جلسه اول قالب گیری انجام می‌شود و پس از ارسال آن به لابراتوار تغییرات لازمه روی آن اعمال شده و به مطب مربوطه ارسال میشود.
در جلسه دوم دندان پزشک  پس از بررسی نمونه اولیه، تراش دندانها، قالب گیری و ساخت پروتز موقت را شروع میکند که ممکن است 3الی 4 ساعت زمان ببرد. پس از آماده شدن لمینیت های سرامیکی نهایی در لابراتوار بعد از حدود 2 تا 3 هفته، در جلسه سوم این لیمینیت ها در دهان بیمار امتحان و پس از تایید نهایی پزشک، پروسه نهایی که چسباندن آنها است آغاز میشود.
لمینت سرامیکی همانند کامپوزیت برای اصلاح فواصل بین دندانها،شکستگی،بدم فرم بودن دنهدان ها، کوتاهی یا بلندی،سفید کردن رنگ دندانها و ... استفاده میشود.

تفاوت لمینیت های سرامیکی با ونیر کامپوزیت

لیمنت سرامیکی دارای استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت و مقاوم تر در برار تغییر رنگ و سایش دندانها است. ونیر سرامیکی به دلیل ضخامت کمتر داراری زیبایی بیشتر، طبیعی تر و شفاف تر نسبت به کامپوزیت دندان است. اگر کامپوزیت دچار لپ پریدگی و شکستگی شود قابل ترمیم است ولی ونیر سرامیکی باید برداشته و جایگزین شود. عمر مفید لمینت سرامیکی بیشتراست، البته طول عمر در هر کدام از روش ها بستگی به عواملی مانند : رعایت بهداشت دهان و دندان،جنس دندان و مواد استفاده شده برای کامپوزیت یا لمینت دندان و مراقبت های بعد از آن دارد.

مراقبت های که باید بعد از ونیر کامپوزیت انجام داد :

1- برای دوام دندانها و جلوگیری از پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت باید به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان به اندازه مناسب استفاده کنید.
2- از خوردن خوارکی های سخت و شکستن آنها با دندان مانند دانه های بادام،پسته و ...بپرهیزید زیرا به آنها آسیب میزند و ممکن باعث شکستگی و ساییدگی کامپوزیت ها شود.
3- خوردن خوراکی های رنگی مانند : چای،قهوه، نوشابه و...،کشیدن سیگار و قلیان به طور مداوم باعث تغییر رنگ کامپوزیت ها میشود.

برای دانستن طول عمر کامپوزیت دندان  اینجا کلیک کنید.

آیا لمینیت نیاز به جرم گیری دارد ؟

بله، دندان های لمینت شده همانند دندانهای طبیعی پس از مدتی نیاز به جرم گیری دارند. زایرا مصرف مواد غذاییو نوشیدنیهای رنگی توسط فرد روی بافت لمینیت تاثیر میگذارد و رنگ آنها را تغییر میدهد.کسانی که بهداشت دهان و دندان را کمتر رعایت میکنند، باید زودتر برای جرمگیری اقدام کنند.

آیا دندان ها بعد از انجام لمینت حساس میشود ؟

ممکن است در طول دوره درمان و پس از آن دندانها دچار حساسیت شوند، مثلا هنگامی که نوشیدنی یا غذاهای سرد یا گرم می خورید با کمی درد مواجه شوید که ابن حساسیت بعد از مدت کوتاهی ار بین میرود و جای هیچ نگرانی نیست.

به طور کلی ونیر کامپوزیت یا لمینت سرامیکی باعث میشود که دیگر نگران لبخد زدن به دلیل مشکلات دندانهایتان که شامل زرد بودن رنگ دندانها، نامرتب بودن و ... است،نباشید و میتونید همواره لبخندی زیبا داشته باشید.

نازکی لمینت چقدر است؟

ضخامت لمینت بسته به نوع سرامیک مورد استفاده متفاوت است. مثلا در لمینت فلدسپاتیک ضخامت لمینت در حدود ۱ میلمتر است و در سیستم لمینت ایماکس در حدود ۵. تا ۸. میلیمتر است و در سیستم لمینت بریلیانس در حدود ۳. میلیمتر است. اما نکته در اینجاست که در روش لمینت تراش دندان بمنظور جبران ضخامت لایه لمینت انجام می گیرد و لذا هر چه لمینت نازکتر باشد، میزان تراش دندان کمتر می شود.

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی


اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!