آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

لمینت دندان برای دندان های کج

لمینت دندان برای دندان های کج، آیا افردی که به ارتودنسی نیاز دارند می توانند از لمینت دندان استفاده کنند؟ آیا به جای ارتودنسی از لمینت دندان استفاده کرد؟ تفاوت بین لمینت و ارتودنسی، استفاده از لمینت دندان برای اصلاح دندان های کج ، صاف کردن دندان های کج با لمینت دندان، روشهای درمان دندان های کج

لمینت دندان برای دندان های کج
30 مرداد 1398
0

اگر دندان های کجی داشته باشم می توانم لمینت دندان دریافت کنم؟

لمینت دندان عملا جادو می کند. این پوشش های نازک دندانی کوچک،  لبخند فرد را تنها در دو جلسه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی می توانند تغییر دهند. با این حال، ممکن است برایتان سوال باشد که آیا گزینه ی مناسبی برای دریافت لمینت دندان هستید یا خیر. معمولاً هرکسی که از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد و متعهد به محافظت از لبخند جدید خود باشد می تواند بدون هیچ مشکلی از "لمینت" استفاده کند. البته باید توجه داشته باشید که اگر دندان های شما کج شده باشد می تواند بر ظاهر جدید شما تأثیر بگذارد. اینکه آیا دندان های کج شما می توانند از ونیر پرسلن پشتیبانی کنند بستگی به عواملی دارد: 

گاهی اوقات، دندان ها زیادی کج هستند

شکی نیست که دندان های کج خیلی جذاب نیستند اما مشکل به همین جا ختم نمی شود. آنها می توانند برای سلامت دهان و دندان شما یک تهدید به حساب بیایند. وقتی دندان ها به شدت کج باشند، تمیز کردن فضای بین آنها دشوار است و این مسئله احتمال درد ناشی از حفره های ایجاد شده را افزایش می دهد. اگر به صورت تصادفی زیادی به یک شِی سخت فشار بیاورید یا گاز بزنید، ممکن است آنها به هم فشار وارد کنند، و دندان ها بشکنند یا خرد شوند.

اگر دندان های شما به قدری کج هستند که برای سلامتی شما خطرات زیادی را به همراه دارند، دریافت لمینت دندان گزینه ی مناسبی نیست. لمینت دندان تنها می توانند مشکل را بپوشانند به جای اینکه آن را اصلاح کنند. به علاوه، دندان هایی که به شدت کج هستند احتمالا باعث می شوند که لمینت دندان در دهان عجیب و ناهماهنگ به نظر برسند.

ممکن است لازم باشد با دندانپزشک خود در مورد درمان ارتودنسی که می تواند دندان های شما را در مکان مناسب شان قرار دهد صحبت کنید. پس از این که دندان های خود را در جایی که به آن تعلق دارند قرار دادید می توانید برای کامل کردن لبخند تان لمینت دندان را در نظر بگیرید.

ناهماهنگی جزئی؟ احتمالاً مشکل خاصی نیست

اگر دندان های شما فقط کمی کج شده اند و اگر مشکلی در مورد نیش شما وجود ندارد، احتمال این که بتوانید لمینت دندان استفاده کنید زیاد است. این کاورهای کوچک باعث تغییر شکل دندان های شما شده و کاری می کنند که دندان های شما کاملا صاف به نظر برسند- نیازی به براکت نیست!

البته به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما بهترین کسی است که می تواند تشخیص دهد لمینت دندان برای شما مناسب است یا خیر. ممکن است توصیه کنند که قبل از انجام هرگونه درمان زیبایی، دندان های خود را با استفاده از ارتودنسی دندان صاف کنید تا بهترین نتیجه ممکن را از لبخند ساخته شده ی خود بگیرید.

راه های دیگری برای صاف کردن دندان ها

لمینت دندان یکی از بهترین راه ها برای صاف کردن دندان ها بدون براکت است زیرا آنها مزیت های زیبایی بیشتری دارند و از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. اگرچه به جای لمینت دندان، برخی افراد پیوند دندان را برای اصلاح ناهماهنگی جزئی انتخاب می کنند.این گزینه ممکن است عالی به نظر برسد و هزینه کمتری نسبت به لمینت داشته باشد اما ماندگار نیست. توجه داشته باشید که که در موارد حاد نمی توان درمان لمینت دندان را جایگزین ارتودنسی کرد.

