آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت چیست؟ فرایند کاشت ایمپلنت دندان، کاشت دندان، کاشت ایمپلنت، تفاوت بین مواد ایمپلنت دندان، ایمپلنت های دندانی، کاشت ایمپلنت، کاشت دندان چیست؟ کاشت دندان چگونه انجام می شود؟ چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان کنند؟ ساختار ایمپلنت دندان، مواد ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست
11 آبان 1398
0
دسته بندی: ایمپلنت,

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان به جای دندان های از دست رفته قرار می گیرد. این جایگزین دندان های از دست رفته از سه بخش تشکیل شده اند:

  1. تاج: قسمتی که مانند دندان است و معمولا از مواد سرامیکی ساخته شده است ، تاج ایمپلنت به گونه ای طراحی شده است که مانند دندان طبیعی می باشد.
  2. اتصال دهنده یا اباتمنت: گاهی اوقات به عنوان "abutment" شناخته می شود ، اتصال دهنده برای اطمینان از قرار گرفتن قسمت تاج روی پایه ایمپلنت خود استفاده می شود ، و اغلب به شکل شش ضلعی یا هشت ضلعی است.
  3. پایه ایمپلنت: یک پیچ تیتانیومی است که با استخوان طبیعی ترکیب می شود تا یک پایه ایمن و پایدار فراهم کند. پایه ی ایمپلنت مانند دندان طبیعی عمل می کند.

ساختار ایمپلنت دندان

structutre-of-debtal-implants

فرآیند کاشت ایمپلنت چگونه است؟

عمل کاشت دندان نیاز به عمل جراحی دهان دارد . در حین عمل ، متخصص ایمپلنت ، سوراخ کوچکی در استخوان فک ایجاد کرده و پایه ی ایمپلنت را به دقت در استخوان پیچ می کند. سپس لثه روی کاشت گذاشته می شود و تا بهبودی جای زخم زمان داده می شود.

پس از آنکه پایه ایمپلنت به اندازه کافی بهبود یافت ، یک عمل جراحی دوم لازم است تا کانکتور یا اتصال دهنده (اباتمنت) در قسمت بالای پایه ی کاشت قرار گیرد. در آخر ، تاج در بالای  اتصال دهنده (اباتمنت) قرار می گیرد. این تاج با مواد مخصوص دندان و یک پیچ کوچک به اباتمنت وصل می شود.

توجه داشته باشید که این روش در مورد ایمپلنت دندان در یک روز متفاوت می باشد. از ایمپلنت فوری به دلیل مسائل زیبایی ، معمولا برای ایمپلنت دندان های جلو استفاده می شود. پس از اتمام فرایند کاشت ایمپلنت دندان،  متخصص ایمپلنت شما احتمالاً رژیم غذایی شامل غذاهای نرم و سالم را برای یک دوره زمانی توصیه می کند.

تفاوت بین مواد ایمپلنت چیست؟

بین مواد کاشت ایمپلنت تفاوت های عمده ای وجود دارد ، اگرچه نیازی به تحقیق در ساخت ، مدل و مواد کاشت دندان نیست (همانطور که هنگام خرید ماشین عمل می کنید) ، باید به پریودنتیست خود اطمینان کامل داشته باشید. از تخصص، تجربه و مهارت دندانپزشک خود اطمینان کامل داشته باشید و از گزینه های موجود در ایمپلنت آگاه باشید.

در زمان انتشار این مقاله ، بیش از 60 تولیدکننده مواد ایمپلنت دندان از جمله FDA ، شامل پایه ایمپلنت ، اتصالات (اباتمنت) و تاج تأیید شده است. این سیستم های کاشت دندان از نظر پیچیدگی ، کیفیت و قابلیت اطمینان متفاوت هستند.

اگر قصد دریافت کاشت دندان را دارید ، مطمئن باشید که پریودنتیست شما با سازنده هایی کار می کند که دارای سوابق بسیار خوبی هستند ، و آنها برای ارائه بالاترین کیفیت ممکن سرمایه گذاری کرده اند.

