آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

ایمپلنت دندان ناموفق و شکست درمان

ایمپلنت ناموفق، عوامل موثر بر شکست ایمپلنت، جلوگیری از شکست ایمپلنت، نشانه های ایمپلنت ناموفق، بیماری عمومی و شکست ایمپلنت، سیگار و شکست ایمپلنت

ایمپلنت دندان ناموفق و شکست درمان
7 شهریور 1398
0
دسته بندی: ایمپلنت,

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

ایمپلنت ناموفق

ایمپلنت دندان به عنوان یک درمان با احتمال موفقیت بالا برای جایگزینی دندان های از دست رفته محسوب می شود. با وجود موفقیت های ایمپلنت در موقعیت های مختلف، با این حال عواملی نیز وجود دارد که ممکن است منجر به شکست درمان ایمپلنت دندان شود.

عوامل موثر بر شکست ایمپلنت دندان

طول عمر ایمپلنت دندان وابسته به عوامل مختلفی می باشد که در بیماران مختلف، متفاوت می باشد. تراکم استخوان فک، رعایت بهداشت دهان ودندان، استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی، نوع و میزان قطر ایمپلنت، سلامت عمومی فرد و بیماری های مختلف، عفونت لثه و...از جمله عوامل تاثیرگذار بر موفقیت ایمپلنت می باشند.

بسیاری از مطالعات موفقیت ایمپلنت دندان را درسنین بالا نیز گزارش کرده اند، این به معنی آن است که  افزایش سن مانعی برای کاشت ایمپلنت در سنین بالا نمی باشد. فراوانی شکست ایمپلنت در سنین بین 41 تا 60 سالگی بیشتر از سنین بالای 60 سال است. برخی از مطالعات گزارش کرده اند که میزان احتمال در شکست ایمپلنت دندان به ازای هر یک سال افزایش سن 1.07 درصد افزایش یافته است. در ارتباط با نقش جنسیت در احتمال شکست ایمپلنت دندان، گزارش شده است که احتمال شکست ایمپلنت در مردان بیشتر از زنان است .

dental-implants-failure

مطابق با گزارش بورن استین و همکاران در نتایج یک مطالعه گذشته نگر در مورد بیمارانی که ایمپلنت دندان انجام داده اند ، بیماریهای قلبی (مطالعه بیشتر ایمپلنت برای بیماران قلبی)و بیماری های معده، دیابت نوع یک و نوع دو کنترل شده (در ارتباط با ایمپلنت برای بیماران دیابتی بیشتر بخوانید)، فشار خون بالا، بیماری آسم و پرکاری غده تیروئید در افزایش احتمال شکست ایمپلنت دندان تاثیری ندارند.

مطابق نتایج همین مطالعه بیماری های پوکی استخوان و کرون می توانند سبب افزایش میزان احتمال شکست در درمان های ایمپلنت دندان شوند، بازسازی استخوان سبب محکم شدن ایمپلنت در جای خود می شود که پوکی استخوان می تواند مانع بازسازی استخوان شود و در نتیجه به شکست ایمپلنت بیانجامد . عفونت لثه می تواند با ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت منجر به شکست ایمپلنت دندان شود.(در ارتباط با بیماری های لثه بیتر بخوانید)

مهارت جراح دندانپزشک نیز در میزان موفقیت یا عدم موفقیت ایمپلنت نقش تعیین کننده دارد. متخصص ایمپلنت دندان،  پیش از شروع درمان ایمپلنت، وضعیت سلامت عمومی بیمار، وضعیت دهان و دندان بیمار، وضعیت تراکم استخوانی و نیز وضعیت لثه را بررسی می نماید تا اطمینان حاصل شود که فرد گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت دندان می باشد یا خیر؟

بیشتر بخوانید: جایگزین های ایمپلنت دندان، سن مناسب جایگزین کردن دندان، چگونه بهترین کامپوزیت مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ ، ایمپلنت دندان، ایمپلنت اقساطی، ایمپلنت ارزان

احتمال شکست ایمپلنت در فک بالا سه برابر فک پایین گزارش شده است. با این حال به طور کلی محل ایمپلنت یک عامل تاثیرگذار در افزایش احتمال شکست ایمپلنت نمی باشد. جایگزینی  ایمپلنت های کوتاه می تواند راه حلی برای جبران کمبود حجم استخوان و نیز ارتفاع آن باشد که قراردادن ایمپلنت را دچار اشکال می کنند. اگر حجم استخوانی که ایمپلنت را پشتیبانی می کند کمتر از حد مورد نیاز باشد دندانپزشک نمی تواند ایمپلنت را در استخوان قرار دهد.

