آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

کامپوزیت چند سال عمر میکند؟

با توجه به اهمیت زیبایی دندان‌ها، سالانه افراد زیادی به منظور ایجاد طرح لبخندی زیبا؛ دندان‌هایشان را کامپوزیت می کنند؛ اما سوال بسیار مهمی که قبل از هر اقدامی، توسط افراد پرسیده می‌شود این است که:

کامپوزیت چند سال عمر میکند؟
2 فروردین 1402
0

کامپوزیت چند سال عمر می کند

با توجه به اهمیت زیبایی دندان‌ها، سالانه افراد زیادی به منظور ایجاد طرح لبخندی زیبا؛ دندان‌هایشان را کامپوزیت می کنند؛ اما سوال بسیار مهمی که قبل از هر اقدامی، توسط افراد پرسیده می‌شود این است که:

کامپوزیت چند سال عمر می‌کند؟

طول عمر کامپوزیت دندان با توجه به عوامل مختلف، متعدد است که در صورت رعایت، حتی تا ۱۰ سال نیز می‌توانند بدون آسیب روی دندان‌ها باقی بمانند.

برای اینکه پاسخ دقیقی به سوال «کامپوزیت چند سال عمر می‌کند؟» بدهیم؛ قصد داریم در ادامه عوامل موثر در طول عمر کامپوزیت دندان را بررسی کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر طول عمر کامپوزیت دندان

همانطور که در بالا گفته شد به راحتی می‌توان عمر مفید کامپوزیت دندان را افزایش داد تا سال‌ها بدون دغدغه و بدون نیاز به ترمیم، زیبایی دندان‌ها را تامین کند.

در ادامه مهم‌ترین عوامل را بررسی خواهیم کرد:

  • انتخاب دندانپزشک حرفه‌ای و با‌تجربه: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که بدون استثنا همه افراد آن را می‌دانند این است که برای دریافت خدمات متعدد همواره سعی می‌کنند بهترین و ماهر‌ترین ارائه دهنده خدمات را پیدا کنند تا با خیالی آسوده، خدمات باکیفیتی را دریافت کنند؛ چرا‌که همه به خوبی می‌دانند وقتی خدمات توسط شخص حرفه‌ای ارائه شود، شاهد نقصان و زیان در آن نخواهند بود.

خدمات دندانپزشکی نیز دقیقا مانند تمامی خدمات دیگر، باید توسط یک متخصص دندانپزشک ارائه شود تا بعد از گذشت مدت زمان کمی، کامپوزیت دچار آسیب نشود که فرد دوباره مجبور شود آن را ترمیم کند.

واقعیتی که درباره کامپوزیت دندان وجود دارد این است که اگر نصب آن توسط یک دندانپزشک حرفه‌ای و باتجربه انجام نشود، بعد از گذشت زمان کوتاهی با مشکلاتی نظیر شکستگی کامپوزیت، باز شدن چسب کامپوزیت دندان و... مواجه خواهید شد؛ و علاوه‌بر اینکه تمامی هزینه‌های شما به هدر خواهد رفت بلکه باید دوباره هزینه زیادی را برای ترمیم کامپوزیت دندان، متقبل شوید.

بنابراین توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی، ابتدا یک دندانپزشک متخصص و مجرب را انتخاب کنید.

  • جنس دندان: شاید شما هم از دیگران بار‌ها شنیده باشید که می‌گویند:

جنس دندان‌هایم خوب نیست؛ به همین دلیل دچار پوسیدگی و یا شکستگی می‌شود‌.

اگر چنین چیزی برایتان عجیب است باید بگوییم که متاسفانه، تحقیقات ثابت کرده است که بعضی از افراد به صورت ژنتیکی دارای دندان‌های شکننده‌ای هستند‌.

شکننده بودن و یا به عبارتی دیگر محکم نبودن جنس دندان‌ها، علاوه‌بر اینکه باعث پوسیدگی دندان در سنین پایین می‌شود، تاثیر بسزایی در ماندگاری و طول عمر کامپوزیت بر روی دندان‌ها دارد.

