آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

بهترین نوع ایمپلنت دندان

بهترین نوع ایمپلنت دندان، بهترین ایمپلنت دندان، مواد ایمپلنت دندان، بهترین مواد ایمپلنت دندان، بهترین نوع ایمپلنت دندان کدام است؟ کدام نوع ایمپلنت دندان بهتر است؟ ایمپلنت دندان با کیفیت، انتخاب بهترین نوع ایمپلنت، بهترین نوع کاشت دندان

بهترین نوع ایمپلنت دندان
18 آبان 1398
0
دسته بندی: ایمپلنت,

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته و اتصال پل های دندانی به حساب می آید. فناوری ایمپلنت دندان بسیار پیشرفته است و یک راه حل عالی برای حفظ دندان های سالم ، لثه ها و فک را ارائه می دهد.

هنگامی که با متخصص ایمپلنت خود مشورت می کنید ، می توانید در مورد انواع مختلف ایمپلنت اطلاعات کسب کنید و بهترین نوع ایمپلنت مناسب خود را بدانید. دندان ، لثه و فک شما معاینه می شود و بهترین نوع ایمپلنت دندان مناسب شرایط دندان شما تجویز می شود. از آنجا که ایمپلنت ها به استخوان فک وصل می شوند ، لازم است استخوان فک سالمی داشته باشید. اگر در مورد استخوان مشکلی وجود داشته باشد ، ممکن است بازسازی استخوان فک با پیوند استخوان امکان پذیر باشد.

متداول ترین مواد ایمپلنت دندان

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.

در زیر انواع متداول مواد کاشت دندان که امروزه در ساخت "ایمپلنت دندان" استفاده می شود ، آورده شده است.

  • ایمپلنت تیتانیومی : ساخته شده از فلز ، تیتانیوم رایج ترین نوع مواد کاشت دندان است. یافته ها نشان می دهد که ایمپلنت های ساخته شده از فلز تیتانیوم باعث می شوند استخوان به آرامی رشد کند. یعنی وقتی در تماس با استخوان قرار گرفته و مختل نشود؛ استخوان در کنار آنها رشد خواهد کرد. این به نوبه خود ماندگاری  دائمی را سبب می شود.

از زمان کشف ایمپلنت تیتانیومی، مواد تیتانیومی بیشترین مورد استفاده برای ایمپلنت را داشته اند. ایمپلنت تیتانیومی نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد ، و هزینه ی آن بسیار مناسب است. تیتانیوم یکی از بهترین مواد ایمپلنت دندان در همه زمان ها است.

  • ایمپلنت دندان زیرکونیا: بر خلاف تیتانیوم ، ایمپلنت های زیرکونیا یک اختراع تازه هستند. ایمپلنت زیرکونیا به عنوان امیدوارترین گزینه برای آینده مواد ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود. در اوایل دهه 1990 ، ایمپلنت زیرکونیا برای عمل جراحی ایمپلنت مورد استفاده قرار گرفتند. اما در طول این مدت ، هنوز مواد کاشت تیتانیوم رواج داشته است. تا سال 2003 که کم کم  مواد ایمپلنت زیرکونیا محبوبیت زیادی پیدا می کند. با اینحال همچنان بهترین نوع ایمپلنت دندان، ایمپلنت تیتانیوم شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان جلو، ایمپلنت ارزان، ایمپلنت اقساطی، ایمپلنت فوری، کامپوزیت، عوارض ایمپلنت دندان، کامپوزیت بهتر است یا لمینت، ایمپلنت دندان چیست؟

بهترین نوع ایمپلنت دندان

همانطور که قبلاً بحث شد ، دو ماده اولیه کاشت دندان تیتانیوم و زیرکونیا هستند. هر یک از این دو ماده کاشت دندان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

به عنوان مثال ، تیتانیوم آزمایش شده است و در هر دو روش پزشکی و دندانپزشکی میزان موفقیت بالایی را نشان می دهد. تطبیق پذیری تیتانیوم از زیرکونیا بیشتر است. تیتانیوم به عنوان یک فلز اولین انتخاب در همه اشکال استخوان برای ایمپلنت است. میلیون ها بیمار از مزایای تیتانیوم استفاده کرده اند و آن را به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان می شناسند.

best-dental-implant

در زیر دلایلی وجود دارد که ایمپلنت تیتانیومی به عنوان موثرترین مواد ایمپلنت دندان بهتر از ایمپلنت زیرکونیا در طول تاریخ بوده است.