تعدادی از مطالعات دلالت بر افزایش ریسک شکست ایمپلنت های کوتاه دارند،  میزان عدم موفقیت در ایمپلنت های کوتاهی که قطرشان کمتر از 10 میلی متر و  نیز بیشتر از 15 میلی متر می باشد بیشتر گزارش شده است.

با وجود این که میزان شکست در ایمپلنت های کوتاه بیشتر گزارش شده است، با این حال باید مزایای استفاده از ایمپلنت های کوتاه در مقایسه با جراحی هایی مانند پیوند استخوان و نیز جا به جایی عصب در نظر گرفته شود.

مطابق با گزارش science ،  پژوهشگران و  محققان دانشگاه مک گیل در رابطه با علت های منجر به شکست ایمپلنت دندان گزارش کرده اند که میزان احتمال شکست ایمپلنت در افرادی که قرص های ضدافسردگی مصرف می کنند دو برابر بیشتر از سایر افراد است. از نتایج این گزارش می توان چنین نتیجه گیری نمود که وضعیت سلامت روانی افراد در شکست یا موفقیت ایمپلنت تاثیرگذار است

طبق یافته های مطالعه ای با عنوان "بررسي عوامل موثر بر زمان شكست ايمپلنت با استفاده از مدل رگرسيون خطرات متناسب كاكس" میزان شکست ایمپلنت در پروتزهای ثابت بیشتر از پروتزهای متحرک می باشد. شکست ایمپلنت با استعمال سیکار افزایش می یابد. با توجه به نتايج اين مطالعه ، مكان ايمپلنت و نیز نوع دندان ايمپلنت شده در افزایش میزان احتمال شكست ايمپلنت تاثیرگذار است  به طوری كه طول عمر ايمپلنت در فک بالا کمتر از فک پایین و احتمال شكست ایمپلنت دندان در دندان هاي پيش بیشتر از احتمال شکست آن د ساير دندان ها مثل دندان های آسياب، آسياب كوچك، نيش و شيري می باشد.

علی رغم افزایش کاربرد روزافزون جایگزینی ایمپلنت برای دندان های تازه کشیده شده یا به اصطلاح ایمپلنت فوری، احتمال شکست در این نوع ایمپلنت دندان بیشتر است.

نشانه های ایمپلنت ناموفق

از نشانه های شکست ایمپلنت ، بروز عفونت و التهاب در لثه، احساس درد شدید و شل شدگی ایمپلنت یا احساس حرکت ایمپلنت در دهان می باشد.

جلوگیری از شکست ایمپلنت

بهترین روش پیشگیری از شکست ایمپلنت دندان رعایت دقیق و منظم بهداشت دهان و دندان می باشد. مراقبت و شست و شوی منظم دندان ها باید با دقت انجام شود ، استفاده از دهان شویه های آنتی باکتریال نیز اگر با دقت مصرف شود در این زمینه موثر است. درصورتی حاصل می‌شود که مراقبت از دندان‌ها با دقت زیاد انجام شود، شستشوی بین دندان‌ها به‌درستی انجام‌شده، دهان شویه آنتی باکتریال با دقت زیاد استفاده شود.

مراجعه منظم به متخصص ایمپلنت هر 6 ماه یک‌بار و بررسی دندان‌ها می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند و حتی امکان پیشگیری از عوارش احتمالی بعدی نیز وجود دارد. پرهیز از رفتارهایی که ممکن است به ایمپلنت دندان آسیب برساند مانند : مصرف بیش از حد شکلات، یخ، یا موادی که می تواند به تاج یا روکش دندان آسیب برساند، این موارد همچنین می توانند منجر به صدمه به دندان های طبیعی نیز ‌شوند.

نتیجه گیری

با وجود اینکه روش درمانی ایمپلنت دندان هنوز بطور کامل توسط متخصصین حوزه دندانپزشکی تائید نشده است و نیز با وجود همه گزارشات منتشر شده از میزان احتمال شکست ایمپلنت، طبق آمارهای به دست آمده نرخ موفقیت روش درمانی ایمپلنت دندان بین 90 تا 95 درصد است و امروزه بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته معرفی شده است.  اما همانند هر درمان جراحی دیگری ایمپلنت دندان نیز ممکن است با شکست و یا مشکلاتی روبرو شود.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!