علت درد دندان بعد از عصب کشی و درمان آن چیست؟

عصب کشی مجدد دندان چگونه است؟عصب کشی دندان ارزان، آیا عفونت ریشه دندان خطرناک است؟، آیا تمام درد های دهان منجر به روت کانال یا عصب کشی خواهد شد؟، چه چیزی باعث درد عصب دندان می‌شود؟

21 فروردین 1400
دسته بندی: عصب‌کشی,

علت درد دندان بعد از عصب کشی و درمان آن چیست؟

علل درد دندان بعد از عصب کشی را بر شمردیم و اما درمان آن استفاده از مسکن هاست. مسکنهایی از دسته ژلوفن و ایبوپروفن معمولا بسیار موثر است. معمولا مصرف یک عدد از این قرصها یکساعت قبل از شروع درمان و بلافاصله بعد از درمان کمک عجیبی به کنترل درد بعد از درمان می کند. اگر این داروها نتوانست کمک کننده باشد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا بتواند کمکتان کند. عصب کشی بدون درد، نه تنها برای بیمار خوشایند است، بلکه یکی از اهداف شخص دندانپزشک هم هست. هر چقدر در حین درمان ،بیمار آرامش بیشتری داشته باشد، بدون تردید دندانپزشک او هم مسلط تر و با استرس کمتری برای او کار می کند. این که «آیا عصب کشی درد دارد؟» کاملا بر میگردد به شرایط بیمار.

چه چیزی باعث درد عصب دندان می‌شود؟

دندان درد میتواند علل گوناگونی داشته باشد:

۱. پوسیدگی وسیع دندان

۲. پر کردگی های وسیع قدیمی دندان⠀⠀⠀⠀

۳. ترک در دندان

۴. سایشهای شدید دندانی

۵. بعضا عفونت عصب دندان ( عفونت عصب دندان ممکن است بدون درد باشد.)

۶. آبسه دندان

آیا تمام درد های دهان منجر به روت کانال یا عصب کشی خواهد شد؟

درد دندان یکی از اصلی ترین معیارهای تشخیص برای انتخاب درمان، ریشه دندان است ولی تنها عامل نیست. به‌طور کلی دردهایی که در لثه و یا دهان حس می‌کنید همگی منجر به درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی نمی‌شوند. بسته به نوع درد، محلی که درد از آن احساس می‌شود و یا مدت زمانی که احساس درد داشتن در خود می‌کنید پزشک متخصص می‌تواند به نوع بیماری دهان و راه درمان آن پی ببرد.

آیا عفونت ریشه دندان خطرناک است؟

هر فردی که علائم مرتبط با عفونت دندان را دارد باید فورا به دندان پزشک مراجعه کند. دندان پزشک مجرب به راحتی آبسه دندان را تشخیص می دهد. توصیه می شود که در این شرایط یا به دندان پزشک مجرب و داری مجوز، مرکز دندان پزشکی محلی یا بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. افرادی که مشکلات بلع و تنفسی دارند باید مستقما به بخش اورژانس بیمارستان خود مراجعه کنند.

روت کانال یا عصب کشی چیست؟

این عنوان از سه کلمه Root به معنای ریشه، و Canal به معنای مجرا و Therapy به معنی معالجه تشکیل شده که مفهوم کلی آن معالجه مجرای ریشه دندان می‌باشد و شاخه‌ای از دندانپزشکی به نام اندو یا اندودونتیکس است که شامل دانش و اعمالی است که به معالجه و حفظ ریشه دندان می‌پردازد و وظیفه تشخیص و درمان پالپهای آماسی و بیمار شده را به عهده دارد. بنابراین درمان ریشه یا روت کانال تراپی عبارت است از نجات یا درمان دندانی که به علت پوسیدگی وسیع مجاور اطاق عصب در معرض از دست رفتن می‌باشد.

عصب کشی مجدد چیست؟

در مواقعی احتمال این که عصب کشی یا همان درمان ریشه مجددا نیاز باشد، وجود دارد و این حالت به شرایط مختلفی بستگی دارد. اگر چه بسیار کم اتفاق می افتد. اگر درمان قبلی شما دچار مشکل بوده است یا مشکلات درمان قبلی شما در رادیوگرافی‌هایی که بعد از مدت طولانی اخذ شده است خودش را نشان داده است ممکن است دندان شما نیاز به درمان مجدد ریشه داشته باشد.

درمان ریشه به چه منظوری انجام می شود؟

درمان ریشه در واقع خارج کردن عفونت وتمیز کردن ریشه ها ی دندان و پر کردن آنها با موادی است که از بروز مجدد عفونت جلوگیری کند.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.