آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

کامپوزیت دندان،نظرات بیماران:بهترین دکتر و بهترین کامپوزیت،مزایاو معایب

نظرات بیماران در مورد بهترین دکتر کامپوزیت و بهترین مواد. میتوانید دندان خود را کامپوزیت کنید یا خیر؟ با ارسال عکس.نمونه کارهای اخیر ما در کامپوزیت دندان. مراحل انجام کامپوزیت دندان با فیلم. عوارض و مزایای کامپوزیت کدام است؟شما کامپوزیت کنید بهتر است یا لمینت؟ پرداخت اقساطی هزینه کامپوزیت چگونه است؟

کامپوزیت دندان،نظرات بیماران:بهترین دکتر و بهترین کامپوزیت،مزایاو معایب
10 دی 1398
250

 

کامپوزیت دندان چیست؟

 

کامپوزیت، یکی از روش‌های لمینت دندان می‌باشد که برای اصلاح طرح لبخند افراد بکار گرفته میشود و امروزه طرفداران زیادی دارد. نظرات بیماران در مورد بهترین دکتر و بهترین مواد کامپوزیت، در انتهای صفحه قبل از کادر زرد رنگ قابل مشاهده است.کامپوزیت  از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ساخته می شود. کامپوزیت دندان اغلب توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بطور مستقیم روی دندان قرار داده می شود بدون آنکه لازم باشد در آزمایشگاه ساخته شوند. متخصص دندانپزشک لایه های مختلفی از مواد کامپوزیت را روی دندان قرار می دهد و همانند کار مجسمه سازی به آن شکل و فرم می دهد. هر لایه از کامپوزیت دندان با استفاده از نور روی دندان محکم می شود. تطابق رنگ ، خطوط و ضخامت کامپوزیت دندان از مهمترین چالش های این نوع روکش دندان می باشد.کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که وقتی برای انجام ونییر قرار است بکار رود توسط قلم مخصوص روی دندان قرار می گیرد و فرم داده می شود و سپس با نور دستگاه لایت کیور سخت می شود و در نهایت کاملا به دندان باند می شود . طوریکه هیچ درز و منفذی بین لایه کامپوزیت و دندان باقی نمی ماند .
با توجه به توضیح ، مشخص است که درمان کامپوزیت کاملا یک کار ظریف و‌دقیق و وابسته به هنر دست دندانپزشک است .پس با این توضیحات ، امیدوارم که جواب سوال بعضی ها که می پرسند علت تفاوت هزینه بین مراکز درمانی مختلف که کار کامپوزیت ونییر انجام می دهند چیست را داده باشم .کامپوزیت ونییر درمانی بسیار محافظه کارانه بمنظور اصلاح ظاهر دندانها است که بدون تراش و یا با حداقل تراش ممکن انجام می شود .
بنابراین اگر بنا به دلایلی نیاز به درمان زیبایی دندان در سنین پایین باشد ، روش کامپوزیت ونیر بر روش لمینت ارجح است.

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4900هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و درمانی 

 

 

کامپوزیت ونیر بیشتر کاربرد زیبایی دارد. در دندانپزشکی  مدرن اغلب از کامپوزیت دندان های جلو برای پوشاندن نقایص دندان و زیباتر کردن طرح لبخند استفاده می شود. مشکلاتی مانند دندان‌های فاصله‌دار یا دندان‌هایی که دچار شکستگی یا لب پریدگی شده اند، و یا دندان هایی که تغییر رنگ داده اند با استفاده از کامپوزیت دندان می توانند رفع شوند. 

 
 
 
پاسخ صوتی: کامپوزیت دندان چیست؟
 

پاسخ صوتی: تفاوت کامپوزیت دندان با لمینت دندان چیست؟

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

مراحل کامپوزیت دندان:

;hl\,cdj nknhk کلمه‌ایست که ممکن است به علت اشتباه تایپی، شما را به این صفحه آورده باشد. در واقع شما قصد تایپ کلمه‌ی کامپوزیت دندان را داشتید ولی کیبورد شما انگلیسی بوده است. به هرحال شما وارد بزرگترین آرشیو کامپوزیت دندان شده‌اید، با ما همراه باشید.

تمام مراحل کامپوزیت دندان برخلاف لمینت دندان که در چند جلسه انجام میشود، فقط در یک جلسه دندانپزشکی توسط متخصص کامپوزیت دندان قابل انجام است. برخلاف لمینت دندان که در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود، کامپوزیت دندان توسط خود متخصص کامپوزیت روی دندان قرار داده می شود. به همین دلیل کامپوزیت دندان بیش از سایر روشها نیاز به ترکیب هنر و مهارت دندانپزشک دارد. بصورت کلی مراحل انجام کامپوزیت دندان بصورت زیر می باشد:

  1. در مرحله‌ی اول، در صورت نیاز هرگونه کار زیبایی و درمانی دندان باید انجام شود مانند لیفت لثه.
  2. در صورت نیاز یک آماده سازی کوچک روی دندان بیمار انجام می شود.
  3. انتخاب رنگ کامپوزیت دندان در این مرحله صورت می‌گیرد.
  4. ایزوله کردن، اسید زدن، شستن و خشک کردن دندان‌ها.
  5. با استفاده از انواع مختلف کامپوزیت، دندانپزشک شروع به انجام کامپوزیت ونیر می‌کند.
  6. پالیش کردن و تکمیل ونیر کامپوزیتی.
  7. شستشوی فیزیولوژیک لثه پس از درمان.

آیا با معایب و مزایای کامپوزیت دندان آشنا هستید؟تفاوت کامپوزیت دندان با لمینت دندان را میدانید؟با خواندن این مطلب  تا پایان میتوانید هر نوع اطلاعاتی در این رابطه را کسب کنید.

انواع کامپوزیت دندان:

  • کامپوزیت درشت دانه یا ماکروفیل: اولین نوع کامپوزیت دندان که وارد بازار شد، کامپوزیت ماکروفیل می‌باشد.
  • کامپوزیت ریز دانه یا میکروفیل: این کامپوزیت‌ها بر خلاف ماکروفیل‌ها که ذرات درشتی بودند، از دوام کمتری برخوردارند.
  • هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید: این نوع کامپوزیت، در واقع بین کامپوزیت میکروفیل و کامپوزیت ماکروفیل قرار دارد. ذرات کامپوزیت هیبرید بین 10 تا 50 میکرومتر و همچنین ذراتی به اندازه 40 نانومتر است. کامپوزیت میکروهیبرید و نانوهیبرید هر دو در گروه کامپوزیت هیبرید قرار دارند و ذراتی به اندازه‌ی کمتر از 100 نانومتر تا بیشتر از 1 میکرومتر دارند. این مواد دارای فیلر بالایی هستند که باعث می‌شود مقاومت آنها در برابر ساییدگی افزایش یابد و در نتیجه استحکام بالایی داشته باشند. از معایب کامپوزیت هیبرید می‌توان به کاهش زیبایی آنها به مرور زمان به دلیل استهلاک، اشاره کرد. این نوع ماده به دلیل یکدست نبودن سطح ترمیم، باعث کاهش تاثیر پولیش و خاصیت بازتاب‌کنندگی می‌شود.
  • نانو کامپوزیت‌ها: نسل جدید کامپوزیت‌ها‌، نانو کامپوزیت‌ها می‌باشند که حاوی ذراتی به اندازه 20 نانومتر هستند. ذرات نانوکامپوزیت به یکدیگر متصل شده و نانوکلاستر (نانوخوشه) را تشکیل می‌دهند که ویژگی منحصر به فرد نانو کامپوزیت‌ها همین نکته است. تجمع ذرات کوچکتر و تبدیل آنها به ذرات بزرگتر باعث می‌شود تا قدرت، مقاومت در برابر ساییدگی، قابلیت پولیش و استحکام این نوع از کامپوزیت افزایش یابد. می‌توان گفت این نوع کامپوزیت بهترین نوع کامپوزیت دندان است.

بهترین مارک کامپوزیت:

معروف‌ترین و متداول‌ترین مارک‌های کامپوزیت دندان، سارمکو، آی پی اس، زنیت و کاریزما می‌باشد. از بین این برندها، کامپوزیت سارمکو و آی پی اس بهترین مارک کامپوزیت دندان است.

پاسخ دکتر به تصاویر ارسال شده

 

 

از طریق لینک زیر تصویر لبخند خود را برای ما ارسال کنید و مشاوره دریافت کنید.

 

 

پاسخ دکتر به تصاویر ارسال شده در فیلم بالا ⇑

 

ترکیبات کامپوزیت دندان:

کامپوزیت شامل چهار جزء می‌باشد که عبارت اند از:

  • ماتریکس رزینی
  • ذرات فیلر
  • عامل اتصال دهنده ماتریکس و فیلر
  • آغازگر و تسریع کننده واکنش پلیمریزاسیون

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاف فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

  • افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه کردن دارند.
  • افرادی که سایش شدید دندانی دارند.
  • افراد با بهم‌ریختگی دندانی شدید.
  • کسانی که بیماری لثه فعال دارند.
  • افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین.
  • همچنین افرادی که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی با دندان های برجسته مناسب تر است.

برای اینکه بدانید که آیا می توانید کامپوزیت ونیر دریافت کنید یا نه، ابتدا باید مشخص کنید که شما با دریافت کامپوزیت دندان کدام مشکل زیبایی دندان خود را می خواهید برطرف نمایید. سپس با یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مشورت کنید تا وی ضمن ارزیابی وضعیت دهان و دهان شماف راهنمایی لازم و نیز سایر گزینه های موجود را برای شما تشریح کند. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با کادری مجرب شامل بهترین متخصص کامپوزیت دندان، بهترین متخصص لمینت دندان و نیز بهترین متخصص ایمپلنت دندان همه روزه پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. برای دریافت ویزیت و مشاوره رایگان با شماره 09393558965 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09393558965 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید. مرکز سیب سفید بزرگترین مرکز تخصصی دندانپزشکی زیبایی در غرب تهران می باشد که کلیه خدمات خود شامل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت دندان را بصورت اقساط بلند مدت ارائه می دهد.

کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟

 
پاسخ صوتی :

پاسخ متنی:

سوالی که برخی از افراد دارند این می باشد که از نظر زیبایی برای لثه هایی که بزرگتر از حد معمول می باشند و موقع لبخند خیلی به چشم می آیند چه باید کرد؟ این افراد معمولا صاحب دندان های کوتاهتری هستند. پاسخ این است که معمولا دندانپزشکان قبل از انجام کامپوزیت دندان و نیز لمینت دندان، لیفت لثه را برای این افراد انجام می دهند تا بتوانند در زمان کامپوزیت دندان و لمینت دندان، دندان های بلندتر و با اندازه مناسب تری برای این افراد در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان، لمینت سرامیکی دندان، ایمپلنت، بلیچینگ دندان، جرمگیری، مراحل پرکردن دندان، ارتودنسی با لیزر

هزینه کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
 
پاسخ صوتی :

پاسخ متنی:

برای محاسبه قیمت کامپوزیت دندان ابتدا باید بدانید که چه تعداد از دندان‌هایتان نیاز به کامپوزیت دارند، برای این کار کافیست جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید، هر تعداد از دندان‎های شما که دیده میشود را ملاک قرار دهید مثلا اگر بیشتر فک بالا دیده میشود 8 دندان بالا و اگر هر دو فک نمایان است 14 یا 16 دندان بالا و پایین را ملاک قرار دهید. قیمت هر واحد کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با احتساب تخفیف ویژه‌ای که این کلینیک در نظر گرفته، 800.000 تومان می‎باشد. به طور مثال اگر فردی قصد دارد 8 تا از دندان‎هایش را کامپوزیت کند، باید مبلغ 6.400.000 تومان پرداخت کند. البته نگران پرداخت هزینه‌ها نباشید زیرا کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارائه شرایط اقساطی بلند مدت توانسته به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران به مراجعه کنندگان خود در پرداخت هزینه‌ها کمک کند. شایان ذکر است که شرایط اقساط تنها روی خدمات کامپوزیت دندان نیست، بلکه روی تمامی خدمات درمانی و زیبایی کلینیک دندانپزشکی سیب سفید مانند ارتودنسی، پرکردن دندان، عصب کشی دندان، سفید کردن دندان، لمینت دندان ، ایمپلنت دندان و... می‌توانید این شرایط را داشته باشید.

هزینه کامپوزیت دندان به صورت اقساطی چگونه محاسبه می‌شود؟

شرایط اقساط فعلا برای ساکنین استان تهران برقرار است و به امید خدا در آینده‌ای نه چندان دور در خدمت سایر هموطنان نیز خواهیم بود.

در کلینیک سیب سفید، بهره‌ای جهت اقساطی کردن هزینه‌ها دریافت نخواهد شد و اقساط آن کاملا بدون بهره می‌باشد. به عبارت دیگر شما حدود 50 تا 70 درصد از کل مبلغ خود را طی 1 تا 8 ماه پرداخت خواهید کرد.

نحوه محاسبه اقساط:

به عنوان مثال:

    1. مراجعه کننده‌ای نیاز به ارتودنسی دندان هر دو فک دارد و هزینه کلی با احتساب 30 درصد تخفیف 6,000,000 تومان می‌باشد. از 6,000,000 تومان، شما می‌توانید 2,000,000 تومان نقدی و مابقی آن یعنی 4,000,000 تومان آن را طی 12 ماه و ماهانه 333 هزارتومان پرداخت نمایید.
    2. مراجعه کننده‌ای نیاز به 16 واحد کامپوزیت دارد و قیمت فعلی هر واحد کامپوزیت سوئیسی با احتساب 30درصد تخفیف، 400 هزارتومان است. پس هزینه کلی 16 واحد کامپوزیت دندان 6,400,000 تومان می‌شود که نصف این مبلغ یعنی 3,200,000 تومان به صورت نقدی و مابقی آن در 4 قسط 800 هزارتومانی پرداخت می‌شود.
  • مراجعه کننده‌ای دیگر نیاز به 8 واحد لمینت دارد که قیمت هر واحد لمینت دندان با احتساب 30 درصد تخفیف، 950 هزارتومان است. پس هزینه کلی 8 واحد لمینت 7,600,000 تومان می‌شود که نصف این مبلغ یعنی 3,800,000 تومان به صورت نقدی و مابقی آن در 4 قسط 950 هزارتومانی پرداخت می‌شود.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟

 
پاسخ صوتی

پاسخ متنی:

طول عمر لمینت کامپوزیتی هم مانند هر روش دیگری بستگی به میزان رعایت و مراقبت شما دارد. برای افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان‌هایتان باید از خوردن غذاهای سفتی مثل ته‌دیگ و میوه‌های سخت پرهیز کنید. در صورت بروز هر نوع مشکلی مثل لب پریدگی با مراجعه به پزشکتان جهت ترمیم آن اقدام کنید. اما به طور کلی، میزان ماندگاری کامپوزیت دندان بالا است ولی به طور قطعی نمی‌توان اظهار کرد که به هیچ وجه از بین نخواهد رفت. درواقع طول عمر کامپوزیت به عواملی مثل رعایت بهداشت فردی، نوع کامپوزیت و... بستگی دارد. درصورت رعایت بهداشت دهان و دندان و دوری از استعمال دخانیات، ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال می باشد. طول عمر کامپوزیت دندان و نیز طول عمر لمینت دندان به هیچ وجه دائمی نیست. تنها کاری که می توان انجام داد افزایش دوام این روشهای دندانپزشکی با مراقبت و نگهداری از آنهاست.