همچنین می توانید با دندانپزشک خود در مورد براکت های شفاف Invisalign یا SmartMoves صحبت کنید، که به شما این امکان را می دهد بدون آن که مجبور باشید از براکت های فلزی و سیم هایی که با براکت های سنتی همراه است استفاده کنید لبخند محکم تری داشته باشید.

دندان کج؟ ممکن است شما شرایط مناسب برای دریافت لمینت دندان را داشته باشید یا نداشته باشید. بهترین راه برای این که بفهمید این است که با دندانپزشک خود صحبت بزنید.

بیشتر بخوانید: هزینه ی انجام ارتودنسی دندان، ارتودنسی کوتاه مدت بیمارپسند، تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی، هزینه لمینت دندان، ایمپلنت چیست؟، ایمپلنت ارزان

آیا افرادی که به ارتودنسی نیاز دارند می توانند لمینت دندان انجام دهند؟

در بیشتر موارد ، بله! دندانپزشک شما دندان های شما را ارزیابی می کند و تصمیم می گیرد که آیا ارتودنسی لازم است یا خیر. اگر مشکل جدی نداشته باشید ، لمینت دندان می تواند دندانهای شما را تغییر شکل می دهد ، و آنها را محکم تر و یکنواخت تر ، و همچنین سفیدتر کند. باید در نظر گرفت که که لمینت دندان نمی تواند به جای ارتودنسی دندان استفاده شود. متاسفانه در برخی موارد به دلیل اطلاعات ناکافی  درمان لمینت را به جای ارتودنسی پیشنهاد می دهند.

در کل  اگر می خواهید لبخند جذاب تری داشته باشید ، گزینه های مختلفی از جمله دریافت براکت یا ارتودنسی و لمینت دندان را دارید. بسیار مهم است که هنگام تصمیم گیری در مورد اصلاح لبخند ، در مورد هر روش درمانی اطلاعات صحیح و دقیق داشته باشید و مهم است که  طول مدت درمان ، هزینه ، زمان بهبودی و میزان رضایت خود را در نظر بگیرید. ممکن است مشکل دندان های شما هم با ارتودنسی قابلیت رفع داشته باشد و هم با لمینت دندان. اما باید تفاوت های این دو در نظر گرفته شود و در نهایت با مشورت متخصص دندانپزشکی بهترین گزینه مناسب شما انتخاب شود. مهمترین چیز حفظ سلامت  دهان و دندان شماست.

لمینت دندان و براکت هر دو می توانند نقص های خاصی را اصلاح کنند ، اما شباهت آنها به همین جا ختم می شوند. لمینت دندان یک روش کاملا مرتبط به  دندانپزشکی زیبایی می باشد ، در حالی که ارتودنسی دندان،  ساختار اسکلتی دندانها ، کام و فک را مورد بررسی قرار می دهند. هر دو گزینه نتایج خارق العاده ای ایجاد می کنند ، اما کدام یک برای شما مناسب است؟

تفاوت های بین لمینت دندان و براکت چیست؟

ارتودنسی می تواند بسیاری از نقص های صورت و دندان را از جمله اصلاح دندان های کج ، تصحیح اوربیت ، کمبود نیش ، ضربدری یا مال اکلوژن فک را اصلاح و درمان کنند. همچنین ممکن است از براکت ها بهمراه سایر انواع درمانهای ارتودنسی برای بزرگتر کردن یک کف باریک یا فک استفاده شود.

لمینت یک  گزینه زیبایی برای دندان است که می تواند دندان هایی را که دارای تراشه ، ترک خوردگی ، رنگ آمیزی ، شکل عجیب و غریب یا سایر عیب های زیبایی دندان هستند اصلاح کند. ارتودنسی فرآیندی طولانی تر است که ممکن است ماهها یا حتی سالها طول بکشد ، با استفاده از لمینت ، لبخند شما فقط در دو یا سه قرار ملاقات می تواند درخشان و جذاب شود.

منبع مقاله 

 

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!