آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

ایمپلنت دندان های جلو

ایمپلنت دندان های جلو، آیا می توانم دندان های جلو را ایمپلنت کنم؟ برای دندان های جلو ایمپلنت بهتر است یا بریج؟ آیا ایمپلنت های دندانی ایمن هستند؟ چگونه از ایمپلنت دندان مراقبت کنیم؟

ایمپلنت دندان های جلو
22 مهر 1398
0

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

ایمپلنت دندان های جلو

ایمپلنت دندان جلو یک روش درمانی دندانپزشکی زیبایی برای افرادی است که دندان جلوی خود را از دست داده اند. از دست دادن دندان جلو ممکن است در اثر حادثه ، به دلیل مراقبت نادرست از دندان ها یا به دلیل آسیب دیدن دندان باشد. از دست دادن دندان جلویی می تواند لبخند را خراب کند و فرد اعتماد به نفس خود را از دست بزند.ایمپلنت دندانهای جلو ، یکی از درمانهای حساس است و نحوه قرار دادن ایمپلنت و زمان انجام ایمپلنت اهمیت زیادی دارد .
در شرایط خاصی می توان همزمان با کشیدن دندان ، ایمپلنت را هم در همان جلسه قرار داد که در اینصورت بایست شرایط استخوان و لثه و دندان ایده ال باشد و در این شرایط بایست بتوان دندان را خیلی محافظه کارانه و با کمترین دستکاری و اسیب به لثه ، کشید.

در طول درمان ، پایه ایمپلنت در دهانه ای قرار می گیرد که دندانپزشک در فک ایجاد می کند. هنگامی که پایه ایمپلنت با استخوان فک ادغام شد ، به عنوان "ریشه" جدیدی برای تاج عمل می کند ، که می تواند جایگزین دندان جلوی شما شود. تاج یا درپوش ایمپلنت که تقریباً شبیه دندان طبیعی است ، به پایه ایمپلنت وصل شده و فضایی که با از دست دادن دندان  خالی شده ، پر می شود..

 

ایمپلنت دندان جلو یک روش درمانی پیچیده دهان و دندان است. به گفته دندانپزشکان در سراسر جهان ، برای این که این روش درمانی انجام شود ، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد. ناحیه ای که تراکم استخوانی کمی دارد،  می تواند به نقص ایمپلنت دندان منجر شود. علاوه بر این ، نیاز ثانویه برای درمان ، استخوان فک قوی است به گونه ای که بتواند در هنگام جویدن غذا ، صحبت کردن و همچنین انجام سایر کارهای روزانه ، ایمپلنت را محکم نگه داشته و از آن پشتیبانی کند.

خوشبختانه ، اگر شما تراکم استخوانی کافی در ناحیه کاشت ایمپلنت نداشته باشید ، روش پیوند استخوان یا تقویت استخوان در دسترس است. تقویت استخوان یک اصطلاح پزشکی است که روشهای مختلفی را برای "ساخت" استخوان به کار می برد تا بتوان پایه های ایمپلنت را در استخوان فک قرار داد. این روشها بطور معمول شامل پیوند (اضافه کردن) مواد استخوانی یا بونلیک به فک هستند. از این رو به پیوند استخوان نیز معروف است. علاوه بر این ، دندانهای طبیعی و بافتهای نگهدارنده در نزدیکی محل قرارگیری ایمپلنت باید از سلامتی خوبی برخوردار باشند.

front-teeth-implants

چرا به ایمپلنت دندان جلو نیاز دارید؟

ایمپلنت دندان جلویی،  جایگزینی مصنوعی برای ریشه دندان است. به طور مستقیم در استخوان فک قرار می گیرد و یک تاج یا دندان مصنوعی را در جای خالی دندان از دست رفته می چسباند ، به همین ترتیب ریشه ها از دندان های طبیعی پشتیبانی می کنند. اگر دندان خود را از دست داده اید یا به دلیل بیماری لثه در حال از دست دادن دندان هستید ، ممکن است به ایمپلنت دندان جلو نیاز داشته باشید. با این حال ، طبق گفته دندانپزشکان ، ایمپلنت دندان های جلو راه حل خوبی برای موارد زیر است:

