4 اسفند 1399
دسته بندی: عصب‌کشی,

آیا دندان من نیاز به عصب کشی دارد؟

در موارد زیر احتمال زیاد دندانتان نیاز به عصب کشی دارد:

درد شدید دندان حین جویدن غذا

حساسیت طولانی (درد) به گرما یا سرما

شکسته شدن عمیق دندان

تورم و حساسیت در اطراف لثه

ضربه دیدن شدید دندان

جوش زدن لثه

تغییر رنگ (تیره شدن) دندان

سوراخ شدن عمیق دندان

شرایط بعد از عصب کشی خود را با دیگران مقایسه نکنید.

شرایط بعد از عصب کشی خود را با دیگران مقایسه نکنید

بیماران معمولا بعداز عصب کشی یک روز درد را دارند، 15% از بیماران بیش از یک روز درد دارند و در 10% درد شدید بعد از عصب کشی دارند. شرایط بعد از عصب‌کشی خود را با عصب‌کشی دیگران یا حتی عصب‌کشی دندان دیگر خود مقایسه نکنید. اگر در ناحیه صورت و اطراف دندان عصب کشی شده تورم ایجاد شود جهت دریافت آنتی بیوتیک مناسب به دندانپزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید.

آیا با خوردن آب سرد یا گرم دندانتان درد میگیرد؟

چنانچه چنین احساسی دارید احتمالا پوسیدگی هایی در دندانهایتان دارید که دیده نمیشود و با معاینه و تهیه رادیوگرافی قابل تشخیص می باشند. در مواردی که پوسیدگی‌های دندانتان به حدی پیش‌رفته که به نزدیک عصب رسیده است چنین حساسیتی در دندان‌هایتان بوجود می‌آید، لذا این اخطار دندان‌تان را جدی گرفته به دندانپزشک‌تان مراجعه کنید. احتمالا با یک ترمیم ساده نیاز به عصب کشی نخواهید داشت.

مراقبت های بعداز عصب کشی

- یک تا دو ساعت پس از درمان از میل نمودن هر نوع خوراکی جویدنی خودداری نمایید و تا مرحله بعد درمان حتی‌الامکان با سمتی که تحت درمان قرار گرفته است غذای سفت نجوید. ممکن است از یک تا ده روز دندان درد خفیف تا شدید داشته باشید که می‌توانید جهت تسکین درد از مسکن استفاده نمایید.

- در صورتی که در ناحیه صورت و اطراف اندو شده (عصب ‌کشی شده) تورم ایجاد شود جهت دریافت آنتی ‌بیوتیک مناسب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از مصرف بی ‌رویه دارو یا آنتی ‌بیوتیک به طور خودسرانه خود داری کنید.

- اگر احساس کردید پانسمان یا پرکردگی موقت دندان شما بلند است به دلیل احتمال شکستن دندانتان جهت اصلاح آن به دندانپزشک مراجعه کنید.

- در بعضی موارد تاحدود یک ماه بعد از درمان ریشه هنگام جویدن غذا دندان به ضربه حساس است که به مرور این حساسیت کم می‌شود و دلیل آن درمان نامناسب نیست و در صورت افزایش یا تداوم بیش‌ از یک ماه باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

- بعد از اتمام درمان ریشه در اکثر موارد قسمت تاجی دندان پانسمان یا پرکردگی موقت می‌باشد که برای بازسازی قسمت تاج دندان باید درمان ترمیمی و یا پروتز انجام پذیرد.

- لطفا شرایط بعد از درمان اندو دندان خود را با اندو دیگران یا حتی دندان دیگر خود مقایسه نفرمایید چون عوامل مختلفی در به وجود آمدن این شرایط دخیل هستند که در صورت لزوم دندانپزشک شفاهی به شما توضیح خواهد داد.

از کجا بدانیم که دندان نیاز به عصب کشی دارد؟

دندان ها در مراحل اول پوسیدگی معمولا درد ندارند و با تغییر رنگ خود را نشان می دهند.‌

اما وقتی که دندان دچار درد می شود، خبر از درگیرشدن ریشه یا عصب می دهد، و باید توسط دندان پزشک عصب کشی انجام شود.

در واقع عصب کشی با بی حسی موضعی و برداشتن بخش نرم یا پالپ دندان انجام می گیرد.

توصیه می شود قبل از بروز عفونت و دردهای شدید برای انجام عصب کشی به دندانپزشک مراجعه کنید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.