آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

انواع مختلف لمینت دندان

انواع مختلف لمینت دندان. مزایا و معایب لمینت دندان.طول عمرلمینت دندان.تراش دندان برای لمینت سرامیکی.

انواع مختلف لمینت دندان

  1. لمینت سرامیک یک روشی غیر مستقیم است: جنس لمینت دندان یا همان لمینت سرامیکی از سرامیک میباشد و به اصطلاح به آن چینی نیز گفته میشود. لمینت سرامیکی ظاهری همانند دندان طبیعی به شما ارائه میدهد و نیز طول عمر بالاتری نسبت به همتای خود یعنی کامپوزیت دندان دارند. یکی از مزایای لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت دندان این است که لمینت ثبات رنگ بیشتری دارد یا به طور کلی رنگ نمیگیرند و بسیار مقاوم هستند به همین خاطر است بیشتر افراد لمینت سرامیکی را انتخاب میکنند. یکی از علت های اصلی که باعث میشود مردم کامپوزیت دندان را انتخاب کنند قیمت آن است! زیرا لمینت سرامیکی قیمتی دوبرابر کامپوزیت را دارد. باعث میشود افراد به سمت کامپوزیت دندان بروند و آن را انتهاب کنند. لمینت دندان در آزمایشگاه دندانپزشکی که به آن لابراتوار گفته میشود ساخته میشود.
  2. لمینت کامپوزیتی که روشی مستقیم است: در مقابل لمینت دندان، کامپوزیت ونیر قرار دارد که نسبت به لمینت تراش کمتری به دندان طبیعی وارد میشود گاهی اوقات که شرایط دندان مراجعه کننده مناسب باشد، لمینت سرامیکی بدون تراش نیز انجام میشود. کامپوزیت دندان تنوع رنگ بالایی دارد و این رضایت مراجعه کننده را بیشتر میکند چون انتخاب رنگ به سلیقه خوده شخص انجام میشود و با هنر دست متخصص زیبایی به دندان ها صیقل داده میشود و زیبایی را با پالیش کردن و فرم دادن به مواد چند برابر میکند. موضوع قیمت کامپوزیت دندان نیز یکی از مزایای کامپوزیت به حساب می آید زیرا روشی ارزان تر از لمینت میباشد. از معایب کامپوزیت دندان میتوان به رنگ پذیری آن و شکننده بودن آن اشاره کرد. کامپوزیت دندان طول عمر کمی دارد و هر 6 ماه نیاز به مراجعه به پزشک و پالیش مجدد کامپوزیت ها دارد و مراقبت کامپوزیت همانند دندان های طبیعی میباشد.

چه دندان هایی نیاز به لمینت و کامپوزیت دندان دارند؟

  1. شکستگی های دندان ها
  2. بد رنگ بودن دندان
  3. ترک داشتن دندان های طبیعی
  4. کجی و بدشکلی دندان
  5. جایگزین ارتودنسی البته زمانی که مشکلات خیلی خفیف باشند.

طول عمر لمینت سرامیکی چند سال است؟

اولین سوال مراجعه کنندگان برای انجام کار زیبایی لمینت، طول عمر آن است و ترس از افتادن لمینت از روی دندان ها و یا پوسیده شدن آن است که در جواب باید گفت لمینت دندان اگر به درستی انجام شود و طراحی دقیقی داشته باشد به هیچ عنوان از دندان جدا نمی شود ولی اگر کار لمینت درست انجام نشود احتمال جدا شدن آن وجود دارد.

لمینت نیز مانند دندان های طبیعی شما نیاز به مراقبت دارد ولی کمی بیشتر. به طور مثال از گاز زدن مواد غذایی سفت مانند سیب، هویج، ته دیگ، باید خود داری کرد، با انجام این موارد لمینت دندان شما طول عمری بالا خواهند داشت.

