جراحی لثه با لیزر

در جراحی لثه با استفاده از لیزر، از دستگاه لیزر پرتوان برای از بین بردن بافت‌های آلوده در لثه و نواحی اطراف آن استفاده می‌شود. در برخی لثه‌ها که بافت آلوده و میکروبی وجود دارد و لثه‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند با استفاده از جراحی لیزر این بافت‌ها از بین می‌رود و به لثه اجازه بازسازی دوباره داده می‌شود.

23 دی 1397

جراحی لثه با لیزر

در جراحی لثه با استفاده از لیزر، از دستگاه لیزر پرتوان برای از بین بردن بافت‌های آلوده در لثه و نواحی اطراف آن استفاده می‌شود. در برخی لثه‌ها که بافت آلوده و میکروبی وجود دارد و لثه‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند با استفاده از جراحی لیزر این بافت‌ها از بین می‌رود و به لثه اجازه بازسازی دوباره داده می‌شود تا به محل اصلی که در ابتدا قرار داشته بازگردد.

برای مشاهده مراحل جراحی لثه با لیزر حتماً ویدئو زیر را ببینید.

جراحی لثه چه زمانی نیاز است؟

زمانی که فردی تحلیل لثه به صورت خفیف داشته باشد از طریق پاکسازی عمیق توسط متخصص  با جرمگیری و هموار کردن ریشه اقدام به برطرف کردن رسوب و پلاک روی دندان و زیر خط لثه می‌کند. در بعضی موارد ممکن است در این پاکسازی پزشک از آنتی‌بیوتیک استفاده کند تا همه‌ی باکتری‌های جامانده‌ی مضر را از بین ببرد. چنانچه در این پاکسازی عمقی، لثه درمان نشود برای ترمیم تحلیل لثه باید جراحی لثه را انجام داد.

جراحی لثه با لیزر (LANAP)

در روش جراحی لثه با لیزر استخوان لثه فرد مجدد بازسازی می‌شود این روش نسبت به جراحی‌های سنتی لثه عفونت و باکتری کمتری را جذب لثه ها و استخوان ‌ها می‌کند. روش جراحی لثه با لیزر مزایای بسیاری دارد که در ادامه می‌آوریم....

مزایای جراحی لثه با لیزر

• این روش نسبت به جراحی‌های سنتی درد کمتری دارد.
  • در روش جراحی با لیزر در مقایسه با جراحی سنتی، حساسیت بعد از جراحی تا حدود زیادی، کاهش میابد.
  • زمان ریکاوری بعد از این روش نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتراست.

جراحی لثه با لیزر بهترین روش جراحی برای بیماریهای لثه است به دلیل اینکه کمترین عوارض را پس از جراحی دارد. این روش تنها نیازمنده مراقبتهای مناسبی پس از آن است .مثلا در طی 1 ماهی که از جراحی گذشته می‌شود باید نسبت به هرگونه درد، عفونت و آسیب واکنش نشان دهید و به متخصص کلینیک مراجعه کنید تا عفونت مجالی برای پخش شدن و در بدنتان را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان، عصب کشی دندان، درمان سفید شدن لثه‌ها، مشکلات ارتودنسی دندان، بلیچینگ یا لمینت دندان

علائم پس از انجام جراحی لثه چیست؟

اصولاً بعد از انجام جراحی لثه کمی تورم، دردهای مداوم و کمی خونریزی طبیعی است.

مراقبت‌های بعد از جراحی لثه:

در صورت انجام جراحی لثه باید حتماً به مراقبتهای بعد از جراحی  بپردازید. درمان بسیاری از بیماری‌های لثه مانند پریودنتال با استفاده از لیزر قدرتمندترین روش در دندانپزشکی است. این روش بر خلاف روشهای قدیمی جای هیچ یک از بخیه‌ها را بر روی دندان و لثه نمیگذارد.

• بعد از انجام جراحی لثه به مدت 10 روز زدن مسواک و استفاده از نخ دندان باید متوقف شود.
  • حدالامکان تا جایی که میشه از مایعات و غذاهای نرم مانند بستنی، کره، پنیر، تخم مرغ و...... استفاده کنید.
  • همچنین بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند بعد از انجام جراحی لثه با لیزر تا سه روز در رژیم غذایی خود از مایعات استفاده کنید.
  • بعد از انجام جراحی لثه با لیزر اگر نیاز به مصرف دارو داشتید حتما باید طبق نظر پزشک مصرف کنید.
  • درد پس از انجام جراحی لثه معمولاً بعد از دو هفته نمایان می‌شود که بلافاصله باید به پزشک مراجعه کنید.
  • پس از انجام جراحی ممکن است یکسال تا درمان کامل و نتیجه مطلوب از جراحی طول بکشد.
  • پس از انجام جراحی در صورت برخورد با هرگونه علائم حتما به متخصص مراجعه کنید.

جراحی افزایش طول تاج چیست ؟

جراحی افزایش طول تاج اولین مرحله ی درمان برای نگهداری دندان هایی است که دچار پوسیدگی و یا شکستگی عمیق و زیر لثه ای شده اند. با کمک این جراحی می توان چنین دندان هایی را در مقابل خطر کشیده شدن حفظ نمود. این عمل بوسیله ی برداشت از لثه و استخوان در ناحیه ای از دندان که زیر لثه قرار گرفته، انجام می شود تا قسمت سالم دندان کاملا خارج از لثه و استخوان قرار گیرد. به این ترتیب گیر و دید و دسترسی کافی برای انجام درمان های بعدی فراهم خواهد شد. پس از این مرحله است که می توان درمان لازم برای بازسازی دندانی با پوسیدگی یا شکستگی عمیق را به طور صحیح و با کیفیت لازم انجام داد.جراحی افزایش طول تاج همچنین روشی است برای بلند کردن تاج دندان هایی که به طور مادرزادی کوتاه هستند و میزان زیادی از بافت لثه ای روی آن ها را پوشانده است. با انجام جراحی افزایش طول تاج، لثه اضافه برداشته شده و طول تاج دندان ها افزایش می یابد. این مسئله باعث می گردد به هنگام لبخند دندان ها تناسب زیباتری داشته باشند.

دیگر مطالب مفید کلینیک سیب سفید

ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.