آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مراحل انجام کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت دندان، کامپوزیت دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟ کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟ روش انجام کامپوزیت دندان،

مراحل انجام کامپوزیت دندان
8 آبان 1398
1
دسته بندی: کامپوزیت,

مراحل انجام کامپوزیت دندان

انتخاب روکش کامپوزیت برای افرادی که به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای زیبایی لبخند خود هستند ، انتخاب خوبی است. از آنجا که قیمت کامپوزیت دندان ارزان تر از قیمت لمینت دندان می باشد ، بنابراین روش ونیر کامپوزیتی با بودجه های کم است و در عین حال عملکردهای مشابه لمینت سرامیکی را ارائه می دهد. در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید می توانند خدمات کامپوزیت اقساطی، لمینت اقساطی، ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان را دریافت کنید.

کامپوزیت دندان خصوصا کامپوزیت دندان های جلو همانند ایمپلنت دندان های جلو برای داشتن لبخندی زیبا از متداول ترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشد. روکشهای کامپوزیت ونیر نیاز به حداقل آماده سازی روی دندانها دارند. تغییر شکل دندانهای اصلی در هنگام انجام "کامپوزیت دندان" کمتر است. ویژگی های رزین کامپوزیت باعث می شود فرمول های روکش آسان تر شود. مراحل انجام کامپوزیت دندان به طرز قابل توجهی سریعتر از مراحل انجام لمینت دندان است. در بیشتر موارد ، مراحل انجام کامپوزیت ونیر می تواند در یک روز به اتمام برسد.

مانند همه ونیرها، از روکش های ونیر کامپوزیت برای تغییر ظاهر کلی دندان ها ، تغییر شکل و رنگ دندانهای فرد استفاده می شود. در حالی که  در بیشتر مواد از روکشهای سرامیکی برای اصلاح  لبخند استفاده می شود ، از کامپوزیت ها نیز می توان برای رفع موارد جزئی مانند ترک خوردگی یا شکستگی کم دندان ها  استفاده کرد. با انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان مناسب پوست و سایر ویژگی های چهره خود می توانید لبخند خودتان را زیباتر کنید.

در حالی که مراحل انجام لمینت دندان می تواند به چندین مراجعه به دندانپزشک نیاز داشته باشند و معمولاً شامل تغییر شکل دندان های موجود هستند ، کامپوزیت ها معمولاً در طی انجام آن، نیاز به تراشیدن و دستکاری ساختار دندان ها ندارند. مواد کامپوزیتی معمولاً روی سطح بیرونی دندان اعمال می شود و توسط دندانپزشک شکل می گیرد و به نوعی یک درمان نسبتاً سریع اما مؤثر است.

همه ی دندانپزشکان  زیبایی، ونیرهای کامپوزیت را ارائه نمی دهند ، زیرا برای اعمال و شکل دادن کامپوزیت به یک مهارت فنی عالی نیاز دارد. در اصل ترکیبی از علم و هنر است ، بنابراین اگر دندانپزشک در توانایی خود در شکل دادن مواد مطمئن نیست ممکن است کار خوبی را ارائه ندهد. لبخند هر فرد متفاوت از لبخند فرد دیگر است و باید سالها مهارت و تجربه داشت تا بتوان مواد را به شکل ایده آل و متناسب با نیاز افراد شکل داد. همانگونه که بهترین رنگ لمینت دندان و نیز بهترین شکل لمینت دندان با مشورت متخصص دندانپزشکی زیبایی و نیز درنظر گرفتن ویژگی ها و صلاحدید خود بیمار انتخاب می شود، برای بهترین رنگ و شکل کامپوزیت دندان نیز بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

کامپوزیت دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟

از ونیرهای کامپوزیت برای درمان چندین موارد زیبایی دندان استفاده می شود ، از جمله مواردی مانند تغییر رنگ دندان ها ، دندان های کج ، اصلاح خردشدگی و ترک خوردگی دندان یا بستن فاصله ی موجود بین دندان ها،  اغلب با ونیر کامپوزیت و سایر روش های آرایشی زوج انجام می شود تا به تکمیل لبخند کامل کمک کند. در حالی که مسائل مربوط به تراز صحیح تر دندان ممکن است به درمانهای ارتودنسی مانند بریس یا Invisalign احتیاج داشته باشد.

تغییر رنگ دندان ها یکی از مشکلات رایج زیبایی دندان هاست که با استفاده از کامپوزیت ها برطرف می شود. اگر بیمار به طور موثری با سفید کردن دندان ها درمان نشود ، ممکن است از کامپوزیت ها برای بازگرداندن سفیدی طبیعی دندانها استفاده شود.

