آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

آیا لمینت بدون تراش ممکن است؟

تراش لمینت دندان چقدر است؟آیا باعث آسیب رسیدن به دندان های طبیعی میشود؟روش بدون تراش دندان نیز وجود دارد؟جواب تمامی سوالات شما در رابطه با لمینت دندان

آیا لمینت بدون تراش ممکن است؟

خیر، هر چند سیستم های جدید لمینت نیاز به تراش چندانی ندارند ولی بهر حال بخاطر جبران ضخامت پوسته لمینت و برای اینکه سطح دندان برجسته نشود، نیاز به یک تراش حداقلی روی سطح بیرونی دندان است که تقریبا حدود نیم میلیمتر است.البته این میزان تراش در شرایط نرمال است و اگر دندان بزرگ و بیرون زده باشد، قاعدتا این میزان بیشتر هم می شود.

البته این تراش کاملا در حد مینای دندان است و قطعا هیچ ضرر و اسیبی برای دندان ایجاد نمی کند .لمینت پوسته ای نازک است که مانند لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شود ولی روکش دورتادور دندان رو می پوشاند. تراش دندان در لمینت در حد نیم تا یک میلیمتر است ولی تراش روکش در حد دو تا دو و نیم میلیمتر است. اگر دیواره های دندان ضعیف و شکننده باشد و یا دندان دارای پوسیدگی وسیع و شکستگی بزرگ باشد و یا عصب کشی شده باشد بهتر است از روکش استفاده کرد و در غیر اینصورت لمینت کاربرد دارد تراش دندانها در لمینت های نسل جدید چقدر خيلى از شماها از شکل دندانهايتان ناراضى هستيد و از لبخندتان خوشحال نيستيد ولى از تراش دندانها براى لمينت مى ترسيد.

اما واقعا براى ساخت لمينت سرامیکی چقدر باید دندانها را تراشيد؟

باید بدانيد که لمينت سيستم هاى مختلفى دارد و نسل جديد لمينت ها، که به ان لمينت بدون تراش مى گويند نياز به تراش دندان بسيار حداقل و جزيى است طوريکه در کارهاى دندانپزشکى به ان تراش نمى گويند.

در اين روش مى توان با حداقل ممکن تراش به يک درمان بسيار زيبا با حداکثر استحکام رسيد است؟

سیستمهای رایج لمینت نیاز به تراش دندانها در حدود ۱ میلیمتر دارند. اما سیستم های لمینت جدید که در اصطلاح لمینت های کم تراش نامیده می شوند، به تراشی در حدود ۰،۵ میلیمتر نیاز دارند و در واقع تراش دندانها خیلی کم شده است. انچه باعث زیبایی درمانهایی مثل لمینت دندان می شود، هماهنگی و نزدیکی بیشتر رنگ و فرم دندان به حالت طبیعی دندانها است.

و هر چه دقت بیشتری در جزییات شود، زیبایی بیشتر است و به همین خاطر است که می گویند :

“تفاوت در دقت به جزییات است”

مثلا یکی از این جزییات حالت شیشه ای لبه دندان ها است. همیشه این نگرانی در انجام لمینت دندان وجود دارد که مبادا بعد از لمینت، دندانها بزرگ و بیرون زده دیده شوند...البته بایست بدانید که اگر کار دقیق انجام شود، ضخامت لمینت بسیار نازک و در حد ضخامت پوسته تخم مرغ خواهد بود یعنی چیزی در حدود سه دهم میلیمتر. پس لازم نیست نگران بزرگی یا بیرون زدگی دندانها و یا نگران تراش دندان ها بمنظور جبران ضخامت پوسته لمینت باشید.

لمینت های سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که مانند لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شوند تا مشکلات ظاهری دندانها مثل

بدرنگی دندان،

فاصله بین دندان،

پوسیدگی  دندان،

شکستگی  دندانها و

نامرتبی  دندانها را اصلاح کند.

روش ساخت  لمینت دندان بدین صورت است که پس از یک تراش مختصر سطح دندان در حد نیم میلیمتر از دندانها قالبگیری می شود و از روی ان مدل گچی دندانها ساخته می شود و روی مدل گچی پوسته های لمینت در لابراتواردندانپزشکی ساخته و پس از پخته شدن در کوره به مطب فرستاده می شود تا توسط دندانپزشک روی دندانها چسبانده شود.لمينت هاى سراميکى استحکام و ماندگارى خيلى بالايى دارند و از طرفى رنگ پذيرى انها خيلى کم است. خود لمينتهاى سراميکى بر اساس نوع سراميک و ساختار مولکولى ان به چندين دسته تقسيم مى شوند.

از انواع لمينت سراميکى مى توان به :

زيرکونيا

ايى ماکس

لومينيرز

بريليانس

اشاره کرد. بعضى از اين نوع سيستم ها قابليت انرا دارند که در ضخامتهاى بسيار نازک ساخته شوند و بنابراين ميزان تراش دندان بمنظور جبران ضخامت لمينت به حداقل ممکن مى رسد و حتى در بعضى موارد مى توان بدون تراش دندان لمينت را اجرا کرد. به اين سيستم لمينت، لمينتهاى کم تراش مى گويند.

شماره واتساپ جهت ارسال عکس:09393558965

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 2450 هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 690 هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!