در رابطه با سوال برخی از دوستان که پرسیده اند پس از اتمام دوره کامپوزیت و لمینت دندان چه اقدامی باید انجام دهند، پاسخ متخصصین کلینیک دندانپزشکی سیب سفید به این صورت می باشد که این دوستان به دلیل اینکه با اتمام ماندگاری 7 تا 10 ساله ی کامپوزیت و لمینت دندان، تکه های باقیمانده ی آنها روی دندان می مانند و ظاهر مناسبی ندارند ، مجددا باید کامپوزیت و یا لمینت دندان انجام دهند. بخصوص در مورد لمینت دندان باید گفت که لمینت دندان یک روش برگشت ناپذیر است و افرادی که لمینت دندان دریافت کرده اند نمی توانند آن را از روی دندان حذف کنند و برای همیشه باید روی دندان های خود روکش داشته باشند. دلیل این امر این است که برای قرار دادن لمینت دندان روی دندان ها ، معمولا مقداری از مینای دندان تراشیده می شود.

در زیر برخی از توصیه های بهداشتی مراقبت از دهان و دندان برای افزایش ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان آورده شده است که به توصیه متخصصین دندانپزشکی، انجام این موارد در افزایش ماندگاری کامپوزیت و نیز لمینت دندان بسیار موثر می باشد و در واقع مهمترین عامل در این زمینه رعایت منظم و دقیق بهداشت دهان و دندان می باشد:

در این‌جا سعی کردیم به چند نکته از مراقبت‌های بعد از کامپوزیت اشاره کنیم:

  • پس از درمان در صورت حساسیت دندان‌ها به سردی، گرمی و یا مواد غذایی سفت و سخت، نیاز به نگرانی نیست و امری طبیعی می‌باشد و با گذشت زمان به مرور بهبود می‌یابد.
  • پس از اتمام کار، تا چند ساعت باید از خوردن مواد غذایی به خصوص مواد غذایی سخت و یا رنگی، پرهیز کرد. پس از آن نیز رژیم غذایی باید رعایت شود و از گاز زدن مواد غذایی سخت مانند سیب پرهیز شود.
  • بهداشت فردی را به هیچ عنوان نباید فراموش کرد.
  • از مصرف افراطی نوشیدنی‌های رنگی مثل قهوه بپرهیزید.
  • پرهیز از استعمال دخانیات، زیرا در طولانی مدت اثرات مخربی روی کامپوزیت دندان خواهد گذاشت.

یکی از مشکلات افرادی که کامپوزیت ونیر کرده اند این است که بین دندانهایشان زرد می شود .
علت این موضوع می تواند پالیش نامناسب بین دندانها باشد. در واقع بین دندانها هم بایست مثل سطح رویی دندان خوب پالیش و صاف شود تا بعدها دچار رنگ پذیری نشود .
یکی از ابزارهای پالیش کامپوزیت در ناحیه بین دندانها ، نوارهای پرداخت کامپوزیت است .

مزایا و معایب کامپوزیت دندان

روکشهای کامپوزیت ونیر در مقایسه با روکشهای لمینت سرامیکی این مزیت را دارند که نیازی به شکل دادن دندان نیست و از این طریق ساختار دندان حفظ می شود. از طرف دیگر ، روکش های کامپوزیت دندان این ضرر را دارند که با گذشت زمان به آرامی شروع به تغییر رنگ می کنند و درخشش خود را از دست می دهند. مقاومت و طول عمر بزرگترین تفاوت بین روکشهای کامپوزیت و لمینت است. روکشهای کامپوزیت دندان در یک جلسه دندانپزشکی روی دندان قرار می گیرند. در ادامه برخی مزایا و معایب کامپوزیت دندان آورده شده است.اگر نیاز به تغییر در مدت کوتاه دارید،بهترین روش کامپوزیت دندان است.

مزایای روش لمینت کامپوزیتی

  • کامپوزیت دندان نسبت به روش سرامیکی ارزان‌تر است.
  • تعداد جلسات درمانی کامپوزیت دندان بسیار کم (معمولا یک جلسه) است. دلیل این امر آنست که مواد کامپوزیت توسط خود متخصص کامپوزیت دندان روی دندان ها قرار داده می شود و برخلاف لمینت دندان، کامپوزیت ونیر در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته نمی شود.
  • در صورت نیاز به اصلاح و ترمیم هم هزینه‌ی ترمیم کامپوزیت دندان پایین‌تر است.
  • لمینت کامپوزیتی قابلیت تحمل فشارهای بالا هنگام جویدن غذا را تا 10 برابر بیشتر از سایر روش‌های لمینت دارد.
  • ظاهر طبیعی کامپوزیت این مزیت را دارد که بین دندان‌های طبیعی فرد و دندان‌های کامپوزیت شده‌ی وی تفاوتی به چشم نخورد.
  • در صورتی که دندان کامپوزیت شده دچار شکستگی یا لب پریدگی شود، مانند دندان طبیعی به راحتی می‌توان آن را ترمیم کرد.
  • در بیشتر موارد در روش کامپوزیت نیازی به تراش دندان نیست و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا با تراش دندان ممکن است به عاج و مینای دندان آسیب برسد.

    معایب روش لمینت کامپوزیتی

  • کامپوزیت دندان نسبت به روش سرامیکی، کمی مصنوعی‌تر به نظر می‌رسد. همچنین به دلیل آنکه در کامپوزیت دندان ساختار دندان دستکاری نمی شود و روش کامپوزیت بدون تراشیدن مینای دندان انجام می شود، ممکن است پس از انجام کامپوزیت دندان کمی برجستگی روی دندان های خود احساس کنید.
  • به دلیل تجمع آسان پلاکت‌های دندانی روی کامپوزیت‌ها، امکان التهابات لثه‌ای بیشتر است. این یکی از دلایلی است که شما باید در انتخاب متخصص کامپوزیت دندان دقت کنید. اگر متخصص کامپوزیت دندان نتواند مواد کامپوزیت را به خوبی روی دندان های شما قرار دهد ، ممکن است بین مواد کامپوزیتی و خط لثه فاصله بیفتد که این فاصله محل خوبی برای تجمع باکتری هاست  و در نهایت منجر به عفونت و التهاب لثه می شود. همچنین از آنجا که تمام مراحل کامپوزیت دندان توسط متخصص کامپوزیت دندان انجام می شود، می توان مدعی شد که زیبایی کامپوزیت دندان کاملا وابسه به مهارت ف هنر و تجربه متخصص کامپوزیت دندان دارد. بنابراین پیش از اقدام به دریافت کامپوزیت دندان، اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک شما علاوه بر دندانپزشکی عمومی ، در  زمینه دندانپزشکی زیبایی نیز تجربه انجام کار داشته باشد.
  • شفافیت دندان در این روش کمتر است.
  • میزان تغییر رنگ یا به اصطلاح رنگ پذیری در این روش بیشتر می‌باشد.

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

هزینه‌ی لمینت به روش کامپوزیتی(روش مستقیم):

با توجه به نوع کامپوزیت، طول درمان و نوع دندان شما و کارهایی که باید روی آن انجام شود، قیمت‌ کامپوزیت دندان تغییر پیدا می‌کنند. به طور مثال کامپوزیت‌های آمریکایی و ژاپنی از بهترین مارک‌های کامپوزیت هستند که اگر شما این کامپوزیت‌ها را انتخاب کنید، هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید. ولی به طور کلی هزینه‌ی کامپوزیت دندان بین 900-800 هزار تومان الی 1.500-1.400 میلیون می‌باشد. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید مفتخر است به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران با ارائه‌ی شرایط اقساطی، در پرداخت هزینه به بیماران خود کمک کند تا هیچ بیماری نگرانی برای پرداخت هزینه‌های خود نداشته باشد.

تاثیر کامپوزیت روی زیبایی چهره:

امروزه بحث زیبایی از جمله مواردی است که بیشتر مردم به آن توجه زیادی دارند. زیبایی دندان‌ها تاثیر به‌سزایی روی لبخند و در نتیجه چهره‌ی افراد می‌گذارد و همین امر باعث شده خدمات زیبایی دندان‌ها طرفداران زیادی داشته باشد. همانطور که قبلا اشاره شد از جمله راه‌هایی که برای رفع مشکلاتی مثل تیره شدن رنگ دندان‌ها، فاصله‌ی بین دندان‌ها، شکستن یا لب پریدگی دندان‌ها و... از آن استفاده می‌کنند، کامپوزیت دندان می‌باشد. کامپوزیت با حذف چنین مشکلاتی تاثیر باورنکردنی روی چهره‌ی افراد خواهد گذاشت.

میزان سفیدی رنگ کامپوزیت بنا به سلیقه خود شما می باشد. برای دیدن نمونه ای از کارهای انجام شده در کلینیک سیب سفید اینجا کلیک کنید.

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی:

پاسخ صوتی

پاسخ متنی:

لمینت دندان به دو روش سرامیکی و کامپوزیتی انجام می‌شود. در هر دو روش سعی بر مرتب کردن و سفید کردن دندان‌ها می‌باشد. مهم‌ترین تفاوت‌های لمینت سرامیکی و کامپوزیتی 
در این مطلب به مهم‌ترین تفاوت‌های لمینت سرامیکی و کامپوزیتی اشاره شده است.
 
  • جنس ماده‌ی مورد استفاده: کامپوزیت دندان از رزین کامپوزیتی ساخته می شود. لمینت دندان بیشتر از پرسلن و یا سرامیک ساخته می شود.
  • هزینه‌: هزینه‌ی لمینت کامپوزیتی نسبت به لمینت سرامیکی کمتر است.
  • طول عمر: طول عمر لمینت سرامیکی از ونیر کامپوزیتی بیشتر است.
  • برگشت پذیری: در هر دو روش احتمال برگشت پذیری زودتر از موعد ممکن نیست ولی احتمال برگشت پذیری لمینت سرامیکی کمتر است.
  • مقاومت در برابر رنگ پذیری: میزان رنگ پذیری لمینت سرامیکی در مقابل لمینت کامپوزیتی کمتر است.
  • زمان مورد نیاز برای ساخت قالب: برای ساختن قالب در روش سرامیکی نیاز به مدت زمان بیشتری است.
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان:
 
پاسخ صوتی:

پاسخ متنی:

یکی دیگر از راه‌هایی که امروزه برای سفید کردن دندان از آن استفاده می‌کنند، بلیچینگ است. هر کدام از روش‌های سفید کردن دندان، مزایا و معایب خاص خود را دارند، قبل از انتخاب روش مورد نظر باید اطلاعات کافی از هر کدام از آنها بدست آورد. شباهت دو روش بلیچینگ و کامپوزیت در این می باشد که هر دو راهی برای سفید کردن دندان‌ها تا دو یا سه درجه می‌باشند، اما این دو روش تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. به عنوان مثال در روش بلیچینگ دندان

، تنها می‌توان رنگ دندان را تغییر داد و نواقص ظاهری از قبیل فواصل بین دندان ها، کوتاهی دندان و ... دندان برطرف نمی شود در حالیکه در کامپوزیت دندان، علاوه بر سفید کردن دندان، امکان اصلاح و تغییر شکل ظاهری دندان ها و رفع نواقص آنها وجود دارد. از دیگر تفاوت‌های این دو روش می‌توان به.طول عمر آنها اشار کرد که در بلیچینگ دندان، مدت ماندگاری با رعایت بهداشت دهان و دندان یک سال می باشد در حالی که در روش کامپوزیت دندان ماندگاری به هفت یا هشت سال می رسد.

سوالات رایج در مورد کامپوزیت دندان:

معمولا افرادی که به دنبال بهترین راه برای سفید کردن دندان‌های خود هستند، سوالات زیادی راجع به انواع روش‌های سفید کردن دندان، مثل لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و... دارند. بیشترین سوالاتی که راجع به کامپوزیت دندان وجود دارد، درباره هزینه کامپوزیت، طول عمر کامپوزیت، تفاوت لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی، تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت و... می‌باشد. در این مطلب تصمیم داریم کامپوزیت دندان و سوالات متدوالی که درباره آن وجود دارد را توضیح دهیم.

  • کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یک متریال در دندانپزشکی است که برای از بین بردن زردی دندان، بدفرمی و ترمیم دندانهای شکسته، پوسیده و ترک خورده استفاده می‌شود و در داشتن لبخندی زیبا و خیره کننده برای شما نقش مهمی دارد.

کامپوزیت دندان در مواقعی که فرد از دندان خود به خوبی مراقبت نکند مثلا اگر به علت مصرف تخمه، مواد غذایی سخت و یا بر اثر برخورد با اجسام سخت لب پر شده باشد، نقص های دندان را با استفاده از کامپوزیت ترمیم می‌کنند.

مورد دیگری که از کامپوزیت استفاده می‌شود برای پرکردن دندان و جایگزینی برای آمالگام است زیرا آمالگام در دهان به دلیل رنگ تیره ای که دارد ممکن است خیلی مورد پسند نباشد ولی استفاده از کامپوزیت به دلیل همرنگی با دندان بسیار پرطرفدار است.

همچنین از کامپوزیت ونیر برای سفیدکردن، زیباسازی و بلند کردن دندان های کوتاه استفاده می‌شود.

  • موارد استفاده از کامپوزیت ونیر چیست؟

از کامپوزیت ونیر جهت بازسازی دندان و پر کردن دندان استفاده می‌شود. کامپوزیت دندان می تواند مشکلات زیبایی دندان، مانند دندان های بد رنگی که به سایر روشهای سفید کردن دندان ها جواب نمی دهند ، دندانهای خرد شده یا ضعیف که نیاز به بهبود دارند ، را اصلاح کند و فاصله ی بین دندان ها را برطرف کند.

