آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

داشتن دندان‌های کج و نامرتب علاوه بر مشکلات سلامتی، که زیبایی و اعتمادبه‌نفس افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. داشتن یک لبخند زیبا، هدیه ارزشمندی است که سبب می‌شود دیگران از مصاحبت و هم‌نشینی با شما لذت ببرند.

اصلاح کجی دندان با کامپوزیت
10 اسفند 1401
0

اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

داشتن دندان‌های کج و نامرتب علاوه بر مشکلات سلامتی، که زیبایی و اعتمادبه‌نفس افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. داشتن یک لبخند زیبا، هدیه ارزشمندی است که سبب می‌شود دیگران از مصاحبت و هم‌نشینی با شما لذت ببرند. پس اصلاح کجی دندان با کامپوزیت می‌تواند راه مناسبی برای درمان افرادی باشد که به خاطر دندان‌های نامرتب، لبخند خود را از دیگران دریغ می‌کنند.

دلایل کج شدن دندان چیست؟

کج شدن دندان می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و غالباً تک علتی نیست. اما خبر خوب این است که به دلیل پیشرفت علم، راه‌های زیادی برای اصلاح کجی دندان وجود دارد. ازجمله علل شایع کج شدن دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک: جالب است بدانید؛ ژن‌ها بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید در ویژگی‌های افراد دخیل هستند. ممکن است کج بودن دندان را به‌وضوح در پدر و مادر خود مشاهده نکنید. اما این صفت می‌تواند از چند نسل قبل به شما ارث رسیده باشد.
  • مکیدن شست یا هر چیز دیگر: برخی نوزادان عادت دارند مدام شست خود را مک بزنند. داستان از آنجایی حاد می‌شود که این عادت مضر تا سنین کودکی نیز ادامه پیدا می‌کند. محققان اثبات کرده‌اند ایجاد فشار دائمی روی لثه‌ها تا سنین 2 تا 4 سالگی باعث جلو آمدن دندان‌های بالایی می‌شود که در علم دندانپزشکی به آن اوربایت نیز میگویند.
  • مال اکلوژن: زمانی که فک و بال و پایین روی‌هم قرار نگیرند مال اوکلوژن رخ می‌دهد. جلوتر بودن فک بالا را اوربایت و جلو بودن فک پایین را آندربایت می‌نامند.
  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان: رعایت بهداشت در سنین کودکی بسیار مهم است؛ زیرا ایجاد عفونت لثه می‌تواند چینش دندان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و حتی در موارد حاد باعث افتادن ناگهانی دندان‌های دائمی شود.
  • نفس کشیدن با دهان: دلایل مختلفی مثل سینوزیت یا التهاب لوزه در کودکان منجر به مسدود شدن حفره بینی شده و فرد مجبور به تنفس از دهان است. این پدیده در طولانی‌مدت منجر به نامرتب شدن دندان‌ها می‌گردد.
  • سوءتغذیه: وجود هرگونه اختلال تغذیه در سنین پایین می‌تواند باعث تأثیر منفی در روند رشد استخوان و دندان‌ها شود.

راه‌های درمان کجی دندان

روش‌های مختلفی برای درمان کجی دندان وجود دارد. دندان‌پزشک با توجه به‌شدت نامرتب بودن دندان‌ها می‌تواند تصمیم بگیرد از کدام روش برای اصلاح کجی دندان بیمار استفاده کند.

  1. ارتودنسی: ارتودنسی یکی از رایج‌ترین راه‌های درمان کجی دندان و پیشگیری از عواقب آن است. البته لازم است قبل از انجام آن؛ زمان طولانی و هزینه زیاد این فرآیند را نیز در نظر بگیرید.
  2. الاینرهای نامرئی دندان: متخصصان می‌توانند متناسب با دندان شما قطعه‌های دهانی شفافی را بسازند که در صورت استفاده منظم، باعث اصلاح نامنظمی‌های خفیف دندان می‌شود.
  3. کامپوزیت دندان: استفاده از رزین برای پر کردن شکاف‌های بین دندان‌ها روش رایجی است که به آن کامپوزیت میگویند. ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده یا تغییر فرم آن‌ها و همین‌طور اصلاح کجی دندان با کامپوزیت در نامنظمی‌های جزئی کاربرد دارد.

