آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

انجام ایمپلنت دندان چقدر زمان میبرد؟

طول درمان ایمپلنت دندان چقدراست؟چه کسانی به ایمپلنت نیاز دارند؟آیا ایمپلنت دندان پوسیده میشود؟شکستن ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان چقدر زمان میبرد؟
21 خرداد 1399
0

انجام ایمپلنت دندان چقدر زمان میبرد؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های درمان برای کسانی است که دندان ندارند. ایمپلنت جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته باشد. انجام ایمپلنت دندان دلایل متعددی دارد، که عبارتند از: پوسیدگی دندان، عفونت دندان یا بیماری های لثه.

جالب است بدانید که، طول دوره درمان ایمپلنت دندان با توجه به برخی از عوامل متفاوت می باشد. به طبع ایمپلنت یک دندان به نسبت چند دندان طول دوره درمان کوتاه تری خواهد داشت، اما کل دوره درمان ایمپلنت دندان چند ماه طول می کشد.ما به شما برای مشاوره در رابطه با طول درمان ایمپلنت خود به صورت رایگان،توسط متخصص ایمپلنت دندان، کلینیک دندانپزشکی سیب سفید را پیشنهاد میدهیم تا با بهترین قیمت ایمپلنت دندان انجام دهید.

قابل توجه است که برخی عوامل می تواند موجب شود تا پروسه درمانی ایمپلنت دندان طولانی تر شود، این عوامل عبارت است از: عفونت لثه و دندان و کافی نبودن میزان استخوان در فک است.

در صورتی که فردی از عفونت لثه و دندان رنج می برد ابتدا باید عفونت دندان به طور کامل درمان شود سپس ایمپلنت صورت گیرد، همچنین در صورت کافی نبودن استخوان در فک برای اینکه بتوان ایمپلنت را در استخوان فک قرار داد، پیوند استخوان صورت می گیرد.

در اولین مرحله (پس از ارزیابی های اولیه)، پایه ایمپلنت که فیکسچر نامیده می شود در داخل استخوان فک قرار داده می شود.

پیوند بین پایه ایمپلنت و استخوان بسته به شرایط و نوع ایمپلنت از یک ماه تا سه ماه زمان می برد. بعد از گذشت این زمان، جراح از جوش خوردن استخوان روی پایه اطمینان حاصل می‌کند.

سپس مراحل ساخت روکش ایمپلنت آغاز می‌گردد و طی پروسه کلینیکی-لابراتواری پروتز اماده شده و روی پایه قرار می گیرد.

مرحله ها و بازه های زمانی


درمان کاشت دندان معمولاً یک فرآیند دو مرحله است. پس از هرگونه درمان مقدماتی ، مانند استخراج یا پیوند استخوان ، یک پست تیتانیوم در محل استخراج جدید،
بهبود یافته قرار می گیرد. این در نهایت به عنوان ریشه جدید دندان شما عمل خواهد کرد. سپس ممکن است پست کاشت کاملاً پوشانده شده و در زیر لایه ای از لثه پنهان شود (شما قادر نخواهید بود آن را در دهان خود ببینید). بخیه ها پس از هفت تا چهارده روز به طور معمول برداشته می شوند یا حل می شوند.

آیا در طول درمان بیمار درد احساس میکند؟


دندانپزشک شما قبل از شروع کار از بی حسی موضعی استفاده میکند تا در طول جراحی، درد را احساس نکنید.اما طبیعی از که بعد از جراحی و با از بین رفتن بی حسی،در محل جراحی شده شما احساس درد کنید.که بعد از گذشت چند روز درد از بین میرود.پس جای نگرانی نخواهد بود.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

چه کسانی واجد شرایط ایمپلنت دندان هستند؟

تمام افرادی که از نظر شرایط سیستمیک و روانی سالم باشند. به طور کلی موارد کمی هستند که برای انجام درمان ایمپلنت دندانی منعی وجود داشته باشد.اما برای اطمینان شما میتوانید با گرفتن وقت مشاوره از کلینیک سیب سفید از وضعیت دندان های خود مطلع شده و در صورت داشتن شرایط جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهید.

آیا درمان ایمپلنت دندانی محدود به سن خاصی می باشد و آیا ارتباطی به سن فرد دارد؟

درمان زمانی که فرد از نظر رشد فکی کامل شده باشد و دندان های دائمی آن رویش کامل کرده و به سطح جونده رسیده، می تواند صورت این درمان برای افراد مسن هم محدودیتی ندارد.اما بهترین سن برای انجام ایمپلنت دندان برای از سن 16 سالگی به بعد و برای پسران از18 سالگی به بعد میباشد.اگر فردی قبل از رسیدن به این سن دندان خودرا از دست بدهد باید تا سن مربوط صبر کند.زیرا کاشت ایمپلنت در این سن انجام نمیشود.