  • متوجه شدید که درحال از دست دادن دندان هستید.
  • تاج دندان شکسته شده یا آسیب دیده دارید
  • دندان شما کاملا شکسته یا ترک خورده است
  • دندان هایتان کاملا پوسیده است
  • دندان خود را در اثر تصادف یا به علت آسیب دیدگی از دست داده اید

در مورد هر یک از شرایط پزشکی که در بالا به آن اشاره شد ، شما مسئول ایمپلنت دندان جلوی خود هستید و برای راهنمایی های بیشتر و درمان باید به نزدیکترین متخصص ایمپلنت دندان خود مراجعه کنید. پس از معاینه اولیه ، دندانپزشک شما مناسب ترین زمان و نحوه درمان را به شما توصیه می کند.

آیا می توانم دندان های جلو را ایمپلنت کنم؟

صادقانه بگویم ، اگر دندان جلوی خود را از دست داده اید ، کاندیدای ایمپلنت دندان جلو هستید. با وجود سالم بودن ، برخی از شرایط و بیماری ها وجود دارد که می تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد که آیا ایمپلنت دندان های جلویی یک روش درمانی مناسب برای شما است یا خیر. به عنوان مثال ، بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت کنترل نشده ، الکلیسم ، استعمال دخانیات یا بیماری های پریودنتال کنترل نشده می توانند روی ایمپلنت دندان جلویی تأثیر بگذارند. این بیماری ها مانع از همجوشی و ادغام کامل ایمپلنت ها به داخل استخوان فک می شود. بنابراین ، اگر از هر یک از این بیماری ها رنج می برید ، بهتر است  متخصص ایمپلنت دندان خود را در مورد وضعیت پزشکی خود به همراه داروهای کاملی که مصرف می کنید ، آگاه سازید. پس از ایمپلنت دندان می توان از سایر روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان، هزینه ارتودنسی، تاثیر کامپوزیت روی زیبایی، مراحل پرکردن دندان، ایمپلنت برای بیماران دیابتی، تاثیر کامپوزیت روی زیبایی چهره، ایمپلنت اقساطی، ایمپلنت ارزان

ایمپلنت دندان های جلو چگونه کار می کند؟

بیشتر ما دچار هراس دندانی هستیم. از این رو ، واضح است که وقتی دندانپزشک ما کاشت دندان را به عنوان درمانی برای بازگرداندن لبخند از دست رفته ما  پیشنهاد می دهد، می تواند موجی از ترس از ستون فقرات بگذرد. ممکن است عجیب و وحشتناک به نظر برسد ، اما ایمپلنت دندان فقط پایه های تیتانیومی است که به صورت جراحی به استخوان فک در ناحیه یک دندان از دست رفته متصل می شوند. و همانطور که همه ما می دانیم تیتانیوم سازگار با استخوان است ، به تدریج با استخوان فک  یکی می شود تا یک ساختار سفت و سخت تقریباً یکسان با ریشه دندان ایجاد کند. در پایان فرایند فیوژن ، تاج و اباتمنت متصل می شوند تا عملکردهای طبیعی جویدن را انجام دهند.

برای درک بهتر ، کل مراحل به سه مرحله تقسیم می شود ، و آنها عبارتند از:

  1. پایه ایمپلنت: از تیتانیوم ساخته شده است. این پایه فلزی با جراحی در ناحیه فک دندان یا دندان های از دست رفته قرار می گیرد.
  2. اباتمنت (abutment):  از جنس تیتانیوم ، سرامیکی یا طلا ساخته شده است و برای دریافت تاج به آن شکل طبیعی داده می شود. در طول عمل کاشت ایمپلنت با کمک پیچ به ایمپلنت وصل می شود. Abutment به عنوان پیوندی بین پایه ایمپلنت و تاج عمل می کند.
  3. ترمیم (تاج): منظور ترمیم تاج می باشد (بخشی که مانند دندان به نظر می رسد). تاج از جنس پرسلن است که از آلیاژ فلزی ، تمام سرامیکی یا تمام فلز ذوب شده است. تاج با چسب مخصوص یا پیچ بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. اگر تاج به شکل پیچ قرار داده شود ، سوراخ پیچ با یک ماده پر کننده همرنگ دندان  پوشانده می شود تا طبیعی به نظر برسد.