مزایای اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

کامپوزیت یا باندینگ یکی از روش‌های اصلاح کجی دندان با کامپوزیت است که مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد. اما در نظر داشته باشید که در مواردی لازم است برای کوتاه‌مدت از ارتودنسی برای منظم‌تر شدن دندان‌ها کمک بگیرید. البته در بی‌نظمی‌های حاد دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند ابتدا ارتودنسی کامل و طولانی انجام شود و درنهایت با استفاده از کامپوزیت نواقص جزئی رفع گردد. با ما همراه باشید تا در ادامه مزایای اصلاح کجی دندان با کامپوزیت را با هم بررسی کنیم:

  1. با استفاده از کامپوزیت می‌توانید طی یک یا دو جلسه دندان‌هایی مرتب و زیبا داشته باشید.
  2. روش کم تهاجمی‌تری نسبت به سایر روش‌هاست.
  3. نیازی به بی‌حسی نداشته و تقریباً بدون درد است.
  4. هزینه کمتری نسبت به ارتودنسی دارد.
  5. با استفاده از مواد مناسب می‌توان به رنگی مشابه دندان دست پیدا کرد.

مراحل اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

مراحل کامپوزیت دندان برای رفع بی‌نظمی و اصلاح طرح لبخند به ترتیب زیر است:

  1. در جلسه مشاوره، دندان‌پزشک با معاینه باید میزان بی‌نظمی دندان‌ها را بسنجد و سپس مشخص کند که آیا استفاده از کامپوزیت دندان برای رفع مشکل فرد مناسب است یا خیر.
  2. با استفاده از کاتالوگ نزدیک‌ترین رزینی که با رنگ دندان بیمار هماهنگی دارد، انتخاب می‌شود.
  3. ترمیم دندان‌های پوسیده و جرم‌گیری سطوح دندان قبل از کامپوزیت کردن کاملاً ضروری است. دندان‌پزشک با مقداری تراشیدن دندان، کمک می‌کند تا روکش‌های گرانیتی بهتر سر جای خود فیکس شوند. البته این کار برای دندان‌های کج بیشتر از دندان‌های معمولی کاربرد دارد.
  4. بعد از باندینگ و فرم دهی، نور آبی به سطح آن تابانده می‌شود تا منجر به سفت شدن ماده گردد.
  5. متخصصان حرفه‌ای برای مطلوب‌تر بودن نتیجه، مواد گذاری را طی چند مرحله انجام می‌دهند تا در عین ضخامت حداقلی مواد، بهترین پوشش روی دندان‌ها صورت گیرد.
  6. مرحله پولیش و صیقل دادن نهایی باید طوری انجام شود که کجی دندان‌ها به‌خوبی اصلاح‌شده و کامپوزیتی کاملاً یکنواخت حاصل گردد.

هزینه اصلاح کجی دندان با کامپوزیت

با توجه به بالا بودن هزینه‌های دندان‌پزشکی، این روش نسبت به سایر گزینه‌ها کم‌هزینه‌تر بوده و همچنین با اصلاح طرح لبخند، زیبایی شما را دوچندان می‌کند. اما عوامل مختلفی وجود دارند که تعیین‌کننده قیمت نهایی هستند که در جلسه مشاوره می‌توانید از پزشک خود بخواهید تا مقدار آن را تخمین بزند.

  • میزان کجی دندان
  • سطح تخصص و تجربه دندان‌پزشک
  • کیفیت ماده کامپوزیت مورد استفاده
  • تعداد دندان‌های تحت درمان یا به اصطلاح تعداد واحد کامپوزیت مصرفی

آیا اصلاح کجی دندان با کامپوزیت دردناک است؟

خیر. در صورت نیاز به تراشیدن جزئی دندان با استفاده از مواد بی‌حسی موضعی مشکل حل می‌شود.

آیا بعد از کامپوزیت باید مراقبت خاصی انجام داد؟

بله. حداقل تا چند روز از خوردن مواد سفت خودداری کنید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!