آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مدت زمان و طول درمان ارتودنسی

مدت زمان درمان ارتودنسی. طول درمان با ارتودنسی. طول درمان ارتودنسی. مدت زمان و طول درمان ارتودنسی. درمان ارتودنسی چقدر طول می‌کشد؟ عوامل موثر بر مدت زمان درمان ارتودنسی. عوامل تاثیرگذار روی طول درمان با ارتودنسی. ارتودنسی و طول درمان آن.

مدت زمان و طول درمان ارتودنسی
4 بهمن 1397
0
دسته بندی: ارتودنسی دندان,

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

مدت زمان و طول درمان ارتودنسی:

اغلب بیماران همیشه این نگرانی را دارند که چه مدت باید ارتودنسی را در دهان خود جهت درمان نهایی داشته باشند. به طور میانگین، ارتودنسی حدود 24 ماه برای تکمیل درمان زمان لازم دارد. بعضی از بیماران به زمانی کمتر از 12 ماه نیاز دارند، اما  بیمارانی هم وجود دارند که طول درمان آنها به 3 سال هم می‌رسد تا دندان‌های آنها در جایگاه صحیح خود قرار بگیرند.
ارتودنسی برای همه‌ی مشکلات دندانی مناسب نیست و موقعیت فک و دندان هر بیمار منحصر به فرد است. بنابریان نمی‌توان زمان دقیقی برای طول درمان مشخص کرد. در ادامه، مواردی را که می‌تواند مدت زمان درمان ارتودنسی را تحت تاثیر قرار دهند را بررسی می‌کنیم:

  • نوع درمان:

امروزه بیماران با توجه به نوع و شدت بیماری می‌توانند از گزینه‌های مختلف ارتودنسی، از جمله بریس‌های فلزی و سنتی، بریس‌های سرامیکی و بریس‌های نامرئی استفاده کنند. بریس‌های فلزی از فلز‌های ضد زنگ ساخته می‌شود، که باعث می‌شود این روش نسبت به روش‌های دیگر در درمان قوی‌تر عمل کند. از طرفی دیگر ارتودنسی سرامیکی و نامرئی از نظر ظاهری، زیبایی بیشتری دارند ولی تاثیرگذاری آنها کمتر است. بنابراین انتخاب نوع ارتودنسی تاثیر بسیاری در مدت زمان و طول درمان دارد.

  • سن:

بیماران جوان (نوجوانان و کودکان) زودتر از بزرگسالان نتیجه می‌گیرند زیرا فک آنها در حال رشد است که باعث می‌شود دندان‌ها راحت‌تر حرکت کنند و در جای خود قرار بگیرند. این به این معنی نیست که همه بزرگسالان نیاز به ارتودنسی به مدت 2 سال یا بیشتر برای درمان دارند، زیرا عوامل دیگری وجود دارد که بر روی طول درمان تاثیر می‌گذارند.

  • شدت مشکل دندان‌ها:

عامل تعیین کننده دیگری که در طول درمان ارتودنسی موثر است، شدت مشکلات دندان‌های بیمار که به آن مال اکلوژن یا اختلالات فکی و دندانی هم گفته می‌شود. در مواردی که فاصله و شلوغی خفیف بین دندان‌ها وجود داشته باشد، درمان در یک سال و یا کمتر انجام می‌شود ولی در مواردی که شلوغی، فاصله‌ی بین دندان‌ها، دندان‌های بیرون زده و... شدید باشد، درمان در مدت زمان بیشتری نتیجه خواهد داد.

  • همکاری و مراقبت بیمار:

فردی که دارای ارتودنسی است نیاز به این دارد که تمامی دستورالعمل‌های لازم که دندانپزشک مربوطه به بیمار گفته است را رعایت کند تا مطمئن شوند که درمان با موفقیت انجام می‌شود. این شامل رعایت بهداشت دهان و دندان به درستی، به طور منظم به کلینیک جهت تنظیم و معاینه مراجعه کنید و به خوبی از بریس‌ها و وسایل ارتودنسی خود مراقبت کنید.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان:

اگر بهداشت دهان به درستی رعایت نشود، می‌تواند در طول ارتودنسی باعث عفونت لثه‌ها و یا خرابی دندان‌ها شود که خود عاملی برای افزایش طول درمان می‌شود. بعد از اتمام طول درمان ارتودنسی باید از نگهدارنده‌های ارتودنسی استفاده کنید که به آن ریتینر (Retainers) گفته می‌شود. دلیل استفاده از ریتینر این است که دندان‌ها ممکن است بعد از ارتودنسی حرکت کرده و دوباره به حالت اول خود بازگردد. بنابراین ریتینر را در طول شب فقط در دهان خود قرار دهید که می‌تواند کمک کند دندان‌ها در جایگاه درست خود باقی بمانند.

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!