آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مراقبت از کامپوزیت دندان

مراقبت از کامپوزیت دندان، چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم، روشهای مراقبت از کامپوزیت دندان، نگهداری از کامپوزیت دندان، بهداشت کامپوزیت دندان، مراقبت از کامپوزیت ونیر

مراقبت از کامپوزیت دندان
22 آبان 1398
0
دسته بندی: کامپوزیت,

چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم

بیشتر مواقع مردم به دلیل مناسب بودن قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی ، برای اصلاح طرح لبخند خود کامپوزیت ونیر را انتخاب می کنند ، اما اگر می خواهید از لبخند زیبایتان مراقبت کنید ، باید مراقبت های بیشتری را انجام دهید. در اینجا لیستی از مراقبت هایی که  شما باید انجام دهید  تا ماندگاری کامپوزیت دندان افزایش یابد، آورده شده است. قیمت لمینت دندان تقریبا دو برابر قیمت کامپوزیت دندان می باشد.

  • به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بررسی منظم برای طول عمر کامپوزیت دندان شما بسیار مهم است زیرا کامپوزیت دندان نیاز به مراقبت دارد.
  • برای سالم ماندن لثه ها ، حداقل روزی 2 بار نخ دندان استفاده کنید. نباید لثه های شما ملتهب شوند زیرا این امر می تواند باعث خرابی دندان ها شود.
  • برای سلامتی مطلوب دهان ، در هر بار مسواک زدن حداقل سه دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
  • از روکش های کامپوزیت خود به عنوان ابزاری برای باز کردن بسته های مختلف ، کلاه بطری یا ... استفاده نکنید ، زیرا ممکن است به دندان شما آسیب برساند
  • یخ یا هر غذای سخت را با روکشهای کامپوزیت خود نخورید زیرا در مقایسه با لمینت دندان شکننده تر است.
  • غذای حاوی مواد رنگی آمیزی را ننوشید و نخورید زیرا کامپوزیت دندان بسیار مستعد لکه گیری است.

مهمتر از همه ، به یاد داشته باشید که همه چیز برای همیشه دوام نمی یابد. اگر مراقبت به درستی انجام شود ، روکش و دندانهای شما ماندگاری طولانی خواهند داشت.

مراقبت صحیح از روکشهای شما می تواند باعث افزایش عمر کامپوزیت و نیز لمینت دندان شما شود. به طور متوسط روکش های کامپوزیت حدود پنج تا ده سال سال عمر می کنند ، ​​روکش لمینت می تواند ده تا هفده سال دوام داشته باشد . با این حال ، با محافظ از آنها،  روکشهای شما می توانند برای مدت بسیار طولانی تری دوام داشته باشند.

برای کمک به حفظ ظاهر روکش ها و نیز افزایش عمر آنها ، نکات مراقبت از کامپوزیت دندان و لمینت دندان تشریح شده است.

care-of-composite-veneer

  • بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید

حفظ بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان در روز می تواند به افزایش طول عمر روکشهای شما کمک کند. شما باید همانطور که از دندانهای طبیعی خود مراقبت می کنید ، مراقب روکشهای کامپوزیت و لمینت خود نیز باشید.

توجه به این نکته مهم است که روکش های کامپوزیت و لمینت جلوی ایجاد پوسیدگی روی دندان ها را نمی گیرند. به همین دلیل ، حفظ سطح بالایی از سلامت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت است.

همچنین ، مسواک زدن تهاجمی و مراقبت نا کافی از دندان می تواند منجر به رکود لثه شود. رکود لثه به این معنی است که  لثه ها شروع به فاصله گرفتن از دندان ها می کنند و در اینصورت محل اتصال بین روکش و دندان قابل مشاهده خواهد بود. هرچه رکود لثه بیشتر باشد ، این فاصله قابل مشاهده تر می شود. اگر این فاصله ناخوشایند شود، ممکن است نیاز به جایگزینی روکش های لمینت و کامپوزیت دندان وجود داشته باشید.

یک روش خوب برای اینکه بدانید بصورت تهاجمی مسواک می زنید یا نه این است که چقدر سریع مسواک شما دچار وارفتگی می شود. اگر طی یک یا دو ماه استفاده از مسواک متوجه شدید که مسواکتان از هم وارفته ، به احتمال زیاد شما بصورت تهاجمی مسواک می زنید. برای کنار گذاشتن این عادت سعی کنید از یک مسواک نرم استفاده کنید یا موقه مسواک زدن ،مسواک خود را با نوک انگشتان خود نگه دارید.

حفظ بهداشت دهان و دندان نه تنها برای محافظت از کامپوزیت دندان و لمینت دندان، همچنین برای محافظت از سایر درمان های دندانپزشکی مانند ایمپلنت ، ارتودنسی، بلیچینگ و... نیز مرجح ترین گزینه می باشد. در خصوص ایمپلنت دندان به دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان، ممکن است مردم به سمت سایر درمان های جایگزینی دندان، به جای ایمپلنت دندان گرایش پیدا کنند.

