آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف، مزایا و معایب آن

ارتودنسی نامرئی چیست؟ ارتودنسی شفاف. همه چیز درباره‌ی ارتودنسی شفاف یا نامرئی. مزایای ارتودنسی نامرئی. ارتودنسی با براکت‌های شفاف. معایب ارتودنسی شفاف. مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی.

ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف، مزایا و معایب آن
6 بهمن 1397
0
دسته بندی: ارتودنسی دندان,

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

فیلم عملکرد ارتودنسی نامرئی را از دست ندهید

ارتودنسی نامرئی یا شفاف (Invisalign) چیست؟

ارتودنسی روشی برای اصلاح و مرتب کردن دندان‌ها است. اما بسیاری از افراد به دلیل ظاهری که بریس‌های فلزی و سنتی دارند از انجام ارتودنسی خودداری می‌کنند. امروزه از روش‌های مختلفی مانند ارتودنسی نامرئی برای کسانی که می‌خواهند دندان‌هایشان در طول درمان ظاهری زیبا داشته باشد استفاده می‌شود. این ارتودنسی از یک دست قالب شفاف تشکیل شده است که کاملا غیر قابل مشاهده است و لبخندی را به شما هدیه می‌دهد که همیشه می‌خواستید. در ارتودنسی نامرئی با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری پیشرفته، طرح درمان شما را نمایش می‌دهند، از اولین محل قرارگیری دندان تا محل قرارگیری نهایی دندان‌ها.
سپس یک دست ارتودنسی شفاف برای دندان‌های شما ساخته شده و با استفاده از آن دندان‌های شما را به تدریج حرکت داده تا در محل مورد نظر و مناسب خود قرار بگیرند. این ارتوندسی کاملا غیرقابل مشاهده است، بنابراین بیشتر مردم حتی نمی‌توانند متوجه شوند که  دندان‌های شما دارای ارتودنسی است تا زمانی که درمان شما تمام شود.
این نوع ارتودنسی باید 20 تا 22 ساعت در یک روز برای گرفتن نتیجه بهتر روی دندان‌ها قرار بگیرد و فقط زمانی که میخواهید غذا بخورید، مسواک بزنید یا از نخ دندان استفاده کنید می‌توانید آنها را در بیاورید.

کاربرد ارتودنسی نامرئی:

به طور کلی مشکلاتی از قبیل بهم‌ریختگی و شلوغی بین دندان‌ها (crowing)، فاصله‌ی بین دندان‌ها، کراس بایت cross bite، اوربایت overbite، اپن بایت open bite و... را می‌توان با استفاده از ارتودنسی نامرئی برطرف کرد.

  • کراس بایت Crossbite: در حالت عادی و نرمال دندان‌های فک بالایی حدود 2 میلی‌متر جلوتر از دندان‌های فک پایینی قرار می‌گیرد، اگر این حالت برعکس باشد یعنی دندان‌های بالایی پشت دندان‌های پایینی قرار بگیرید اصطلاحا به آن کراس بایت می‌گویند.
  • اور بایت Overbite: این مشکل اغلب ارثی است یا می‌تواند به دلیل رشد نادرست فک ایجاد شود. در این مورد دندان‌های فوقانی جلوتر از دندان‌های پایینی قرار می‌گیرد که می‌تواند مشکلاتی ازقبیل: تحلیل لثه‌های پایین، اشکال در جویدن، سختی در تلفظ برخی کلمات هنگام صحبت کردن، احساس درد در فک، فرسایش مینای دندان‌ها و... را به همراه داشته باشد.
  • اپن بایت Open bite: اگر دندان‌های فک بالایی و پایینی روی هم قرار نگیرند باعث می‌شود که هنگام بستن دهان، بین دندان‌های فک بالا و پایین باز بماند و باهم جفت نشوند که علاوه بر زیبایی ظاهری دندان‌ها باعث مشکلاتی هنگام جویدن و صحبت کردن از جمله نوک زبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان، ارتودنسی سرامیکی، سفیدکردن دندان، عصب کشی دندان، دندان قروچه

درحالی که راه‌های زیادی برای اصلاح و صاف کردن دندان‌ها وجود دارد اما ارتودنسی نامرئی تنها گزینه مناسبی است که فاقد سیم‌های فلزی و براکت است. این نوع ارتودنسی باعث می‌شود که بدون نگرانی از ظاهر دندان‌هایتان در محل کار و مکان‌های عمومی حضور داشته باشید و در حین حال لبخندی زیبا به شما می‌بخشد. همچنین مزایای دیگری هنگام استفاده از آن وجود دارد که در ادامه به تعدادی از مزایای آن اشاره می‌کنیم.

