علت لق شدن ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان.لق شدن ایمپلنت.لق شدن و شل شدن ایمپلنت دندان و علت آن.درمان شل شدن ایمپلنت دندان

11 تیر 1399

علت لق شدن ایمپلنت دندان

بهترین جایگزین دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است که امروزه یکی از پرکاربرد ترین دست آوردهای بشر در رشته دندانپزشکی است، ایمپلنت دندان به گونه ای طراحی میشود که کمترین عوارض و شکست را داشته باشند. ایمپلنت دندان در موارد بسیار نادر امکان دارد دچار لق شدن و یا دچار شکست شوند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید علت لق شدن آن مشخص شود و مجدد ترمیم شود.

برای انجام اینکار لازم است قرار ملاقاتی با متخصص ایمپلنت خود تعیین کنیم تا علت لق شدن ایمپلنت دندان با عکس برداری از دندان مشخص شود.

در این مطلب قصد داریم درباره علت های لق شدن ایمپلنت دندان، انواع لق شدن آن و علائم لق شدن ایمپلنت و راه کار های درمان آن که تجربه بیماران و متخصصان کلینیک سیب سفید میباشد صحبت کنیم.

ابتدا انواع مختلف لق شدن ایمپلنت دندان را برای شما توضیح خواهیم داد زیرا باید بدانیم کدام قسمت ایمپلنت دچار لق شدگی است.

انواع مختلف لق شدن ایمپلنت دندان

• لق شدن پایه ایمپلنت و تاج آن

در بیشتر مواقع علت لق شدن ایمپلنت به قسمت پیچ اتصال فیکسچر و پروتز مربوط میشود. این مشکل نگرانی به دنبال ندارد زیرا دندانپزشک میتواند پیچ را مجد سفت کند یا روکش را تعویض کند.

• لق شدن فیکسچر و یا پیچ ایمپلنت

در بعضی موارد که بسیار امکان به وجود آمدن آن کم است ممکن است که فرآیند استخوان‌سازی به درستی انجام نگیرد و باعث لق شدن ایمپلنت شود. برای حل شدن و درمان آن ،دندانپزشک از روش پیوند استخوان استفاده میکند.

در بعضی مواقع شما احساس میکنید ایمپلنت شما حرکت میکند که این نشان دهنده تحلیل استخوان در اطراف کاشت شما است که نشان میدهد ایمپلنت شما شکست خورده و یا هرگز در استخوان شما جا داده نشده است.

شکست خوردن ایمپلنت دندان بسیار غیر متداول است ولی اگه در یک سال اول بعداز کاشت با این اتفاق رو به رو شوید دلیل آن عدم موفقیت در جا دادن ایمپلنت دندان است.

ناپدید شدن استخوان در اطراف ایمپلنت دندان نیز یکی از دلایل میباشد که علت آن بیماری لثه است زمانی که ایمپلنت شما را تحت تاثیر قرار میدهد، پری ایمپلنتایتس نیزنامیده می شود.

اگر بیماری لثه خیلی زود تشخیص داده شود با بهداشت دهان و آنتی بیوتیک ها امکان دارد بشود ایمپلنت را حفظ کرد. اما اگر دیر به تشخیص برسد ممکن است متخصص ایمپلنت مجبور شود ایمپلنت را از دهان خارج کرده و بعد از درمان محل کاشت آن را جایگزین کند.

علائمی که نشانگر لق شدن ایمپلنت دندان هستند.

چنانچه هر یک از این علائم را دارید باید با پزشک خود در میان گذاشته و سریعا برای درمان آن به پزشک خود مراجعه کنید:

• حرکت کردن ایمپلنت و پروتز
  • احساس درد و ناراحتی
  • ضایعات استخوانی را مشاهده کنید
  • خونریزی دراطراف ایمپلنت
  • تغییر رنگ در ناحیه ایمپلنت

شل شدن ایمپلنت اگر کمی بعد از کاشت ایمپلنت اتفاق بیفتد در اثر یکی از علت های زیرمی باشد:

• حرارت دیدن زیاد حد استخوان
  • اختلال در بهبود بافت‌
  • کافی نبودن ثبات اولیه و یا فشار زیاد روی ایمپلنت

و در موارد دیگر ممکن است ایمپلنت دندان به مرور لق شود:

• عادت های دهانی نامناسب مانند دندان قروچه
  • عفونت لثه که شایع‌ترین نوع آن، بیماری پری ایمپلنت است
  • تحلیل رفتن استخوان و عدم فرآیند استخوان‌سازی
  • در فشار زیاد بودن ایمپلنت دندان
  • ساییده شدن دندان‌ها در خواب یعنی همان دندان قروچه
  • عدم رعایت بهداشت دهان
  • کیفیت ناکافی و کمیت بافت لثه
  • مبتلا بودن به بیماری‌های دیابت کنترل نشده، بیماری‌های کلیوی و کبدی
  • افرادی که قبلاً تحت پرتو درمانی در ناحیه کاشت قرار گرفته ‌اند.
  • افراد مبتلا به پوکی استخوان
  • کیفیت ناکافی استخوان برای حمایت از ایمپلنت دندان
  • عدم رعایت رژیم غذایی
  • عفونت باکتریایی
  • استعمال دخانیات

