دلایل نیاز شما به عصب کشی دندان چیست؟

چه زمانی به درمان ریشه نیاز داریم؟ چه مواردی موجب درد عصب دندان خواهد شد؟ آیا ممکن است درمان عصب دندان با مشکل مواجه شود؟ چه زمانی کانال ریشه مورد نیاز است؟

13 اردیبهشت 1400

دلایل نیاز شما به عصب کشی دندان چیست؟

درمان عصب کشی در شرایطی انجام می‌شود که بافت نرم داخل دندان و مجرای ریشه دچار التهاب و با عفونت شده است. التهاب و عفونت دلایل مختلف ممکن است داشته باشد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت عفونت داخل دندان پوسیدگی عمیق است. از جمله دلایل دیگر آن درمان‌های مکرر دندانپزشکی در یک دندان، ترک‌ خوردگی عمیق و یا لب پر شدن دندان می‌ باشد. علاوه بر این ممکن است در اثر ضربه و جراحتی که به دندان وارد می‌شود پالپ آسیب دیده و ملتهب یا عفونی شود در حالی که ممکن است دندان هیچ علامتی از لب پر شدگی یا ترک ‌خوردگی نشان ندهد. در صورتی که التهاب یا عفونت پالپ دندان درمان نشود، پیامدهایی مانند درد شدید، آبسه، تحلیل رفتن استخوان و از دست دادن دندان تجربه خواهد شد.

چه زمانی به درمان ریشه نیاز داریم؟

هنگامی که بافت نرم داخل کانال ریشه ملتهب شود و یا عفونت ایجاد شود، دندان ها نیاز به درمان ریشه یا روت کانال دارند.

اگر درمان ها سریعا انجام نشود ممکن است بیمار دچار درد بسیار شدیدی به علت عفونت ریشه و پالپ دندان شود.

چه مواردی موجب درد عصب دندان خواهد شد؟

پوسیدگی وسیع دندان

پر کردگی های وسیع قدیمی دندان

ترک در دندان

سایشهای شدید دندانی⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

بعضا عفونت عصب دندان ( عفونت عصب دندان ممکن است بدون درد باشد.)

۶. آبسه دندان

آیا ممکن است درمان عصب دندان با مشکل مواجه شود؟

اگر دندان اندو شده ای دارید که درد دارد ممکن است به دلیل کانال اضافه ی باشد که دندانپزشک قبلی آن را پیدا نکرده است. بعضی از دندان ها چهار کانال دارند که ممکن است دندانپزشک قبلی فقط سه کانال آن را پیدا کرده باشد. هر چه دندانپزشک مجرب تر باشد و هر چه تجهیزات و ابزار تخصصی تری داشته باشد اندو دندان موفق تر خواهد بود.⠀

چه زمانی کانال ریشه مورد نیاز است؟

معمولا، کانال ریشه زمانی لازم است که یک عفونت عمیق در دندان وجود دارد. پالپ داخل دندان می تواند به علت آسیب یا به علت حفره شدید و بدون درمان آلوده به باکتری شود. بدون درمان، عفونت می تواند به اندازه کافی شدید باشد که دندان باید برداشته شود. اگر دندانپزشک شما درمان را توصیه کرده است، در اینجا یک راهنمای گام به گام از آنچه که می توانید در طول و بعد از عمل انتظار داشته باشید.

علائمی که نشان می دهد به درمان ریشه نیاز است چیست؟

درد شدید دندان پس از جویدن یا فشار بر روی دندان

حساسیت طولانی (درد) به گرما یا سرد

تغییر رنگ (تیره شدن) دندان

تورم و حساسیت در لثه های نزدیک

تورمی شبیه جوش در لثه

گاهی اوقات هیچ نشانه ای وجود ندارد

عصب کشی چگونه انجام می‌شود؟

پیش از هر کاری باید عکس پرتوی ایکس از دندان گرفته شود تا موقعیت و شرایط دقیق آن مشخص شود. پس از مشخص شدن وضعیت و برنامه ریزی درمانی، عصب کشی شروع میشود. سوراخی در تاج دندان ایجاد می‌شود تا از طریق آن دندانپزشک به محفظه پالپ دسترسی پیدا کند. سپس با استفاده از ابزار دستی به نام فایل، محفظه پالپ تخلیه و بازسازی می‌شود. پس از ضد عفونی کردن آن و اطمینان یافتن از عدم وجود الودگی، محفظه پالپ با مواد مخصوصی به نام گاتاپرچا پر می‌شود. در نهایت روکش بر روی دندان قرار می‌گیرد تا از ساختار آسیب ‌دیده آن محافظت نماید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی