آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

تراش دندان برای لمینت سرامیکی

تراش دندان برای لمینت سرامیکی، ضخامت لمینت دندان، لمینت زیباتر است یا کامپوزیت، تفاوت روکش دندان و لمینت دندان،

تراش دندان برای لمینت سرامیکی
17 آبان 1399
1

تراش دندانها در لمینت های نسل جدید چقدر است؟

سیستمهای رایج لمینت دندان نیاز به تراش دندانها در حدود ۱ میلیمتر دارند. اما سیستم های لمینت جدید که در اصطلاح لمینت های کم تراش نامیده می شوند، به تراشی در حدود ۰،۵ میلیمتر نیاز دارند و در واقع تراش دندانها خیلی کم شده است. خيلى از شماها از شكل دندانهايتان ناراضى هستيد و از لبخندتان خوشحال نيستيد ولى از تراش دندانها براى لمينت مى ترسيد! باید بدانيد كه لمينت سيستم هاى مختلفى دارد و نسل جديد لمينت ها، كه به ان لمينت بدون تراش مى گويند نياز به تراش دندان بسيار حداقل و جزيى است طوريكه در كارهاى دندانپزشكى به ان تراش نمى گويند. در اين روش مى توان با حداقل ممكن تراش به يك درمان بسيار زيبا با حداكثر استحكام رسيد.

ضخامت لمینت چقدر است؟

جواب به نوع و سیستم لمینت بستگی دارد، سیستم لمینت های بدون تراش ( کنتکت لنز) از همه سیستم ها نازکتر است و ضخامتی تقریبا مشابه لنز چشمی دارد و ضخامت ان تقریبا در حدود ۳. میلیمتر است.

جنس لمینت دندان

  • لمینت های سرامیکی می توانند از سرامیک های مختلف و با روش های مختلف ساخته شوند.
  • بعضی از لمینت ها به روش ریخته گری ساخته می شوند مثل سیستم ایماکس.
  • بعضی به روش تراشکاری ساخته می شوند مثل سیستم کاد کام سلترادو.
  • بعضی دیگر هم بصورت خمیر لایه به لایه روی کست گچی فرم داده می شود و در کوره پخته می شود مثل لمینت های فلدسپاتیک. این سیستمها از لحاظ استحکام و شفافیت و سایر خصوصیات کمی با هم متفاوتند.

آیا بیرون زدگی و یا تو رفتگی فک را می توان با درمانهای کامپوزیت ونیر یا لمینت اصلاح کرد؟

بایست بگم خیر... روشهای دندانپزشکی زیبایی فقط برای اصلاح شکل و رنگ و فرم دندانها کاربرد دارد و مشکلات اسکلتال و رشدی فک مثل بیرون زدگی و یا عقب بودن فک را بایست با جراحیهای فک اصلاح کرد. البته درمانهای ارتودنسی هم ممکن است در جهت اصلاح مشکلات رشدی فک بکار بیاید ولی در یک دوره زمانی خاصی.

لمینت زیباتر است یا کامپوزیت ونیر؟

بعضی از همکاران عقیده دارند که لمینت، ولی من با این پست از درمان کامپوزیت ونیری که برای یکی از مراجعه کنندگانم انجام داده ام خواستم نشون بدم که:
آنچه باعث زیبایی نتیجه است، کیفیت درمان است نه روش درمان و اگر هر دو روش اصولی انجام شود، نتیجه زیبا خواهد بود. در حالیکه خیلی از همکارانم اعتقاد خاصی به کامپوزیت دارند و انرا درمان محافظه کارانه مناسبی می دانند، اما گروهی دیگر هم لمینت دندان را به عنوان درمان استاندارد می شناسند و ترجیح انها لمینت است. اما من به شخصه تعصب خاصی روی هیچ کدام ندارم و هر دو درمان رو دارای ویژگیهای منحصر و خاص خودشون می دونم و در واقع تصمیم خودم رو بر اساس شرایط دندانها و توقع بیمار می گیرم.
از یکسو کامپوزیت ونیر یک درمان بسیار محافظه کارانه با کمترین میزان تراش دندانها است و در عین حال سریع و کم هزینه و از طرفی لمینت یک درمان با ماندگاری بالا و استحکام عالی و کمترین میزان تغییر رنگ است اما با هزینه بیشتر و دوره درمان طولانی تر...
در واقع اگر شرایط سنی بیمار و‌ وضعیت دندانها طوری باشد که اولویت کمترین دستکاری روی دندانها باشد، من کامپوزیت ونیر رو ترجیح می دهم ولی اگر مشکلات دندانی و شرایط بیمار، بگونه ای باشد که استحکام بالا اهمیت بیشتری داشته باشد، مسلما لمینت انتخاب اصلی است. اگر مشکلات دندانها زیاد باشد و مثلا در ناحیه طرح لبخند تعدادی دندان عصب کشی شده با دیواره های ضعیف وجود داشته باشد و یا در این ناحیه دندان ایمپلنت شده داشته باشیم، بهتر است از روش لمینت بجای کامپوزیت ونیر استفاده کنیم. زیرا لمینت دندان استحکام فشاری بالاتری دارد و در ضمن از نظر جنس ماده مورد استفاده در ان با روکش و ایمپلنت هم خوانی دارد.
البته بایست توجه داشت که مراحل کاری و مدت درمان در روش لمینت طولانی تر و هرینه درمان هم بالاتر از روش کامپوزیت ونیر است.
اگر در خصوص موارد گفته شده سوالی داشتید مثل زمان درمان و تعداد جلسات و هزینه و غیره.

تفاوت روکش و لمینت؟

لمینت یک پوسته نازک است که مثل لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شود ولی روکش مثل یک قاب دور تا دور دندان را در بر می گیرد. از لحاظ تراش دندان، روکش تراش بیشتری روی دندان لازم دارد و در واقع تمام سطوح دندان در حدود ۲ میلیمتر تراش می خورد. اما در لمینت تراش مختصر است و در فقط سطح بیرونی دندان به میزان نیم میلیمتر تراش لازم است. اما لمینت دندان نمی تواند باعث تقویت دندان ضعیف شود در صورتیکه روکش می تواند باعث تقویت استحکام دندانهای ضعیف شود. برای مثال دندانهایی که بدلیل عصب کشی، ضعیف و شکننده هستند بهتر است روکش شوند.

شماره واتساپ جهت ارسال عکس:09393558965

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 2450 هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 690 هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!