عوارض عدم درمان لق شدن ایمپلنت

درصورتی که بیمار هر یک از علائم شکست ایمپلنت دندان را داشت باید فوراً به متخصص ایمپلنت مراجعه کند احتمال به خطر افتادن زندگی شما در صورت عدم درمان، بالا است. زیرا عفونت آن وارد سیستم گردش خون شما شما شده و خون شما را آلوده خواهد کرد. عفونت آن به فک، گردن، دهان و دندان و مغز شما سرایت میکند.

مهم ترین عوارض کاشت ایمپلنت

عوارض ایمپلنت دندان به دو دسته دائمی و موقت دسته بندی میشوند. ایمپلنت دندان شامل برخی عوارض است که به دو دسته عوارض دائمی و عوارض موقت دسته بندی می شوند. عوارض ایمپلنت دندان را میتوان پیشگیری کرد و برخی از آن ها غیر قابل اجتناب هستند؛ بعضی از عوارض احتمالی ایمپلنت دندان با درپیش گرفتن درمان های پزشکی قابل درمان هستند.

۱ –لق شدن دندان کنار ایمپلنت که بعد از سه هفته تا یک هفته به حالت طبیعی خود برمیگردد.

۲ –درد اجتناب ناپذیر است و بستگی به سخت بودن عمل جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد بهترین راه برای کنترل آن استفاده از مسکن حداقل یک ساعت قبل از جراحی کاشت دندان می باشد. درد ایمپلنت دندان طولانی مدت نیست و فقط سه تا چهار روز بعد از عمل ایمپلنت دندان همراه شما است. یکی از انواع ایمپلنت ها، ایمپلنت بدون جراحی میباشد که به دلیل باز نشدن لثه به مقدار زیاد درد کمی را بیمار حس خواهد کرد که نیاز به مسکن نیز نخواهد بود.

۳ –تورم بعد از ایمپلنت در بعضی مراجعه کنندگان وجود دارد و در جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز هست که معمولا این عوارض از روز بعد از کاشت شروع می شود و پس از یک هفته بهبود می یابد.

بررسی برخی عوارض کاشت ایمپلنت

• هزینه بالا ایمپلنت دندان
  • مدت طولانی درمان
  • لق شدن دندان کنار ایمپلنت دندان
  • درد کم بعد از کاشت ایمپلنت
  • ریسک های ایمپلنت دندان مثل خون ریزی، وارد شدن آسیب به اعصاب، سینوس ها، عفونت وارد شدن آسیب به اعصاب، شکست در درمان
  • لزوم معاینات منظم ایمپلنت توسط پزشک
  • احتمال ترمیم مجدد ایملنت
  • بی حسی در اطراف لب در بعضی مواقع
  • تورم جزیی بعد از کاشت
  • سوراخ شدن استخوان فک
  • شکسته شدن ایمپلنت
  • شل شدن تاج ایمپلنت
  • شکستگی در فرایند ایمپلنت دندان
  • احتمال بلعیدن اجزا ایمپلنت حین کاشت
  • مشکلاتی سینوسی بعد از کاشت
  • آسیب به اعصاب
  • کوفتگی استخوان در فرایند کاشت

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ایمپلنت دندان و عوارض آن میتوانید به صورت رایگان توسط بهترین متخصص ایمپلنت کلینیک دندانپزشکی سیب سفید معاینه شوید. برای تعیین وقت میتوانید با شماره 02144461471 تماس حاصل فرمائید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

مشاوره حضوری رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟
فیلم مراحل انجام ایمپلنت دندان
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
هزینه انجام ایمپلنت دندان چقدر است؟
طول عمر ایمپلنت دندان یا کاشت دندان چقدر است؟ رزرو نوبت برای ویزیت رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان مصنوعی به نظر می رسد یا طبیعی؟ مدت زمان کاشت دندان چقدر طول می کشد؟
چه مدت پس از کشیدن دندان می توان ایمپلنت انجام داد؟ به چه تعداد ایمپلنت دندان نیاز دارم؟
مراحل ایمپلنت دندان در صورت نیاز به پیوند استخوان چگونه است؟
چگونه از ایمپلنت دندان مراقبت کنیم؟
آیا نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندان قدیمی دارم؟
آیا سالمندان می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟
بعد از ایمپلنت دندان چه بخوریم؟
آیا کسانی که پوکی استخوان دارند می توانند ایمپلنت انجام دهند؟

ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.