آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مزایا و معایب داشتن روکش های دندان

امروزه در دندانپزشکی، گزینه های بهبود دندان های شما تقریباً نامحدود است. چه برای ترمیم دندان تراشیده یا تنظیم طول لثه شما، می توان این کار را انجام داد. در این مقاله، من در مورد روکش های دندان صحبت خواهم کرد، زیرا آنها در حال افزایش محبوبیت هستند.

مزایا و معایب داشتن روکش چیست؟

امروزه در دندانپزشکی، گزینه های بهبود دندان های شما تقریباً نامحدود است. چه برای ترمیم دندان تراشیده یا تنظیم طول لثه شما، می توان این کار را انجام داد. در این مقاله، من در مورد روکش های دندان صحبت خواهم کرد، زیرا آنها در حال افزایش محبوبیت هستند.

روکش های دندانی پوسته های نازک و سفارشی هستند که روی سطح دندان شما چسبانده می شوند. این پوسته ها رنگ، شکل، اندازه و طول دندان های شما را بهبود می بخشد. آنها معمولا برای رفع مشکلات دندانی از جمله:

     تغییر رنگ دندان ها در اثر لکه ها، کهولت سن یا سایر روش ها

     دندان های شکسته یا شکسته

     دندان های نامنظم

     دندان های شکاف

انواع روکش

انواع مختلفی از روکش ها در بازار وجود دارد که عبارتند از:

روکش های چینی

چند نوع روکش چینی وجود دارد اما اساساً در مقایسه با سایر روکش‌ها نسبتاً قوی و گران‌تر هستند. آنها همچنین نزدیک ترین دندان ها به دندان های طبیعی را نشان می دهند. در کلینیک ما، روکش‌های چینی و سرامیک‌های انتخابی دستی از نروژ و سوئد را ترجیح می‌دهیم. ما آنها را انتخاب کردیم زیرا آنها شبیه دندان های جوان هستند - فلورسانس طبیعی و درخشش درونی!

ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیت معمولاً برای براده های کوچک یا شکاف بین دندان ها استفاده می شود. آنها از ماده ای مشابه به عنوان پرکننده حفره ساخته شده اند. آنها به مرور زمان تغییر رنگ داده و ظاهری کسل کننده دارند. از آنجایی که معمولا بین 5 تا 7 سال طول می کشد، دندانپزشکان تمایل دارند قبل از انجام روکش های چینی از آنها به عنوان یک درمان نیمه دائمی استفاده کنند.

روکش های استوک

همانطور که از نام آن پیداست، روکش های استوک را می توان بدون هیچ گونه آماده سازی استفاده کرد. این یک روش غیر تهاجمی است که نیازی به بیهوشی ندارد. این "ونیرهای فوری" از نظر میزان موفقیت هیچ تفاوتی با روکش های معمولی ندارند، به جز اینکه از قبل ساخته شده اند و نمی توانند با دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشند. با این حال، از آنجایی که آنها به صورت سفارشی ساخته نمی شوند، این روکش ها معمولاً نامناسب هستند که ممکن است در آینده منجر به پوسیدگی دندان و مشکلات لثه شود. علاوه بر این، آنها می توانند مصنوعی به نظر برسند و به دلیل عدم تناسب ایده آل و تن تک رنگ.

بدون ونیر آماده سازی

روکش های بدون آماده سازی اساساً روکش های چینی هستند که به صورت سفارشی روی دندان شما نصب می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، این یک روش غیر تهاجمی است که نیازی به بیهوشی ندارد. آنها را فقط می توان در موارد منتخب مانند دندان هایی با فاصله زیاد بین آنها استفاده کرد.

مزایای روکش ها

در موقعیت اصلاح لبخند، روکش‌ها گزینه مناسبی برای بهبود لبخند فرد هستند. در اینجا برخی از مزایای مورد علاقه من در مورد روکش ها آورده شده است:

  1. زیبایی شناسی و ظاهر واقعی

یکی از ویژگی هایی که به محبوبیت روکش ها کمک می کند، ویژگی های نوری آنها است. این امر به ویژه در مورد روکش های چینی صادق است. پرسلن یک سرامیک است که بسیاری از خواص مینا را تکرار می کند. به عنوان مثال، مینای دندان دارای خاصیتی به نام شفافیت است، که در آن نور می تواند وارد شود و به بیرون منعکس شود. پرسلن نیز همین ویژگی را دارد و می‌تواند توسط سرامیست بر این اساس تنظیم شود تا با دندان‌های اطراف ترکیب شود.

