آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر دندان

امروزه زیبایی دندان در بین جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در صورت زیبا بودن دندان، علاوه بر اینکه صورت زیبا می‌شود؛ اعتماد به نفس نیز بالا خواهد رفت. کامپوزیت یکی از روش‌های رایج جهت زیبا سازی دندان‌ها بوده که باید بعد از انجام آن، مراقبت‌های بعدی را نیز مد نظر قرار دهید.

مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر دندان
25 دی 1401
0

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان

امروزه زیبایی دندان در بین جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در صورت زیبا بودن دندان، علاوه بر اینکه صورت زیبا می‌شود؛ اعتماد به نفس نیز بالا خواهد رفت. کامپوزیت یکی از روش‌های رایج جهت زیبا سازی دندان‌ها بوده که باید بعد از انجام آن، مراقبت‌های بعدی را نیز مد نظر قرار دهید.

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان چیست؟

برخی اوقات بواسطه خطرات ناگواری مانند پرت شدن از روی زمین یا تصادف، دندان شکل و زیبایی خود را از دست خواهد داد. در اینصورت جهت ترمیم و زیباسازی دندان باید عمل کامپوزیت را بر روی آن انجام داد. این کار علاوه بر اصلاح طرح لبخند، به بازگردانی زیبایی شما کمک خواهد کرد.
کامپوزیت دندان دارای مزیت‌های زیادی است که با تراش دادن برخی از قسمت‌ها یا بدون تراش دادن انجام می‌شود. این عمل در یک روز یا چهار ساعت به طول می‌انجامد. در صورت عدم مراقبت از دندان بعد از کامپوزیت، ممکن است مواد آن از دندان جدا شود که در اینصورت با اصلاح ونیرهای کامپوزیتی، می‌توانید آن‌ها را به شکل اولیه خود بازگردانید.
بعد از کامپوزیت دندان باید دو دسته مراقبت را مد نظر قرار دهید؛ این دو دسته، مراقبت‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد. مراقبت اولیه جهت حفظ شکل و ظاهر بهتر دندان بوده و به ماندگاری بیشتر آن کمک خواهد کرد.

مراقبت‌های کوتاه بعد از کامپوزیت دندان

این مراقبت‌های کوتاه مدت شامل موارد زیر است:
• اولین مراقبت به ونیر مربوط است. ونیر به نوعی روکش بوده که بر روی دندان کشیده خواهد شد تا دندان شکل زیبایی به خود بگیرد، گفته می‌شود. ونیر در نقاطی از دندان بکار می‌رود که بیشتر در معرض جویدن هستند. لذا از نقطه ای از اطراف دندان که آمپول بی حسی زده شده باید مراقبت شود؛ مثلا در حین جویدن غذا از آن قسمت زیاد استفاده نشود.
• جهت اجرای کامپوزیت، دندان باید خشک باشد؛ حتی آب دهان نیز در آن باقی نماند.
• کامپوزیت طی مراحلی صورت می‌گیرد و معاینات طی این مراحل باید انجام شود. بعد این مدت دندان قریچه و فشار دادن دندان‌ها بر روی هم به هیچ عنوان نباید صورت گیرد.
• بعد از کامپوزیت یک شبانه روز از مسواک و نخ دندان نباید استفاده کرد و آب یخ و داغ نیز نباید نوشیده شود.
• از مواد سفید کننده نباید بعد از آن در دندان استفاده شود و غذاها یا نوشیدنی‌هایی مانند الکل و شنسل نباید خورده شود. همچنین توجه کنید دیگر نوشیدنی‌ها را با نی بنوشید.