در رابطه با پوسیده شدن دندان لمینت شده نیز باید گفت لمینت به همان اندازه پوسیده میشود که دندان های اصلی خود یعنی دندان طبیعی میپوسند و به همان اندازه که دندان شما اهمیت بهداشتی داشتند، به همان اندازه نیز باید به لمینت ها اهمیت داده شود.

دندانی که روی آن ترمیم لمینت انجام شده به همان اندازه پوسیده میشود که دندان طبیعی میپوسد و به همان اندازه که به دندان طبیعی اهمیت بهداشتی داده میشود باید به دندان درمان شده نیز داد تا سالم بماند.

آیا ممکن است انجام لمینت سرامیکی به دندان های طبیعی آسیب برساند؟

هدف از ساختن و به وجود آمدن لمینت سرامیکی این است که ظاهر دندان های شما را تغییر دهد و آن ها را زیبا نشان دهد. برای انجام لمینت دندان ابتدا توسط پزشک شما قالب گیری میشود و در صورت نیاز دندان های شما کمی تراش داده میشود و بعد به لابراتوار فرستاده میشود برای ساخت لمینت ها. بعد از دریافت لمینت ها از لابراتوار مجدد توسط دندانپزشک ونیر ها را به مینای دندان طبیعی پیوند میزند که بسیار مستحکم و با دوام است. در رابطه با پیوند لمینت به مینای دندان میتوان گفت که وجود لمینت باعث مقاوم تر شدن دندانی طبیعی در برابر ضربه میشود.

طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با لمینت دندان امکان آسیب رسیدن به دندان های طبیعی بسیار کم است اما در بعظی شرایط، پس از انجام لمینت دندان فرد با مشکلاتی مثل پوسیدگی زودرس، حساس شدن دندان به غذای سرد و گرم، بیماری دندان و دهان و غیره... مواجه شوند.

توجه داشته باشید که هر یک از این مشکلات دلیل بر انجام لمینت دندان نیست، بلکه عدم توجه و تبهر دندانپزشک است که در آمده سازی دندان های شما قبل از نصب لمینت ها و یا عدم رعایت بهداشت دندان و دهان توسط بیمار بعد از لمینت سرامیکی است.

آیا تراشیدن مینای دندان برای آماده سازی قبل از لمینت درد دارد؟

برای برخی بیماران که نمیتوانند درد را تحمل کنند و یا به طور کلی خود شخص پزشک از بی حسی موضعی استفاده میکند تا دردی را بیمار احساس نکند. بعد از کار تراش و آماده سازی قالب را به لابراتوار ارسال میکند و بر اساس قالبه ارسال شده لمینت سرامیکی ساخته میشود.

آیا میشود مینای دندان را مجدد بازگرداند؟

وقتی مینای دندان شما آسیب ببیند به هیچ عنوان امکان بازگرداندن آن وجود ندارد. دربرخی موارد که مینای دندان ضعیف شده باشد میتوان تا حدودی آن را ترمیم و اصلاح کرد با مواد معدنی. برخی بر این باورند که خمیر دندان و یا دهانشویه میتواند مینای دندان را بازسازی کند ولی این دو فقط کمک میکند که مینای دندان به تدریج از بین برود.

چه کسانی نمیتوانند لمینت دندان انجام دهند؟

 

  • یکی از اصلی ترین شرایط برای انجام لمینت دندان عادت های دهانی مانند دندان قرچه است که میتواند باعث شکسته شدن لمینت شوند و آن آسیب برساند.
  • پوسیدگی دندان نیز یکی از دلایل برای عدم انجام گیری لمینت سرامیکی میباشد. در صورت وجود پوسیدگی قبل از انجام لمینت یا کامپوزیت دندان، پوسیدگی برطرف میشود.
  • افرادی که بافت مینای دندان کافی ندارند و یا سایش مینای دندان شدیدی دارند. برای این افراد به جای انجام لمینت سرامیکی از روکش دندان که انواع مختلفی دارد استفاده میشود.
جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در چیست؟
تفاوت کامپوزیت و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!