آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

تفاوت لمینت دندان با روکش دندان

لمینت سرامیکی چیست؟تفاوت لمینت و روکش دندان.روکش دندان و معایب آن.هزینه لمینت سرامیکی و روکش دندان.

تفاوت لمینت دندان با روکش دندان
17 شهریور 1399
0

تفاوت لمینت دندان با روکش دندان

برای ترمیم دندان های شکسته، بد فرم و بد رنگ از لمینت سرامیکی و یا روکش دندان استفاده میشود. این دو روش از رایج ترین خدمات برای زیبا سازی دندان ها با کمترین آسیب رسیدن به دندان ها و کمترین دستکاری به بافت دندان میباشند. لمینت دندان و روکش دندان دو روش برای زیبایی دندان است که آسیب کمی به دندان های طبیعی وارد میکند. برای انجام یکی از این دو روش مقدار خیلی کمی از دندان ها تراش میخورد اما این دو روش تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

چه موقع از لمینت می توان برای اصلاح دندان استفاده کرد و چه زمانی روکش کاربرد دارد؟
اگر دندانی درمان ریشه (عصب کشی) شده باشد و یا نسج زیادی از دندان از بین رفته باشد نمی توان از لمینت استفاده کرد و بایست دندان را روکش کرد، اما اگر دیواره های دندان خیلی ضعیف و شکننده نباشد ، می توان دندان را لمینت کرد.

روکش دندان چیست؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، لمینت سرامیکی و روکش دندان دو روش برای ترمیم دندان ها میباشد. همه ی افراد ممکن است به درمان های زیبایی یا ترمیمی مانند لمینت سرامیکی و روکش دندان و یا حتی به کامپوزیت ونیر نیاز داشته باشند. روش های مختلفی برای ترمیم دندان های شکسته یا بد رنگ و بد فرم وجود دارد که عالی ترین روش برای ترمیم آن ها روکش دندان است. روکش های دندانی از مواد مختلفی ساخته میشوند. بعضی از سرامیک و بعضی از فلز و یا ترکیبی از این دو مواد ساخته میشوند. جدا از بحث ترمیم دندان های شکسته و یا بدفرم که از روکش استفاده میشود گاهی نیز برای زیبایی از این روش استفاده میشود. موارد زیادی وجود دارد که فرد برای ترمیم آن باید از روکش دندان استفاده کند برای مثال بعد از انجام ایمپلنت دندان جای خالی دندان با روکش سرامیکی پر میشود و مانند دندان طبیعی عمل میکند. برای انجام چنین کاری ابتدا مقداری از دندان برای قالب گیری تراشیده میشود و به آزمایشگاه دندانپزشکی که به آن لابراتوار گفته میشود فرستاده میشود و بعد از گذشت 3 هفته روکش ها آماده قرار گیری هستند.

لمینت سرامیکی چیست؟

لمینت دندان نیز روشی برای زیباسازی و ترمیم دندان های بدرنگ و بد شکل میباشد. لمینت سرامیکی نیز انواع مختلفی دارد که انتخاب آن به سلیقه شما و با مشورت  دندانپزشکتان صورت خواهد گرفت. از انواع آن میتوان به لمینت سرامیکی و کامپوزیتی اشاره کرد. لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت دندان ضخامت کمتری دارد و همین موضوع باعث میشود طبیعی تر به نظر بیاید. همچنین طول عمر لمینت سرامیکی از کامپوزیت ونیر بیشتر است. طول عمر لمینت دندان حدود 15 سال و کامپوزیت دندان حدود 8 سال میباشد که طول عمر هردو بسته به میزارن  رعایت بهداشت دهان و دندان شما دارد. اما موضوعی که ممکن است باعث تردید در انتخاب مراجعه کنندگان بین کامپوزیت و لمینت شود این است که در روش لمینت سرامیکی دندان های طبیعی مقداری تراش میخورند و این تراش برای آماده سازی مینای دندان برای چسبیدن لمینت به آن میباشد. از مزایای کامپوزیت دندان که به آن کامپوزیت ونیر نیز گفته میشود این است که کامپوزیت نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشکی ندارد و در یک جلسه قابل انجام است. همچنین کامپوزیت دندان دارای طیف رنگی بالایی است که به سلیقه مراجعه کننده انجام میشود و شکل نهایی همان انتظاری است که بیمار از دندان های کامپوزیت شده خود دارد. بعضی افراد معتقدند روکش دندان و لمینت سرامیکی باعث پوسیدگی و از بین رفتن ریشه دندان میشود. برای اینکه درباره تفاوت های این دو روش بیشتر بدانید پیشنهاد میکنم ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

 تفاوت لمینت و روکش دندان در چیست؟

لمینت سرامیکی و روکش دندان را از ابعاد مختلفی می شود بررسی کرد. یکی عمده ترین تفاوت های بین  لمینت دندان و روکش دندان در تاثیر زیبایی و طبیعی بودن آن میباشد. از نظر طبیعی بودن میتوان لمینت سرامیکی را انتخاب کرد زیرا روکش دندان فقط جهت تغییر رنگ دندان استفاده میشود. همچنین از نظر طول عمر، لمینت سرامیکی طول عمر بیشتری نسبت به روکش دندان دارد که این مورد یکی از مهم ترین تفاوت های این دو روش میباشد. در حالی که لمینت سرامیکی ضخامت بسیار کمی دارد ولی مقاومت آن نسبت به روکش دندان بسیار بالا است و آسیب دیدگی آن بسیار کم تر از روکش میباشد. از نظر هزینه نیز روکش دندان از لمینت سرامیکی ارزان تر است.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 2450 هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 690 هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مرتبط کلینیک سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!