موفقیت ایمپلنت دندانی چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان. آیا ایمپلنت جایگزینی دارد؟مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت. آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟موفقیت ایمپلنت دندانی چقدر است؟

15 آبان 1400
دسته بندی: ایمپلنت,

موفقیت ایمپلنت دندانی چقدر است؟

موفقیت ایمپلنت دندانی 97% گزارش شده است، در 3% موارد بجای پیوند استخوان بافت لثه ای به ایمپلنت دندان میچسبد و در این موارد بایستی ایمپلنت دندانی خارج شده و مجددا ایمپلنت جدید کاشته شود.

علت این پدیده وارد شدن ضربه به ایمپلنت دندان است که منجر به تکان خوردن ایمپلنت و جوش نخوردن آن به استخوان میشود. همانطور که میدانیم برای جوش خوردن استخوان باید هیچ حرکتی وجود نداشته باشد بنابراین وارد شدن فشار به ناحیه میتواند منجر به جوش نخوردن ایمپلنت دندان شود.

از دیگر مواردی که ممکن است پیش بیاید این است که بدن بیمار به جسم خارجی واکنش نشان دهد و آنرا پس می زند این پدیده بسیار نادر است و اگر پیش بیاید میتوان دو ماه صبر کرد و دوباره کار را تکرار کرد . که معمولا بدن برای بار دوم پیوند ایمپلنت را می پذیرد.

بهداشت دهان و دندان از شاخص های بسیار مهم در موفقیت درمان ایمپلنت است.

استعمال دخانیات از موارد عدم موفقیت میباشد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

خیلی از کسانی که می خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند نگران درد بعد از ایمپلنت هستند . در حین عمل ایمپلنت ، دندانپزشک ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و بنابراین در حین انجام کار شما دردی را حس نمی کنید .

اما بعد از عمل ، احتمالا کمی درد خواهید داشت و درد آن تقریبا مشابه درد بعد از کشیدن دندان است، اما اینکه این درد چقدر طول می کشد و چقدر شدت دارد، بسته به هر فردی متفاوت است. در ضمن راههایی وجود دارد که می توان به کمک آنها این درد را برطرف کرد یا به حداقل رساند.

میزان دردی که بعد از کاشت ایمپلنت احساس می کنید به این بستگی دارد که وسعت جراحی چقدر بوده و اینکه چه تعداد ایمپلنت انجام داده اید. هرچه فرایند عمل طولانی تر باشد و ایمپلنت های بیشتری انجام داده باشید، درد بعد از جراحی هم بیشتر خواهد بود.

و اما اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد دارید؟ نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد و میزان و طول این درد برای هر فردی متفاوت است. با این حال، معمولا افراد حداکثر تا ۱۰ روز بعد از جراحی این درد را احساس می کنند. در این مدت برایتان مسکن هایی تجویز می شود تا دردتان را تسکین دهد. علاوه بر این، ممکن است بعد از جراحی کمی تورم هم داشته باشید که معمولا پس از ۳ تا ۵ روز از بین می رود.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

بعد از جراحی ایمپلنت از مسواک زدن به مدت ۱روز خودداری کنید.

به هیچ وجه برای 8ساعت دهان خود را شست و شو ندهید.

به صورت مرتب از دهانشویه استفاده کنید.

برای التهام و بهبود تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.

اگر پس از چند روز لثه شما به رنگ سفید تغییر پیدا کرد نانه بهبود یافتن زخم است.

در صورت خونریزی شدید، از گاز استریل برای بند اوردن خون استفاده کنید و درصورت تشدید ان به دندانپزشک مراجعه کنید.

تا چند روز از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان از بروز عفونت جلوگیری می کند

از خوردن چای و قهوه برای مدتی خودداری کنید

مصرف دخانیات و مشروبات الکی را کاهش دهید

آیا ایمپلنت جایگزینی دارد؟

اگر از جراحی هراس داشته و می ترسید باید بدانید که راه‌های دیگری هم برای پر کردن جای خالی دندان شما وجود دارد ولی باید بدانید که مطمئن ترین راه حل همین ایمپلنت است. در صورتی که دندان کشیده شده شما دندان آخر نباشد، می‌توانید با بریج و گذاشتن روکش متصل بر روی دندان کشیده شده و دندان‌های کناری آن دندان(روکش سه دندان) جای خالی دندان کشیده شده را پر کنید. اما این کار مضراتی دارد .

و بهتر است تصمیم گیری را به پزشک معتمد خود بسپارید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت های دندان بسیار متفاوت است و دلیل این تفاوت قیمت ایمپلنت عوامل مختلفی همچون مطالب زیر است :

- جنس ایملپنت دندان

- کشور سازنده ایمپلنت دندان

- نوع متریال ایمپلنت دندان

- زمان کاشت ایمپلنت

- پزشک متخصص کاشت دندان

با همه این ها ، عوامل دیگری در تعیین قیمت ایمپلنت دندان وجود دارند مثلا تعداد ایمپلنت های مورد نیاز شما قطعا در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود یا در برخی موارد که استخوان بیمار کم شده است و اصطلاحا تحلیل رفته است یا بیمار دارای پوکی استخوان باشد، نیاز به روش پیوند استخوان می باشد که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد و همچنین درمان دیگری بنام سینوس لیفت ممکن است به کاشت دندان شما اضافه شود که هزینه نهایی شما را افزایش دهد.

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 4.800.000 به جای 5.400.000 فقط تا 26 مهر ماه

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.