برای اکثر بیماران ، ایمپلنت دندان تیتانیومی نتایج بسیار خوبی می دهد. با این حال ، برخی از بیماران نگران ایجاد یک خط خاکستری قابل مشاهده در زیر لثه یا در امتداد لبه دندان هستند. اگر بیماران دارای بافت استخوانی یا لثه نازک باشند ، می توان برای کاشت دندان از مواد سرامیکی استفاده کرد تا هیچ فلزی خاکستری قبل مشاهده نباشد. از طرف دیگر ، ایمپلنت زیرکونیا از نظر  زیبایی شناسی شناخته شده تر است. رنگ زیبا و سفید مواد سرامیکی بسیار طبیعی به نظر می رسد و از طریق بافت لثه نمایان نمی شود. ممکن است بیماران برای ایمپلنت دندان جلو به دلایل زیبایی شناسی ایمپلنت زیرکونیا را ترجیح دهند اما سایر موارد برای تصمیم گیری را نیز باید در نظر گرفت. اینکه ایمپلنت تیتانیومی بهتر است یا ایمپلنت زیرکونیا کاملا بستگی به نظر متخصص ایمپلنت دارد. اما استاندارد بود ، مقاومت و طول عمر ایمپلنت تیتانیومی اثبات شده است و هنوز  زمان زیادی از به روی کار آمدن ایمپلنت زیرکونیا نمی گذرد.

ایمپلنت دندان چگونه کار می کند؟

نحوه عملکرد ایمپلنت دندان با گذشت سالها تغییر کرده است ، اما به هر حال منظور از "ایمپلنت دندان" این است که مانند دندانهای طبیعی عمل کنند و جایگزین شوند ، یعنی شما آنها را تمیز کرده و مانند دندان های طبیعی خود با آنها غذا بخورید.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

اگر از سلامت دهان و دندان ، سلامت عمومی قابل قبول و استخوان کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت برخوردار هستید ، شما کاندیدای خوبی برای یک ایمپلنت دندان باشید. بعضی اوقات ممکن است پیوند استخوان لازم باشد. اگر به بیماری مزمن یا بیماری خود ایمنی مبتلا هستید ، دریافت ایمپلنت ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

شما باید قبل از انجام عمل ایمپلنت با هر دو دندانپزشک و پزشک عمومی خود مشورت کنید. همچنین ، اگر سیگاری هستید ، این موضوع می تواند شانس شما در انجام ایمپلنت موفقیت آمیز را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. اگر دندانپزشک و پزشک شما موافقت کنند که از نظر سلامتی مانعی برای کاشت ایمپلنت دندان ندارید ، لازم است که بهداشت دهان و دندان را قبل از ، حین و بعد از عمل ایمپلنت رعایت کنید. اکثر افرادی که به بیماری مزمن یا بیماری خود ایمنی مبتلا نیستند می توانند کاندیدای خوبی برای  ایمپلنت دندان باشند.

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

دو نوع اصلی ایمپلنت دندان وجود دارد: اندوستیل (endosteal) و تحتانی  (subperiosteal). ایمپلنت های اندوستیل در داخل استخوان وارد شده و با آن تلفیق می شوند. ایمپلنت های ساب پریواستیل یا تحتانی به سادگی در بالای استخوان فک  و زیر لثه قرار می گیرند - این مورد به دلیل عملکرد ضعیف دیگر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. در هر دو حالت ، به دوره بهبودی نیاز دارد که می تواند چندین ماه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان جلو، ایمپلنت ارزان، ایمپلنت اقساطی، ایمپلنت فوری، کامپوزیت، عوارض ایمپلنت دندان، کامپوزیت بهتر است یا لمینت، قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت های تک دندان

یک ایمپلنت تک دندان جایگزین ریشه ی یک دندان از دست رفته می شود و مانند بعضی از روشها ، به دستکاری و استفاده از دندان های اطراف نیازی نیست. ایمپلنت دندان نه تنها یک گزینه خوب برای دندانپزشکی زیبایی است، بلکه به این دلیل که از دست رفتن یک دندان می تواند مشکلات گفتاری ایجاد کند ، جویدن غذا را دشوارتر می کند ، به تدریج باعث تغییر دندان های اطراف خود شود و حتی می تواند سبب از دست دادن استخوان شود. کاشت یک دندان جایگزین ریشه ی از دست رفته ی دندان می شود. یک کاشت دندان یک واحد مستقل است و شامل دستکاری دندان مجاور آن نمی شود.