  • ایمپلنت دندان تیتانیوم و طرح های آن را می توان در یک سیستم دو تکه تولید کرد. این نوع ایمپلنت ، یک جداکننده (اباتمنت) در بالای پایه ایمپلنت و محل اتصال به دندان جایگزین دارد. مورد دیگر پایه ای است که از طریق جراحی در استخوان کاشته می شود. زیرکونیا این توانایی را ندارد. درعوض ، به صورت یک قطعه واحد تولید می شود.
  • تیتانیوم بهترین ماده برای ایمپلنت دندان است زیرا زیست سازگار است. این بدان معنی است که با بدن انسان همسانی دارد. همچنین می تواند با استخوان انسان فیوز شود.
  • سیستم دو تکه امکان کاشت قابل تنظیم را فراهم می آورد که کمبودهای استخوانی را برطرف می کند. این بدان معناست که شما هنوز هم می توانید یک لبخند دلپذیر داشته باشید حتی اگر دچار کمبود استخوان باشید.
  •  در ایمپلنت زیرکونیوم ، پایه و اباتمنت در یک ساخت واحد ترکیب می شوند. این امر باعث کاهش تجمع باکتریهای موثر بر لثه می شود. با وجود این مزیت خوب ، مواد زیرکونیا و طرحهای سرامیکی آنها ، با توجه به جدید بودن ، هنوز به طور کامل آزمایش نشده است. بنابراین ، بر خلاف ایمپلنت تیتانیومی ، هنوز هیچ اثبات آزمایش شده برای موفقیت ایمپلنت زیرکونیا وجود ندارد. احتمال اینکه با موفقیت در طول زمان به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان آینده شناخته شود وجود دارد.

در یک دسته بندی دیگر، مطابق نحوه چسبیدن به فک و شکل ایمپلنت، سه ​​نوع اصلی ایمپلنت دندان وجود دارد: اندوستیل (Endosteal)، ساب پریواستیل (subperiosteal) و ایمپلنت زایگوماتیک (zygomatic). از بین این سه گزینه در بیشتر شرایط، بهترین نوع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت اندوستیل می باشد.

آندوستیل ایمن ترین و رایج ترین ، پس از آن ساب پریواستیل و پس از آن ایمپلنت زایگوماتیک می باشد که آخرین و پیچیده ترین است و بندرت استفاده می شود. 

قیمت ایمپلنت دندان برای بیشتر بیماران نگران کننده است. برای کاهش استرس پرداخت هزینه ی ایمپلنت دندان می توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان بهره مند شوید. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید خدمات خود را بصورت کامپوزیت اقساطی، لمینت اقساطی و ایمپلنت اقساطی ارائه می دهد.

ایمپلنت اندوستیل

ایمپلنت اندوستیل رایج ترین نوع ایمپلنت دندان است. آنها برای اکثر بیماران مناسب هستند اما برای ایجاد فیوز به یک فک خوب و سالم نیاز دارند. منظور از فیوز ترکیب و ادغام پایه فلزی ایمپلنت با استخوان فک می باشد.

ایمپلنت اندوستیل پایه های فلزی به شکل پیچ هستند که داخل فك قرار می گیرند و همانند ریشه ی دندان طبیعی عمل می کنند تا دندان های مصنوعی روی آن قرار گرفته شوند. پس از انجام عمل قراردادن پایه ی ایمپلنت در فک،  کمی زمان لازم است تا پایه ایمپلنت با فک همجوش شود و بهبود یابد. پس از بهبودی ، یک اباتمنت یا سکو به پایه ی ایمپلنت وصل می شود و دندان مصنوعی روی اباتمنت قرارداده می شود تا به شکل یک دندان طبیعی به نظر برسند و عمل کنند. 

best-implant

اگر این روش را که ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد را دوست ندارید ، ممکن است ایمپلنت ساب پریواستیل را بیشتر ترجیح بدهید.

ایمپلنت های ساب پریواستیل

نوع دیگر کاشت دندان، ایمپلنت های ساب پریواستیل یا ایمپلنت تحتانی است. این گزینه اصلی ترین جایگزین ایمپلنت اندوستیل است.

این نوع ایمپلنت به جای اینکه در ناحیه فک ثابت شود ، در بالای استخوان قرار دارد و زیر لثه قرار می گیرند. ایمپلنت در زیر لثه با یک پایه متصل به آن قرار داده می شود. سپس لثه در اطراف ایمپلنت التیام می یابد.  از یک چارچوب فلزی تشکیل شده است که به قسمت بالای فک وصل می شود. برای چسباندن قاب نیاز به باز شدن لثه است. با بهبودی لثه ، قاب ایمپلنت دندان پوشش داده می شود و پایه های کوچکی که به قاب ایمپلنت وصل شده اند در بالای لثه ظاهر می شوند. دندان یا تاج کاذب به شکافی متصل می شود که در قسمت بالای پایه ها قرار دارد. روش ایمپلنت ساب پریواستیل فقط در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که بیمار فاقد استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت باشد یا اگر زمانی که فرد نمی خواهد برای قرارگیری ایمپلنت در فک ، جراحی دهان انجام شود.

ایمپلنت زایگوماتیک

ایمپلنت زایگوماتیک پیچیده ترین نوع ایمپلنت دندان است و بصورت نادر انجام می شود. این نوع ایمپلنت تنها درصورتی انجام می شود که فک کافی برای کاشت اندوستیل نداشته باشید.

