چرا باید از ایمپلنت انجام دهیم؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟مراقبت های ایمپلنت دندان.طول عمر ایمپلنت دندان.چرا باید ایمپلنت دندان انجام دهیم؟

چرا باید از ایمپلنت انجام دهیم؟
5 مهر 1399
دسته بندی: ایمپلنت,

چرا ایمپلنت؟

با فراگیری درمان ایمپلنت در جامعه شاید این پرسش مطرح شود که چرا باید درمان ایمپلنت را انتخاب کرد؟‌

اول از همه ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت از سه قسمت تشکیل شده، اول روکشی که به چشم میخورد، دوم واسطه ای که روکش را به پایه متصل میکند بنام اباتمنت، و مهم ترین جز آن پایه فلزی ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم و پیچی شکل.‌

پایه ایمپلنت به طور کامل در استخوان قرار میگیرد و در صورت انجام اصولی این عمل، به دور شیار های آن استخوان سازی صورت میگیرد و همچون ریشه دندان واقعی عمل می کند!

درمان های قبلی؟ درمان های قدیمی شامل بریج، پروتز های ناکامل و کامل می شوند که علاوه بر عمر بسیار کوتاه تر از ایمپلنت، می توانند موجب عارضه های دهانی و دندانی بشوند و همچنین برای جویدن دچار محدودیت هستند.

اما ایمپلنت مانند دندان طبیعی عمل می کند و نزدیک ترین جایگزین به دندان های واقعیست!‌

عمر ایمپلنت چقدر است؟

همانطور که گفتیم، ایمپلنت نزدیک ترین جایگزین به دندان های واقعیست، بنابراین عمر ایمپلنت مانند دندان های واقعی به موارد بسیاری مثل انجام اصولی و کاشت صحیح تا مراقبت و نگهداری بستگی دارد. اما درصورت مناسب بودن تمام شرایط می توان گفت عمر درمان ایمپلنت تقریبا دائمیست.‌ این نکته بسیار مهم است که اگر بهترین برند ایمپلنت با درمان اصولی کاشته شود، درصورت عدم مراقبت و یا مراقبت ناصحیح و بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند درمان را با شکست مواجه کند!

چرا ما ایمپلنت دندان را توصیه میکنیم؟

گاهی بعضی دندان‌های خراب رو با هیچ روش درمانی نمیشه نگه داشت و مجبور به خارج کردن اونها می‌شیم، اما عدم وجود این دندان‌ها هم زیبایی ظاهری فرد رو تحت تاثیر قرار میده و هم به دلیل دشواری در جویدن غذا دچار مشکلات دستگاه گوارش می‌کنه.

یک راه جایگزین برای این دندان‌ها کاشت ایمپلنت هستش که علاوه بر زیبایی، از تضعیف ساختار استخوانی فک و حتی پوکی استخوان اون ناحیه جلوگیری می‌کنه. این ساختار از جنس تیتانیوم خالص ساخته میشن و به استخوان فک جوش می‌خورن و خوشبختانه با بافت‌های بدن کاملا سازگار هستن ...

با این تفاسیر میشه به اهمیت ایمپلنت‌های دندانی و جایگزینی دندان‌های از دست رفته پی برد..

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

بر خلاف تصور عامه، درمان ایمپلنت نه در حین انجام و نه پس از آن، هیچگونه دردی به بیمار وارد نمی‌آورد‌.

درواقع، از طریق انجام حرفه‌ای این درمان توسط دندانپزشک مجرب و استفاده از داروهای بی حسی مرغوب، نه تنها در حین درمان هیچ دردی را احساس نخواهید کرد، بلکه پس از درمان نیز دردی احساس نخواهد شد.

مراقبت های بعداز ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان گاهی اوقات نیاز به مراقبت بعد از عمل دارد و گاهی اوقات هم نیاز به مراقبت بعد از عمل ندارد. در حین ایمپلنت کردن دندان، به بیمار بیهوشی موضعی تزریق می‌شود تا بیمار در هنگام ایمپلنت دندان احساس درد یا احساس بدی نکند.

پس از ایمپلنت دندان، بسیاری از بیماران نیاز به تجویز داروی ضد درد برای کنترل درد پس از جراحی دهان ندارند، زیرا درد بسیار کمی دارد یا اصلا درد ندارد. در مواردی نادر، بیمار ممکن است حساسیت‌های مرتبط با درد داشته باشد، اما این حساسیت طی یکی دو روز از بین می‌رود.

مراقبت ایمپلنت دندان دوره‌ای

معمولاً دو ماه پس از کاشت ایمپلنت دندان جهت قالب‌گیری روکش اصلی وقت گذاشته می‌شود که حدود سه جلسه به طول می‌انجامد.

سه ماه پس از تحویل روکش، جهت مراقبت ایمپلنت به ‌منظور عدم گیر غذایی و همچنین عدم اعمال فشارهای نابجا روی ایمپلنت دندان به کلینیک مراجعه فرمایید.

مراجعات بعدی هر 6 ماه یا هر یک سال (همانند چکاپ سالیانه دندان‌های طبیعی)می‌باشد.

عوامل موثر بردوام و طول عمر ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت های دندانی به راحتی با نخ دندان کشیدن، مسواک زدن، و مراجعه منظم به دندانپزشک هر شش ماه یک بار انجام می گیرد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت مانند رعایت رژیم غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای سفت و عدم استفاده از ایمپلنت و پروتز دندان مصنوعی به عنوان ابزاری برای باز کردن درب قوطی ها یا شکستن پوست آجیل و غیره نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش عمر مفید ایمپلنت دندان دارد.

در کل می توان گفت سبک زندگی و رعایت بهداشت در حفظ ایمپلنت دندان بسیار حائز اهمیت است.

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان هر واحد 3500 هزار تومان به تعداد محدود تا 15 آبان ماه

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.