آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

بریج دندان و مزایای آن

بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت دندان، بریج دندان چیست و چند سال عمر دارد؟مزایای انجام بریج دندان، مراحل انجام بریج دندان،

بریج دندان و مزایای آن
8 آذر 1399
0
دسته بندی: ایمپلنت,

بریج دندان و مزایای آن

بی‌دندانی یکی از مشکلاتی است که بعضی از افراد با آن مواجه هستند که بیشترین دلیل آن رژیم غذایی نامناسب و بهداشت دهان ضعیف می‌باشد. در روش ایمپلنت و بریج مشکل بی دندانی رفع می‌شود اما باید انتخابی درست و صحیح داشته باشیم. ‎در روش بریج، جای خالی دندان بوسیله روکش کردن دندانهای مجاور و بریج یا پل دندان از دست رفته به دندانهای کناری پر می‌شود، و البته تحلیل استخوان ناحیه بی دندانی ادامه میابد و در نتیجه هم بدلیل بی دندانی ناحیه و هم بدلیل فشار ناحیه بی دندانی، به دندانهای مجاور، احتمال تحلیل استخوان در دندانهای مجاور زیاد است و در نتیجه طول عمر دندانهای مجاور کمتر خواهد شد.

‎علاوه بر ان هنگامی که دندانی انتخاب روکش نیست، مجبور میشویم برای این درمان، از نسوج سالم ان برداریم و ان را روکش کنیم، همچنین بهداشت دهان در این روش سختتر است و احتمال پوسیدگی بیشتر. و البته باز در جایی قابل اجرا است که دو طرف ناحیه بی دندانی برای بریج، دندان وجود داشته باشد. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که تنها یک دندان خود را از دست داده باشند. در روش بریج دندان های طرفین مانند یک پل عمل می‌کنند و ناحیه بی دندانی را کامل می‌کنند. فرآیند درمان با بریج معمولاً در طول دو جلسه ملاقات با دندانپزشک کامل می‌شود. این شرایط در حالی است که درمان با ایمپلنت ممکن است تا شش ماه طول بکشد.

‎بریج دندان فقط فاصله بین دندان‌ها را پر نمی‌کند. در حقیقت بریج می‌تواند علاوه بر پر کردن فضای خالی دندان‌های از بین رفته، ظاهر طبیعی و مناسب لبخند فرد را نیز بازیابی کند. در روش ایمپلنت دندان ما تمام مزایای بریج را خواهیم داشت علاوه بر اینکه نه تنها به دندانهای مجاور اسیب نمیرسد بلکه استخوان ناحیه بی دندانی تقویت هم خواهد شد ولی بهرحال درصورتی که درمان ایمپلنت در ناحیه ای از دهان امکان پذیر نباشد این درمان بهترین راه حل هست.

مراحل انجام بریج دندان:

  • بررسی دندان پیش از درمان
  • ️انتخاب نوع بریج
  • تراش دادن دندان‌ها
  • ️قالب گیری
  • ساخت پروتز
  • ️چسباندن موقت بریج، برای اطمینان از راحتی و تناسب آن نصب بریج به صورت دائمی، در صورت رضایت.

نکات مراقبتی پس از نصب بریج شامل چه مواردی است؟

  • روزانه حداقل دو بار دندان‌های خود را مسواک بزنید.
  • حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید.
  • از نخ دندان دسته‌دار برای تمی‌ز کردن اطراف پانتیک بریج استفاده کنید.
  • به طور منظم برای چکاپ و تمی‌ز کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

طول عمر بریج ها چقدر است؟

بریج های دندان می توانند از ۵ تا ۱۵ سال دوام آورند. با رعایت بهداشت دهان و دندان و چکاپ های مکرر می توانید عمر آنها را به بیش از ۱۰ سال برسانید.

آیا استفاده از بریج باعث اختلال در نحوه صحبت کردن می‌شود؟

پس از آنکه به بریج عادت کردید می‌‌توانید به صورت کاملاً طبیعی صحبت کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید اما معمولا اکثر افراد ادعا می‌‌کنند که هیچ مشکلی بر نمی‌خورند.

مزیت ایمپلنت نسبت به بریج

هنگامی که بخواهید یک دندان ازدست‌رفته را جایگزین کنید، بهترین گزینه‌های پیش پای شما ایمپلنت دندانی و بریج دندان است. در حدود یک دهه‌ی پیش اگر شخصی در مورد جایگزینی دندان ازدست‌‌رفته سوال می‌پرسید، پاسخ پروتزهای دندان و بریج برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته بود، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان گفت روش دائمی جایگزینی دندان ازدست‌رفته کاشت ایمپلنت دندان است. از مزایای کاشت ایمپلنت نسبت به استفاده از بریج، می‌توان به طول عمر بالا، مقرون به صرفه بودن، حفظ استحکام استخوان فک، عملکرد طبیعی و زیبایی اشاره کرد.

ایمپلنت و بریج هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان از بین رفته است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد.

یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت نسبت به بریج، سالم ماندن دندان‌های دیگر است. در بریج دندان، دندان‌های سالم طرفین ناحیه بدون دندان به عنوان پایه و پشتیبان عمل میکند به این صورت که دندان‌های طرفین بریج تراشیده شده و روکش می‌شود تا به شکل یک پل اتصال در محل بی‌دندان عمل کند ولی در ایمپلنت آسیبی به دندان‌های دیگر نمی‌رسد. در بعضی مواقع یک دندان هم به عنوان پایه استفاده می‌شود. مشکل دیگر بریج این است که دندان‌هایی که زیر روکش قرار دارند طی گذشت چند سال دچار پوسیدگی می‌شود، در نتیجه شما به جای یک دندان خراب، دو یا سه دندان خراب دارید. مزیت دیگر ایمپلنت عدم تحلیل رفتن استخوان فک است. زیرا ایمپلنت به شکل یک پیچ از جنس تیتانیوم در استخوان فک کاشته می‌شود و پس از مدتی ( 3_6 ماه) به استخوان فک جوش می‌خورد. اما در بریج دندان استخوان فک دچار آتروفی یا به اصطلاح تحلیل می‌شود که به دلیل عدم استفاده از آن است. ایمپلنت نسبت به بریج دوام و طول عمر بیشتری دارد. طول عمر بریج بین 10-15 سال است.

پل دندانی میتواند با بستن فضای خالی قابل توجه بین دندان ها و جایگزین شدن با دندان از دست رفته مزایای زیر را برای شما به ارمغان می‌اورد:

  • طرح لبخند شما را زیباتر میکند.
  • فرآیند جویدن را تسهیل میبخشد.
  • گفتار و نحوه ادای کلمات را بهبود می‌بخشد.
  • به حفظ شکل صورت کمک میکند.
  • توزیع نیرو در دندان دها و فک ها را تعدیل میبخشد.
  • مانع از حرکت دندان ها و کج و ناصاف شدن آن ها میشود.

 

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان هر واحد 3500 هزار تومان به تعداد محدود تا 15 آبان ماه

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965

 

دیگر مطالب مفید کلینیک سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!