آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مسواک و خمیردندان مخصوص کامپوزیت دندان

هر کار زیبایی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. زمانی که از کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده می‌کنید، باید به این مطلب واقف باشید لازم است بیش‌ازپیش بهداشت را رعایت کرده و از دندان‌هایتان مراقبت نمایید.

مسواک و خمیردندان مخصوص کامپوزیت دندان
18 اردیبهشت 1402
0

مسواک و خمیردندان مخصوص کامپوزیت دندان

هر کار زیبایی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. زمانی که از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده می‌کنید، باید به این مطلب واقف باشید لازم است بیش‌ازپیش بهداشت را رعایت کرده و از دندان‌هایتان مراقبت نمایید.

برخی از خمیردندان‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که به کامپوزیت صدمه زده و عمر آن را کم می‌کند. همین‌طور مسواکی که برای کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا آسیبی به روکش‌ها وارد نکند.

ویژگی‌های خمیردندان مناسب کامپوزیت

زمانی که برای خرید خمیر دندان مناسب کامپوزیت اقدام می‌کنید، لازم است ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

  1. مواد ساینده در خمیردندان وجود نداشته باشد:

برخی از تولیدکنندگان خمیردندان ترجیح می‌دهند، برای از بین بردن بهتر جرم‌های دندان از مواد ساینده در ترکیبات خود بهره ببرند. این مواد ساینده حتی برای دندان‌های طبیعی نیز، زیاد توصیه نمی‌شود. زیرا به‌تدریج به بافتهای زیرین مینای دندان نفوذ می‌کند و استحکام دندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حال تصور کنید در مورد کامپوزیت که مقاومت کمتری از دندان دارد چه تاثیری می‌تواند داشته باشد.

  1. خمیر دندان عاری از ترکیبات پراکسید هیدروژن باشد:

پراکسید هیدروژن بکار رفته در خمیردندان، وظیفه سفید کردن دندان‌ها را به عهده دارد. این در حالی است که روکش‌های کامپوزیت به اندازه کافی سفید و شفاف هستند و این ماده نه‌تنها منفعتی برای آن ندارد بلکه می‌تواند آسیب‌رسان نیز باشد.

  1. خمیردندان پولیش دار گزینه خوبی برای کامپوزیت نیست:

این خمیردندان‌ها که وظیفه جرم‌زدایی و سفید کردن بیشتر دندان را دارند، بعد از استفاده مداوم می‌توانند سطوح کامپوزیت دندان را خش‌دار کرده و از زیبایی و براقیت آن بکاهند. کسی که دندان‌های خود را کامپوزیت می‌کند، در دوره‌های چکاب پزشکی می‌تواند از دندان‌پزشک خود بخواهد با روش صحیح این روکش‌ها را پولیش کند.

  1. خمیردندان‌های حاوی مواد ضد حساسیت، بهترین گزینه برای کامپوزیت هستند:

در فرمولاسیون خمیردندان‌های ضد حساسیت از ترکیباتی استفاده شده که واکنش دندان و لثه را نسبت به مواد محرک خارجی کم کند. در مورد کامپوزیت که حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد، استفاده از این خمیر دندان توسط متخصص توصیه می‌شود تا دوام و زیبایی روکش ونیر را بهبود بخشد.

  1. خمیردندان ژله‌ای خطری برای کامپوزیت ندارد:

این نوع خمیردندان‌ها معمولا فاقد هرگونه مواد ساینده، پولیش یا سفید کننده هستند و می‌توانند تنوع خوبی برای خمیردندان‌های مصرفی باشند.

  1. فلوراید موجود در خمیردندان برای کامپوزیت مفید است:

فلوراید که ماده معدنی برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها و پوسیدگی دندان است، یکی از بهترین ماده‌های شیمیایی بکار رفته در خمیر دندان محسوب می‌شود.

زمانی که دندان‌هایتان را کامپوزیت دندان می‌کنید، جلوگیری از پوسیده شدن دندان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. بنابراین با مصرف خمیردندان‌های حاوی فلوراید می‌تواند روند پوسیده شدن دندان‌ها را کند کرده یا حتی متوقف نمایید.

در مورد انتخاب مناسب‌ترین خمیردندان برای کامپوزیت حتما از دندان‌پزشک خود بخواهید مارک‌های معتبر و آزموده شده را به شما معرفی کند. بهترین برندهای شناخته شده موجود؛ خمیردندان‌های مریدنت، سنسوداین و کلگیت هستند.

ویژگی مسواک مناسب برای کامپوزیت

هر چند که اهمیت مسواک زدن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما بعد از کامپوزیت دندان باید بیشتر از قبل از آن استفاده نمود. زیرا باید جلوی تجمع مواد غذایی و رشد باکتری در اطراف روکش‌های کامپوزیت گرفته شود تا مبادا دندان‌ها درگیر عفونت و پوسیدگی شده و نیاز به روت کانال پیدا کنند.