اکثر کلینیک های دندانپزشکی در سنگاپور روکش های خود را از آزمایشگاه سفارش می دهند، اما برای ما، ما یک آزمایشگاه داخلی با سرامیست خودمان داریم. هیچ دو روکش مشابه نیستند. قبل از قرار دادن روی بیماران، آنها را به صورت جداگانه طراحی کرده، لکه دار و جلا می دهیم.

  1. مقاومت در برابر لکه

پرسلن در اصل یک شیشه سرامیک است، بنابراین سطح آن بسیار صاف و غیر قابل نفوذ است که آن را در برابر لکه ها مقاوم می کند. این بدان معناست که بر خلاف دندان‌های طبیعی، روکش‌های شما با عوامل رنگ‌کننده مانند قهوه، شراب و تنباکو تغییر رنگ نمی‌دهند.

  1. دوام

ونیرها به ساختار دندان زیرین شما چسبانده می شوند که باعث می شود ماندگاری نسبتا طولانی داشته باشند. به طور متوسط، با مراقبت خوب، حدود 15 سال و تا 30 سال دوام می آورند. من دیده ام که برخی از بیماران ونیرهای خود را حتی بیشتر از آن نگه می دارند!

حال ممکن است بپرسید که چطور ممکن است روکش ها در صورتی که اینقدر کوچک هستند اینقدر محکم و بادوام باشند؟ خوب، این به این دلیل است که روکش‌ها وقتی روی مینای دندان چسبانده می‌شوند، خواص مکانیکی مینا و عاج را به خود می‌گیرند. هنگامی که آنها را با هم ترکیب می کنید، دندان شما اکنون این استحکام را دارد که در برابر نیروهای ناشی از گاز گرفتن مقاومت کند.

  1. تطبیق پذیری و سهولت ایجاد

در مقایسه با روکش ها، روکش ها واقعاً به شکل دهی گسترده نیاز ندارند. برخی از روکش های فوق نازک نیازی به فرم دادن به دندان ها نیز ندارند. اما می‌توانید به ما اعتماد کنید که تا حد امکان دقیق باشیم - ما از میکروسکوپ تخصصی کارل زایس با بزرگنمایی تا 15 برابر استفاده می‌کنیم. همچنین رنگ روکش ها را می توان به گونه ای سفارشی کرد که دندان های لکه دار را سفیدتر نشان دهد.

  1. تعمیر و نگهداری کم

این احتمالا مورد علاقه همه بیماران است. در مورد روکش ها، فقط باید به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، همانطور که با دندان های معمولی انجام می دهید. فرآیند نصب نیز نسبتاً غیر تهاجمی است. روکش ها را می توان بدون هیچ گونه سوراخکاری یا شکل دهی چسباند.

معایب روکش ها

هیچ چیز در دندانپزشکی کامل نیست - که شامل روکش ها نیز می شود. در اینجا برخی از معایب روکش ها آورده شده است.

  1. هزینه بالا

روکش‌ها - به‌ویژه روکش‌های چینی - گران هستند. هر روکش می تواند از 1000 تا 1500 دلار متغیر باشد

اگر چند دندان دارید که نیاز به روکش دارند، سرمایه گذاری پرهزینه ای خواهد بود.

  1. محکمتر از مینا نیست

همانطور که روکش های قوی و بادوام هستند، هرگز نمی توانند استحکام مینا را تکرار کنند. بنابراین هر چیزی که بتواند دندان طبیعی را بشکند یا کنده شود، همین کار را برای روکش ها انجام می دهد. برای محافظت از روکش‌های خود، توصیه می‌کنیم از محافظ شب استفاده کنید، مخصوصاً اگر هنگام خواب تمایل به دندان قروچه دارید.

  1. حساسیت دندان ها

برخی از بیماران ممکن است حساسیت بیشتری به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم داشته باشند زیرا روکش ها نیاز به برداشتن مینای دندان دارند.

شما آن را دارید - مزایا و معایب روکش ها. امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر روکش ها کمک کرده باشد. اگر هنوز سوال یا تردیدی دارید، در صورت تمایل به تیم ما پیام دهید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!