یعنی هر چه کیفیت دندان‌ها پایین‌تر باشد، ماندگاری کامپوزیت نیز کاهش پیدا می‌کند.

  • رعایت بهداشت و مراقبت از کامپوزیت دندان پس از نصب: بعضی از افراد گمان می‌کنند بعد از کامپوزیت، دیگر نیازی به رعایت بهداشت دهان و دندان نیست و کامپوزیت به تنهایی می‌تواند از دندان‌ها مراقبت کند؛ اما واقعیت این است که اگر علاقه‌ای به رعایت و مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان ندارید، پس نباید انتظار داشته باشید کامپوزیت‌های نصب شده روی دندانتان عمر طولانی داشته باشند.

عدم رعایت بهداشت و همچنین عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت دندان، باعث می‌شود کامپوزیت زود‌تر از عمر طبیعی خودش آسیب ببیند.

  • نوع، جنس و برند کامپوزیت دندان: از آنجایی که کامپوزیت در انواع و جنس‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردد؛ بنابراین انتخاب جنس خوب، تاثیر زیادی در ماندگاری آن روی دندان دارد. اگر می‌خواهید کامپوزیت باکیفیت و مرغوبی را انتخاب کنید، سراغ برند‌های معتبر و شناخته شده بروید که امتحان خود را در میدان رقابت کیفیت، به خوبی پس داده‌اند.

برخی از افراد کامپوزیت‌های ارزان را برای ایجاد طرح لبخند و یا ترمیم دندان‌هایشان انتخاب می‌کنند، در‌حالی که نمی‌دانند برند‌های نامعتبر و نامرغوب به دلیل کیفیت پایینی که دارند، با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شوند.

  • روش نصب کامپوزیت دندان: اگر دغدغه افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان را دارید و مدام سوال «کامپوزیت چند سال عمر می‌کند» را در ذهنتان مرور می‌کنید، به هیچ عنوان به سادگی از کنار این گزینه عبور نکنید؛ چرا که روش نصب کامپوزیت دندان تاثیر مستقیمی بر روی ماندگاری آن دارد.

اگر بخواهیم عقب گردی به گزینه‌های قبل داشته باشیم، باید بدانید در چنین مواقعی است که اهمیت انتخاب دندانپزشک متخصص دو چندان می‌شود؛ چرا‌که دندانپزشک، بهترین روش نصب کامپوزیت را با توجه به نوع، جنس و وضعیت دندان‌هایتان به شما پیشنهاد می‌کند‌. انتخاب بهترین روش نصب کامپوزیت دندان به منزله افزایش طول عمر و ماندگاری آن بر روی دندان‌ها با وضعیت متفاوت است.

همچنین در حین نصب، باید مراحل نصب به درستی انجام شود و این نکته بسیار مهم فقط توسط دندانپزشکان ماهر و باتجربه رعایت می‌شود؛ زیرا در بسیاری از موارد مشاهده شده است که به دلیل عدم رعایت پزشک در نصب کامپوزیت، فرد بعد از چندین ماه مجبور به ریمو یا ترمیم کامپوزیت دندان‌هایش شده است.

روش‌های مفید برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان

حال که با عوامل موثر بر طول عمر کامپوزیت دندان آشنا شدید، در ادامه چندین روش مفید برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان را نام می‌بریم تا  با رعایت آن‌ها در طول روز، بتوانید به راحتی از آسیب رسیدن به کامپوزیت‌های نصب شده روی دندان‌هایتان جلوگیری کنید:

  • عدم مصرف مواد غذایی رنگی و نوشیدنی هایی نظیر چای و قهوه بلافاصله پس از نصب کامپوزیت دندان
  • مسواک زدن بعد از میل هر وعده غذایی (در صورتی که برایتان مقدور نیست پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید، حتما دهانتان را با آب بشویید و از نخ دندان استفاده کنید.).
  • در صورت استفاده از دهانشویه حتما با دندانپزشک خود مشورت نمایید.
  • ترک سیگار و دخانیات.
  • چکاپ دائمی دندان‌ها در مدت زمان مشخص شده.
جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!