مراقبت‌های بلند مدت بعد از کامپوزیت

• بعد از کامپوزیت بعد از هر وعده غذایی باید از مسواک و نخ دندان استفاده شود و از خوردن غذاها یا نوشیدنی‌های دارای رنگ مصنوعی و طبیعی باید خودداری کنید.
• کشیدن سیگار، قلیان و مواد مخدر باید ترک شود تا از زرد و بد رنگ شدن دندان جلوگیری شود. استفاده از خلال دندان و ناخن برای تمیز کردن دندان موجب آسیب به آن خواهد شد.
• از مصرف خوراکی‌های سفت مانند تخمه، پسته، شکلات، آبنبات، آدامس، نان خشک، سبزیجات سفت و غیره باید خودداری نمود و به هیچ عنوان نباید از مسواک برقی استفاده کرد؛ چون باعث فشار به دندان‌ها خواهد شد.
• از ورزش‌هایی مانند کشتی، فوتبال، بسکتبال و غیره باید دوری کرد، چون در ارتباط با صورت هستند؛ لذا ممکن است باعث ضربه به صورت و دهان شود.
• در صورت استفاده از دهانشویه باید از نوع بدون الکل استفاده کرد.
• از مصرف نوشابه‌های گازدار به دلیل اسیدی بودن خودداری کنید.
• سعی شود نوشیدن مرتب آب فراموش نشود.
• خوردن غذاهای نرم در دستور کار قرار گیرد.

راه‌های افزایش عمر کامپوزیت

بعد از اتمام مراحل کامپوزیت دندان، باید تلاش کنید هر چه بیشتر عمر آن را افزایش دهید. با مراجعه به دندان پزشک متخصص و ماهر می‌توانید دوام آن را افزایش دهید. فراموش نکنید که چکاب دوره ای نیز به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند.
مراقبت‌های بعد از کامپوزیت به طولانی شدن عمر آن کمک می‌کند. لذا باید توجه کنید از مسواک مخصوص از جنس نرمتری استفاده کنید. خمیر دندانی که استفاده می‌شود نیز باید فاقد فلوریدا، سدیم کربنات و جوش شیرین باشد.
قرقره کردن دهان با آب و نمک مفید است و اگر بعد از کامپوزیت از نخ دندان استفاده می‌کنید باید از نخ بسیار نازک بکار ببرید تا راحت از بین دندان‌ها عبور کند.

فرق مراقبت بعد از کامپوزیت با کامپوزیت ونیر سرامیکی چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان با ونیر سرامیکی وجود دارد. دندان‌هایی که روکش آن ها با ونیر سرامیکی انجام می‌شود؛ بسیار سخت و محکم هستند؛ به همین دلیل مراقبت‌های آن‌ها متفاوت می‌باشد.
کامپوزیت بر خلاف ونیر سرامیکی با ظرافت، دقت و سخت تر انجام شده؛ به همین دلیل باید بعد از اتمام آن حساسیت بیشتری جهت انجام مراقبت‌ها به خرج داد.

آیا کامپوزیت دندان به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد؟

مراقبت دندان بعد از کامپوزیت از واجبات است که در صورت انجام ندادن درست آن، علاوه بر آسیب به لثه، دندان و دهان، عمر کامپوزیت کم خواهد شد. همچنین حالت طبیعی دندان و زیبایی آن از دست رفته و به سختی نیز ترمیم خواهد شد. با انجام این مراقبت‌ها، دندان دچار ویروس و باکتری نمی‌شود و خراب یا پوسیده نخواهد شد؛ همچنین بد رنگ و زرد نیز نخواهد شد. از فرو ریختن و حساس شدن دندان جلوگیری شده و هزینه‌های اضافی بر دوش شما نخواهد گذاشت.

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اولین عامل مشکلات قبلی دندان است و اگر دندان شما سالم باشد هزینه کمتری را در بر می‌گیرد. مثلا اگر دندان شما دچار پوسیدگی شده، اول باید مشکل پوسیدگی آن حل شود و بعد کامپوزیت شود.
کیفیت مواد کامپوزیت و مهارت دندان پزشک نیز در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود؛ همچنین اگر کل دندان را روکش کنید قیمت بالاتری خواهد داشت؛ در صورتی که، روکش یک عدد دندان، ارزانتر خواهد بود. لمینت سرامیکی در مقابل کامپوزیت گزینه گرانتر و رزین کامپوزیت ارزانتر می‌باشد. کامپوزیت اقساطی، در دندان پزشکی اقساطی نیز انجام می‌شود که بسیار باصرفه خواهد بود.

 جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!