آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

برداشتن کامپوزیت

ضررهای کامپوزیت دندان، ریموو کامپوزیت، برداشتن کامپوزیت،مصنوعی بودن کامپوزیت دندان، طبیعی ترین کامپوزیت دندان،

برداشتن کامپوزیت
26 آبان 1399
0

اگر دندانهامون رو کامپوزیت ونیر کنیم، آیا مى تونیم هر وقت بخواهیم کامپوزیت ونیر رو در بیاریم؟

اما جواب: کامپوزیت ونیر هم مثل پر کردن دندان است، لایه نازک کامپوزیت کاملا با سطح دندان باند شده و امکان کندن ان نیست و اگر لازم باشد باید انرا تراشید. بنابراین بهتر است به درمان کامپوزیت ونیر به عنوان یک کار موقتى که هر وقت دلتان خواست انرا بردارید یا بگذارید، نگاه نشود. هر چند در صورت لزوم مى توان انرا برداشت و مجددا کامپوزیت ونیر را تکرار کرد.

ضررهایى که کامپوزیت ونیر کردن براى دندان ایجاد مى کند چیست؟

از اونجا که قرار نیست فقط از محاسن یک درمان صحبت بشه و بهتر است از مشکلاتى که در اثر انجام یک کار نادرست و غیر اصولى اتفاق مى افتد، اگاه شوید.

علت مصنوعى و بزرگ بنظر رسیدن بعضى کامپوزیت ونیرها چیست؟

بعضى فکر مى کنند که دلیل بزرگ بنظر رسیدن و غیر عادى بودن بعضى از کامپوزیت ونیر ها مربوط به ضخامت آنهاست. هر چند که ضخامت لایه کامپوزیت باید بسیار نازک باشد و در صورت افزایش ضخامت، کار نازیبا و بد خواهد شد اما یک نکته مهم که در مورد ان کمتر کسى به شما اگاهى داده است، فرم و خطوط و زوایاى کامپوزیت ونیر است.

سطح کامپوزیت ونیر باید همانند دندانهاى طبیعى داراى برجستگى و شیارهایى باشد که معمولا دو شیار طولى، سطح بیرونى دندان را به سه برجستگى تقسیم مى کند. در ضمن سطح دندان تخت نیست و در سه شیب فرم داده مى شود. شیب ١/٣ نزدیک لثه رو به سمت بیرون، شیب ١/٣ میانى مستقیم و شیب ١/٣ لبه دندان رو بداخل است. در وافع توجه به این جزییات در فرم دندان است که موجب طبیعى بنظر رسیدن کامپوزیت ونیر مى شود. باید بدانیم در درمانهاى زیبایى یکى از فاکتورهاى مهم انست که نماى دندان تا حد ممکن طبیعى بنظر بیاید. عضى افراد دندانهایشان شیبى رو به داخل دارد که باعث مى شود لبخند زیبایى نداشته باشند و یا نمایش دندانهایشان کم شود.
بعضى وقتها بعد از درمانهاى ارتودنسى این حالت رو به داخل دندانها ایجاد مى شود که اکثر افراد احساس خوبى نسبت به ظاهر ان ندارند .
یک راه ساده و مطمیٔن براى اصلاح چنین وضعیتى درمانهاى لمینت یا ونیر است. با روش لمینت دندان یا کامپوزیت ونیر مى توان این مشکل را برطرف کرد و شیب دندانها را اصلاح و انرا تا حد امکان مستقیم کرد..

یکى از عوامل طبیعى بنظر رسیدن کامپوزیت ونیر استفاده از تکنیک لایه به لایه و استفاده از کامپوزیتهاى متفاوت در رنگ و شفافیت است.

توضیح آن اینطور است که رنگ دندان در نواحى طوق کمى زردتر است، و در نواحى لبه برنده دندان کمى شیشه اى است. براى ایجاد این حالتها، از کامپوزیت اوپاک در بیس دندان، کامپوزیت نسبتا شفاف براى لایه رویى و کامپوزیت دندان کاملا شفاف در لبه برنده دندان استفاده مى شود.

بعضى افراد فکر مى کنند که هر خمیر سفیدى که روى دندان چسبانده شود، اسمش کامپوزیت ونیر است.

گاهى با درمانهایى مواجه مى شوم که برایم بسیار عجیب است که چطور ممکن است فردى حاضر به انجام چنین کارى شود و قطعا پذیرش دندانهاى زرد و شکسته بهتر است از دندانهایى که انگار رویش ادامس چسبانده اند. مسئله اینجاست که درمانهای، لمینت و کامپوزیت ونیر جزء درمانهاى تخصصى و نیازمند دانش و تخصص و صرف وقت و حوصله زیاد توام با دقت است. بعضى از همکاران با شرکت در یکى دو کلاس اموزشى، خودشان را دندانپزشک زیبایى مى پندارند و اقدام به درمان مى کنند. مى باید در برابر وعده هاى اغواگرانه مثل ساده و یا کم هزینه جلوه دادن درمان به دیده تردید نگریست و بهتر است این درمانها توسط یک دندانپزشک با تجربه و در یک مرکز مجهز انجام شود.

وقتى صحبت از درمانهایى مثل کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان مى شه، بعضى تصور مى کنند که لزوما نتیجه این درمانها، دندانهایى با رنگ خیلى سفید و یا اصطلاخا هالیوودى خواهد شد و با توجه به اینکه دوست دارند که نماى دندانهایشان غیر طبیعى نباشد از اقدام به درمان سر باز مى زنند و با وجود ظاهر خیلى نامناسب دندانهایشان، حاظر نیستند که کار زیبایى لازم را انجام دهند.

ولى باید دانست که مى توان رنگ و فرم کامپوزیت دندان یا لمینت سرامیکی را طورى طبیعى انتخاب کرد که حتى دیگران متوجه انجام کار روى دندانهایتان نشوند. بهر صورت این موضوع یک امر شخصى و سلیقه اى است که بعضى دوست دارند که رنگ دندانهایشان خیلى روشن باشد و بعضى طبیعى را دوست دارند. بعضى افراد بخاطر تجربه هاى ناخوشایند قبلى از درمانهاى دندانپزشکى، انقدر به دندانپزشک ها و درمانهاى دندانپزشکى بدبین شده اند که حتى حاضر نیستند درمانهاى اوژانسى دندانهایشان را انجام بدهند. در این شرایط خرابى و مشکلات دندانها مرتب پیشرفت مى کند و وضعیت بحرانى و پیچیده اى ایجاد مى شود که کارهاى دندانپزشکى را بیشتر سخت و پر هزینه مى کند.

منظورم از این صحبت این بود که در هر موردى بهتر است نگاه بدبینانه را کنار بگذاریم و بجاى ان تحقیق کرده و دندانپزشکى که کاملا به او اعتماد داریم را پیدا کرده و کارها را به وى بسپاریم و دیگر به درمانها و کارهایى که دندانپزشک پیشنهاد مى دهد تردید نکنیم، زیرا در صورت عدم اعتماد کامل هیچ دندانپزشکى نمى تواند کار اصولى و درمان مناسب را پیش ببرد

شماره واتساپ جهت ارسال عکس:09122234921

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

 

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!