آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

فیلم روکش دندان

فیلم روکش دندان، دوبله شده توسط کلینیک سیب سفید، بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران. فیلم نحوه انجام روکش دندان توسط دندانپزشک زیبایی

فیلم روکش دندان

در اینجا به همت کلینیک سیب سفید میتوانید فیلم دوبله شده روکش دندان را ببینید. در نظر داشته باشید جنس روکش دندان معمولا سرامیکی و مانند لمینت دندان است و البته مراحل انجام کار نیز مانند لمینت دندان میباشد. روکش در کنار کامپوزیت و لمینت دندان میتواند برای زیبایی نیز استفاده شود. روکش دندان هم رو و هم پشت دندان را ولی لمینت سرامیکی تنها روی دندان را می پوشاند.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید

هرچه پیرتر می شویم دندان هایمان نیز پیر میشوند. پوسیدگی، تروما یا همان ضربه ناگهانی، پر شدن دندان ها یا حتی روشی که میجویم، میتواند باعث فرسایش دندان هایمان شود. قرار دادن تاج بر روی دندان ضعیف شده می تواند از شکسته شدن و ساییدگی بیشتر دندان جلوگیری کند. از تاج یا همان روکش برای ترمیم دندانهای لکه دار یا بد شکل استفاده می شود  و همچنین برای پناه دادن به دندانی که کانال ریشه آن درمان یا عصب کشی شده است. روکش ممکن است برای همیشه دوام نیاورد و در صورت فرسوده یا خراب شدن نیاز به تعویض داشته باشد.

در صورت نیاز به روکش، دندانپزشک طی چند مرحله، این روش درمانی را انجام خواهد داد.

مرحله اول انجام روکش دندان: تراش و قالب گیری در مطب

در اولین مراجعه، پزشک ناحیه اطراف دندان را بی حس می کند تا شما دردی را احساس نکنید. سپس از یک ابزار دندانپزشکی برای شکل دادن و آماده سازی دندان استفاده می کند تا  تاج به درستی روی دندان قرار گیرد. گاهی اوقات یک درمان اضافی نیز لازم است تا از درست قرار گرفتن تاج روی دندان اطمینان حاصل شود. این روش بیلداپ نامیده میشود و وظیفه آن کمک به پشتیبانی از تاج است که قالب گیری از دندان را دقیق تر میکند. بعد از آن، تاج ساخته شده برای محافظت روی دندان قرار میگیرد.

مرحله دوم انجام روکش دندان:ارسال قالب به لابراتوار

قالب به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود تا در آنجا یک روکش سفارشی و دقیق برای شما ساخته شود. هنگامی که مطب روکش ساخته شده را از لابراتوار دریافت کند نوبت بعدی برای جایگذاری روکش به شما داده میشود.

مرحله سوم انجام روکش دندان:چسباندن و اصلاح تاج بر روی دندان

در جلسه دوم در صورت رضایت از شکل، رنگ و تناسب تاج ساخته شده، دندانپزشک بلافاصله آن را با مواد به دندان مربوطه میچسباند. اما اگر تاج ساخته شده تناسب درستی نداشته باشد، دندانپزشک مجدد قالب گیری دندان را انجام میدهد و آن را برای ساخت تاج دقیق تر به لابراتوار ارسال می کند.

مراقبت های بعد از روکش دندان

پس از جایگذاری ممکن است احساس سوزش، درد به هنگام جویدن و یا حساسیت به هنگام تغییر دما ،به مدت سه تا چهار روز داشته باشید. در صورت بروز ناراحتی و درد میتوانید از داروی های ضد دردی که دکتر به شما پیشنهاد داده است استفاده کنید. اگر بعد از گذشت چند روز هنوز هم احساس ناراحتی و حساسیت دارید، برای گرفتن وقت معاینه با مطب دکتر تماس بگیرید.

گاهی ممکن است به هنگام جویدن احساس کنید تاج یا روکش، کمی بالا قرار دارد که ممکن است به مرور باعث درد شود، در این صورت لازم است برای تنظیم آن نزد دکتر بروید.

ممکن است شما از ابتدا، موافق گذاشتن تاج نباشید و فکر کنید که تنها پر کردن دندان کافی باشد، اما متاسفانه زمانیکه دندان به تاج نیاز دارد ،پر کردن میتواند در دراز مدت باعث آسیب بیشتری به دندان تان شود و یا حتی باعث از دست دادن آن شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت ارزان، ایمپلنت فوری، تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت، کامپوزیت بهتر است یا لمینت، کاشت دندان، ایمپنت اقساطی، قیمت ایمپنت دندان

به یاد داشته باشید طول عمر روکش دندان شما به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مواد به کار برده برای ساخت آن
  • چقدر خوب بهداشت دهان و دندان خود را حفظ می کنید
  • مواد غذایی و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید
  • وضعیت دندانها و لثه های اطراف

روکش دندان میتواند برای زیبایی در کنار کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان نیز استفاده شود. به عبارتی میتوانید برای زیباسازی دندان های خود از روکش دندان برای دندان های آسیب دیده و برای دندان های سالم از کامپوزیت یا لمینت استفاده نمایید البته دندانپزشک زیبایی شما باید بتواند با همکاری لابراتوار آنها را همرنگ در بیاورد.

همچنان نخ دندان کشیدن و مسواک زدن تک تک دندان ها به صورت منظم نیز ضروری میباشد.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!