رفع ترک یا خرد شدگی یکی از رایج ترین کاربردهای کامپوزیت است ، و روش کامپوزیت دندان ، یک روش ایده آل برای رفع آسیب های جزئی مانند فرسایش یا ترک خوردگی های تصادفی است. کامپوزیت ونیر یک روش غیر تهاجمی و بسیار مقرون به صرفه برای ترمیم صدمات بدون انجام کارهای گسترده دندانپزشکی است.

composite-veneer-procedures

این روش درمانی به طور مرتب نیز برای کمک به بستن شکافهای کوچک بین دندانهای جلویی فرد استفاده می شود. اگر مشکل تراز شدید وجود داشته باشد ، ممکن است درمان ارتودنسی دندان توصیه شود ، اما روکشهای کامپوزیتی می توانند به عنوان جایگزین برای ارتودنسی یا روکش لمینت کار کنند. قیمت کامپوزیت دندان نسبت به قیمت ایمپلنت دندان و نیز قیمت لمینت دندان بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: هزینه ایمپلنت،انواع ایمپلنت دندان، مزایا و معایب ایمپلنت دندان، بهترین رنگ لمینت دندان،  طول عمر کامپوزیت دندان، سوالات متداول لمینت دندان، هزینه لمینت دندان، ایمپلنت ارزان

ماندگاری کامپوزیت دندان

چندین جنبه وجود دارد که می تواند در ماندگاری طولانی مدت کامپوزیت ها تأثیر بگذارد ، از جمله اینکه :

  • میزان مراقبت از دندان ها
  • نوع کامپوزیت مورد استفاده
  • عادات رژیم غذایی بیمار

با در نظر گرفتن این عوامل ، میانگین ماندگاری کامپوزیت دندان بین 5 تا 8 سال است. این مدت بسیار کمتر از طول عمر لمینت دندان است، اما تعمیرات یا تعویض کامپوزیت دندان به مراتب ارزان تر و کمتر تهاجمی است. بهترین شکل لمینت دندان ممکن است نسبت کامپوزیت شفافیت و زیبایی بیشتری داشته باشد.

مراحل انجام کامپوزیت دندان

معمولاً برای تعیین اینکه بیمار کاندیدای مناسبی برای درمان کامپوزیت است یا نه ، مشاوره اولیه لازم خواهد است. جلسه مشاوره شامل بررسی مشکلات احتمالی دندانپزشکی و اطمینان از عدم وجود التهاب یا بیماری لثه در بیمار می باشد.

سپس دندانپزشک در مورد نوع کامپوزیت مورد استفاده و رنگ نهایی مطلوب دندانها بحث خواهد کرد. اگر بیمار به دنبال دندانهای سفیدتر است ، معمولاً قبل از روکش کامپوزیت ، سفید کردن دندان ها انجام می شود. این کار به دندانپزشک اجازه می دهد رنگ سفیدتری با روکش های کامپوزیت ایجاد کند.

دندان هایی که تحت درمان قرار می گیرند با استفاده از یک سد جدا می شوند تا رطوبت اضافی برای استفاده از مواد کامپوزیت وجود نداشته باشد. دندانپزشک از اسید برای کمی سفت شدن سطح دندان استفاده می کند ، این باعث می شود رزین کامپوزیت به طور موثرتر روی سطح دندان بچسبد.

سپس دندانپزشک قبل از اینکه به تدریج مواد کامپوزیت را در چند لایه به دندان اضافه کنید ، چسب را روی دندانهای آماده اعمال می کند. این روند تا زمانی که دندانپزشک از ظاهر و شکل روکش رضایت داشته باشد ، ادامه می یابد ، سپس مواد کامپوزیتی برای تکمیل درمان، جلا و صیقل داده می شوند.

در حالی که روکشهای کامپوزیت همانند روکشهای سرامیکی نیستند، با اینحال می توانند یک راه عالی برای اصلاح لبخند با سرمایه گذاری کمتر باشند. کامپوزیت دندان بهترین روش برای رفع آسیب های جزئی زیبایی دندان ها است و می توان برای رفع طیف گسترده ای از مشکلات دندانپزشکی زیبایی استفاده کرد. برای انتخاب بهترین شکل کامپوزیت دندان ویژگی های چهره ی خود را در نظر بگیرید و با متخصص دندانپزشک در این زمینه مشورت کنید.

در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید می توانید از خدمات کامپوزیت اقساطی، لمینت اقساطی، ایمپلنت اقساطی و نیز ایمپلنت ارزان بهره مند شوید.

منبع مقاله

         جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

1 نظر

آهو محمدی
ارسال شده در 04 فروردین 1402 ساعت 04:50 بعد از ظهر
می‌خوام دندانم را کامپوزیت کنم

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!