آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

بهترین رنگ کامپوزیت دندان بر اساس تجربه

بهترین رنگ های کامپوزیت دندان چه رنگی است؟ تجربه بیماران کلینیک سیب سفید در این زمینه. انتخاب رنگ کامپوزیت مناسب برای من. انتخاب طبیعی ترین رنگ کامپوزیت.بهترین برندهای کامپوزیت در ایران

بهترین رنگ کامپوزیت دندان بر اساس تجربه
10 خرداد 1399
0

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان براساس تجربه

یکی از روش هایی که امروزه در دندانپزشکی های زیبایی مورد توجه عموم است، کامپوزیت دندان و یا کامپوزیت ونیر است که برای اصلاح فرم و رنگ دندان ها و اصلاح شکستگی های دندان مورد استفاده قرار میگیرد. برای انجام کار، دندانپزشک مقداری از مواد کامپوزیت را روی دندان شما قرار داده و به آن فرم میدهد.

یکی از مهم ترین مراحل کار کامپوزیت دندان، انتخاب رنگ کامپوزیت میباشد که تاثیر بسیار بالایی بر روی زیبایی چهره شما دارد، یعنی همانقدر که فرم دندان های کامپوزیت شده روی چهره شما تاثیر گذار است، رنگ آن نیز تاثیر گذار خواهد بود. بعد از انجام کار نیز برای ثبات رنگ و ماندگاری بیشتر کامپوزیت،  باید از آن به طور طبیعی مراقبت کنید تا کامپوزیت شما دوام بیشتر و ثبات رنگ بیشتری داشته باشد.

قدم اول بعد از تصمیم به انجام کامپوزیت ونیر، انتخاب رنگ کامپوزیت است که شاید آنقدر که فکر میکنید راحت و ساده نباشد و برای انتخاب باید نکات خاصی را در نظر گرفت.

رنگ های کامپوزیت تنوع بسیار زیادی دارد، به طوری که در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. انتخاب رنگ به عهده خود بیمار و با مشاوره دندانپزشک زیبایی صورت میگیرد. نکته مهم در انتخاب رنگ کامپوزیت، طبیعی به نظر آمدن دندان ها بعد از انجام کار می باشد. که البته لازم به ذکر است که در بعضی بیماران سفید بودن دندان رضایت آن ها را بیشتر جلب میکند.

گاهی ساختار رنگدانه ها و رنگ خاص آن ها باعث تغییرنظر شما در انتخاب رنگ می شود. به علاوه برای ایجاد ماندگاری و دوام رنگ ونیر کامپوزیت، زمانی که انتخاب رنگ میکنید، باید عواملی که موجب تغییر رنگ کامپوزیت دندان می شود را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل، میتوان به جنس بزاق و رطوبت فضای دهان اشاره کرد. به همین علت در انتخاب رنگ کامپوزیت دندانپزشک به شما مشاوره میدهد تا رنگ مناسب برای دندان هایتان انتخاب کنید.

رنگ های تیره کامپوزیت به مراتب از رنگ های سفید طبیعی تراست. کسانی که دندان های سفید و روشن دارند، انتخاب سخت تری برای رنگ کامپوزیت دندان خواهند داشت و برای حل این مشکل بهتر است دندانپزشکی زیبایی که تخصص در این زمینه دارد را برای انجام کار خود انتخاب کنند.

دوام و ماندگاری رنگ کامپوزیت دندان

مواد مرغوب برای انجام کامپوزیت دندان در نتیجه نهایی دندان ها و ماندگاری رنگ تاثیر گذار بوده و و اگر از مواد بی کیفیت برای انجام کار استفاده شود حتی با انجام کارهای مراقبتی، تغییر رنگ اجتناب ناپذیر است. پس برای انجام کار حتما از موادی مرغوب استفاده کنید. تجربه کلینیک سیب سفید: مواد مرغوب بازار امروز ایران سارمکوی سوییس یا توکویاما ژاپن یا کاریزما و کر ایتالیا و یا کازمادنت آمریکا و IPS آلمان است.

اگرچه رنگ کامپوزیت دندان از دوام بالایی برخوردار است، ماندگاری رنگ کامپوزیت به مصرف مواد غذایی رنگی مانند نوشابه، چایی، قهوه، و میزان مصرف دخانیات بستگی دارد و با رعایت این موارد شما به طول عمر کامپوزیت دندان خود کمک میکنید.

راه حل برای پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان

برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت باید بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر از دندان طبیعی رعایت کنید و از مسواک و دهانشویه و نخ دندان به طور مداوم استفاده کنید. زمانی که از مواد غذایی رنگی مثل قهوه استفاده میکنید، حتما مسواک بزنید، زیرا رنگ دانه های موجود در قهوه باعث تغییر رنگ کامپوزیت دندان می شود. همچنین لازم به ذکر است استعمال سیگار یکی از مواردی است که به سرعت رنگ کامپوزیت را تغییر میدهد و از طول عمر آن کم می کند. تجربه کلینیک سیب سفید: در اثر مصرف سیگار عمر کامپوزیت به جای حدود 8 سال به حدود 5 سال تقلیل می یابد.