dental-implant-for-front-tooth

چرا ایمپلنت بهتر از بریج است؟

به گفته دندانپزشکان ،  روش ایمپلنت دندان بهترین روش درمانی برای جایگزینی دندان از دست رفته شما است. احتمالاً شما می توانید گزینه ای از پل های دندانپزشکی داشته باشید ، اما ایمپلنت ها راه حل طولانی مدت را تضمین می کنند. در مقایسه با سایر روشهای دندانپزشکی ، ایمپلنت دندان مزایای مختلفی دارد.

  • ایمپلنت طبیعی به نظر می رسد
  • ایمپلنت به اندازه دندانهای طبیعی عملکرد خوبی دارد
  • عوارض ایمپلنت دندان از سایر گزینه های دندانپزشکی کمتر می باشد.
  • ایمپلنت بسیار راحت است
  • برخلاف پل ها ، ایمپلنت ها می توانند چندین دندان را جایگزین کنند

آیا ایمپلنت های دندانی ایمن هستند؟

با گذشت بیش از دو دهه ، دندانپزشکان در سراسر جهان ایمپلنت دندان را برای برای جایگزینی دندان های از دست رفته به بیماران خود توصیه می کنند. ایمپلنت برای همه بی خطر است و کمترین خطر بروز عوارض در بین پروتزهای دندان  را دارد. نه تنها از نظر ظاهری طبیعی و راحت هستند بلکه یکی دیگر از دلایل چشمگیر در انتخاب ایمپلنت ها این است که آنها از تیتانیوم ساخته شده اند. تیتانیوم یک ماده سازگار با بدن انسان است که با استخوان فک تلفیق می شود و پایه ای سفت و محکم برای دندان های جایگزین ارائه می دهد.

در دندانپزشکی امروزی ، روش کاشت دندان یکی از ایمن ترین و قابل پیش بینی ترین روش ها است. ایمپلنت دندان یکی از قوی ترین درمان های  موجود برای پشتیبانی از  جایگزینی دندان ها است و به دندانهای تعویض شده ی شما اجازه می دهد تا به طور طبیعی ظاهر ، احساس و عملکرد داشته باشند. بعلاوه ، یک ایمپلنت دندان تنها روش درمانی دندان است که استخوان طبیعی را در زیر دندان از دست رفته تحریک می کند. با مراقبت و نگهداری کافی ، ایمپلنت دندان می تواند یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد.

ایمپلنت بهتر است یا بریج؟

تکنیک های جایگزینی دندان در سه دهه گذشته بسیار پیشرفت داشته اند. دندان های کشیده شده یا از دست رفته  نگرانی جدی در مورد عفونت را ایجاد می کنند ، اما جایگزینی مناسب کلید اصلی لبخند زیبا است. با این حال ، هنگامی که به دندانپزشک یا متخصص پروتز مراجعه می کنید ، باید از آنها بپرسید که کدام روش جایگزینی دندان برای شما بهتر است و چرا؟ در اینجا یک لیست آورده شده که به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید ، که کدام گزینه بهتری برای دندان های از دست رفته شما می باشد

تمام موارد کاربردی را بررسی کنید:

  •  آیا طبیعی ترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می خواهید؟
  •  آیا شما می خواهید دندان های خود را جایگزین کنید تا به شما در حفظ استخوان فک کمک کند؟
  •  آیا می خواهید با هزینه خود یک ارزش بلند مدت به دست آورید؟
  •  آیا می خواهید یک راه حل طولانی مدت و قابل اعتماد برای دندان یا دندان از دست رفته یا کشیده شده باشد؟
  •  آیا می خواهید در هنگام خندیدن ، صحبت کردن یا غذا خوردن مانند دندان های طبیعی عمل کند؟
  •  آیا می خواهید راه حلی انتخاب کنید که نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد؟