  • تار مسواک باید نرم باشد: مسواک‌های زبر به مرور زمان روی روکش‌ها خط می‌اندازند و سطح آن‌ها را با سایش روبه‌رو می‌کنند. و چون دفعات مسواک زدن شما در روز، بعد از کامپوزیت بیشتر می‌شود مسواک مورد استفاده حتما باید نرم باشد.

شما باید از هر چیزی که احتمال آسیب به بافت کامپوزیت را افزایش می‌دهد دوری کنید تا دوام و زیبایی ظاهری این روکش‌ها حفظ شود.

  • مسواک برقی برای کامپوزیت ضرر ندارد: عده‌ای گمان می‌کنند مسواک برقی به ونیر کامپوزیت آسیب می‌رساند و به خاطر لرزشی که دارد می‌تواند روکش‌ها را از دندان جدا کند. اما باید بدانید شدت این لرزش به‌اندازه‌ای نیست که بتواند روی پیوند روکش و دندان تاثیر بگذارد.

بعلاوه مسواک‌های برقی معمولا نرم‌تر از مسواک‌های معمولی هستند. سرعت و شدت چرخش این مسواک‌ها می‌تواند بهتر جرم‌ها و رسوبات روی دندان را پاک‌سازی نماید.

چرا باید از مسواک و خمیر دندان مناسب برای کامپوزیت استفاده کنید؟

سطح کامپوزیت حساسیت بیشتری از دندان دارد و این روکش‌ها به‌راحتی صدمه دیده و خراشیده می‌شوند. با توجه به اینکه تمام لطف و زیبایی روکش به یکدست بودن و براقیت آن است؛ هرگونه خط و خش حتی در حد میکروسکپی به مرور زمان از زیبای آن می‌کاهد.

خط و خش ایجاد شده توسط مسواک یا خمیر دندان روی کامپوزیت چگونه درمان می‌شود؟

حتما دندان‌پزشک شما برای چکاب‌های منظم با شما تماس خواهد گرفت، به دلیل همین ویزیت‌های زودهنگام در اغلب مواقع این خراشیدگی‌های جزئی به‌راحتی با پولیش ترمیم می‌شوند. اما در موارد حاد که عمق و تعداد این خط و خش‌ها زیاد باشد، متخصص مجبور است روکش کامپوزیت را عوض کند.

چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم

بیشتر مواقع مردم به دلیل مناسب بودن قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی ، برای اصلاح طرح لبخند خود کامپوزیت ونیر را انتخاب می کنند ، اما اگر می خواهید از لبخند زیبایتان مراقبت کنید ، باید مراقبت های بیشتری را انجام دهید. در اینجا لیستی از مراقبت هایی که شما باید انجام دهید تا ماندگاری کامپوزیت دندان افزایش یابد، آورده شده است. قیمت لمینت دندان تقریبا دو برابر قیمت کامپوزیت دندان می باشد.

به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بررسی منظم برای طول عمر کامپوزیت دندان شما بسیار مهم است زیرا کامپوزیت دندان نیاز به مراقبت دارد.
برای سالم ماندن لثه ها ، حداقل روزی 2 بار نخ دندان استفاده کنید. نباید لثه های شما ملتهب شوند زیرا این امر می تواند باعث خرابی دندان ها شود.
برای سلامتی مطلوب دهان ، در هر بار مسواک زدن حداقل سه دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
از روکش های کامپوزیت خود به عنوان ابزاری برای باز کردن بسته های مختلف ، کلاه بطری یا ... استفاده نکنید ، زیرا ممکن است به دندان شما آسیب برساند
یخ یا هر غذای سخت را با روکشهای کامپوزیت خود نخورید زیرا در مقایسه با لمینت دندان شکننده تر است.
غذای حاوی مواد رنگی آمیزی را ننوشید و نخورید زیرا کامپوزیت دندان بسیار مستعد لکه گیری است.

مهمتر از همه ، به یاد داشته باشید که همه چیز برای همیشه دوام نمی یابد. اگر مراقبت به درستی انجام شود ، روکش و دندانهای شما ماندگاری طولانی خواهند داشت.

مراقبت صحیح از روکشهای شما می تواند باعث افزایش عمر کامپوزیت و نیز لمینت دندان شما شود. به طور متوسط روکش های کامپوزیت حدود پنج تا ده سال سال عمر می کنند ، ​​روکش لمینت می تواند ده تا هفده سال دوام داشته باشد . با این حال ، با محافظ از آنها، روکشهای شما می توانند برای مدت بسیار طولانی تری دوام داشته باشند.

برای کمک به حفظ ظاهر روکش ها و نیز افزایش عمر آنها ، نکات مراقبت از کامپوزیت دندان و لمینت دندان تشریح شده است.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!