آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت

بیشتر بودن قیمت لمینت نسبت به کامپوزیت بر کسی پوشیده نیست؛ برای به وجود آمدن این تفاوت قیمت، عوامل بسیاری دست در دست یکدیگر داده‌اند که در ادامه این مقاله تمامی این عوامل را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت

مسلما همه افرادی که قصد اصلاح طرح لبخند دارند و یا برای انجام آن اقدام کرده‌اند با کمی تحقیق متوجه تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت شده‌اند. همه روش‌های ترمیمی و زیبایی-ترمیمی دندان، با یکدیگر تفاوت قیمت دارند اما تفاوت فاحش قیمت لمینت و کامپوزیت با عملکردی به ظاهر یکسان، برای بسیاری از افراد بحث برانگیز است و همین امر سبب شکل‌گیری سوال "علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت؟" در ذهنشان شده است.

در این مقاله سعی داریم مهم‌ترین علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت را مورد بررسی قرار دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

بیشتر بودن قیمت لمینت نسبت به کامپوزیت بر کسی پوشیده نیست؛ برای به وجود آمدن این تفاوت قیمت، عوامل بسیاری دست در دست یکدیگر داده‌اند که در ادامه این مقاله تمامی این عوامل را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نحوه نصب ونیر دندان

نحوه نصب ونیر روی دندان تاثیر بسزایی در قیمت دارد؛ نصب لمنیت به دو صورت انجام می‌شود:

  • در روش اول که بسیار رایج می‌باشد، به این صورت است که دندانپزشک برای نصب لمینت‌های سرامیکی استاندارد، قسمتی از مینای دندان را تراش می‌دهد و سپس آن‌ها را روی دندان قرار می‌دهد.
  • در روش دوم که روشی بدون تراش است و برای نصب لمینت‌های no-prep کاربرد دارد، به صورت مستقیم لمینت‌ها به مینای دندان چسبانده می‌شوند.

لازم به ذکر است که نصب لمینت نیاز به مهارت بسیار زیادی دارد چرا که کوچک‌ترین اشتباه در حین تراش دندان و یا نصب لمینت، سبب می‌شود پس از مدت کوتاهی لمینت و یا دندان دچار آسیب شوند.

اما کامپوزیت دندان کاملا متفاوت از لمینت است و نحوه انجام آن نیز نسبت به نصب لمینت بسیار ساده‌تر بوده و در یک جلسه می‌توان تمام دندان‌ها را کامپوزیت کرد.

اصلاح طرح لبخند توسط کامپوزیت به این صورت است که دندانپزشک مواد خمیری را روی دندان قرار می‌دهد و سپس به فرمدهی آن می‌پردازد. لازم به ذکر است که در طراحی کامپوزیت نیز پزشک باید دقت بسیاری به خرج دهد و مهارت بالایی داشته باشد.

جنس ونیر دندان

جنس لمینت و کامپوزیت بسیار متفاوت است بنابراین تفاوت قیمت، امری کاملا طبیعی است.

لمینت از جنس پرسلن (چینی) است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این مواد مرغوب مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، سایش و همچنین زرد شدن دارند.

اما در مقابل کامپوزیت‌ها که از رزین (نوعی پلاستیک به همراه فیلر) ساخته می‌شوند ارزان قیمت‌تر بوده و قابلیت رنگ‌پذیری بسیار بالایی دارند؛ در مقابل ساییدگی و فشار نیز مقاومت چندانی ندارند.

درواقع اگر به مقایسه طول عمر کامپوزیت و لمینت بپردازیم متوجه خواهید شد که طول عمر لمینت بسیار بیشتر از کامپوزیت است؛ اگر به خوبی بهداشت دهان و دندان رعایت شود، طول عمر کامپوزیت از 5 سال تا 7 سال خواهد بود در حالی که طول عمر لمینت در حالت عادی 10 سال است و اگر به خوبی از آن مراقبت شود می‌توان طول عمرش را تا 15سال و حتی در برخی از موارد تا 20 سال افزایش داد.

