آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند؟

کامپوزیت دندان: یکی از چشمگیرترین جنبه های دندانپزشکی مدرن این است که بسته به وضعیت ، بودجه و نتایج مورد نظر ، روش های زیادی برای بهبود و اصلاح لبخند وجود دارد. امروزه گزینه ای مناسب برای هر کسی که می خواهد دندان های خود را زیبا تر جلوه دهد وجود دارد.

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند؟
5 فروردین 1401
0

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند؟

کامپوزیت دندان: یکی از چشمگیرترین جنبه های دندانپزشکی مدرن این است که بسته به وضعیت ، بودجه و نتایج مورد نظر ، روش های زیادی برای بهبود و اصلاح لبخند وجود دارد. امروزه گزینه ای مناسب برای هر کسی که می خواهد دندان های خود را زیبا تر جلوه دهد وجود دارد.

روکش ها یکی از محبوب ترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند هستند. روکش ها یک لایه از مواد هستند که بر روی جلوی دندانهای موجود چسبانده می شوند تا ظاهری جدید ایجاد کنند. انواع مختلفی از روکش ها وجود دارد ، اما متداول ترین آنها روکش لمینت سرامیکی و روکش های کامپوزیت ونیر هستند.

روکش کامپوزیت ونیر از رزین سفید ساخته شده است که مستقیم توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان ها شکل داده می شود و با استفاده از چسبهای بسیار قوی ، مستقیماً روی دندان شما چسبانده می شود.

مزیت بزرگ ونیر کامپوزیت این است که قیمت کامپوزیت دندان ارزان تر از قیمت لمینت دندان است. روکش لمینت سرامیکی در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود و به طور معمول به دو یا سه جلسه قرار ملاقات به دندانپزشک نیاز دارد تا به طور کامل اعمال شود. روند لمینت دندان بطور کلی یک یا دو هفته طول می کشد. از طرف دیگر ، روکش کامپوزیت اغلب می تواند در جلسه دندانپزشکی ایجاد و اعمال شود! با این حال ، مهم است که دندانپزشک زیبایی خود را با عاقلانه انتخاب کنید ، زیرا مهارت هنری دندانپزشک است که روکش ونیر کامپوزیت را با دندانهای دیگر شما مطابقت می دهد.کامپوزیت دندان بیشتر از تکنیک های سفید کننده دیگر، باعث بهبود سفیدی دندان می شود.طرح لبخند را روشن تر و زیباتر می کند.

یکی دیگر از موادی که برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار گرفته می شود، کامپوزیت است. کامپوزیت ظاهری شبیه به دندان طبیعی ایجاد می‌کند و بر خلاف ماده آمالگام در صورت استفاده از این ماده نیازی نیست که بخش سالم دندان برای چسبیده شدن بهتر ماده کامپوزیت تراشیده شود. کامپوزیت برخلاف آمالگام که به مرور زمان تیره می شود، دچار خوردگی یا تغییر رنگ نمی‌شود. چسباندن این ماده به دندان آن را مقاوم‌تر می‌کند و انتخابی مناسب برای ترمیم پوسیدگی‌های کوچک به شمار می‌آید.

اما شاید مهمترین نقطه ضعفی که کامپوزیت دارد این است که برای ترمیم پوسیدگی‌های بزرگ توصیه نمی شود چرا که هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت بیشتر از آمالگام می باشد. از این گذشته پر کردن دندان با کامپوزیت زمان بیشتری می‌برد و این ماده در برابر لک شدن با چای و قهوه آسیب‌پذیرتر است. ولی به هر حال معمولا برای دندان های جلویی که هنگام لبخند زدن آن دندان معلوم می شود از ماده کامپوزین استفاده می شود..

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان ها،فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه کردن دارند.

افرادی که سایش شدید دندانی دارند.

افراد با بهم‌ریختگی دندانی شدید.

کسانی که بیماری لثه فعال دارند.

افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین.

همچنین افرادی که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی با دندان های برجسته مناسب تر است.

انواع کامپوزیت ونیر

کامپوزیت درشت دانه یا ماکروفیل: اولین نوع کامپوزیت دندان که وارد بازار شد، کامپوزیت ماکروفیل می‌باشد.

کامپوزیت ریز دانه یا میکروفیل: این کامپوزیت‌ها بر خلاف ماکروفیل‌ها که ذرات درشتی بودند، از دوام کمتری برخوردارند.

هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید: این نوع کامپوزیت، در واقع بین کامپوزیت میکروفیل و کامپوزیت ماکروفیل قرار دارد. ذرات کامپوزیت هیبرید بین 10 تا 50 میکرومتر و همچنین ذراتی به اندازه 40 نانومتر است. کامپوزیت میکروهیبرید و نانوهیبرید هر دو در گروه کامپوزیت هیبرید قرار دارند و ذراتی به اندازه‌ی کمتر از 100 نانومتر تا بیشتر از 1 میکرومتر دارند. این مواد دارای فیلر بالایی هستند که باعث می‌شود مقاومت آنها در برابر ساییدگی افزایش یابد و در نتیجه استحکام بالایی داشته باشند. از معایب کامپوزیت هیبرید می‌توان به کاهش زیبایی آنها به مرور زمان به دلیل استهلاک، اشاره کرد. این نوع ماده به دلیل یکدست نبودن سطح ترمیم، باعث کاهش تاثیر پولیش و خاصیت بازتاب‌کنندگی می‌شود.

نانو کامپوزیت‌ها: نسل جدید کامپوزیت‌ها‌، نانو کامپوزیت‌ها می‌باشند که حاوی ذراتی به اندازه 20 نانومتر هستند. ذرات نانوکامپوزیت به یکدیگر متصل شده و نانوکلاستر (نانوخوشه) را تشکیل می‌دهند که ویژگی منحصر به فرد نانو کامپوزیت‌ها همین نکته است. تجمع ذرات کوچکتر و تبدیل آنها به ذرات بزرگتر باعث می‌شود تا قدرت، مقاومت در برابر ساییدگی، قابلیت پولیش و استحکام این نوع از کامپوزیت افزایش یابد. می‌توان گفت این نوع کامپوزیت بهترین نوع کامپوزیت دندان است.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!