پل ها و پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت

ایمپلنت دندان همچنین می تواند در حمایت از یک پل یا بریج دندانپزشکی کمک کند. اگر شما چندین دندان از دست رفته دارد یا همه ی دندان های خود را از دست داده اید ، در اینصورت پل یا بریج های دندانی بجای اینکه با دندان های مجاور پشتیبانی شوند با ایمپلنت دندان پشتیبانی می شوند. از انواع متداول ایمپلنت های دندان All-On-4 است. در این روش ، متخصص ایمپلنت از چهار ایمپلنت به عنوان لنگرهایی برای پشتیبانی از پروتز دندان استفاده می کند.

نوع کاشت دندانی که دندانپزشک شما انتخاب می کند ، مختص وضعیت شما خواهد بود (اما در هر صورت یک ایمپلنت آندوستیل (endosteal) و یا ایمپلنت ساب پریواستیل (subperiosteal) خواهد بود

مزایا و عوارض ایمپلنت دندان چیست

هر روش دارای جوانب مثبت و منفی است ، و ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست ، اگرچه کاملاً بی خطر است.

مزایای ایمپلنت دندان چیست

  • بر خلاف پروتزهای سنتی ، ایمپلنت های دندانی در استخوان فک شما قرار می گیرد. این امر سبب می شود که ایمپلنت های دندانی همانند دندان های طبیعی در برابر فشار مقاوم باشند و دچار لغزش و یا تغییر نشوند . پس از بهبودی کامل بعد از جراحی ایمپلنت ، معمولاً ایمپلنت های دندانی خیلی راحت تر از پروتزهای استاندارد یا پل ها هستند.
  • به جز دندان های آسیب دیده ، هیچگونه جراحی یا برداشتن دندان های دیگر لازم نیست. برخلاف پل دندان که در آن از دندان های مجاور استفاده می شود.
  • مهمتر از همه اینها ، داشتن ایمپلنت دندان می تواند به حفظ استخوان در فک شما کمک کند. هنگامی که دندان ها برای مدت طولانی از بین رفته باشد، استخوان فک شروع به تحلیل می کند. تحلیل رفتن استخوان می تواند کل فک و به نوبه خود ساختار صورت شما را تغییر شکل دهد.

عوارض ایمپلنت دندان چیست

بزرگترین جنبه ی منفی برای دریافت ایمپلنت دندان، قیمت ایمپلنت دندان است. متوسط ​​هزینه کاشت دندان در حدود 1000-3000 دلار است. و در بسیاری موارد ، بیمه دندانپزشکی این روال را پوشش نمی دهد زیرا ایمپلنت دندان را به عنوان یک روش دندانپزشکی زیبایی طبقه بندی می کنند.

روش های زیادی برای دریافت ایمپلنت مناسب با بودجه ی افراد مختلف وجود دارد ، از جمله ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان. برخلاف این واقعیت که بیمه های دندانپزشکی ممکن است تقریباً هیچ مقدار از هزینه ی ایمپلنت دندان را پوشش ندهد ، مراجعه به کلینیک هایی که خدمات ایمپلنت اقساطی بدون بهره و با کیفیت را ارائه می دهند می تواند بهترین گزینه برای دریافت ایمپلنت ارزان باشد.

برای کاهش هزینه های عمل ایمپلنت دندان نیز می توانید  از خدمات ایمپلنت اقساطی ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید بهره ببرید.

منبع مقاله

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393559163


 

 

دیگر مطالب مهم کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!