دیابت مانع انجام ایمپلنت است؟

ایمپلنت برای افراد مبتلا به دیابت، مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، مزایا و کارایی های ایمپلنت دندان، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

5 آذر 1399
دسته بندی: ایمپلنت,

دیابت مانع انجام ایمپلنت است؟

کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی باید با احتیاط انجام بشه. بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده با مشکلاتی مثل عدم جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان به استخوان فک، عدم بهبود بافت لثه، افزایش بیش از حد قند خون، ایجاد التهاب اطراف پایه ایمپلنت و طولانی شدن دوره ریکاوری مواجه میشن. البته اگر دیابت کنترل شده باشه؛ انجام ایمپلنت مشکل ساز نخواهد بود و درصد موفقیتش با افراد سالم یکسانه.

علت اصلی پس زدن ایمپلنت در بیماران دیابتی، طولانی شدن دوره بهبود زخم بعد از کاشت ایمپلنته. بیماران دیابتی بیشتر در معرض عفونت هستن و چون عفونت لثه ها یکی از عوارض بیماری دیابته؛ خطر شکست ایمپلنت هم بیشتر میشه. اما با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات جدید در زمینه روش های عمل جراحی ایمپلنت، دیگه نگرانی ای برای دیابتی ها در این خصوص وجود نداره؛ ولی حتماً با پزشک متخصص ایمپلنت باید مشورت کرد و عوامل شکست و موفقیت ایمپلنت رو مورد بررسی قرار داد. پس اگر مبتلا به دیابت هستید و میخواید ایمپلنت‌ انجام بدید، باید سابقه سلامتی، نوع دیابت و مدت زمانی که به اون مبتلا بودید توسط جراح بررسی بشه.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

خیلی از کسانی که می‌خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند نگران درد بعد از ایمپلنت هستند. در حین عمل ایمپلنت، دندانپزشک ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و بنابراین در حین انجام کار شما دردی را حس نمی کنید. اما بعد از عمل، احتمالا کمی درد خواهید داشت و درد ان تقریبا مشابه درد بعد از کشیدن دندان است، اما اینکه این درد چقدر طول می‌کشد و چقدر شدت دارد، بسته به هر فردی متفاوت است. در ضمن راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها این درد را برطرف کرد یا به حداقل رساند.میزان دردی که بعد از کاشت ایمپلنت احساس می‌کنید به این بستگی دارد که وسعت جراحی چقدر بوده و اینکه چه تعداد ایمپلنت انجام داده‌اید. هرچه فرایند عمل طولانی‌تر باشد و ایمپلنت‌های بیشتری انجام داده باشید، درد بعد از جراحی هم بیشتر خواهد بود.

و اما اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد دارید؟

نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص کرد و میزان و طول این درد برای هر فردی متفاوت است. با این حال، معمولاً افراد حداکثر تا ۱۰ روز بعد از جراحی این درد را احساس می‌کنند. در این مدت برایتان مسکن‌هایی تجویز می‌شود تا دردتان را تسکین دهد. علاوه بر این، ممکن است بعد از جراحی کمی تورم هم داشته باشید که معمولاً پس از ۳ تا ۵ روز از بین می‌رود.

مزایای ایمپلنت دندان

در عین گران بودن درمان، مزایایی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریج های ثابت یا پروتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود. با درمان ایمپلنت، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.

پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان میشود. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

کارایی ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازگرداند. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی امکان پذیر است.

قبل از ایمپلنت چه مراقبت هایی لازمه انجام بدیم؟

• از 3 تا 5 روز قبل از ایمپلنت از مصرف دارو های رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • 1 ساعت قبل از انجام جراحی، مسکن قوی بخورید.
  • از 3 روز قبل از جراحی از دهانشویه استفاده کنید.
  • شب قبل از جراحی استراحت کامل داشته باشید.
  • اگه اضطراب دارید با مشورت پزشک، شب قبل از جراحی و 1 ساعت قبل از جراحی از قرص آرام بخش استفاده کنید.
  • قبل از مراجعه مسواک بزنید.
  • اگه هر گونه بیماری ای دارید یا دارو های خاصی مصرف میکنید، حتماً به پزشکتون اطلاع بدید و در صورت نیاز، دارو هاتون رو همراهتون داشته باشید.
  • حتماً آزمایشات و رادیوگرافی رو با خودتون همراه داشته باشد.
  • و در نهایت، به جراح و تیمش اعتماد کنید و هر کاری لازم دونستن، انجام بدید و آرامش داشته باشید؛ جای هیچ نگرانی ای نیست.

مراقبت های دوره ای ایمپلنت دندان

• معمولاً ۲ ماه بعد از کاشت ایمپلنت دندان، باید برای قالبگیری روکش اصلی به دندانپزشکتون مراجعه کنید که این پروسه طی ۳ جلسه انجام میشه.
  • ۳ ماه بعد از تحویل روکش، برای اطمینان از سلامت ایمپلنت و عدم اعمال فشار های نابجا روی اون، باز هم باید توسط دندانپزشک چکاپ بشید.
  • مراجعات بعدیتون هم باید حداقل هر ۶ ماه یکبار یا حداکثر سالی یکبار باشه.
  • همه این مراقبت ها و چکاپ های دوره ای باید انجام بشه تا شما با خیال راحت از دندون هاتون استفاده کنید.

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 4.000.000 به جای 4.400.000 فقط تا 18 دی ماه

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.