برطرف کردن تغییر رنگ کامپوزیت دندان

همانطور که در بالا ذکر شد کامپوزیت دندان بر اثر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و استعمال سیگار و مصرف مواد غذایی رنگی ممکن است دچار تغییر رنگ شود. میزان تغییر رنگ بستگی به مواد کامپوزیت استفاده شده دارد. اگر کامپوزیت دندان شما دچار تغییر رنگ شد میتوانید با مراجعه به متخصص دندانپزشکی زیبایی، تغییر رنگ را برطرف کنید و جای نگرانی وجود ندارد.

در بعضی مواقع  پالیش کردن کامپوزیت دندان برای حل مشکل تغییر رنگ کافی است. ولی در مواردی که تغییر رنگ شدیدتر و بیشتر باشد دندانپزشک با انجام روش های تخصصی این تغییر رنگ را برطرف می کند و شفافیت و زیبایی لبخند شما را برمیگرداند. تجربه کلینیک سیب سفید:در صورت رعایت بهداشت و عدم مصرف سیگار هر 6 تا 8 ماه یکبار نیاز به پالیش دارید تا مجدد براق و طبیعی شود و مات بودن از بین برود.

کامپوزیت ونیر کل دندان ها

از جمله مشکلاتی که بسیاری از بیماران در مورد رنگ و ظاهر دندان ها دارند این است که  چه تعداد دندان را میتوان کامپوزیت کرد؟ آیا فقط دندان هایی که موقع لبخند نمایان می شود را باید کامپوزیت کرد و رنگ آن را بر اساس بقیه دندان ها انجام داد؟ در جواب این سوال باید بگوییم بستگی به بودجه شما برای انجام کامپوزیت دندان دارد. البته اگر متخصص شما دقت کافی برای تطبیق دادن رنگ دندان های طبیعی و کامپوزیت به کار ببرد، معمولا احتیاجی به انجام کامپوزیت کل دندان ها نخواهد بود. تجربه کلینیک سیب سفید: در حالت عادی باید تعداد دندانهایی که در خنده نمایان است را کامپوزیت یا لمینت کنید. ولی در صورت انتخاب رنگ طبیعی و همرنگ سایر دندان ها میتوانید تعدادی کمتر از 8 تا انجام دهید.

به یاد داشته باشید هرچه رنگ و مدل کامپوزیت شما طبیعی تر باشد لبخند شما زیباتر است و برای رسیدن به یک لبخند خوب بهتر است متخصص دندانپزشک زیبایی را انتخاب کنید که با مهارت های خود در این زمینه لبخندی ماندگار برای شما به ارمغان بیاورد و این زیبایی را برای شما فراهم کند.

كامپوزيت ها برندهاى مختلفى دارند و هر برند درجات رنگى مخصوص خودش را دارد و در سيستم كامپوزيت، ما يك استاندارد رنگ ثابت نداريم. بنابراين روشنترين رنگ هر برند، نام مشخص و متفاوتى با برند ديگر مى تواند داشته باشد. نكته بسيار مهم آنست كه در كامپوزيت بر خلاف لمينت، طيف رنگ هر برندى منحصر به خودش است. مثلا سفيد يك برند ممكن است طيف كرم بيشترى داشته باشد و يا به عبارتى قابل فهم تر رنگ آن سفيد آفتابى باشد ولى يك برند طيف متمايل به آبى- خاكسترى و يا رنگ سفيد مهتابى داشته باشد.

اين خيلى مهم است كه بدانيد كامپوزيتهاى مختلف، رنگ هاى با تم متفاوتى دارند و در ضمن رنگ هاى خيلى روشن يا سوپر بليچ كامپوزيت ها خيلى نمى توانند شفاف باشند و اگر فردى تمايل به داشتن دندانهاى خيلى سفيد و در عين حال براق دارد بهتر است به جاى كامپوزيت از لمينت سراميكى استفاده كند.

تجربه کلینیک سیب سفید برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

بهترین نحوه انتخاب این است که نمونه های مختلف را ببینید. به عنوان مثال در اینستاگرام کلینیک سیب سفید نمونه های مختلف را ببینید و چهره های نزدیک به چهره خود را بررسی دقیق تری نمایید. جدای از مشورت دندانپزشک بهتر است دو نکته را در نظر داشته باشید:اول آنکه هر رنگی که مد نظرتان هست و میخواهید دندان هایتان به آن رنگ شود یک پرده سفیدترش را انتخاب کنید تا بعد از گذشت چند ماه اولیه که کمی تیره تر می شود به رنگ دلخاوهتان برسید. دوم آنکه رنگی را برگزینید که از رنگ سفیدی چشمانتان سفیدتر نباشد.

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!