6 اسفند 1399

ایمپلنت، بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته

به دلایل مختلفی امکان دارد که فرد دندان اصلی رااز دست بدهد. امکان دارد یه آسیب فیزیکی باعث از دست رفتن دندون شود یا اینکه به دلیل مراقبت نکردن از دندان پوسیدگی و آسیب به حدی باشد که راهی جز کشیدن دندان برای دندانپزشک باقی نماند. در این شرایط فقدان دندان می‌تونه هم در غذا خوردن و تکلم و هم در سلامت عمومی بدن آسیب ایجاد کنه و فرد بهتره هر چه سریع‌تر به فکر جایگزین‌ های دندان بیوفته. ایمپلنت دندان بهترین جایگزینی هست که دانش علوم پزشکی در اختیار ما گذاشته. خیلی‌ها به خاطر هزینه‌ ش بی‌ خیال اصلاح دندان می‌شن ولی حواسشون نیست که در آینده هزینه‌های بیشتری رابابت آسیب‌های جانبی باید بپردازن.

یکی از نگرانی‌های رایج درباره کاشت ایمپلنت، درد پس از عمل جراحی اونه. خیلیا فکر می‌کنن این درد تا مدت‌ها پس از انجام عمل جراحی میماند. درسته که احساس درد پس از ایمپلنت عادیه اما با مراقبت‌های لازم و عمل کردن به دستورات پزشک احساس درد به اندازه قابل تحملی کم می‌شه. پس از اینکه بی‌حسی موضعی از بین رفت احساس درد و ناراحتی شروع می‌شه. احساس درد پس از کاشت ایمپلنت به نحوهٔ انجام عمل جراحی و تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده بستگی دارد. با استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک‌های تجویز شده بعد از عمل جراحی ایمپلنت بیمار درد و ناراحتی خاصی احساس نمی‌کنه. وجود کمی تورم چند روز پس از عمل جراحی کاملا طبیعیه و بهتره برای جلوگیری از شدید شدن عوارض جانبی تا بهبودی کامل از غذاهای نرم استفاده کنید.

اکثر بیماران در همان روز می‌تونن به کارهای هر روزه‌شون برسن و سر کار هم برند. البته اگه برای آماده سازی پیوند استخوان و لیفت سینوس انجام داده باشید؛ احتمالاً جراح از بی‌حسی استفاده می‌کنه. در این شرایط بهتره به مدت ۲۴ ساعت رانندگی نکنید و از مسکن‌های مناسب استفاده کنید. بسیاری از افرادی که عمل کاشت ایمپلنت راانجام دادن گفتن که کشیدن دندان، درد بیشتری نسبت به این عمل دارد. اگرچه ناراحتی و درد در افراد مختلف متفاوته اما تقریباً همهٔ بیماران اتفاق نظر دارند که درد ناشی از عمل کاشت ایمپلنت بسیار کمتر از آن چیزی بوده که انتظارش را داشتند.

مزایای ایمپلنت دندان

یکی از مزایای مهم ایمپلنت دندان، جلوگیری از کاهش ارتفاع صورت می باشد. همچنین ایمپلنت باعث می‌شه مشکلات دیگه هم پیش نیاد. از این مشکلات می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

یک. تحلیل لثه

دو. تحلیل استخوان فک

سه. مشکلات تغذیه

چهار. مشکل عدم اعتماد به نفس

پنج. بیماری‌های ایمنی بدن

شش. از دست دادن همه دندان‌ها

با از دست رفتن دندان‌های طبیعی جدا از مشکلاتی که در تکلم و جویدن پیش میاد شکل طبیعی لثه هم تحت تاثیر قرار می‌گیره.

یکی از بهترین راه‌هایی که برای جایگزینی دندان طبیعی وجود دارد، ایمپلنت هست. به نظر میرسه مناسب ترین زمان برای انجام این کار بعد از کشیدن دندان یا از دست رفتنش باشد. اما مدت زمان ایمپلنت میتونه متفاوت باشد:

یک. قرار دادن قطعه کاشتنی دقیقا بعد از کشیدن دندان طبیعی (البته در مواردی که بیمار عفونت‌ لثه و یا دیابت نداشته باشد).

دو. اتصال قطعه کاشتنی به مدت سه هفته تا سه ماه بعد از کشیدن دندان

سه. قرار داردن قطعه ایمپلنت بیش از سه ماه پس از کشیدن دندان

بهترین زمان برای کاشت دندان‌های فک پایین دو تا سه ماه پس از کشیدن دندان ها و برای دندان‌های فک بالا چهار تا پنج ماه بعد ازکشیدنه. وقتی دندان‌ها به هر دلیلی از دست رفتن روش‌هایی برای جایگزینی‌شون وجود دارد که بهترین روش ایمپلنت هست. در این روش دندان‌پزشک استحکام استخوان فک رابررسی می‌کنه تا ببینه امکان جای‌گذاری دندان هست یا نه.

یکی از سوالاتی که بیماران دارند این هست که ایمپلنت دردناکه؟

حین جای‌گذاری ایمپلنت شما دردی رااحساس نمی‌کنید چون بی‌حسی زده می‌شه ولی بعد از تموم شدن اثر بی‌حسی مقداری درد وجود دارد که دندان‌پزشک بهتون مسکن می‌ده تا درد آروم بگیره. بعد از مدتی با بهبود زخم‌ها دردی وجود ندارد و دندان جای‌گذاری شده کارکردی شبیه به دندان طبیعی ایفا می‌کنه. در درمان با روش ایمپلنت نکاتی هست که اصولا دندان‌پزشک مربوطه بهش توجه دارد. به طور کلی قبل از شروع هر درمان دندان پزشکی باید بیماری‌های خودتون رابا دندان‌پزشکتون در میون بذارید. اگه فشار خون، دیابت و... دارید حتما حتما به دندانپزشک خودتون موضوع رااطلاع بدین چون امکان دارد در مسیر درمانی شما اختلال ایجاد کنه.

در ایمپلنت، در صورتی که سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی دارید یا اینکه در حال حاضر این درمان‌ها راانجام می‌دین، باید بدونید که احتمال موفقیت درمانتون کاهش پیدا می‌کنه. برای انجام ایمپلنت سلامت لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهمه و باید استخوان‌های فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری ایمپلنت راداشته باشند. از این منظر احتمال دارد بیماری‌هایی از قبیل پوکی استخوان برای شما مشکل ایجاد کنند. پس در هر گونه درمان دندان‌پزشکی بدون هیچ شرمی، هر گونه مشکل پزشکی رابا دندونپزشک مطرح کنید و اگه از دارویی مصرف می‌کنید اطلاع بدین.

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 2.200.000 به جای 3.000.000 فقط تا 29 اسفند ماه

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.