  • از کامپوزیت ونیر چگونه استفاده می‌شود؟

برای استفاده از کامپوزیت دندان، این ماده را به شکل خمیر در می‌آورند سپس بر روی قسمتی از دندان که صدمه دیده میگذارند و با استفاده از تاباندن امواج نور مواد کامپوزیت را بر روی دندان فیکس می‌کنند. از آنجاییکه کامپوزیت دندان مستقیما توسط دندانپزشک روی دندان شکل می گیرد ، تجربه و مهارت متخصص دندانپزشک زیبایی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. برخلاف لمینت دندان که ساخت آن در آزمایشگاه دندانپزشکی صورت می گیرد. بنابراین کامپوزیت ونیر علاوه بر آنکه به مهارت و تجربه متخصص دندانپزشکی زیبایی وابسته است ، هنر وی نیز در نتیجه ی نهایی کامپوزیت تاثیرگذار است. بنابراین توصیه می شود برای دسیابی به یک نتیجه ی عالی،  کامپوزیت دندان های خود را حتما توسط یک متخصص دندانپزشکی زیبایی که مهارت و آموزش لازم را در این زمینه دارا باشد انجام دهید.

  • تفاوت بین ونیرهای کامپوزیتی و پرسلن در چیست؟

جنس ونیرهای پرسلن سرامیکی است به همین دلیل نسبت به ونیر کامپوزیت دارای استقامت و ماندگاری بیشتری هستند. روکش های کامپوزیت به طور مستقیم روی دندان طبیعی شما توسط متخصص دندانپزشک زیبایی ساخته می شوند. کامپوزیت دندان معمولاً به حداقل آمادگی دندان نیاز دارد ، بنابراین ممکن است در بعضی موارد برگشت پذیر باشد. و از آنجا که مراحل کامپوزیت دندان اغلب در یک روز به پایان می رسد ، دیگر نیازی به استفاده از روکش موقت وجود ندارد.

کامپوزیت دندان گزینه ای مقرون به صرفه می باشد که مزایای زیادی برای کامپوزیت ارائه می دهند اما دارای اشکالاتی بالقوه نیز هستند. به عنوان مثال ، کامپوزیت دندان به اندازه لمینت دندان قوی نیست ، روکشهای کامپوزیت ونیر به طور معمول طول عمر کمتری نسبت به همتای خود لمینت سرامیکی دارند. و همچنین ممکن است کامپوزیت دندان به میزان لمینت دندان نتواند نواقص دندان را بپوشاند. بیمارانی که به دنبال راهی نسبتاً ارزان برای رفع نگرانی های دندانپزشکی خود هستند ، ممکن است کامپوزیت دندان را در نظر بگیرند. با این وجود ، نتایج کامپوزیت ونیر اغلب نسبت به روکش لمینت سرامیکی از زیبایی کمتری برخوردار است.

  • آیا کامپوزیت دندان دارای رنگهای متفاوتی است؟

کامپوزیت دندان از نوعی مواد پلاستیکی که هم رنگ دندان است تشکیل شده این ماده پلاستیکی دارای رنگهای گوناگونی است که مطابق با رنگ پوست شما دندانپزشکتان بهترین رنگ را انتخاب می‌کند. فقط به یاد داشته باشید رنگی که برای کامپوزیت انتخاب می‌کنید طبیعی و خیلی از دندان خودتان سفیدتر نباشد.

انواع مختلف رنگ کامپوزیت دندان

  • دسته A مایل به قهوه ای
  • دسته B مایل به زرد
  • دسته C مایل به خاکستری – زرد
  • دسته D مایل به زرد- قرمز

متمایل می گردند.

متخصص زیبایی دندان شما با تشخیص رنگ دندان طبیعی شما تصمیم میگیرد چه رنگی برای کامپوزیت شما انجام دهد و در نهایت با رضایت شما کار شروع میشود.

کامپوزیت ونیر ، می تواند به زیبایی و شفافیت سرامیک انجام شود .
در این مورد چند نکته قابل توجه است:
برند کامپوزیت
تکنیک مورد استفاده
کیفیت پالیش

  • تفاوت میان لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان چیست؟ کدام روش بهتر است؟

دندانپزشک بر اساس نوع دندان و مشکلاتی که بیمار دارد گاهی اوقات کامپوزیت و گاهی هم لمینت را پیشنهاد می‌کند. اگر دندانهای فرد دچار شکستگی خاص و یا تغییر رنگ حادی باشد پزشک اصولا از لمینت سرامیکی دندان استفاده می‌کند ولی برخی اوقات که مشکلات دندانی فرد جزئی باشند خیلی راحت می‌توان با استفاده از کامپوزیت ونیر دندان مشکل را برطرف کرد.

  • ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر کامپوزیت دندان به روش درستی انجام شود و مواد مورد استفاده در انجام کامپوزیت مرغوب باشد این روش یکی از ماندگارترین روشهای سفید کردن دندان است. دلایل دیگری که در ماندگاری کامپوزیت دندان نقش بسیاری دارد: رعایت بهداشت دهان و دندان،جنس دندان و رژیم غذایی فرد می‌باشد. به طور متوسط طول عمر کامپوزیت دندان در حدود 7 تا 10 سال می باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان منظم و یا نامنظم می تواند طول عمر کامپوزیت دندان را افزایش و یا کاهش دهد.

نکته: روش درست تمیز کردن دندان باید توسط دندانپزشک توصیه شود زیرا اگر تمیز کردن دندان به درستی صورت نگیرد باعث تجمع میکروبها بین پوسته ونیر و دندان می‌شود و همین امر بوی بد و نامطبوع دهان را در پی خواهد داشت که در نهایت منجر به تعویض کامپوزیت ونیر در دهان می‌شود.

  • آیا بر روی روکش دندان هم میتوان کامپوزیت انجام داد؟

این حالت کاملا بستگی به موقعیت روکش دندان دارد اگر روکش دندان در موقعیت مناسبی نسبت به دندانهای دیگر باشد (سالم باشد) میتوان از ونیر برای یکسان کردن روکش و سایر دندانهای ونیر شده استفاده کرد ولی اگر روکش دندان در موقعیت مناسبی نباشد باید روکش با جنس سرامیکی آن تعویض شود. فقط اینکار باید حتما تحت نظر پزشک باشد. معمولا برای استحکام کامپوزیت روی دندان روکش شده از چسب لمینت اسفاده میکنند که کمی هزینه بر است.

  • آیا روی دندانی که ایمپلنت شده میتوان از کامپوزیت استفاده کرد؟

این مورد هم بسیار به روکش دندان شباهت دارد اگر ایمپلنت در شرایط ایده آلی باشد میتوان از کامپوزیت دندان استفاده کرد در غیراینصورت باید ایمپلنت دندان تعویض شود.

  • اگر بخواهیم جراحی بینی انجام دهیم بهتر است بعد از کامپوزیت دندان یا قبل از آن انجام داد؟

پس از انجام کامپوزیت دندان لب در موقعیتی جدید قرار می‌گیرد به همین دلیل پزشکان بیشتر توصیه می‌کنند جراحی بینی پس از انجام کامپوزیت، انجام شود.

سلبریتی هایی که دندان های خود را کامپوزیت دندان یا لمینت کردند:

سلبریتی هایی که ما خنده های زیبایی از آنها در ذهن خود داریم مانند تام کروز، هیلاری داف، نیکلاس کیج و ...زیباسازی های مختلفی از لمینت و کامپوزیت گرفته تا ارتودنسی و ایمپلنت را تجربه کرده اند.

1.تام کروز (بازیگر)

ستاره ی "Business Risky"، "Mission Impossible"، "Top Gun" و تعدادی از فیلم های دیگر، کار خود را با دندان های تغییر رنگ یافته و ناهماهنگ آغاز کرد. کروز برای تبدیل شدن به یک مرد پیشرو واقعی که بتواند مخاطبان را از فیلم های ققنوس، AZ؛ به سوی بالتیمور و MD؛ به سمت خود بکشد هزینه های زیادی صرف جراحی زیبایی دندان کرد. که شامل سفید کردن و صاف کردن دندان ها بود. ظاهرا این کافی نبود هواداران گزارش کردند که بعدها کل دندان ها کامل با ونیر پوشش داده شدند.← (ادامه مطلب)

تاج طلایی جای کامپوزیت دندان یا پرسلن

در دندانپزشکی از طلا برای تعمیر دندان بیش از 4،000 سال است که استفاده می شود. امروز دندانپزشکان اغلب طلا را با فلزات دیگر مانند پالادیوم، نیکل یا کروم ترکیب می کنند. این باعث افزایش قدرت تاج و کاهش هزینه آن می شود.

تاج های طلایی ممکن است به رنگ نقره یا طلا باشند. این تاج ها به ندرت ترک می خورند یا شکسته می شوند. به راحتی ساییده نمی شوند و مقدار کمی از دندان برای قرار گرفتن آنها نیاز به برداشته شدن دارد. این تاج بسیار بادوام است و می تواند برای چندین دهه دوام داشته باشد.

چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب صورت خود را انتخاب کنید

انتخاب کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیر های مناسب برای صورت شما می تواند یک اثر هنری باشد. از آنجا که ونیرها شامل انواع و اقسام سبک ها و اشکال مختلف می باشند، متغیرهای زیادی وجود دارد که شما و دندانپزشک تان به هنگام انتخاب ونیرهای مناسب برای دهان تان باید در نظر داشته باشید. اندازه "کامپوزیت دندان" یا ونیرهای شما باید شکل صورت شما را متوازن یا متعادل کند. به همین دلیل چهره های گرد بیشتر با گامپوزیت ونیرهای بلند تر همخوانی دارد، در حالی که صورت هایی که به شکل قلب هستند با ونیرهای کوتاه زیباتر می شوند. (ادامه مطلب)

براکت یا کامپوزیت ونیر؟

براى بستن فاصله بين دندانها دو راه وجود دارد :
ارتودنسى
كامپوزيت ونيير يا لمينت
در صورتيكه فاصله بين دو دندان بيش از دو و نيم ميليمتر باشد بهتر است از روش ارتودنسى استفاده شود ولى اگر فاصله كمتر از اين ميزان باشد ، از روش كامپوزيت يا لمينت نيز مى توان براى بستن فاصله بين دندانها در حداقل زمان ممكن استفاده كرد .
در روش كامپوزيت يا لمينت براى بستن فاصله دندانى ، اين فاصله به دو قسمت تقسيم شده و نيمى از اين فاصله به عرض دندانهاى كنارى اضافه مى شود تا فاصله بين آنها بسته شود. هر دو درمان جوانب مثبت و منفی خود را دارند. با براکت، شما می توانید دندان های صاف و مرتبی داشته باشید، اما آیا دندان های شما همان رنگ، شکل و اندازه ای که شما می خواهید را دارند؟ اغلب اوقات، اگر مردم از اندازه، شکل و یا رنگ دندان های خود راضی نیستند، در نهایت به
کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیرها پناه خواهند برد. با این حال، اگر شما شکل، رنگ و اندازه دندان های طبیعی خود را دوست دارید، براکت ها یک انتخاب عالی و بسیار ارزان تر هستند. اگر فقط به تغییرات جزئی در دندان های خود نیاز دارید، براکت ها بهترین گزینه هستند. (در مورد ونیر کامپوزیت ها بیشتر بخوانید)

چگونه می توان لثه های بزرگ را کوچک کرد؟

لثه های بزرگ اساسا به کشیدگی شکل صورت بستگی دارد وقتی که فک بالا به سمت پایین رشد می کند و به فک پایین می رسد وهمراه با آن لثه نیز گسترش می یابد. از این حالت به عنوان "لبخند لثه ای" یاد می شود، اما در واقع، دندان ها در صورت پایین تر از چیزی هستند که باید باشند. ما می توانیم با توجه به میزان شدت این مسئله را با چند روش درمان کنیم:

  1. ارتودنسی یا براکت، دندان درگیر می شود: این درمان ممکن است تا دو سال طول بکشد، و باید حداقل سه سال بعد از آن از نگهدارنده استفاده کنید.
  2. تاج ممتد و کامپوزیت دندان یا ونیرها: در این روش، لثه ها برداشته شده و در کنار پیوند ونیرهای پرسلن به روی دندان های موجود رشد می کنند. این زیبا ترین گزینه ی درمانی است.
  3. تغییر موقعیت لب: این درمان را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با گزینه ی دوم انجام داد. در این روش یک قطعه پوست نازک از داخل چین لب بالایی برداشته می شود. این به این معنی است که لب نمی تواند هنگام لبخند کامل به سمت بالا حرکت کند، بنابراین لثه زیاد مشخص نمی شود.
  4. بوتاکس: یک گزینه عالی نیست، اما می توانیم از بوتاکس در عضلاتی که به لبخند کمک می کنند استفاده کنیم تا لب هنگام لبخند کامل زیاد بالا نرود. (ادامه مطلب)

روشهای داشتن لبخند زیبا

روش های مختلفی از تغییرات جزئی تا ترمیم های بزرگ را برای بهبود لبخند تان وجود دارد. دندان های تغییر رنگ یافته، خرد شده، بد شکل و یا از دست رفته می توانند اصلاح شوند.
هیچ دلیلی برای تحمل فاصله های نزدیک، شکاف، دندان های ساییده شده یا کوتاه وجود ندارد. امروزه درمان های مختلفی از جمله بلیچینگ دندان، پیوند، تاج، کامپوزیت ونیر، تغییر شکل و کانتور بسیار رایج و موثر هستند. شما با رعایت مراقبت های شخصی نیز می توانید لبخندی زیبا داشته باشید. شما می توانید از روشهای خانگی نیز برای داشتن لبخندی زیبا استفاده کنید. (ادامه مطلب)

اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

این یک سوال بسیار رایج است که بیماران می پرسند. این که اگر دندان های تان ترمیم هایی مانند تاج دندان و یا "کامپوزیت دندان" یا ونیر کامپوزیت و یا حتی پر کردگی داشته باشد نمی توانید از براکت یا ارتودنسی استفاده کنید یک تصور غلط رایج است. با این حال مسئله این نیست، قرار دادن براکت یا ارتودنسی به روی دندانی که تاج دندان و یا کامپوزیت ونیر دارد کاملا امکان پذیر است. به طور کلی سه گزینه ی کلی برای درمان ارتودنسی وجود دارد:

  1. ارتودنسی یا براکت های ثابت در جلوی دندان های شما
  2. ارتودنسی یا براکت های ثابت در پشت دندان های شما
  3. ارتودنسی یا براکت هایی که قابل جابجایی هستند

    آیا تاج دندان، کامپوزیت دندان و پر کردگی دندانم با ارتودنسی یا براکت آسیب می بیند؟

    اگر تاج دندان، کامپوزیت دندان یا ونیر یا پر کردگی سالم و بی نقص باشد، درمان ارتودنسی به تاج دندان یا ونیر آسیب نخواهد رساند. ما برای اتصال براکت به تاج یا کامپوزیت ونیر از تکنیک های دقیقی استفاده می کنیم و پس از درمان، براکت با دقت برداشته می شود تا از آسیب های ناخواسته به ترمیم جلوگیری شود.(مطالعه بیشتر تاج دندان)

    بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان، مزایا و معایب ایمپلنت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان، ارتودنسی با لیزر

اصلاح فاصله ی میان دو دندان و انحراف خط میانی بین دندان ها

فاصله ی زیاد بین دندان های جلویی اعتماد به نفس بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و یکی از چالش های دندانپزشکی زیبایی می باشد. اغلب در این شرایط، موقعیت خطوط میانی دندان ها و نیز کجی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد، با این حال همه ی این موارد نمی توانند با یک روش مشابه درمان شوند. اگرچه گزینه های درمانی زیادی در دسترس هستند، انتخاب و تشخیص روش مناسب برای رسیدن به موفقیت کلیدی است. در این مقاله یک روش کامپوزیت دندان مستقیم برای بستن فاصله ها و تصحیح انحراف خط میانی انتخاب شده است. (ادامه مطلب)

چگونه ونیر های دندان در طول زمان تغییر یافته اند؟

تقریباً یک قرن است که ونیرها به وجود آمدند و در این مدت به طرز چشمگیری تغییر کرده اند. کامپوزیت ونیر ها و لمینت دندان به روش های مختلفی ارتقا یافته اند، از کاپ های مصنوعی دندان که بعد از چند ساعت برداشته می شوند تا دندان هایی طبیعی که به نظر برسند. اگر نگران دوام یا ظاهر ونیر ها هستید، در ادامه مطالب را بخوانید تا متوجه شوید که چقدر این فناوری زیبایی واقعاً تاثیر گذار بوده است. (ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان و لمینت دندان در سنین پایین

کامپوزیت دندان: کودکان و نوجوانان همیشه خودشان را به درد سر می اندازند. گاهی اوقات این مشکلات شامل برآمدگی، کبودی و دندان های شکسته می باشد. نوجوانان خیلی از شکسته شدن دندان های شان ناراحت نمی شوند و حتی ممکن است با افتخار دندان نیش جلویی شکسته شان را به دوستان شان نشان دهند. با این حال، نوجوانان کاملاً نسبت به بقیه متفاوت هستند. برای آنها ظاهر همه چیز است. این یعنی آنها می خواهند که دندان شکسته شان هر چه سریع تر ترمیم شود.

