ایمپلنت برای بیماران دیابتی

ایمپلنت برای بیماران دیابتی. آیا ایمپلنت برای بیماران دیابتی مناسب است؟ کدام دسته از افراد مبتلا به دیابت نمی‌توانند ایمپلنت انجام دهند؟ مراقبت2های لازم برای ایمپلنت بیماران دیابتی.

ایمپلنت برای بیماران دیابتی
26 دی 1397
دسته بندی: ایمپلنت,

70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط

آیا بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند می‌توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

با توجه به اینکه افرادی که دیابت دارند و میزان قند خون آنها طبیعی نیست، مدت زمان بهبود یافتن زخم در آنها بیشتر است. همچنین احتمال به وجود آمدن عفونت و التهاب در این افراد بیشتر است که باعث می‌شود درمان ایمپلنت دچار مشکلاتی شود و در نهایت منجر به حذف ایمپلنت و عدم موفقیت آن می‌شود. البته اگر قند خون در این بیماران کنترل شود میزان عدم موفقیت ایمپلنت کاهش می‌یابد، که این کنترل باید به صورت جدی در تمامی مراحل درمان ایمپلنت و  بعد از آن رعایت شود تا درمان بدون هیچ مشکلی انجام شود.

رعایت کنترل قند خون در طول درمان ایمپلنت:

افراد مبتلا به دیابت باید تلاش کنند میزان قند خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارند به خصوص در دوره درمان ایمپلنت تا از بروز مشکل جلوگیری کنند. عدم کنترل قند خون باعث بروز عفونت و تاخیر در ترمیم در طول مدت زمانی که ایمپلنت در استخوان فک قرار دارد و ما منتظر جوش خوردن و محکم شدن آن هستیم، می‌شود.

کدام دسته از افراد مبتلا به دیابت نمی‌توانند درمان ایمپلنت انجام دهند؟

انجام ایمپلنت برای بیماران دیابتی که قند خون کنترل شده ندارند، بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی‌کنند، دارای عفونت‌های لثه‌ای و پوسیدگی در دهان خود هستند توصیه نمی‌شود. عدم رعایت این موارد علاوه بر موفق نبودن درمان ایمپلنت ممکن است باعث عفونت و التهاب‌های لثه شود.

بیشتر بخوانید: لمینت دندان، کراس‌بایت، روکش دندان، سفید کردن دندان، طول درمان ارتودنسی، تاثیر کامپوزیت روی زیبایی چهره

موارد دیگری که باید در طول درمان ایمپلنت افراد مبتلا به دیابت رعایت شود:

• علاوه بر کنترل قند خون، بیمار باید در طول درمان از آنتی بیوتیک استفاده کند.
    همچنین استفاده از دهانشویه کلرهگزیدین (Chlorhexidine) که برای درمان عفونت و زخم‌های دهان و لثه به کار می‌رود بسیار موثر است. کلیه‌ی این مراقبت‌ها جزئی از درمان محسوب می‌شوند و نیاید در انجام آنها سهل انگاری کرد، زیرا ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

مراقبت‌هایی که افراد مبتلا به دیابت باید قبل، حین و پس از انجام ایمپلنت انجام دهند:

1. کنترل قند خون
  2. رعایت بهداشت دهان و دندان