اگر یک یا بیش از یک مورد را در بالا انتخاب کنید ، آنگاه ایمپلنت دندان گزینه مناسبی برای شماست. برخلاف بریج ، می تواند تمام مزایای ذکر شده در بالا را ارائه دهد ، و آن را به گزینه ای مناسب برای جایگزینی دندان تبدیل می کند که باعث بازگشت لبخند شما خواهد شد.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

در مقایسه با سایر گزینه های درمانی مانند بریج ، کاشت دندان از مزایای بسیاری برخوردار است. محبوب ترین مزیت ارائه شده توسط ایمپلنت این است که روی سلامت دندانهای طبیعی اطراف تأثیر نمی گذارد. کاشت دندان یک روش درمانی برای جایگزینی یک یا بیشتر از یک دندان است. از این رو می توانید حتی اگر بیش از یک دندان از دست داده اید ، از دندانپزشک خود بخواهید که کاشت را انجام دهد.

مزایای زیادی وجود دارد که چرا در هنگام جایگزینی دندان های از دست رفته ، ایمپلنت دندان اولین انتخاب دندانپزشکان است. در اینجا برخی از مهمترین مزایای کاشت دندان ها آورده شده است:

  • ایمپلنت دندان سالم و طبیعی به نظر می رسد

ایمپلنت دندان ، دندان های قوی و پایدار را تضمین می کند که مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند ، کاشت آنقدر طبیعی به نظر می رسد که تشخیص دندان طبیعی و مصنوعی دشوار است. درمان های جایگزین مانند بریج  می تواند به وخامت استخوان منجر شود و ممکن است فعالیت های روزمره مانند خوردن ، صحبت کردن و خندیدن را مختل کند. در حالی که ایمپلنت ها با استخوان فک فیوز می شوند و از دندان های مجاور محافظت می کنند.

  • ایمپلنت ها راه حل طولانی مدت را برای دندان های از دست رفته تضمین می کنند

درمان های جایگزین برای دندان های از دست رفته مانند بریج های دندانپزشکی و دندان مصنوعی وجود دارد ، اما هر دو روش درمانی با تاریخ انقضا همراه هستند. حتی اگر شما به یک روال سختگیرانه تعمیر و نگهداری پایبند باشید ، پل ها و پروتزها بیش از 10 سال دوام نخواهند داشت. در بعضی مقطع زمانی ممکن است شما نیاز به جایگزین کردن پل یا پروتزهای خود داشته باشید. با این حال ، سناریو با ایمپلنت دندان کاملاً متفاوت است. اگر از بهداشت دهان و دندان و مراقبت روزانه پیروی کنید ، آنها می توانند یک عمر کامل داشته باشند.

  • ایمپلنت به شما امکان می دهد بدون نگرانی از دندان خود لذت ببرید

ایمپلنت ها بسیار راحت و طبیعی به نظر می رسند. از این رو ، لازم نیست در خانه بمانید ، در اماکن عمومی احساس ناراحتی کنید ، به دلیل لبخند خجالت بکشید و یا نیازی به نگرانی دندانهای از دست رفته خود ندارید. ایمپلنت ها به شما اجازه می دهند بدون نگرانی از دندان خود لذت ببرید. کاشت دندان همچنین به شما امکان می دهد هر آنچه می خواهید بخورید بدون اینکه نگرانی در مورد شکستن آنها داشته باشید.

  • ایمپلنت ها به شما کمک می کنند تا شکل طبیعی لب و صورت خود را حفظ کنید

در صورت عدم وجود دندان ممکن است صورت شما افتاده ، غمناک و زشت به نظر برسد. کاشت دندان یک راه حل سفت و سخت برای دندان های از دست رفته است که به شما امکان می دهد شکل طبیعی صورت و لبخند را خود را حفظ کنید.

  • ایمپلنت ها از استخوان فک شما محافظت می کنند

هنگامی که به  هر دلیلی دندان خود را از دست داده باشید ، شکاف و یا خلأ ایجاد شده می تواند منجر به عواقب جدی سلامتی مانند از بین رفتن و وخیمتر شدن استخوان فک شما شود. اگر فضای باز ایجاد شده به علت از دست رفتن دندانها با چیزی پشتیبانی نشود ، استخوان فک بدتر می شود و استحکام خود را از دست می دهد. ایمپلنت دندان تنها روش درمانی جایگزین دندان است که از استخوان فک محافظت می کند و رشد استخوان طبیعی را تحریک می کند. از خراب شدن و از بین رفتن استخوان جلوگیری می کند.