علاوه بر ظاهرش، دندان شکسته مستعد پوسیدگی نیز می باشد. به همین ترتیب اگر آسیب به سرعت درمان نشود ممکن است عصب در معرض آلودگی قرار بگیرد. لمینت برای اهداف گوناگونی ارائه می شوند. یکی از آنها پوشاندن دندان های شکسته یا خرد شده است. متأسفانه این گزینه برای کودکان و نوجوانان در دسترس نیست به خاطر اینکه آنها خیلی جوان هستند.

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت لمینت دندان به بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.

نوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند. به عنوان مثال، شکاف بین لمینت و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندان بپوشانند. پیوند کامپوزیت، مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بسیار بهتری تبدیل می کند. علاوه بر این، پیوند کامپوزیت به راحتی قابل برداشتن نیز می باشد. اگرچه این ماده آنگونه که می گویند مثل یک لمینت دندان محکم نیست اما هزینه کمتری دارد و می تواند یک یا دو بار جایگزین شود تا زمانی که کودک به اندازه کافی برای لمینت دندان بزرگ شود.

البته به خاطر داشته باشید که دندان های سالمی که مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ ملایم یا تراکم بیش از حد دارند، می توانند به جای لمینت دندان با Invisalign یا سفید کردن دندان ها درمان شوند. از آنجا که لمینت ها به برداشتن مینا از سطح دندان نیاز دارند، حتی اگر یک نوجوان به اندازه کافی برای پیوند آنها بزرگ شده باشد، قبل از انجام این کار باید خیلی با دقت فکر کنند. بعضی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به لمینت ها برتر هستند.

اگر فرزند شما زیر سن توصیه شده 17 سال برای دختران و 20 برای پسران است، فعلاً دندان شان را با "کامپوزیت دندان" ترمیم کنید. دندان های شان بیشتر سالم می ماند و می توانند بعدا در سنین بالاتر، لمینت دندان را انتخاب کنند. برای مشاوره بیشتر با یک دندانپزشک کودک تماس بگیرید. (در رابطه با تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی بیشتر بخوانید)

جایگزینی برای کامپوزیت دندان و لمینت - بایوکلیر (Bioclear)

کامپوزیت دندان: اگر به دنبال اصلاح لبخند خود هستید لمینت دندان یک راه حل عالی و با هزینه بالا می باشد. کامپوزیت دندان نیز کم تهاجمی(نیاز به تراش دندان ندارد) و ارزان تر است، اما شاید شنیده باشید که ممکن است خوب به نظر نرسد و مستعد خرد شدن باشد. اگر به دنبال یک گزینه بین کامپوزیت ونیر و لمینت با ماندگاری کمتر اما پایدارتر بین لمینت و کامپوزیت می باشید، ممکن است بایوکلیر پاسخ شما باشد!

بررسی تاثیر دهان شویه های حاوی سدیم فلوراید بر تغییر رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان: یکی از موارد الزامی در ماندگاری بیشتر ترمیم های انجام شده با "کامپوزیت دندان"، ثبات رنگ آن ها می باشد. به این دلیل که حضور مداوم مواد غذايی، نوشيدنی ها و دهانشويه های مختلف در حفره دهان می تواند در عدم تغییر رنگ کامپوزیت دندان موثر شود، در مواجهه با این محلول ها باید توجه بیشتری نمود. (ادامه مطلب)

اصلاح دندان های خرگوشی

کامپوریت دندان: دندان های خرگوشی ، شرایطی است که مجموعه های فوقانی و تحتانی دندان ها با یکدیگر همسو نیستند. دندانهای فوقانی معمولاً بیرون زده و راه خود را به سمت خارج پیدا می کنند. در موارد خفیف ، دندانها ممکن است چند میلی متر از لبه های پایین لبه جلوتر باشد. در موارد شدید ممکن است دندانها روی لب پایین کشیده شوند این شرایط روی لبخند شما و در نهایت اعتماد به نفس تأثیر می گذارد. علاوه بر آن باعث ایجاد مشکلات بهداشتی مختلف دهان و دندان می شود. خوشبختانه ، راه حل های مختلف دندانپزشکی زیبایی برای رفع مشکل موجود است. (ادامه مطلب)

تعویض کامپوزیت دندان با لمینت و یا لومینیرز

کامپوزیت دندان از بهترین روش های اصلاح زیبایی لبخند می باشد. این روش زیرمجموعه روش لمینت دندان می باشد. تفاوت اصلی کامپوزیت ونیر با لمینت مرحله ی تراش دندان می باشد که در کامپوزیت به صفر می رسد یا با حداقل تراش انجام می شود. در کامپوزیت ونیر قالب گیری دندان انجام نمیشود و مواد کامپوزیت به وسیله ی امواج نوری به روی دندان چسبیده می شود. جنس کامپوزیت دندان از سرامیک نمی باشد و به همین دلیل امکان شکسته شدن آن وجود ندارد، همچنین امکان ترمیم کامپوزیت دندان به راحتی وجود دارد. با این حال بهرحال زمانی می رسد که کامپوزیت های قدیمی نیاز به تعویض پیدا می کنند. (ادامه مطلب)

اشتباهاتی که منجر به کامپوزیت و لمینت دندان ناموفق می شوند

کامپوزیت دندان: چنانچه بعد از انجام لمینت و کامپوزیت دندان با علایمی مانند خونریزی لثه، بوی بد دهان، درد و نارحتی در لثه، بهم چسبیدگی دندان ها، گیر کردن غذا و مانند اینها مواجه شدید از اتلاف زمان پرهیز کنید و به یک متخصص دندانپزشک که از مهارت او اطمینان دارید مراجعه کنید تا علت عدم موفقیت درمان بررسی شود و نسبت به آن اقدامات بعدی صورت بگیرد. در ادامه مواردی که منجر به کامپوزیت و لمینت دندان اشتباه می شوند آورده می شود... (ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان برای دندان های شکسته

کامپوزیت دندان: اگر شکستگی در قسمت جلوی دندان باشد یا هنگام لبخند زدن دیده شود ، احتمالاً دندانپزشک برای برطرف کردن شکستگی و اصلاح ظاهر دندان از روش کامپوزیت استفاده می کند.کامپوزیت دندان یکی از روشهای دندانپزشکی برای برطرف کردن شکستگی، لب پریدگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ و اصلاح شکل دندان و نیز اصلاح و درمان فاصله بین دندان ها و خط میانی نامتقارن دندان ها می باشد. چنانچه دندان دچار پوسیدگی باشد پیش از استفاده از کامپوزیت دندان، پوسیدگی دندان برطرف می شود. در صورت رعایت منظم و کامل بهداشت دهان و دندان طول عمر کامپوزیت دندان می تواند بیش از ده سال باشد. در این روش نیاز به بیهوشی بیمار وجود ندارد.(ادامه مطلب)

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

"آیا ونیر کامپوزیت درد دارد؟" بیشتر مراجعین به کلینیک دندانپزشکی در مورد درد پس از کامپوزیت ونیر نگران هستند. کامپوزیت دندان درمانی بدون درد و ناراحتی می باشد. با این حال خستگی ناشی از درمان ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. عدم نیاز به تراشیدن دندان در کامپوزیت ونیر میزان درد و ناراحتی را در این روش به صفر می رساند. همچنین استفاده از تکنیک های ظریف روی لثه ها برای قرار دادن کامپوزیت دندان سبب می شود که در طی فرایند درمان بیمار هیچ گونه احساس درد و ناراحتی نداشته باشد...(ادامه مطلب)

آیا می توان کامپوزیت دندان را حذف کرد؟

کامپوزیت دندان: در بسیاری از موارد افراد علاقمند به اصلاح لبخند و داشتن لبخند هالیوودی با گرفتن روکش های کامپوزیت هستند. ولی آنها نگران هستند. مسئله این است که این افراد واقعاً 100٪ مطمئن نیستند که می خواهند روکش هایی برای دندان خود داشته باشند. آنها تقریباً می خواهند که "ونیر کامپوزیت" را محک بزنند تا ببینند که آیا کامپوزیت ها خوب به نظر می رسند یا نه...(ادامه مطلب)

کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.

روکش های کامپوزیت برای نقص های خفیف تا متوسط مناسب تر هستند. اگر مشکل شما آنقدر شدید است که نمی توان با استفاده از روکش های کامپوزیت و لمینت آن را درمان کرد، دندانپزشک شما ممکن است به جای کامپوزیت و لمینت گزینه هایی مانند تاج دندان یا درمان ارتودنسی را توصیه کند. در صورت از دست رفتن دندان بهترین درمان حال حاضر، ایمپلنت می باشد. در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید می توانند از شرایط ایمپلنت اقساطی بهره مند شوید (ادامه مطلب)

تفاوت کامپوزیت با تاج دندان

روشهای ترمیم دندان بسیار پرهزینه است ، بنابراین مهم است که بدانید کدام یک ممکن است برای شما بهترین باشد. اگرچه رویه ها متفاوت است ، هر دو (روکش های کامپوزیت و لمینت، تاج ) میزان موفقیت خوبی دارند. لمینت دندان و تاج های سرامیکی (که معمولاً از پرسلن نیز ساخته می شوند) بسیار شبیه به هم هستند: هر دو در آزمایشگاه ساخته می شوند و دندانپزشک به راحتی آنها را در جای خود قرار می دهد و آنها را با چسب مناسب به دندان متصل می کند. از طرف دیگر روکشهای کامپوزیت دندان کاملاً متفاوت هستند زیرا توسط خود دندانپزشک مستقیماً روی دندان ساخته می شوند.(ادامه مطلب)

مراحل انجام کامپوزیت دندان

در حالی که مراحل انجام لمینت دندان می تواند به چندین مراجعه به دندانپزشک نیاز داشته باشند و معمولاً شامل تغییر شکل دندان های موجود هستند ، کامپوزیت ها معمولاً در طی انجام آن، نیاز به تراشیدن و دستکاری ساختار دندان ها ندارند. مواد کامپوزیتی معمولاً روی سطح بیرونی دندان اعمال می شود و توسط دندانپزشک شکل می گیرد و به نوعی یک درمان نسبتاً سریع اما مؤثر است.(ادامه مطلب)

عوارض کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک روش عالی برای ترمیم دندانهای خرد شده ، لکه دار یا آسیب دیده و همچنین بستن فاصله بین دندانهاست و در مواردی که حداقل مشکلات دندانپزشکی وجود داشته باشد ، یک روش ایده آل برای مشکلات جزئی دندانپزشکی است.
کامپوزیت ونیر دارای عوارض کمتری نسبت به روکش های لمینت سرامیکی هستند و به همین ترتیب مستعد رنگ آمیزی ، تراشه شدن یا لکه دار شدن به مرور زمان هستند. برای حفظ زیبایی لبخند با استفاده از روکشهای کامپوزیت ، مراقبت ویژه ای لازم است.(ادامه مطلب)

چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم؟

بیشتر مواقع مردم به دلیل مناسب بودن قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی ، برای اصلاح طرح لبخند خود کامپوزیت ونیر را انتخاب می کنند ، اما اگر می خواهید از لبخند زیبایتان مراقبت کنید ، باید مراقبت های بیشتری را انجام دهید. در اینجا لیستی از مراقبت هایی که شما باید انجام دهید تا ماندگاری کامپوزیت دندان افزایش یابد، آورده شده است. (ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان در دوران بارداری

قیمت کامپوزیت دندان سبب گرایش افراد برای دریافت کامپوزیت ونیر شده است. قبل از تعیین وقت ویزیت برای روکش های لمینت دندان و کامپوزیت دندان از چگونگی تاثیر روشهای دندانپزشکی کامپوزیت ونیر و نیز لمینت سرامیکی در دوران بارداری اطلاعات کسب کنید.(ادامه مطلب)

آیا کامپوزیت به دندان های طبیعی صدمه می زند؟

جواب این است: نه ، کامپوزیت دندان دندان ها را خراب نمی کند. کامپوزیت ها نمی خواهند دندانهای طبیعی شما را خراب کنند. از مواد مخصوصی برای اتصال کامپوزیت دندان به دندانهای طبیعی استفاده می شود و سپس کامپوزیت ونیر روی دندانها محکم و سخت می شود. هنگامی که کامپوزیت به دندان پیوند زده شد ، برای اینکه لبخند زیبایی به دست اورید ، صیقل داده شده و شکل می گیرند. رزینی که برای چسباندن کامپوزیت به دندانها استفاده می شود باعث خراب شدن دندان زیر رزین نمی شود...(ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان برای کسانی که بیماری لثه دارند

در صورت وجود مشکلات دهان مانند بیماری لثه ، ابتدا باید این بیماری ها درمان شوند زیرا لثه های شما بیشتر مستعد خونریزی و تورم هستند در نتیجه ، پیوند کامپوزیت دندان می تواند مشکل باشد . علاوه بر این در صورت وجود بیماری لثه خطر آلوده شدن برای کامپوزیت دندان وجود دارد ، که بر طول عمر کامپوزیت دندان و بطورکلی موفقیت آن تأثیر می گذارد...(ادامه مطلب)

چه کسانی می توانند کامپوزیت کنند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که کامپوزیت دندان انتخاب مناسبی برای دندان های شما هست یا نه؟ اولین گزینه ای که برای اصلاح ، ترمیم ، بازسازی و نوسازی لبخند به ذهن می رسد کامپوزیت دندان می باشد. ممکن است شما نگران این باشید که نتوانید کامپوزیت دریافت کنید. در این مطلب توضیحاتی در مورد کامپوزیت ونیر و اینکه چه کسانی می توانند کامپوزیت کنند، آورده شده است. تقریبا همه ی افراد می توانند دندان هایشان را کامپوزیت کنند. به جز آنهایی که بیماری های مربوط به دهان و دندان دارند مانند بیماری لثه و یا پوسیدگی دندان. این افراد پس از رفع مشکل می توانند دندان هایشان را کامپوزیت کنند. همچنین افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند بهتر است از انجام کامپوزیت دندان خودداری کنند. (ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

روکشهای لمینت دندان و کامپوزیت دندان نمی توانند جایگزین کاملی برای ارتودنسی دندان باشند. کامپوزیت ونیر و لمینت تنها در مواردی که میزان کجی دندان ها جزئی باشند می توانند برای رفع کجی مورد استفاده قرار گیرند. کامپوزیت و لمینت دندان تنها برای اصلاح کجی دندان های جلو می توانند استفاده شوند. در صورت شدید بودن میزان کجی و نیز کج بودن دندان های کل فک، روکش های کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی روش مناسبی برای رفع کجی دندان ها نیستند. همچنین پیش از کامپوزیت دندان برای دندان های کج لازم است که از ارتودنسی کوتاه مدت تقریبا دو ماهه استفاده شود.