باید گفت هزینه های بالای ایمپلنت ارزش سرمایه گذاری را دارد و این روش نسبت به دیگر روشهای دندانپزشکی برای جایگزینی دندان کمترین عوارض را دارد. می توانید در این خصوص از امکانات ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان استفاده کنید. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارئه خدمات خود بصورت ایمپلنت اقساطی، کامپوزیت اقساطی، لمینت اقساطی سعی در کاستن نگرانی های بیماران در خصوص پرداخت هزینه های ایمپلنت و دیگر خدمات نموده است.

  • هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید

تمیز کردن دندان ها می تواند به از بین بردن پلاکت ها  که مسواک شما به تنهایی قادر به حذف آن نیست ، کمک کند. اگر پلاکت روی دندان شما زیر روکش ساخته شده باشد ، ممکن است روکش های  شما برای دسترسی به منطقه جدا شوند.

همچنین باید از دندانپزشک خود بخواهید تا کامپوزیت دندان و لمینت شما را بررسی کند تا ببیند آیا علائم قابل توجهی از آسیب پذیری وجود دارد یا هنوز مطمئن هستند.

مراجعه به دندانپزشک به طور مکرر می تواند به تشخیص بیماری ها ، ناهنجاری ها و علائم اولیه پوسیدگی دندان کمک کند. علاوه بر این ، معاینه منظم و پاکسازی نه تنها برای سلامتی شما مهم است بلکه ضمانتی برای درمان شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت دندان جلو، ایمپلنت فوری، ایمپلنت ارزان، بهترین رنگ لمینت دندان، بهترین نوع کامپوزیت دندان

  • غذاهای سخت را نخورید

هر چیزی که می تواند دندان شما را تراشه یا شکسته کند ، می تواند روکش شما را نیز خرد یا شکاف دهد. فشار مستقیم با غذاهای سخت در لبه های کامپوزیت دندان و لمینت ممکن است باعث آسیب آن شود.

به همین دلیل توصیه می کنیم از گاز گرفتن مستقیم غذاهای سخت (مثلاً یخ ، هویج خام ، ذرت و آجیل) خودداری کنید. در عوض ، آنها را بصورت قطعات کوچک مصرف کنید. در صورت آسیب دیدن ، کامپوزیت دندان قابلیت ترمیم شدن دارد ولی لمینت دندان در بیشتر مواقع نیاز به تعویض دارد.

این مورد همچنین برای جویدن اشیاء سخت نیز صدق می کند. اگر عادت به جویدن قلم ، مداد یا باز کردن بطری با دندان دارید ، می تواند برای کامپوزیت دندان و لمینت شما مضر باشد.

هنگامی که دچار استرس می شویم ، ممکن است در هنگام خواب دندان هایمان را بهم فشار دهیم. در بعضی موارد دندان قروچه یا چسباندن دندان ها در شب ممکن است باعث آسیب به روکش های کامپوزیت و لمینت شود. ما به بیماران خود توصیه می کنیم (مخصوصاً آنهایی که روکش لمینت دارند) از محافظ دندان برای کمک به محافظت از دندان در هنگام خواب تهیه کنند.

  • از مصرف نوشیدنی ها و غذاهای رنگی پرهیز کنید

روکش های لمینت سرامیکی در برابر لکه گیری مقاوم هستند ، با این وجود به مرور زمان برخی غذاها و نوشیدنی های رنگی می توانند ظاهر سفید و مروارید گونه ی آنها را لکه دار کنند. کامپوزیت دندان نسبت به لکه گیری مستعد تر است و زودتر از لمینت تغییر رنگ می دهد.

بدترین مواد برای رنگ آمیزی روکش های کامپوزیت دندان و لمینت دندان قهوه ، چای ، شراب و سیگار است. اگر حاضر نیستید از نوشیدنی مورد علاقه خود صرفنظر کنید ، نوشیدن یبا نی را امتحان کنید زیرا این امر می تواند لکه های دندان را محدود کند.

  • نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید

مقادیر زیاد الکل باعث می شود سیم باندینگ اتصال دهنده روکش به دندان نرم شود. این عامل باندینگ را در معرض آسیب ، فرسایش و لکه گیری قرار می دهد. این بدان معنا نیست که روکش از بین می رود ، بلکه  آنها  را برای تغییر رنگ مستعدتر می کند.

الکل را می توان در خمیر دندان و دهانشویه نیز یافت. بنابراین ، برچسب این موارد را بررسی کنید و مطمئن شوید محصولات تمیز کننده دندان شما فاقد الکل است.

شکی نیست که روکش لمینت و یا کامپوزیت راهی عالی برای بهبود ظاهر دندان ها است. اگرچه ، کامپوزیت دندان و لمینت برای ماندگاری کامل ساخته نشده اند و در بعضی مواقع حتی بهترین نوع کامپوزیت دندان و لمینت نیز نیاز به تعویض دارند. با استفاده از نکات ذکر شده برای محافظت از کامپوزیت و لمینت می توانید عمر کامپوزیت دندان و لمینت دندان خود را تمدید کنید تا تعویض آن ها برای مدت زمان طولانی به تعویق بیفتد.

منبع مقاله

         جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!