آیا ایمپلنت های دندانی پوسیده میشوند؟

دندان طبیعی ممکن است دچار پوسیدگی شود چون باکتری های موجود در دهان در حضور مواد قندی، اسیدی تولید می کنند که مینای دندان را می خورد و دندان را ضعیف کرده و موجب پوسیدگی و خرابی آن می شود. در صورتیکه این پوسیدگی ترمیم نشود احتمال از دست دادن دندان نیز بسیار بالا می رود. اما ایمپلنت ها هرگز دچار پوسیدگی نمی شوند چون تیتانیوم نسبت به اسید های دندان مقاوم است. سرامیک نیز که به عنوان تاج دندان استفاده می‌شود تقریبا این قابلیت را دارد به همین علت می توان گفت که ایمپلنت های دندانی حتی از دندان طبیعی نیز در برابر پوسیدگی مقاوم ترند و به همین علت کاشت دندان به روش ایمپلنت، دائمی است.

شکستگی ایمپلنت دندان

تیتانیوم نسبت به ضربه نیز بسیار مقاوم است. پایه‌ و اباتمنت کاشت دندان معمولاً بسیار قوی تر از ریشه دندان طبیعی هستند اما در صورتی که به درستی از تاج دندان سرامیکی مراقبت نشود؛ ممکن است دچار شکستگی شود. البته چون سرامیک نیز یک ماده فوق مقاوم است و تقریباً به اندازه دندان طبیعی مقاومت دارد بنابراین باید همان مراقبت های معمول از دندان طبیعی را برای تاج دندان سرامیکی نیز رعایت کنید. به عنوان مثال نباید از دندان ایمپلنت شده به عنوان وسیله‌ای برای شکستن یا باز کردن چیز های سخت استفاده کرد.

 البته حتی در صورتی که تاج دندان سرامیکی ترک بخورد یا بشکند نیز ترمیم و یا تعویض آن بسیار راحت و حتی راحت تر از پرکردن دندان طبیعی است. شکست در ایمپلنت های دندانی با بهداشت دهان افراد مراقبتهای بیمار و وضعیت سلامت عمومی شخص مرتبط است، شکست های فوری (قبل از قرار گرفتن روکش) ناشی از عدم جوش خوردگی فیکسچر با استخوان بوده وگر چه در صد بسیار کمی را شامل میشود اما گاها اتفاق می افتد که به بیمار باید قبل ازاقدام آگاهی های لازم داده شود. سایر شکستگی ها که با تاخیر رخ میدهد میتواند ناشی ازخطاهای پروتزی یازوایای نامناسب ایمپلنت باشد.

اگر ایمپلنت انجام نشود وجای دندان خالی بماند چه می شود؟

وقتی شما دندانتان را از دست می دهید، آهسته آهسته استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و کم کم دندانهای مجاور تغییر مکان می دهند و تماسشان غیر عادی می گردد، سپس دندانهای مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی شما را دچار اختلال مینمایند.

استخوان فک کم کم تیز می شود و نسج نرم روی آن ( لثه ) نازک و آسیب پذیر می شود. زبان رشد بی رویه می کند و در جای خالی قرار می گیرد. در صورت از دست دادن دندانهای بیشتری عملکرد در بدن ۴ تا ۵ برابر کاهش می یابد و شخص به سمت غذاهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می کند. وقتی استخوان تحلیل می رود در این زمان حتی درمان توسط ایمپلنتهای دندانی گاهی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان بر می شود.

دلایل استفاده از ایمپلنت دندان و کاشت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان؛ جدیدترین روش جایگزینی دندان

کاشت دندان دوام همیشگی دارد.

افزایش اعتماد به نفس فرد پس از انجام ایمپلنت دندان

راحتی در تکلم و گفتار با انجام ایمپلنت دندان

حفظ دندانهای مجاور و استخوان فک با ایمپلنت.

توانایی جویدن با دندان کاشته شده همانند دندان طبیعی.

زیبایی فوق العاده دندان کاشته شده در دندانهای طبیعی.

آیا ممکن است بدن ایمپلنت را پس بزند؟

اگر دقیق بگوییم، بدن نمی‌تواند ایمپلنت را پس بزند، چون ایمپلنت هیچ سلول زنده یا ماده کدگذاری شده ژنتیکی ندارد. تیتانیومی که در ساخت ایمپلنت به کار برده می‌شود، کاملاً زیست سازگار است و به ندرت باعث بروز حساسیت می‌شود. اما اگر بیمار بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند یا نیروهای جویدن زود به ایمپلنت وارد شود، احتمال دارد که ایمپلنت به استخوان فک جوش نخورد. خوشبختانه این مشکل نیز به ندرت پیش می‌آید. کاشت دندان در بیش از 95 % موارد موفقیت‌آمیز است.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

مشاوره حضوری رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟
فیلم مراحل انجام ایمپلنت دندان
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
هزینه انجام ایمپلنت دندان چقدر است؟
طول عمر ایمپلنت دندان یا کاشت دندان چقدر است؟ رزرو نوبت برای ویزیت رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان مصنوعی به نظر می رسد یا طبیعی؟ مدت زمان کاشت دندان چقدر طول می کشد؟
چه مدت پس از کشیدن دندان می توان ایمپلنت انجام داد؟ به چه تعداد ایمپلنت دندان نیاز دارم؟
مراحل ایمپلنت دندان در صورت نیاز به پیوند استخوان چگونه است؟
چگونه از ایمپلنت دندان مراقبت کنیم؟
آیا نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندان قدیمی دارم؟
آیا سالمندان می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟
بعد از ایمپلنت دندان چه بخوریم؟

آیا کسانی که پوکی استخوان دارند می توانند ایمپلنت انجام دهند؟

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!