کامپوزیت دندان بهتر است یا بلیچینگ

مقایسه بلیچینگ و ونیر کامپوزیت واقعا شبیه مقایسه سیب و پرتقال است. هم کامپوزیت و هم بلیچینگ دندان می توانند با از بین بردن تغییر رنگ دندان ، لبخند را زیباتر کنند ، اما شباهت همین جا به پایان می رسد. کامپوزیت دندان می تواند علاوه برتغییر رنگ دندان ها بسیاری از موارد دیگر را نیز حل کند. نه تنها این ، بلکه طول عمر کامپوزیت دندان نیز بسیار بیشتر از بلیچینگ دندان است.

بهترین متخصص کامپوزیت دندان

از متداول ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی، کامپوزیت ونیر، لمینت دندان سرامیکی و ایمپلنت دندان می باشد. ناگفته نماند که ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک روش برای اصلاح زیبایی دندان است یک روش درمانی برای دندان های از دست رفته است. بهتر است ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود و تنها قسمت تاج آن توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی قرار داده شود. برای انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت دندان ، بهترین متخصص ایمپلنت دندان و نیز بهترین متخصص لمینت دندان باید در نظر بگیرید که دندانپزشکی زیبایی زمینه پیچیده ای است که نیاز به توجه به جزئیات دارد. اول از همه ، شما به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی نیاز دارید که با تجربه باشد. شما باید به دنبال کسی باشید که بیش از 7-8 سال سابقه کار با کامپوزیت ، لمینت دندان و ایمپلنت را داشته باشد. همچنین ، دندانپزشکی که انتخاب کرده اید باید نمونه کارهای خوبی داشته باشد که بتوانید آنها را ببینید و متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. (ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان

در پاسخ باید گفت که هر کدام از روکشهای کامپوزیت دندان و لمینت دندان مزایا و معایب خودشان را دارند. با این حال پاسخ خاص به این سوال که آیا کامپوزیت دندان طبیعی تر به نظر می رسد یا لمینت دندان؟ لمینت سرامیکی می باشد. روکش لمینت دندان علاوه بر اینکه نسبت به روکش کامپوزیت ونیر زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسد در برابر لکه گیری و تغییر رنگ نیز مقاوم تر است. با اینحال روکش های کامپوزیت دندان نیز یک گزینه مقرون به صرفه و کمتر تهاجمی است.

طبیعی به نظر رسیدن هر کدام از روکشهای کامپوزیت و لمینت تا حد زیادی به مهارت و تجربه دندانپزشک شما نیز بستگی دارد. خصوصا زیبایی روکش های کامپوزیت ونیر که مستقیما توسط خود دندانپزشک روی دندان های قرار داده می شوند به مهارت، تجربه و نیز هنر دندانپزشک وابسته است. اگر روکش های کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی با مهارت انجام شوند ، باید با ظاهر بقیه دندان های شما مطابقت داشته باشند. 

روش انجام کامپوزیت دندان به گونه ای است که نیاز به حداقل آماده سازی دندان برای دریافت کامپوزیت دارد. این ویژگی از یک سو یک مزیت  است و کامپوزیت ونیر را به یک روش ایمن تبدیل کرده است. از طرف دیگر همین ویژگی سبب می شود هنگامی که مواد کامپوزیت روی دندان ها قرار داده می شود، دندان ها کمی برجسته تر به نظر برسند که در اینصورت کامپوزیت دندان کمی از حالت طبیعی خارج می شود. در مقابل روکش لمینت دندان بسیار نازک و درعین حال محکم و بادوام می باشد. برای قرار دادن روکش لمینت دندان مقداری از مینای دندان تراشیده می شود. این ویژگی سبب می شود که روکش های نازک لمینت دندان ، هیچ برجستگی را روی دندان سبب نشود و طبیعی تر به نظر برسند.

نوعی کامپوزیت دندان به نام کامپوزیت آی پی اس وجود دارد که از نظر زیبایی و طبیعی بودن به لمینت سرامیکی نزدیکتر است. افرادی که می خواهند با یک هزینه نسبتا کم به نتایجی نزدیک به لمینت دندان دست یابند، روکش کامپوزیت آی پی اس می تواند یک گزینه عالی برایشان باشد. (ادامه مطلب)

چه تعداد از دندان ها باید کامپوزیت شوند؟

برای داشتن یک لبخند زیبا چه تعداد از دندان ها باید کامپوزیت شوند؟ تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند، بستگی کامل به گستردگی لبخند شما و نیز مشکلی دارد که می خواهید با کامپوزیت دندان برطرف کنید. منظور از گستردگی لبخند همان تعداد دندان هایی است که موقع لبخند زدن نمایان می شود. در این مورد نباید اشتباه کرد و نباید تنها تعداد دندانهایی که از نمای روبرو موقع لبخند زدن نمایان می شوند به حساب آورد. شما باید لبخند خود را از زاویه نیم رخ چهره و نیز از روبرو در آینه ببینید و در مورد تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند، تصمیم بگیرید. این تعداد در اشخاص مختلف ، متفاوت است. ممکن است برای شخصی ده واحد دندان نیاز به کامپوزیت دندان داشته باشد و شخصی دیگر 8 واحد. در مورد دندان های فک پایین...(ادامه مطلب)

آیا کامپوزیت دندان ایمن هست؟

واقعاً دو بخش برای این سوال وجود دارد. بیمارانی که این سؤال را می پرسند ، "آیا روکش های کامپوزیتی ایمن هستند" واقعاً از دو چیز متفاوت سؤال می کنند. اولاً سؤال از ایمنی مواد وجود دارد و دوم سوال از ایمنی بهداشت دهان و دندان. رزین کامپوزیت بسیار بی خطر است و اگرچه حاوی مقادیر کمی از انواع مواد شیمیایی است ، اما به طور گسترده ای پذیرفته شده است که مواد مضر بیشتر از رزین کامپوزیت در آنچه می خورید وجود دارد. (ادامه مطلب)

کامپوزیت دندان برای دندان های شکسته

درمان دندان شکسته بستگی به میزان آسیب و اینکه آیا شکستگی هنگام لبخند قابل مشاهده است ، بستگی دارد. اگر فقط مقدار کمی مینای دندان باقی مانده باشد یا اینکه شکستگی در دندانهای جلویی قرار داشته باشد ، کامپوزیت دندان می تواند آسیب وارد شده را فقط در یک مراجعه به دندانپزشک تعمیر کند.

همچنین می توان مینای از دست رفته را با رزین کامپوزیت پر کرد. کامپوزیت دندان یک روش سریع و بدون درد است که نیازی به استفاده از داروهای بی حسی ندارد. مواد کامپوزیت ونیر با اطمینان ناحیه شکسته شده را محصور می کند. یک ماده چسبنده اعمال می شود ، سپس رزین کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی رو ی ان شکل می گیرد تا با دندان طبیعی مخلوط شود و شکل آن را بازگرداند. برای کامل کردن کامپوزیت ونیر ، مواد کامپوزیت با نورلیزر محکم و سفت می شود.(ادامه مطلب)

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر ها همه یک رنگ نیستند. چند نکته در مورد انتخاب رنگ کامپوزیت
۱- یک رنگ خاص کامپوزیت ممکن است روی دندانهای افراد مختلف ، نمایش متفاوتی داشته باشد که به رنگ بیس دندان و ضخامت لایه کامپوزیت ونییر مربوط می شود .
۲- بهترین راه برای انتخاب رنگ کامپوزیت ، قرار دادن قسمتی از کامپوزیت روی دندان و بررسی رنگ ان توسط متقاضی درمان است .
۳- در روش کامپوزیت ونییر بهتر است اختلاف بین رنگ انتخابی با رنگ بیس دندان خیلی زیاد نباشد .
۴- در روش کامپوزیت ونییر در صورت وجود نامرتبی دندانها بهتر است رنگهای طبیعی تر انتخاب شود .در هنگام تصمیم گیری درباره روکش کامپوزیت دندان شما باید ویژگی های بسیاری را در نظر بگیرید. جزئیات در زیبایی نهایی کامپوزیت بسیار مهم است  و که رنگ کامپوزیت دندان  یک عامل اصلی است.

در اینجا جزئیاتی که باید در مورد تصمیم گیری در مورد ترکیب رنگ کامپوزیت دندان به خاطر بسپارید ، ذکر شده است.

بدیهی است که شما به دنبال دندانهای سفیدتر هستید، اما کامپوزیت دندان بسیار سفید رنگ غیر طبیعی به نظر می رسد. فقط ویژگی های چهره برخی افراد می تواند درخشانی و سفیدی کامپوزیت را خنثی کند.  دندانپزشک شما به شما اطلاع می دهد که آیا شما یکی از آنها هستید که می توانید رنگ کامپوزیت دندان را بسیار سفید انتخاب کنید یا خیر. چندین ویژگی صورت در انتخاب رنگ کامپوزیت دندان در نظر گرفته می شود و فقط دندان های شما نیست که در انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر مهم است. رنگ پوست، شکل لبخند، شکل صورت و حتی سفیدی چشم شما همگی بر رنگ نهایی روکش های کامپوزیت دندان شما تأثیر می گذارد، تضاد بین رنگ کامپوزیت دندان و ویژگی های چهره نباید آشکار نباشد. بدانید چهره شما چه ویژگی هایی دارد. سن و جنس شما نیز در بهترین سایه روکش ها (و در شکل آنها نیز نقش دارد) نقش ایفا می کنند. سنین جوانتر معمولا رنگ کامپوزیت خود را سفید تر انتخاب می کنند؟ این بستگی به شما و دندانپزشک زیبایی شما دارد.

شفافیت را در نظر بگیرید. شفافیت کامپوزیت های شما چیزی است که اجازه می دهد تا نور از آن عبور کند. روکش های لمینت دندان نسبت به روکش های کامپوزیت دندان شفافیت بیشتری دارند. در بین برندهای کامپوزیت ونیر نیز برخی برندها مانند کامپوزیت آی پی اس می تواند شفافیت قابل قبولی به اندازه لمینت سرامیکی دارد. شفافیت همان براق بودن یا انعکاس نور هم میباشد. با سفیدی یا گچی بودن اشتباه گرفته نشود.

اگر دندانهای شما زرد است، ممکن است شما به کامپوزیت دندان بسیار سفید احتیاج داشته باشید. اگر مینای دندان تان تیره است، ممکن است روکش های مات بهترین انتخاب باشد. همچنین بلیچینگ دندان پیش از انجام کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان می تواند در شفافیت این دو تاثیر داشته باشد.هنگامی که درخشندگی و شفافیت با رنگ کامپوزیت دندان ترکیب می شود، کامپوزیت ونیر متعادل و طبیعی به نظر می رسد. نکته مهم: همیشه رنگ کامپوزیت دندان خود را یک پرده روشن تر سا سفیدتر از آنچه میخواهید انتخاب کنید تا بعد از گذشت چند هفته که مقداری مات شد به همان رنگ دلخواه خود برسید.

دندانپزشک زیبایی شما به شما در انتخاب صحیح کمک خواهند نمود. به سوالات متخصص دندانپزشکی زیبایی با دقت پاسخ دهید و از بهترین طراحی لبخند ممکن اطمینان حاصل کنید. شما همچنین باید در انتخاب روکش مناسب خود، اهداف و بودجه خود را در نظر داشته باشید. لمینت دندان، کامپوزیت دندان و نیز لومینیرز دندان از گزینه ای مرسوم در دندانپزشکی زیبایی هستند.

نگران انتخاب رنگ نباشید چون میتوانید درخواست تست در کلینیک نمایید و چند رنگ مختلف را روی دندان های خود ببینید و سپس تصمیم گیری کنید.

درنهایت برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان به دقت تصمیم گیری کنید هنگامی که روکش های کامپوزیت شما روی دندان هایتان قرار گرفتند دیگر نمی توانید رنگ آنها را تغییر دهید مگر اینکه کلا آنها را جایگزین کنید که قیمت کامپوزیت دندان شما افزایش خواهد یافت. (ادامه مطلب)

رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان

صرف نظر از این که اگر روکش شما کامپوزیت دندان باشد یا لمینت دندان ، بعضی از غذاها وجود دارند که همیشه باید از آنها دوری کنید. مانند موارد زیر:

  •  نوشیدنی های تیره : مهم نیست که لمینت سرامیکی دارید یا کامپوزیت دندان، از مصرف مایعات تیره مانند قهوه ، شراب قرمز ، چای سیاه و سایر موارد خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه می شوند.
  •  غذاهای سخت: پس از دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان این موارد شامل مواردی مانند یخ ، سیب ، آب نبات سخت و غذاهای مشابه است. آجیل و تخمه نیز در این لیست قرار دارند. بنابراین ، به دنبال غذاهای سخت نباشید که جویدن زیادی داشته باشند.
  •  باید از خوردن آب نبات خودداری کنید. این به معنای مواردی مانند کارامل و سایر آب نبات های چسبنده نیز هست.
  •  الکل و دخانیات جویدنی: الکل و تنباکو چیزی است که پس از دریافت کامپوزیت و لمینت نباید مصرف کنید. فارغ از اینکه کامپوزیت دندان و لمینت دندان شما چه رنگی باشد.
  • با دندان های خود به خوبی رفتار کنید و از آنها به عنوان ابزار استفاده نکنید. فارغ از اینکه روکش های کامپوزیت دندان و لمینت دندان دارید یا نه ، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید (ادامه مطلب)

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

هم کامپوزیت دندان و هم ایمپلنت می توانند پیشرفت چشمگیری در لبخند شما (و در نتیجه اعتماد به نفس شما) به وجود آورند ، اما بین این دو درمان و اینکه چگونه آنها می توانند به نفع شما باشند تفاوت هایی وجود دارد.