  • ایمپلنت به شما امکان می دهد به طور طبیعی صحبت کنید و بخندید

ایمپلنت دندان، دندان را در جایی که متعلق به آن است نگه می دارد. از این رو ، نیازی به نگرانی در مورد لغزش و بیرون آمدن آن از دهان نخواهید داشت. می توانید دقیقاً به روشی که با دندانهای طبیعی خود انجام می دهید ، مسواک بزنید ، نخ دندان بزنید و از آن مراقبت کنید. علاوه بر این ، این امکان را به شما می دهد که به طور طبیعی از صحبت کردن ، غذا خوردن و خندیدن لذت ببرید.

  • ایمپلنت ها احتمال ایجاد حفره در دندان را مهار می کنند

احتمال وجود یا رشد حفره در تاج ترمیم شده در ایمپلنت یا دندان جایگزین بسیار ناچیز است ، زیرا مصنوعی است. با این وجود ، شما هنوز هم باید برای یک روند معمول مراقبت و تمیز کردن لثه و دهان خود به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

  • ایمپلنت از دندانهای اطراف محافظت می کند

در  روش بریج برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ، دندانپزشکان دندانهای مجاور را در هر دو طرف دندان از دست رفته تراش می دهند- به این ترتیب دندانهای سالم برای بازسازی دندان از دست رفته، آسیب می بینند.  ایمپلنت های دندانی بدون آسیب رساندن به دندان های سالم مجاور ، در استخوان فک دندان از دست رفته قرار می گیرند. علاوه بر این ، کاشت ایمپلنت همچنین از جابجایی دندانهای مجاور سالم جلوگیری می کند.

  • ایمپلنت قابل پیش بینی ترین روش ترمیم است

ایمپلنت دندان موفق ترین ، قابل اعتماد ترین  و ماندگارترین درمان برای جایگزینی دندان ها ی از دست رفته است. اغلب برای جایگزینی یا ترمیم دندانهای از دست رفته  نسبت به سایر درمان های جایگزین دندان "قابل پیش بینی تر" هستند.

از کاشت دندان می توان برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته یا جایگزینی دندانهای کل فک استفاده کرد. ایمپلنت از مواد مخصوصی ساخته شده است که سازگار با استخوان هستند. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید تجربه قرار دادن هزاران کاشت دندان دارد. برای راحتی بیماران در پرداخت هزینه ایمپلنت دندان، شرایط ایمپلنت اقساطی در این کلینیک فراهم شده که افراد می توانند از آن بهره مند شوند.

چگونه از ایمپلنت دندان مراقبت کنیم؟

دقیقاً مانند اینکه مراقب دندان خود هستید به همان روش  از ایمپلنت خود مراقبت کنید. پس از قرار دادن ایمپلنت دندان ، تمیز نگه داشتن محیط اطراف بسیار مهم است. لازم است هر روز مسواک بزنید و نخ  دندان استفاده کنید. برای نتیجه بهتر ، از زاویه 45 درجه به عنوان روش استاندارد مسواک زدن استفاده کنید. برای از بین بردن ایمن و موثر پلاک می توانید از برس های بین دندانی با روکش پلاستیکی نیز استفاده کنید. از تمیز بودن تمام سطوح اطمینان حاصل کنید. در صورت بروز هرگونه مشکلی ، قبل از سررسید قرار ملاقات های هر شش ماه یکبار خود،  سریعا به متخصص ایمپلنت دندان خود مراجعه کنید.

منابع مقاله:

  1. https://www.northraleighdentalcare.com/Implant-Dentistry/Anterior-Implants
  2. https://opencommons.uconn.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1077&context=sodm_masters
  3. https://video.alexanderstreet.com/channel/dental-education-in-video-1b
  4. https://manipal.edu/mu/academics/institution-list/mcods-mangalore/mcods-news/mcods-news-list/---aesthetic-considerations-for-anterior-single-tooth-implants--.html

 

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!