مزایای ارتودنسی نامرئی یا شفاف:

  1. ظاهر نامرئی: ارتودنسی با تکنیک اینویزالاین غیر قابل مشاهده هستند. آنها کاملا شفاف است بنابراین از زیبایی ظاهری لبخند و چهره شما کاسته نمی‌شود. این یک روش ایده‌آل برای بزرگسالان، نوجوانان و افراد جوان که می‌خواهند بدون براکت‌ها و سیم‌های بهم متصل شده‌ی فلزی بریس‌های سنتی زندگی کنند.
  2. راحتی: قالب‌های اینویزالاین از نوعی پلاستیک‌های نرم ساخته می‌شوند که باعث می‌شود با استفاده از این نوع ارتودنسی نسبت به بریس‌های سنتی احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در ارتودنسی نامرئی اثری از لبه‌های تیز و یا بیرون‌زدگی لبه‌های آن که باعث ایجاد زخم و سایش در دهان می‌شود، نیست. قالب‌های ارتودنسی شفاف کاملا اندازه و هماهنگ با دندان‌های شما ساخته می‌شود.
  3. بهبود در نظافت و بهداشت دهان و دندان: ارتودنسی شفاف قابل برداشتن هستند یعنی این قالب‌ها متحرک می‌باشند. وقتی شما میخواهید دندان‌هایتان را مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید فقط کافی است که آنها را از روی دندان‌های خود بردارید و پس از آن دوباره آن را در جای خود قرار دهید. همچنین خود این قالب‌ها در صورت کدر شدن قابل شستشو و تمیز کردن با استفاده از مسواک‌های مخصوص این نوع ارتودنسی هستند. بسیار مهم است که دندان‌ها و لثه‌های سالم داشته باشید در حالی که دندان‌های مرتب و صافی دارید، در نتیجه شما بهترین لبخند ممکن را در پایان دوره درمان خود خواهید داشت.
  4. طول درمان کوتاه‌تر: با تکنیک ارتودنسی اینویزالاین شما می‌توانید زمان کمتری را برای مراجعه به مطب متخصص دندانپزشک خود صرف کنید. در این روش برای نگهداری و معاینه آن کافی است به طور میانگین هر 6 هفته یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید. راه‌های دیگر برای اصلاح دندان‌ها می‌تواند زمان بیشتری بگیرد و تعداد دفعات ملاقات با دندانپزشک مربوطه را افزایش دهد.
  5. می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید، میل کنید: محدودیت‌های غذایی یکی از بدترین قسمت‌های ارتودنسی هستند. هیچ چیزی سخت‌تر از این نیست که خوردن بعضی از غذاهای مورد علاقه‌ی شما ممنوع می‌باشد. مواد غذایی جویدنی و یا چسبنده ممنوع می‌باشد. این موضوع یک مشکل برای ارتودنسی نامرئی به شمار نمی‌آید زیرا شما می‌توانید این قالب را برداشته و هرآنچه که می‌خواهید، بخورید و دیگر نگران باقی‌مانده مواد غذایی لا‌به‌لای ارتودنسی خود نباشید.
  6. طول درمان کمتر و نتیجه گرفتن سریع‌تر: بریس‌های فلزی سنتی می‌تواند 3 الی 5 سال به طول انجامد تا نتیجه نهایی به دست بیاید ولی در بریس‌های نامرئی فقط 1 سال زمان می‌برد تا دندان‌ها اصلاح و مرتب شود. از زمانی که برنامه‌ی درمان کاملا کامپیوتری شده است، بیمارها از طول درمان و زمان گرفتن نتیجه نهایی آن کاملا مطلع هستند.

معایب ارتودنسی نامرئی:

  1. هزینه‌ی بالا: یکی از بزرگترین مشکلات این روش، هزینه‌ی بالای آن نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی می‌باشد.
  2. نیاز به گذاشتن آنها 22 ساعت در روز: ارتودنسی نامرئی باید حداقل 22 ساعت در روز روی دندان‌ها قرار بگیرد. برای مثال، شما فرض کنید که آنها را برای خوردن و یا انجام امور بهداشتی دهان و دندان خارج کنید، بعد از آن اگر می‌خواهید به مهمونی یا جاهایی از این قبیل بروید باید آنها را مجددا روی دندان‌ها قرار دهید.
  3. متعلقات: امروزه استفاده از وسایل وابسته به ارتودنسی نامرئی بیشتر و بیشتر شده است که این قضیه آزاردهنده است. این ضمیمه‌ها معمولا، همانند براکت‌های ارتودنسی‌های استاندارد دیگر باعث برآمدگی‌هایی در مینای ارتودنسی نامرئی می‌شود که به دندان‌ها متصل می‌شود و سبب دیده شدن بیشتر ارتودنسی در دهان می‌شوند. این ضمایم به این دلیل به آن متصل می‌شوند که فشار بیشتری را به دندان‌ها وارد کند و در نتیجه دندان‌ها در مدت زمان کمتری اصلاح و در محل دقیق خود قرار می‌گیرند.
  4. احساس درد و ناراحتی در دندان‌ها: وقتی برای اولین بار ارتودنسی نامرئی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و یا می‌خواهید آنها را عوض کرده و ست جدید از الاینرها را نصب کنید ممکن است احساس ناراحتی و درد داشته باشید. اگرچه دندانپزشک این درد را ناشی از فشار وارده شده هنگام تنظیم کردن ست جدید ارتودنسی نامرئی می‌داند. شما می‌توانید تا زمانی که به این درد عادت کنید با تجویز دندانپزشک مربوطه از داروهای مسکن استفاده کنید.

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!