یک متخصص دندانپزشک خوب و حرفه ای تمام جوانب مربوط به هر دو نوع کار دندانپزشکی را به طور کامل توضیح می دهد. متخصص دندانپزشک همچنین به شما کمک می کنند تا بر اساس سبک زندگی و نیازهای شخصی خود ، انتخاب صحیحی انجام دهید. بیایید نگاهی به جوانب مثبت هر دو روش درمانی کامپوزیت و ایمپلنت دندان و نحوه انجام آنها بیاندازیم.

به طور خلاصه در مورد تفاوت ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان باید گفت با وجود اینکه هم کامپوزیت و هم ایمپلنت می تواند لبخند شما را زیباتر کنند ، این روشهای درمانی برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. ایمپلنت دندان بیشتر یک روش درمانی برای درمان و جایگزینی دندان های از دست رفته است و زمانی استفاده می شود که شما در فک خود جای خالی دندان دارید. کامپوزیت دندان نمی تواند به جای دندان از دست رفته استفاده شود و کاربرد کامپوزیت ها در مواردی است که شما دندان دارید اما به هر دلیلی از ظاهر دندان خود راضی نیستید ، در این شرایط با تشخیص دندانپزشک ، ظاهر ناخوشایند دندان های شما با کامپوزیت دندان پوشانده می شوند و در نهایت شما به دندان و لبخند زیبا دست پیدا خواهید کرد.(ادامه مطلب)

آیا کامپوزیت دندان دائمی است؟

روکش های کامپوزیت دندان این قدرت را دارند که لبخند شما را به زیباترین شکل ممکن تبدیل کنند. دیگر لازم نیست که از ظاهر ناخوشایند دندانهای خود نگران باشید.. تغییرات ساده در شیوه زندگی که می تواند شامل پرهیز از مصرف بعضی از مواد غذایی ، به ویژه مواردی که می توانند سبب ایجاد لکه و تغییر رنگ کامپوزیت شوند ، می تواند به ماندگاری بیشتر کامپوزیت ونیر ها کمک کند. روکش های کامپوزیت دندان معمولاً به دلیل قیمتشان ، اولین انتخاب برای اکثر افرادی است که به دنبال راه حلی برای اصلاح طرح لبخند خود هستند.

بیشتر افرادی که کامپوزیت دندان را انتخاب می کنند نگران طول عمر کامپوزیت دندان هستند و معمولا سوال می پرسند که آیا کامپوزیت دندان دائمی است؟ افراد معمولا به دنبال یک راه حل ساده ، مطمئن، کم خطر و دائمی هستند. کامپوزیت دندان یک روش مطمئن و بی خطر برای بازگرداندن زیبایی به لبخند شما است. اما کامپوزیت ونیر نیز همانند روشهای مشابه خود مانند لمینت دندان، دائمی نیست. بطور متوسط طول عمر کامپوزیت دندان هفت تا ده سال است. اما افزایش یا کاهش میزان ماندگاری کامپوزیت به خود شما بستگی دارد. شما می توانید با رعایت بهداشت دندان و دندان، مراجعه منظم به دندانپزشک و نیز خودداری از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی های رنگی از کامپوزیت دندان خود برای مدت زمان طولانی محافظت کنید، اما باز هم نمی توان انتظار داشت که کامپوزیت دندان دائمی باشد و بالاخره زمانی می رسد که شما ناگزیر از ترمیم و یا تعویض و جایگزینی روکشهای کامپوزیت خود می شوید. اگر به دنبال روشی هستید که دوام بیشتری نسبت به روکشهای کامپوزیت ونیر داشته باشد می توانید روکش لمینت دندان را انتخاب کنید. طول عمر لمینت دندان تقریبا دوبرابر طول عمر کامپوزیت دندان است اما هزینه لمینت دندان نیز به همان نسبت بیشتر از کامپوزیت است.

هزینه کامپوزیت دندان نصف قیمت لمینت دندان است که بدین معنی است که شخص حتی بدون پوشش بیمه می تواند قیمت کامپوزیت دندان را  بپردازد. با وجود این و بسیاری از مزایای دیگر  کامپوزیت دندان ، دندانپزشک شما ممکن است بسته به شرایط دندان های شما ، روکش های لمینت دندان برای شما بهتر از روکش های کامپوزیت بداند در این مورد با متخصص دندانپزشک خود مشورت نمایید. همچنین برای ویزیت و مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با شماره ی 09393558965 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09393558965 ارسال نمایید.

آیا دندان های فک پایین نیز باید کامپوزیت شوند؟

تعداد کامپوزیت دندان مورد نیاز و نیز اینکه دندان های فک پایین باید کامپوزیت شوند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. برخی افراد زمانی که می خندند دندان های فک پایینشان نیز قابل مشاهده است. این افراد برای زیباتر شدن لبخندشان بهتر است که برای دندان های فک پایین را نیز کامپوزیت ونیر انجام دهند. البته با روشهای دیگری نیز می توان دندان های فک پایین را سفید تر نمود تا تطابق بیشتری با کامپوزیت دندان های دیگر داشته باشد. یکی از این روشها بلیچینگ دندان است. بلیچینگ دندان یکی از روشهای سفید کردن دندان است. تفاوت بلیچینگ دندان با کامپوزیت دندان در این است که بلیچینگ تنها برای تغییر رنگ دندان ها و سفید نمودن آنها بکار می رود در حالیکه کامپوزیت دندان علاوه بر تغییر رنگ و سفیدی دندان ها ، سایر نقایض زیبایی دندان مانند کجی و فاصله ی بین دندان ها، کوتاهی و ترک دندان ها را نیز برطرف می کند. بنابراین اگر مشکل خاصی در دندان های فک پایین خود ندارید و تنها دغدغه شما بدرنگی آنهاست می توانید همزمان با کامپوزیت ونیر های فک بالا، برای دندان های فک پایین خود نیز از بلیچینگ دندان استفاده نمایید.

در مورد اینکه کلا چه تعداد از دندان ها بهتر است که کامپوزیت شوند، یکی از روشهای تشخیص اینست که که مقابل آینه بایستید و لبخند بزنید. هر تعداد از دندان هایتان که در موقع لبخند زدن دیده می شوند لازم است که کامپوزیت شوند. درنظر داشته باشید که لبخند خود را از زوایای مختلف و از نیم رخ نیز در نظر بگیرید. از این روش می توانید برای تعداد لمینت دندان مورد نیاز خود نیز استفاده نمایید. لمینت سرامیکی نیز مانند کامپوزیت ونیر در زیبایی و اصلاح طرح لبخند بکار می رود. در نهایت اگر هنوز در مورد تعداد کامپوزیت دندان مورد نیاز خود تردید دارید بهتر است با یک متخصص دندانپزشکی زیبایی صحبت کنید. (ادامه مطلب)

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید امکان مشاوره غیرحضوری و رایگان را فراهم نموده است. شما می توانید تصویر لبخند خود را به شماره ی 09393558965 در واتساپ یا تلگرام ارسال نمایید و در مورد تعداد کامپوزیت ونیر مورد نیاز خود مشاوره نمایید. همچنین می توانید برای ویزیت و مشاوره رایگان حضوری از طریق همین شماره اقدام نمایید.

فیلم کامپوزیت دندان

توسط کلینیک سیب سفید این فیلم دوبله شده است. شما میتوانید فیلم کامپوزیت دندان را در این صفحه ببینید و با نحوه انجام کار آشنا شوید.

افراد سیگاری لمینت کنند یا کامپوزیت، کدام بهتر است؟

آماری تجربی از مراجعه بیماران به کلینیک سیب سفید نشان میدهد که حدود 70 درصد از بیماران که سیگاری هستند یا مصرف قلیان زیادی دارند از کامپوزیت دندان هایشان در آینده ای نه چندان دور ناراضی می شوند. به عبارتی کامپوزیت برای بیماران اهل دخانیات حدود 4 تا 5 سال ماندگاری دارد در صورتی که برای سایرین حدود 8 سال عمر کامپوزیت است در صورت رعایت بهداشت.

بهتر است این بیماران لمینت دندان انجام دهند. برعکس کامپوزیت که از پلیمر است و رنگ پذیر است، لمینت دندان از جنس سرامیک است و رنگ پذیر نیست و میتواند طی 15 سال عمر تقریبی خود رنگ ثابت و زیبایی را به شما ارائه دهد.

راهکاری برای کم کردن تاثیر قلیان و سیگار بر کامپوزیت دندان

یکی از گزینه هایی که به صورت ابتکاری توسط برخی بیماران کلینیک سیب سفید پیشنهاد شده است برای تاثیر کمتر سیگار و قلیان بر کامپوزیت دندان هایشان این است که بعد از کامپوزیت از همان دندانپزشکی بخواهید که برای شما قالب گیری کرده و نایت گارد بسازند. نایت گارد حفاظی شیشه ای ژله ای برای دندان ها می باشد که خیلی اذیت کننده نیست. بله درست متوجه شدید، میتوانید قبل از مصرف سیگار یا قلیان این نایت گارد را در دهان خود بگذارید تا از برخورد مستقیم دود سیگار به دندان هایتان جلوگیری شود.

فرق روکش دندان با کامپوزیت یا لمینت در چیست؟

بهتر است فرق این سه اصطلاح را بدانید تا در تماس با کلینیک های دندانپزشکی به طور کامل در جریان درمان و هزینه های خود قرار بگیرید. روکش دندان برای دندان های عصب کشی شده و یا ضربه خورده که یا سیاه شده یا در حال سیاه شدن است و یا تاج دندان در حالت بسیار پوسیده و ضعیف قرار دارد، مورد استفاده قرار میگیرد. لمینت دندان و کامپوزیت دندان برای دندان های سالم و جهت زیبایی دندان استفاده میشوند. خب این یک تفاوت.

فرق دیگر مربوط به جنس روکش است که روکش دندان از این نظر شبیه لمینت دندان است و معمولا در ایران به صورت تمام سرامیک(روکش های زیرکونیا یا IPS و یا بدنه فلزی با رویه ی سرامیک( روکش PFM) میباشد. لمینت هم سرامیکی است اما کامپوزیت از جنس پلیمر میباشد.

خب تفاوت بعدی از نظر قرار گرفتن بر روی دندان و میزان تراش دندان می باشد.کامپوزیت دندان معمولا نیازی به تراش دندان ندارد اما در لمینت، دندان به مقدار خیلی کمی در حد 3 دهم میلیمتر تراش می خورد و در روکش دندان تراش بیشتری به دندان داده میشود. علت این است که در حالت نیاز به روکش به سبب ضعف تاج دندان، باید هم جلو و هم پشت دندان پوشانده شود ولی در لمینت فقط قرار است جلوی دندان با لمینت سرامیکی پوشانده شود.

پس متوجه میشویم که لمینت و روکش تقریبا شبیه به هم و از یک جنس و با ماندگاری و طول عمر یکسان هستند ولی کامپوزیت اینگونه نیست.

موارد استفاده از کامپوزیت

لب پریده شدن دندان

فضا های باریک و خالی بین دو دندان

دندان های شکسته

دندان های ترک خورده

دندان های پوسیده

دندان های فرسوده

احساس غریبگی و جدید بودن بلافاصله پس از درمان زیبایی مثل کامپوزیت ونیر، یک مسئله کاملا طبیعی است و معمولا یکی دو هفته بایست صبر کرد و بعد از این مدت التهاب لثه برطرف می شود و لثه فرم می گیرد و رنگ کامپوزیت هم کمی شفافتر می شود و عضلات جونده و لب و دهان به فرم جدید هماهنگ می شوند و فرد احساس کاملا نرمال و طبیعی به درمان پیدا می کند.

کاربرد کامپوزیت ونیر پرکردن دندان های جلویی

پرکردن دندان هایی که در سطح وسیع تخریب شده اند

ترمیم دندان های شکسته

پر کردن فضای بین دندان ها

ترمیم و اصلاح ترک خوردگی

اصلاح بد رنگی و بد فرمی دندان ها

هر چند تصور بعضی افراد نسبت به دندانهای کامپوزیت ونیر شده، دیدن یکسری دندان سفید و گچی و بیرون زده است که خیلی مصنوعی و بزرگ دیده می شود ولی بایست بدانید که این موضوع به کیفیت درمان بستگی دارد و لزوما ظاهر کامپوزیت ونیر مصنوعی نخواهد شد.

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4900هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 
 
 
 
 
جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

نظرات بیماران در مورد بهترین دکتر کامپوزیت و بهترین مواد کامپوزیت دندان:

مونا: بهترین دکتر که همه الان کامپوزیت کار شدن مثل ناخنکارا،ولی باید چند سال هم تجربه داشته باشه بالاخره پزشکی هم هست ولی مهمترین چیز جاییه که مورد اعتماد چند نفر دیگه هم باشه

حسینی از اصفهان:کلینیک ... اصفهان خوبه ارزونه موادشم خوبه پیشنهاد میشه فقط بداخلاقن اگه رفتید سارمکو بزنید یا سولافیل

رعنا:کامپوزیت نکنید اگه پولشو دارید لمینت کنید کامپوزیت سالی یه بار باید برید پالیش خودش کلی هزینه داره در بلندمدت برید لمینت کنید به صرفه تره که 

زیبا مشهدی:بهترین دکتر زیبایی تهران آقای ... سعادت آباده گرون میگیره عکس سه بعدی هم قبلش میده تا 60 درصدی مطابقت داره با بعد کار

کره رودی:دکترها همه فقط پول میگیرن و بعدش هیچ خدماتی خواهشا الکی تبلیغ نکنید جایی باید ادم بره که گارانتی داشته باشه

محدثه:مثل آرایشگاه ها که تخصصی شدن برای زیبایی دندان هم باید رفت جایی که فقط کامپوزیت میکنه یا لمینت. اینو یه نفر به من گفت خدا بیامرزه پدرشو وگرنه سر کوچه امون هم کامپوزیت میکنن میخواستم برم اونجا

خانم مهدوی:رنگ ها رو بگید تست کنن همیشه ولی از چیزی که تو ذهنتون هست یه درجه سفیدتر بزارید که بعدا تغییر میکنه و یه ذره مات میشه و تازه میشهه همونی که تو ذهنتون بود.