دستمزد دندانپزشک

با توجه به میزان کار و حساسیت آن، دستمزد دندانپزشک نیز افزایش می‌یابد؛ همانطور که گفته شد مراحل نصب لمینت، به دلیل تراشیدن دندان نیاز به دقت و مهارت بسیار بالایی دارد. در تراش دندان بسیار مهم است که مینای دندان به کلی از بین نرود چرا که اگر تراشیدن دندان بیش از حد ادامه پیدا کند به گونه‌ای که به عاج دندان برسد، دیگر اتصال قوی بین دندان و لمینت وجود نخواهد داشت و پس از مدت کوتاهی لمینت از روی دندان جدا می‌شود.

لازم به ذکر است که با افتادن قسمتی از لمینت، دیگر نمی‌توان آن را ترمیم کرد بلکه باید به طور کامل تعویض شود.

اما در نصب کامپوزیت چالش‌هایی مانند تراشیدن دندان وجود ندارد و دندانپزشک باید تمام مهارت خود را برای فرم‌دهی مواد روی دندان به کار گیرد؛ همچنین کامپوزیت قابلیت تعمیر نیز دارد.

محل کاشت ونیر

تمام هزینه‌های زندگی ما تحت تاثیر شهر و یا کشوری است که در آن سکونت داریم، بنابراین زمانی که برای دریافت خدمات کامپوزیت و لمینت مراجعه می‌کنید باید در نظر داشته باشید که قیمت کامپوزیت و لمینت در محل زندگی شما چقدر است. البته مسئله غیر‌قابل انکار این است که فرقی نمی‌کند شما در چه کشور و یا شهری زندگی می‌کنید بلکه در همه جا بیشتر بودن قیمت و هزینه لمینت از کامپوزیت بیشتر است.

که دلیل عمده آن را در بخش "جنس ونیر" به صورت دقیق توضیح دادیم.

تکنولوژی طراحی و ساخت ونیر لمینت

در نهایت نوبت به بررسی مهم‌ترین علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت می‌رسیم که آن چیزی نیست جز تکنولوژی طراحی و ساخت ونیر.

زمانی که شخصی برای انجام کامپوزیت به دندانپزشک مراجعه می‌کند، برند و نوع کامپوزیت انتخاب می‌شود، سپس همه فرآیند بر عهده دندانپزشک خواهد بود. درواقع هیچ تکنولوژی خاصی برای طراحی کامپوزیت نیاز نیست؛ و تمام آن‌چیزی که باعث می‌شود نتیجه مطلوب و مورد نیاز فرد حاصل شود، مهارت دندانپزشک در طراحی و فرمدهی، و همچنین پولیش کامپوزیت روی دندان فرد است.

اما در لمینت ابتدا باید از دندان‌ها قالب‌گیری شود و سپس لمینت مناسب و مطابق با دندان فرد، در لابراتوار طراحی و تولید شود. لازم به ذکر است که نوع تکنولوژی که در لابراتوار برای ساخت لمینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر بسیاری زیادی در قیمت آن دارد.

چرا هزینه کامپوزیت ارزان تر از لمینت است؟

همان‌طور که در بخش های قبل مطالعه کردید، کامپوزیت قبل از اینکه یک روش برای زیباتر کردن دندان‌ها باشد، یک روش درمانی محسوب شده و به «مواد سفید» معروف است. کامپوزیت از مواد رزین (شیشه و پلاستیک) تشکیل شده و اغلب برای ترمیم دندان‌های پوسیده، به‌خصوص دندان‌های جلو استفاده می‌شود. همچنین عوامل دیگری مانند: میزان ماندگاری کامپوزیت، نحوه نصب و تکنولوژی ساخت آن نیز در کاهش قیمت کامپوزیت تأثیرگذار است.
جمع‌بندی

اگر سلامت دهان و دندان‌ و زیبایی لبخندتان اهمیت زیادی برای شما دارد، استفاده از روش‌های زیبایی دندان مانند لمینت و کامپوزیت به شما پیشنهاد می‌شود. فرآیند لمینت و کامپوزیت کردن دندان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما با مشورت گرفتن از دندان‌پزشک خود و بررسی مزایا و معایب هر روش، می‌توانید روش مناسب خود را بیابید.

هزینه کامپوزیت و لمینت دندان نیز تفاوت بسیاری با هم داشته و علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت به عواملی متعددی بستگی دارد که در این مقاله این عوامل را بررسی کردیم.

آیا تا به حال از لمینت یا کامپوزیت برای زیباتر کردن دندان‌های خود استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربه خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4100هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!