ایمپلنت زایگوماتیک به جای فک استخوان در استخوان گونه قرار می گیرد. اگر شرایطی بوجود بیاید که استخوان فک شما نتواند از کاشت ایمپلنت پشتیبانی کند و ایمپلنت زایگوماتیک را  کاملاً از بین گزینه ها خارج کنید ، متخصص ایمپلنت شما ممکن است گزینه های دیگری را پیشنهاد کند. این گزینه ها می تواند شامل:

  • افزایش استخوان

اگر استخوان فک نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند ، متخصص ایمپلنت استخوان را در فک ترمیم می کند. می توان از مواد افزودنی استخوانی برای تقویت استخوان استفاده کرد

این عمل شامل اضافه کردن استخوان در زیر سینوس است که تراکم استخوانی در آنجا به دلیل از دست رفتن دندانهای فوقانی ، از بین رفته و تحلیل شده است.

  • گسترش ریج

این امکان وجود دارد که فک شما به اندازه کافی برای ایمپلنت گسترده نباشد. در این حالت ، متخصص ایمپلنت شما می تواند مواد را پیوند بزند تا به فضای ایجاد شده در امتداد بالای فک شما اضافه شود.

هر سه روش از این تکنیک ها می تواند برای ایجاد فضای مناسب برای ایمپلنت استفاده شود. متخصص ایمپلنت دندان ممکن است از تکنیک های دیگر نیز استفاده کند شامل:

  • تصویربرداری سه بعدی

فن آوری به اندازه ای تکامل یافته است که دندانپزشک شما قادر به دیدن یک مدل سه بعدی از فک شما می باشد.

با استفاده از این امکان ، دندانپزشک ایمپلنت شما می تواند بهترین و مناسبترین عمل ایمپلنت را برای شما برنامه ریزی کند. این سیستم زمان لازم برای بهبودی و نیز قیمت ایمپلنت دندان را کاهش می دهد. استفاده از فناوری تصویربرداری سه بعدی می تواند دندانپزشک ایمپلنت را در انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان برای بیمار خود کمک کند.

این نوع ایمپلنت دندان ، قرار دادن ایمپلنت دندان در یک روز را برای شما فراهم می کند. در صورت داشتن استخوان کافی و سیستم بدنی خوب ممکن است دندانپزشک این گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

این نوع ایمپلنت ها به اندازه دندان خیز بسیار باریک هستند وکاربرد اصلی آنها تثبیت پروتز پایین است.

  • ایمپلنت All-on-4

این روش به عنوان گزینه ای برای قرار دادن یک مجموعه کامل دندان برای فک بالا یا پایین استفاده می شود. تعداد چهار "ایمپلنت" در استخوان موجود قرار می گیرد ، اگر کمبود استخوان داشته باشید امکان انجام این روش از بین می رود. در این روش می توان در همان روز، یک مجموعه دندان موقت را روی ایمپلنت قرار داد. در حالی که بافت هنوز در حال بهبود است و ایمپلنت ها با استخوان پیوند می خورند، شما باید یک رژیم غذایی خاص را پیروی کنید. پس از گذشت 6 ماه ، دندان های موقت برداشته و دندانهای دائمی جایگزین آن میشوند و در نهایت می توانید رژیم عادی خود را از سر بگیرید.

تفاوت ایمپلنت دندان با بریج

ایمپلنت های دندانی برخلاف پل ها ، پارتیشن ها و دندانهای مصنوعی که ممکن است چندین بار نیاز به تعویض داشته باشند می توانند یک عمر دوام بیاورند. ایمپلنت دندان برخلاف پل ها ، پارتیشن ها و پروتزها ، ریشه دندان از دست رفته را جایگزین می کند ، و این امر مانع از جذب استخوان فک می شود که با استفاده از پل ها ، پارتیشن ها و پروتزها ایجاد می شود. از بین رفتن ریشه های دندان باعث تغییر لبخند و خطوط صورت با گذشت زمان می شود. یک پل ، برای جایگزینی دندان از دست رفته ، نیاز به تغییر دندان سالم همسایه دارد که برای پذیرش تاج برش داده شده و شکل می گیرد. با روش ایمپلنت دندان ، هیچ مشکلی برای دندان های مجاور وجود ندارد. مشاوره با متخصص ایمپلنت بهترین راهنمای شما برای دریافت بهترین نوع ایمپلنت دندان می باشد.

نگرانی مرتبط با ایمپلنت، در مورد قیمت ایمپلنت دندان می باشد. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با دایر کردن شراط ایمپلنت اقساطی، ایمپلنت ارزان و نیز شرایط اقساطی برای خدمات کامپوزیت دندان و لمینت دندان سعی در کاهش نگرانی های بیماران در زمینه ی پرداخت هزینه های دندانپزشکی نموده است.

منبع مقاله

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!