مریم از اصفهان:من 4 سال قبل به کلینیک دندانپزشکی دکتر ... مراجعه کردم و دندونامو کامپوزیت کردم؛ تو این 4 سال هم با مشکلاتی مثل تغییر رنگ و... رو به رو نشدم و همشم مدیون انتخاب کامپوزیت باکیفیت توسط دندانپزشکم بودم.

پریسا از تهران:من از طرفدارای پر‌و‌پا‌قرص کامپوزیتم، از وقتیم روش اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت مطرح شد، من دندونامو کامپوزیت کردم اما چند ماه قبل که برای ترمیم به کلینیک سیب سفید مراجعه کرده بودم، با تکنیک لیرینگ آشنا شدم اگه میخواید دندوناتون حالت طبیعی داشته باشه تکنیک لیرینگ کامپوزیت بهترین انتخابه.

مهدیه:بزرگ‌ترین دغدغه من برای کامپوزیت دندونام رنگ غیر طبیعی و بیش از حد سفید اون بود که خداروشکر با تکنیک لیرینگ کامپوزیت دیگه این نگرانی هم رفع شده و واقعا دیگه هیچ ایرادی به کامپوزیت دندان وارد نیست.خدایی بهتر از لمینت هست.

سارا:اینجا همه دوستان به تکنیک انجام کامپوزیت و یا کیفیت مواد اشاره کردن اما مهم تر از همه اینا تجربه دندانپزشکه؛ یادتون باشه نتیجه کامپوزیت وقتی بی نقص میشه که یه دندانپزشک متخصص و ماهر انجامش بده مواد خوب همه جا هست چون تا جایی که فهمیدم بیشتر پولی که ما میدیدم به دکتر داده میشه و موادش خیلی هزینه ای نداره همه مواد خوب میزارن ولی هر دکتری رو انتخاب نکنید.

آیدا از ارومیه:اگه بخوام زمان دقیقشو بگم من 6 سال پیش دندونامو کامپوزیت کردم که دندانپزشکم گفت طول عمرشون 5 تا 7 ساله؛ تا الان که راضی بودم. اگه نکات بهداشتی رو رعایت کنید حتما تا همون 5 تا 7 سال میتونید ازشون استفاده کنید. پیش دکتری برید که فقط کارش کامپوزیت باشه خیلی راحت هست فهمیدنش زنگ بزنید بگید دکتر شما به جز کامپوزیت کار عصب کشی هم برای من میکنه یا نه، اگه گفت نه نمیکنم فقط زیبایی بفهمید کارش درسته لنگ مریض عصب کشی نیست.

نازنین:من بین لمینت و کامپوزیت دو دل بودم ولی چون برای لمینت باید دندون تراش بخوره، ترجیح دادم کامپوزیت رو انتخاب کنم، الان هم ازشون خیلی راضیم؛ البته تجربه و تخصص دندانپزشک زیبایی که بهش مراجعه کردم هم بی تاثیر نبود.

فائزه:کامپوزیت دندان چند تا مزیت نسبت به روش‌های دیگه مثل لمینت داره که مهم‌ترینش اینه که نیازی به طی یه دوره طولانی برای کامپوزیت نیست و تو چند ساعت میشه دندونارو کامپوزیت کرد؛ از طرفیم تو این روش دیگه نیازی به تراش دندونا نیست و همین خودش یه مزیت بزرگ محسوب میشه.

قیمت کامپوزیت دندان مهرماه 1402 (کلیک کنید)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

 

عکس مربوط به لبخند زیبا شده کدام بازیگر است؟

ترانه علیدوستی یا پردیس احمدیه؟

پاسخ پردیس احمدیه میباشد. اما برای حضور در قرعه کشی باید هر دو کار زیر انجام شود.

1.از این کادر اسکرین شات بگیرید وپیش خود نگه دارید.

2.حتما در بخش نظرات(کمی پایین تر) برای ما بنویسید که اگر قیمت کامپوزیت و لمینت هم اندازه بود، کدام را ترجیح میدادید و چرا؟

 

 
 

