آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

بهترین سن انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از سوالات مطرح در مورد ارتودنسی دندان این است که بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه سنی می‌باشد؟ ما در این مطلب طبق نظر متخصصان مجرب کلینیک سیب سفید این سوال را پاسخ می‌دهیم.طبق نظر متخصصان کلینیک بهترین سن برای انجام ارتودنسی بین 8 تا 12 سال است. چرا که در این بازه‌ی زمانی اس

بهترین سن انجام ارتودنسی چه زمانی است؟
9 بهمن 1397
0
دسته بندی: ارتودنسی دندان,

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از سوالات مطرح در مورد ارتودنسی دندان این است که بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی می‌باشد؟

ما در این مطلب طبق نظر متخصصان مجرب کلینیک سیب سفید این سوال را پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

طبق نظر متخصصان کلینیک بهترین سن برای انجام ارتودنسی بین 8 تا 12 سال است. چرا که در این بازه‌ی زمانی استخوان فک و دندان‌های دائمی در حال رشد هستند و انجام ارتودنسی باعث هدایت بهتر دندان‌ها در هنگام رشد و اصلاح رشد فک می‌شود.

اکثر متخصصان این بازه زمانی را سن طلایی برای انجام ارتودنسی میدانند و همواره به پدر و مادران توصیه میکنند فرزندان خود را بین 8 تا 10 سالگی برای ویزیت و معاینه نزد متخصص ارتودنسی ببرند که اگر نیاز به انجام ارتودنسی بود در همان سن اقدام کنند تا بهترین نتیجه از انجام ارتودنسی حاصل شود.

ارتودنسی دندان چیست؟

روشی برای بهبود ظاهر، شکل دندان‌ها و بهبود عملکرد دندانهاست. اگر دندان‌های فردی به دلیل کوچک بودن فک و یا کج بودن دندان‌ها هم تراز نباشد و یا روی هم قرار گرفته باشند باعث ایجاد مشکل در جویدن غذا، تمیز کردن دندان ها و در آخر باعث ظاهر نامناسب دندان‌ها که نسبت به موارد دیگر مشخص‌تر است ، میشود.

متخصص ارتودنسی کلینیک سیب سفید می‌گوید بر اساس سوالات و بازخورد مردم درباره انجام  ارتودنسی در شبکه‌های مجازی هنوز بسیاری از مردم نمیدانند که ارتودنسی چیست؟ به همین دلیل طبق گفته‌ی ایشان توضیحی در مورد درمان ارتودنسی در ادامه میاوریم.

ارتودنسی دندان تنها به معنی مرتب و ردیف کردن دندانها نیست. در واقع ارتودنسی ردیف شدن درست دندان‌ها و ارتباط صحیح دندانها با فک مقابل،استخوان فک و بافت صورت شامل:چانه، بینی و لبها می‌باشد.

شناخت این رابطه صحیح میان دندان و فک نیاز به دانش، مطالعه و علم دارد زیرا باید دندان را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد. برای ردیف کردن دندانها باید به نحوه‌ی قرار گرفتن و ردیف کردن دندان‌ها توجه کرد.

اکثر افرادی که اصول ارتودنسی را آموزش میدهند یک اصل را همیشه جزء تدریس خود دارند که معنی واقعی ارتودنسی را خدشه دار می‌کند.این اصل بیان میکند که اگر در دهان و روی فک تجمع دندانها زیاد است باید دندانی کشیده شود و سپس دندانها ترتیب شوند و اگر تجمع دندانها کم است باید بدون کشیدن دندان میتوان، دندانها را مرتب کرد. ولی تخصص دقیق ارتودنسی بیان می‌کند که اگر به مواردی رسیدیم که شلوغی دندان زیاد ولی نباید دندانی را برای ردیف کردن دندانها کشید بلکه باید بر اساس رابطه‌ی اصولیو نرمال دندان نسبت و ببه استوخان فک مرتب سازی را شروع کرد. در این موارد با کشیدن دندان باعث از بین بردن رابطه صحیح دندان با اسکلت فک می‌شوید.

 

شرایط اقساط دندانپزشکی: 70 درصد از مجموع هزینه دندانپزشکی شما به صورت بلند مدت و تا 10 ماه اقساط  می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

 453 451 44 -021  و  471 461 44 - 021 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!