20 نظر

مجتبی
ارسال شده در 04 خرداد 1402 ساعت 05:12 بعد از ظهر
من کامپوزیت رو بیشتر از لمینت و بلیچینگ دوس دارم چون هم فرمو و رنگ درست میشه هم مثل لمینت تراش نمیخوره
نقدی زارچی
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:38 بعد از ظهر
کامپوزیت رو خیلی علاقه دارم ولی عمر لمینت بیشتره نمیدونم
نورا ایروانی مهاجری
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:45 بعد از ظهر
بهترین کار لمینت دندان هست من خاله ام زده و اصلا رنگ نمیگیره 
الهام عمادی
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:47 بعد از ظهر
بلیچینگ رو دوس دارم چون شکل دندونامو همه دوست دارند و من فقط میخوام سفید بشه.راستی جواب مسابقه رو گفتم لمینت ولی روکش بود
مریم میرزائی
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:49 بعد از ظهر
لمینت بهتره مردم اشتباه میکنن حتما چون تراش داره میترسن کامپوزیت میزنن
شقایق
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 01:29 بعد از ظهر
یک دلیلش اینه که کامپوزیت هزینه کمتری نسبت به لمینت داره دلیل دومم اینه که زود تر وتوی یک جلسه انجام میشه وقابلیت برگشت پذیری داره یعنی میتونی روکش رو برداری اما طول عمر لمینت بیشتره وزیبایی طبیعی تری داره
ثنا
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 01:50 بعد از ظهر
کامپوریت به خاطر زمان انجامش نسبت به لمینت کمتره و نیاز ب تراش دندانم نیست و صرفه اقتصادیم داره
زهرا
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 01:51 بعد از ظهر
کامپوزیت اقتصادیتره زمانش کمتره و دندان تراش نمیخوره موقع کار
میلاد گرجی(ضمن تشکر از مشارکتتان.شما از برندکان قرعه کشی ما هستید.لطفا منتظر تماس همکاران ما باشید)
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 06:04 بعد از ظهر
کامپوزیت چون تراش نمیخوره و مهم تر هزینه اش خیلی کمتره و هنوز هم باور نمیکنن که تراشش برای دندان ضرر ندارد.ولی خب اشتباه میکنن چون لمینت بهتره رنگ پذیری نداره و سه برابر عمر میکنه انگاری
سارا
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 08:15 بعد از ظهر
بزرگترین دلیلش به نظر من به خاطر قیمت پایینترش هست ، ولی به خاطر اینکهدر کامپوزیت تراش کمتری هم روی دندان انجام میشه طرفدار بیشتری داره و همچنین در صورت لب پریدگی قابل ترمیمه ولی تو سرامیک باید کلا عوض بشه
فاطمه باری
ارسال شده در 06 خرداد 1402 ساعت 01:52 بعد از ظهر
چون هزینه کمتری داره و تو یک جلسه انجام میشه و سریع تر انجام میشه و برگشت پذیری داره اما لمینت حذف نمیشه کامپوزیت رو انتخاب میکنن
فریده
ارسال شده در 06 خرداد 1402 ساعت 03:58 بعد از ظهر
یکی بخاطر اختلاف قیمتیش هستش،دیگه اینکه کامپوزیت توی یک جلسه گذاشته میشه اما لمینت دو تا سه هفته زمان میبره،و اینکه کامپوزیت برگشت پذیری داره یعنی ایکنه چون تراش نمیدن دندونو میشه بعد یه مدت کامپوزیت رو برداشت و دندون خودمون باشه اما لمینت بخاطر تراشی که میخوره این ویژگی رو نداره.
کشاورز
ارسال شده در 06 خرداد 1402 ساعت 03:59 بعد از ظهر
هزینه کامپوزیت پایینتره،دندان تراش نمیخوره تو کامپوزیت و اینکه میشه بعد مدتی کامپوزیت رو برداشت و دندان طبیعی خودمون باشه ولی لمینت تراش میخوره ،کامپوزیت نو یه جلسه انجام میشه ولی تایم لمینت متفاوته دو تا سه هفته انجامش طول میکشه.
سمیه
ارسال شده در 06 خرداد 1402 ساعت 11:04 بعد از ظهر
کامپوزیت ب دلیل اینکه هزینه ش ارزونتره قیمت مناسب تر از لمینت و مینای دندان تراش نمیخوره و یکی دیگه اینکه زمان آماده سازیش ب نسبت لمینت زودتر و اگ بعدها شکستگی ب وجود بیاد میشه ترمیمم کرد ولی لمینت طبیعی تر و ماندگاریش بیشتره
مهرانه(ضمن تشکر از مشارکتتان.شما از برندکان قرعه کشی ما هستید.لطفا منتظر تماس همکاران ما باشید)
ارسال شده در 07 خرداد 1402 ساعت 12:37 قبل از ظهر
چون هزینه کامپوزیت کمتره دردرجه اول در درجه دوم به خاطر اینکه تراش نمیخوره ایرانی ها میترسن سوما هم چون یه روزه انجام میشه کسی حوصله یه ماه صبر کردن نداره
فاطمه شامخی
ارسال شده در 12 خرداد 1402 ساعت 06:31 قبل از ظهر
بخاطر هزینه که کامپوزیت پایینتره،تو کامپوزیت دندان تراش نمیخوره و میتونی میشه بعد مدتی کامپوزیت رو برداری و دندان طبیعی خودمون باشه ولی لمینت تراش میخوره ،کامپوزیت نو یه جلسه انجام میشه ولی تایم لمینت متفاوته دوسه هفته انحامش طول میکشه
Asal valikhan
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 06:42 بعد از ظهر
ترمیم
با سلام
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 05:57 بعد از ظهر
با سلام، ترمیم میکند
اکبری
ارسال شده در 12 تیر 1402 ساعت 12:32 بعد از ظهر
ترمیم
مبینا
ارسال شده در 12 تیر 1402 ساعت 12:56 بعد از ظهر
چون دندون تراش کمتری میخوره پس می‌توانند به حالت قبلی خود بر گرده قیمت مناسب تری نسبت به لمینت داره میتوان کامپوزیت رو درصورت نیاز ترمیم کرد وقت کمتری میگیرد دفعات کمتری به مطب مراجعه میکنند و نیاز به مراجعه آزمایشگاه های دندان پزشکی ندارد
ندا امجدیان
ارسال شده در 12 تیر 1402 ساعت 09:42 بعد از ظهر
من کامپوزیت کردم باید چجوری مراقبت کنم
فرشته الهی
ارسال شده در 13 تیر 1402 ساعت 12:14 قبل از ظهر
ترمیم
مرجان از شیراز
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 05:19 بعد از ظهر
عصب کشی دندان هست
مهرانه گلی
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 05:21 بعد از ظهر
رفع پوسیدکی میکنه. من هم دندان خراب زیاد دارم.
هرانوش سادات سیدصالح
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 06:31 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی دندان
پریسا.ف
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 06:31 بعد از ظهر
سلام وقت بخیر در پست جدید اینستا، کار عصب کشی انجام میشه(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
Mana
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 07:24 بعد از ظهر
عصب کشی
فاطمه شامخی
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 08:12 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
سمیه خزانی
ارسال شده در 20 تیر 1402 ساعت 09:28 بعد از ظهر
سلام.عصب کشی(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
علیرضا
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 02:08 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
محبوبه بوالحسنی
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 05:30 بعد از ظهر
عصب کشی
مریم
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 05:35 بعد از ظهر
عصب کشی
رفع پوسیدگی
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 06:50 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
آوا خداپور
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 06:51 بعد از ظهر
عصب کشی
رقیه نوری
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 06:53 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
طاهاخداپور
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 06:54 بعد از ظهر
عصب کشی
جوادخداپور
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 06:54 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
گلناری
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 09:28 بعد از ظهر
عصب کشی
سمیه سلیمیان
ارسال شده در 21 تیر 1402 ساعت 09:29 بعد از ظهر
عصب کشی
آرزو
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 03:18 قبل از ظهر
عصب کشی
ام جی
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 10:21 قبل از ظهر
عصب کشی (شما برنده جایزه نقدی ما شدید.با همکاران ما در تماس باشید.)
کیوان رنجبری
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 10:22 قبل از ظهر
عصبکشی وپرکرد
فاطمه باری
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 10:26 قبل از ظهر
رفع پوسیدگی
سمانه جوادیان
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 10:38 قبل از ظهر
عصب کشی
سمانه جوادیان
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 10:41 قبل از ظهر
سلام وقت شما بخیر. درفیلم عصب کشی میکنه.(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
مریم
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 11:34 قبل از ظهر
عصب کشی
بهاره
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 01:26 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
الناز
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 02:41 بعد از ظهر
عصب کشی
فایزه
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 08:10 بعد از ظهر
عصب کشی انجام شده
روژین خرمی
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 11:41 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی دندان
ریحانه
ارسال شده در 23 تیر 1402 ساعت 05:56 بعد از ظهر
باسلام رفع پوسیدگی
مهسا
ارسال شده در 23 تیر 1402 ساعت 06:50 بعد از ظهر
عصب کشی
زهرا صادقی
ارسال شده در 24 تیر 1402 ساعت 02:59 بعد از ظهر
عصب کشی
عصب کشی
ارسال شده در 25 تیر 1402 ساعت 03:31 بعد از ظهر
کارتون عالیه ممنون
ملیکا صادقی
ارسال شده در 25 تیر 1402 ساعت 06:21 بعد از ظهر
عصب کشی
نرگس
ارسال شده در 25 تیر 1402 ساعت 07:44 بعد از ظهر
عصب کشی(شما برنده جایزه نقدی ما شدید.با همکاران ما در تماس باشید.)
زهرا
ارسال شده در 25 تیر 1402 ساعت 09:56 بعد از ظهر
عصب کشی(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
فريبا حمزه
ارسال شده در 25 تیر 1402 ساعت 11:53 بعد از ظهر
رفع پوسيدگي
کلینی
ارسال شده در 26 تیر 1402 ساعت 12:06 بعد از ظهر
عصب کشی(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
شیوا
ارسال شده در 26 تیر 1402 ساعت 12:07 بعد از ظهر
رفع پوسیدگی
فهیمه مقدمی
ارسال شده در 26 تیر 1402 ساعت 02:49 بعد از ظهر
عصب کشی(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
رقیه نوری
ارسال شده در 31 تیر 1402 ساعت 03:52 بعد از ظهر
نه فقط قرعه کشی نقدی میخام
بهاره
ارسال شده در 31 تیر 1402 ساعت 04:18 بعد از ظهر
خیر
فاطمه باری
ارسال شده در 01 مرداد 1402 ساعت 01:00 بعد از ظهر
بله
فاطمه باری
ارسال شده در 01 مرداد 1402 ساعت 01:02 بعد از ظهر
دوست دارم تو مسابقه شرکت کنم ولی تو درمانی ها نمیتونم تو جایزه های نقدی میتونم چون روستاییم نمیتونیم برای جایزه های درمانی شرکت داشته باشم
شیوا
ارسال شده در 09 مرداد 1402 ساعت 02:13 بعد از ظهر
منم بلیچینگ رو دوس دارم چن راضیم از دندونام فقط رنگش میخام اوکی شه جواب مسابقه هم درست دادم روکش دندان
سپیده خوش مقام
ارسال شده در 04 خرداد 1402 ساعت 05:15 بعد از ظهر
لمینت بهتره مردم اشتباه میکنن خب حتما چون تراش داره میترسن کامپوزیت میزنن
بابالحوایجی میثم(ضمن تشکر از مشارکتتان.شما از برندکان قرعه کشی ما هستید.لطفا منتظر تماس همکاران ما باشید)
ارسال شده در 04 خرداد 1402 ساعت 05:23 بعد از ظهر
کامپوزیت بیشتره تراش نمیخوره ارزون تر هم هست شاید
فاطمه شامخی
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:50 بعد از ظهر
چند تا برتری نسبت به روش‌های دیگه مثل لمینت داره که یکی از مهترینش اینه که احتیاجی به طی یه دوره طولانی برای کامپوزیت نیست و تو چند ساعت میشه دندونارو کامپوزیت کرد؛ از اینکه تو این روش دیگه احتیاجی به تراش دندونا نیست و همین خودش یه برتری بزرگ محسوب میشه. وکامپوزیت حالت درمانی داره خیلی شبیه دندون طبیعیه
زهرا احسانی
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 01:30 بعد از ظهر
هزینه آن کمتر است. بنابراین اگر تعداد زیادی از دندانها را می خواهید ترمیم یا زیبا کنید، این روش خیلی مقرون به صرفه تر تمام می شود. تنها ظرف یک جلسه تمام می شود. برای کسانی که می خواهند فورا دندانهایشان را زیباتر کنند و فرصت ندارند چند هفته صبر کنند تا لمینت سرامیکی برایشان آماده شود، می توانند از باندینگ بهره ببرند. باندینگ کامپوزیت روشی غیر تهاجمی و برگشت پذیر است. دندان تراشیده و دستکاری نمی شود بنابراین هر زمانی هم که بخواهید به درمان زیبایی پایان دهید میتوانید. اما در مورد لمینت چنین نیست و باید تا ابد، نوعی ترمیم روی دندانتان قرار بگیرد چون دندان تراشیده شده است. نیازی به تزریق بی حسی ندارد. بر خلاف لمینت سرامیکی، حساسیت دندان ایجاد نمی شود چون دندان تراشیده نمی شود. با این حال حساسیت دندان در لمینت نیز معمولا موقتی است و برطرف می شود. کامپوزیت برای پر کردن پوسیدگی ها نیز استفاده می شود. قابلیت ترمیم دارد.
الناز
ارسال شده در 08 خرداد 1402 ساعت 02:45 بعد از ظهر
کامپوزیت قدیمی تر و بارز تر از لمینت می باشد،در هر دو مورد فضای لبیالی دندان و مزیالی و دیستالی که ونیر را شامل میشود جهت انجام خدمات و جلوگیری از انجام فانکشنال با فک‌ مقابل تراش داده میشود و میزان تراش به تشخیص دندانپزشک بستگی دارد،لمینت چون پس از تراش و قالبگیری به لابراتوار فرستاده میشود و طی 2 الی 3 جلسه تحویل مراجعه کننده داده میشود بنابراین ملزوم به بازه زمانی بیشتری جهت آماده سازی است،همانطور که‌ گفته شد چون لمینت در لابراتوار ساخته میشود و برای ساخت آن از دستگاه کدکم و سینترینگ استفاده میشود پس به‌طبع هزینه ساخت آن از کامپوزیت بیشتر است
سیب سفید:سوال با 3 جایزه یک میلیون تومانی و 10 جایزه کد تخفیف 15 درصدی خدمات درمانی
ارسال شده در 10 خرداد 1402 ساعت 10:53 بعد از ظهر
چرا لمینت نسب به کامپوزیت برای اهل دخانیات و نوشیدنی،گزینه مناسب تری است؟
ویدا
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 07:05 بعد از ظهر
چون مواد غذایی ودود قلیونو سیگار روی دندون لک ایجاد میکنن لمینت دربرابر رنگ و لک مقاومه ودوام بیشتری داره کامپوزیت مقاومت کمتری مقابل رنگ و لک داره
پریا
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 08:32 بعد از ظهر
افراد سیگاری بهتر است از لمینت سرامیکی که در برابر سیگار کشیدن مقاوم تر است و به این زودی ها زرد نمی‌ شود، استفاده کنندو میزان رنگ پذیری لمینت کمتر از کامپوزیت هست.
فریده
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 10:31 بعد از ظهر
سلام چون لمینت رنگ پذیر نیست
رضا
ارسال شده در 12 خرداد 1402 ساعت 08:22 بعد از ظهر
لمینت های دندان در برابر لکه ها غیر نفوذ هستن بنابراین سیگار کشیدن رو آن تاثیر ندارد
پارسا حاجی محمدی
ارسال شده در 12 خرداد 1402 ساعت 08:24 بعد از ظهر
لمینت های دندان در برابر لکه ها غیر نفوذ بوده بنابراین سیگار کشیدن رو آن تاثیر ندارد
مریم میرزائی
ارسال شده در 12 خرداد 1402 ساعت 08:24 بعد از ظهر
لمینت های دندان در برابر لکه ها غیر نفوذ بود و روی آن تاثیر ندارد
منیره
ارسال شده در 21 خرداد 1402 ساعت 12:38 قبل از ظهر
چون کامپوزیت از جنس پلیمر و رنگ پذیر است و دخانیات هم دارای رنگدانه ها و ضرات مضر زیادی است.ولی لمینت از جمس سرامیک هست و خب همانند سرامیک های منزلمان رنگ پذیر نیست تشکر
مجتبی
ارسال شده در 23 خرداد 1402 ساعت 09:09 قبل از ظهر
لمینت دندان بهترین گزینه است برای سیگاری ها و ...چون سیگار و دود و نوشیدنی های الکلی یا غیر الکلی حتی مثل قهوه،رنگ دانه دارن و خب کامپوزیت رنگ پذیر هست و زودتر هم خراب میشه ولی لمینت سرامیکی هست یعنی رنگ رو به خودش نمیگیره و خب تاثیرمنفی نمیزاره
سمیه خزانی
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 06:56 بعد از ظهر
سلام...چون کامپوزیت از جنس پلیمر و رنگ پذیر هست افرادی که سیگاری یا قلیانی هستند کامپوزیت دندانشان عمر کمی دارد و زود خراب می‌شود اما لمینت از جنس سرامیک هست و رنگ پذیری ندارد و با لمینت کردن عمر دندان حتی برای افراد سیگاری هم بیشتر است
منیره خزانی
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 06:57 بعد از ظهر
سلام.. چون کامپوزیت پلیمر ورنگپذیر است برای افراد سیگاری و قلیایی توصیه می‌شود از لمینت که هز جنس سرامیک و مقاوم در برابر رنگپذیری ست استفاده کنند.باتشکر
سمیه سلیمیان
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 07:54 بعد از ظهر
بیماران که سیگاری هستند یا مصرف قلیان زیادی دارند از کامپوزیت دندان هایشان در آینده ای نه چندان دور ناراضی می شوند. به عبارتی کامپوزیت برای بیماران اهل دخانیات حدود 4 تا 5 سال ماندگاری دارد در صورتی که برای سایرین حدود 8 سال عمر کامپوزیت است در صورت رعایت بهداشت. بهتر است این بیماران لمینت دندان انجام دهند. برعکس کامپوزیت که از پلیمر است و رنگ پذیر است، لمینت دندان از جنس سرامیک است و رنگ پذیر نیست و میتواند طی 15 سال عمر تقریبی خود رنگ ثابت و زیبایی را به شما ارائه دهد. لمینت در برابر لکه ها غیرقابل نفوذ هستند، بنابراین سیگار کشیدن تاثیری روی آنها ندارد. با این حال کشیدن سیگار میتواند رزین کامپوزیتی که برای چسباندن لمینت به دندانتان استفاده شده است را تحت تاثیر قرار دهد و آن را لکه دار کند. که اگر به استعمال سیگار ادامه دهید، ممکن است این ماده تغییر رنگ یابد و یک لبه زرد یا قهوه ای را در لبه های دندان شما ایجاد کند.
سمیه سلیمیان
ارسال شده در 31 تیر 1402 ساعت 03:12 بعد از ظهر
نقدی اگر نشد زیبایی(شما برنده کد تخفیف تا 5 میلیون تومانی ما شدید.هر واحد 150 هزار تومان تخفیف در کامپوزیت های 1500 و یا هزینه درمانی تا 15 درصد کل مبلغ. با همکاران ما در تماس باشید.)
سمیه صالحی
ارسال شده در 11 خرداد 1402 ساعت 10:19 بعد از ظهر
کامپوزیت برای افرادی که دخانیات مصرف میکنن عمر کمتری داره وچون لمینت جنس سرامیک ورنگ پذیریش کمتره عمر طولانی تری داره
لیدا
ارسال شده در 13 خرداد 1402 ساعت 07:32 بعد از ظهر
سلام بین دندان های من فاصله دارد و این فقط برای دندان های جلوی من هست و این فاصله باعث شده دندان های من نسبت به دندان های عادی کمی جلو تر باشه که از جلو اصلا معلوم نیست اما از نیم رخ متوجه اش میشوید متخصصی که در شهر خودمون هست گفته من هم با سیم و هم با کامپوزیت میتونم این کار رو برات بکنم هرکدوم که شما گفتید رو انجام میدم اما نمی‌دونم اگر کامپوزیت بکنم باعث میشه دندان هام بدتر از قبل بشه و بزنه جلو موقع خندیدن یا لبخند زدن بد بشه میخواستم در این باره راهنمایی بکنید
سیب سفید
ارسال شده در 21 خرداد 1402 ساعت 12:35 قبل از ظهر
برای مشاور ما 09393558965 عکس لبخند بفرستید و مشاوره کامل بگیرید
مریم حیدری
ارسال شده در 19 خرداد 1402 ساعت 06:27 بعد از ظهر
برای افراد سیگاری لمینیت خیلی بهتر از کامپوزیته لمینیت علاوه بر زیبایی و ظرافتی که داره عمر بیشتری هم داره برای افراد سیگاری بهتره چون رنگ پذیری نداره و به مرور رنگ نمیگیره و درخششو از دست نمیده
سیب سفید:مسابقه با سه جایزه 1 میلیونی و 7 تا جایزه 5 میلیونی تخفیف
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 10:57 بعد از ظهر
سوال:در فیلم اینستاگرام ما کدام کار در حال انجام است؟ ترمیم یا عصب کشی یا جرم گیری
مرضیه
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 10:58 بعد از ظهر
ترمیم یا پرکردن هست(شما برنده جایزه نقدی1میلیون تومانی ما شدید،با همکاران ما در تماس باشید.)
رضازاده
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 10:59 بعد از ظهر
در فیلم پر کردن هست فکر کنم
پریسا فضلی
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:45 بعد از ظهر
وقت بخیر ترمیم
رضا حاجی محمدی
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 09:12 بعد از ظهر
ترمیم(شما برنده 15درصد تخفیف کارهای درمانی تا سقف 5میلیون تومان شدید،با همکاران ما جهت رزرو نوبت در تماس باشید.)
پارسا حاجی محمدی
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 09:13 بعد از ظهر
ترمیم
مریم م
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 09:13 بعد از ظهر
ترمیم
مریم میرزائی
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 09:14 بعد از ظهر
ترمیم
پارسا
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 09:14 بعد از ظهر
ترمیم(شما برنده 15درصد تخفیف کارهای درمانی تا سقف 5میلیون تومان شدید،با همکاران ما جهت رزرو نوبت در تماس باشید.)
زرین افتاده
ارسال شده در 06 تیر 1402 ساعت 09:14 بعد از ظهر
ترمیم(شما برنده 15درصد تخفیف کارهای درمانی تا سقف 5میلیون تومان شدید،با همکاران ما جهت رزرو نوبت در تماس باشید.)
فاطمه شامخی
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 04:47 قبل از ظهر
عصب کشی(پاسخ شما اشتباه است)
الهام
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 11:32 بعد از ظهر
ترمیم دندان
رضا حاجی محمدی
ارسال شده در 09 تیر 1402 ساعت 06:58 قبل از ظهر
ترمیم
رضا
ارسال شده در 09 تیر 1402 ساعت 06:58 قبل از ظهر
ترمیم
مریم میرزائی
ارسال شده در 09 تیر 1402 ساعت 06:58 قبل از ظهر
ترمیم
مریم م
ارسال شده در 09 تیر 1402 ساعت 06:59 قبل از ظهر
ترمیم
پارسا حاجی محمدی
ارسال شده در 09 تیر 1402 ساعت 06:59 قبل از ظهر
ترمیم
سمیرا پاکباز
ارسال شده در 11 تیر 1402 ساعت 11:22 بعد از ظهر
سلام وقت به خیر ترمیم
مریم قبادی
ارسال شده در 13 تیر 1402 ساعت 10:24 قبل از ظهر
باسلام . ترمیم دندان تشکر
مریم قبادی
ارسال شده در 13 تیر 1402 ساعت 10:24 قبل از ظهر
باسلام‌. ترمیم دندان
الهام
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 08:20 بعد از ظهر
عصب کشی
الهام
ارسال شده در 22 تیر 1402 ساعت 08:20 بعد از ظهر
عصب کشی
پریسا
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:00 بعد از ظهر
عصب کشی میکنه تو فیلمتون
شکیبا عنایتی
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:02 بعد از ظهر
قطعا داره ترمیم میکنه دندونای فیلمو(شما برنده جایزه نقدی1میلیون تومانی ما شدید،با همکاران ما در تماس باشید.)
سولماز
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:16 بعد از ظهر
ترمیم میکنه
سولماز حسنلو
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 04:12 بعد از ظهر
درمانی اولویت هستش(شما برنده 15درصد تخفیف کارهای درمانی تا سقف 5میلیون تومان شدید،با همکاران ما جهت رزرو نوبت در تماس باشید.)
سولماز
ارسال شده در 01 مرداد 1402 ساعت 12:02 بعد از ظهر
ترمیم
رحمان میرزاعلیزاده خانجانی
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:18 بعد از ظهر
ترمیم دندان
بابازاده
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:19 بعد از ظهر
ترمیم
بابازاده
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 04:42 بعد از ظهر
کامپوزیت(شما برنده 100 هزار تومان تخفیف به ازای هر واحد کامپوزیت دندان شدید،با همکاران ما جهت رزرو نوبت در تماس باشید.)
ماهلین
ارسال شده در 05 تیر 1402 ساعت 11:34 بعد از ظهر
درفیلم ترمیم را انجام میدهد
مرضیه
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 08:23 بعد از ظهر
کاردرمانی
مرضیه
ارسال شده در 07 تیر 1402 ساعت 08:23 بعد از ظهر
کاردرمانی

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!