جراحی سینوس برای کاشت ایمپلنت دندان

به دلیل آناتومی استخوان‌بندی، مقدار استخوان فک بالا و استخوان فک پایین با یکدیگر متفاوت است. افرادی که دندان‌های موجود در فک بالا را ازدست‌ داده‌اند و مقدار استخوان کافی در محل دندان آسیای بزرگ یا استخوان فک بالا جهت قرارگیری ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد نیازمند جراحی سینوس لیفت می‌باشند.

29 بهمن 1399

جراحی سینوس برای کاشت ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان‌ها باعث از دست دادن استخوان نیز می‌شود، هنگامی‌ که شخصی در بلند مدت دندان خود را ازدست ‌داده باشد، استخوان نیز در آن قسمت شروع به تحلیل رفتن می‌کند و حجم برای قرار دادن ایمپلنت کافی نمی ‌باشد. استخوان ممکن است به دلیل تحلیل لثه نیز تحلیل برود. سینوس‌های فک بالا نیز ممکن است بسیار به ریج استخوان بالا نزدیک باشند و فک بالا جهت قرار گرفتن ایمپلنت مناسب نباشد. اندازه و شکل سینوس در هر شخصی متفاوت است وسینوس می‌تواند با افزایش سن بزرگ‌ تر شود.

در جراحی سینوس لیفت با ایجاد حفره ای روی ریج استخوانی، جراح به غشای سینوس دسترسی پیدا میکند و به آرامی آن را بالا داده و پودر استخوان در محل قرار میدهد. به گذشت زمان، پودر استخوان با استخوان طبیعی بیمار جایگزین شده و آماده قرار دادن ایمپلنت میباشد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

خیلی از کسانی که می‌خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند نگران درد بعد از ایمپلنت هستند.

در حین عمل ایمپلنت، دندانپزشک ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و بنابراین در حین انجام کار شما دردی را حس نمی کنید.

اما بعد از عمل ، احتمالا کمی درد خواهید داشت و درد ان تقریبا مشابه درد بعد از کشیدن دندان است، اما اینکه این درد چقدر طول می‌کشد و چقدر شدت دارد، بسته به هر فردی متفاوت است. در ضمن راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها این درد را برطرف کرد یا به حداقل رساند.

میزان دردی که بعد از کاشت ایمپلنت احساس می‌کنید به این بستگی دارد که وسعت جراحی چقدر بوده و اینکه چه تعداد ایمپلنت دندان انجام داده‌ اید. هرچه فرایند عمل طولانی‌ تر باشد و ایمپلنت‌های بیشتری انجام داده باشید، درد بعد از جراحی هم بیشتر خواهد بود.

دوره نقاهت درمان چقدر زمان میبرد

اگر درد شدیدی دارید، میتوانید مسکنهای با دوز بالا مانند پاراستامول یا ایپوبروفن مصرف کنید.

متخصص معالج ممکن است با تجویز آنتی بیوتیک و دهانشویه ضد عفونی کننده برای شما بخواهد تا خطر عفونی شدن آن را کاهش دهد. با وجود این دلایل علمی زیادی برای این مسئله وجود ندارد.

در چند ماه پس از انجام عمل بهتر است که به طور مکرر توسط دندانپزشک معالج خود معاینه شوید تا اطمینان یابید که در طول دوره نقاهت مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

مدت زمان لازم برای بهبودی با توجه به شرایط دهان و دندانها و همچنین روش درمان دندانپزشک متفاوت است. در این مدت بهتر است که دستورالعمل های دندانپزشک را مو به مو رعایت کنید.

بعد از تحویل پروتز های نهایی مجموعه ایمپلنت و پروتزها میتواند عملکرد مشابه دندانهای طبیعی شما را داشته باشند و و قادر خواهید بود به طور عادی غذا بخورید.

شما باید حتما حداقل روزی دو بار از نخ دندان استفاده کنید و مسواک بزنید تا از سالم ماندن دندان ها و ایمپلنتها مطمئن شوید و دندانپزشک و متخصص ایمپلنت خود را به طور منظم ببینید

اگر پروتز های متصل به آن اسیب دید دندانپزشک شما احتمالا می تواند آن را تعمیر کند در غیر اینصورت پروتز تعویض خواهد شد.

اگر ایمپلنت شما اسیب دید ممکن است دندانپزشک بتواند ان را تعمیر کند اگر نتواند ان را تعمیر کند میتواند یک ایمپلنت دیگر جایگزین کند.

و اما اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد دارید؟

نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص کرد و میزان و طول این درد برای هر فردی متفاوت است. با این حال، معمولاً افراد حداکثر تا ۱۰ روز بعد از جراحی این درد را احساس می‌کنند. در این مدت برایتان مسکن‌هایی تجویز می‌شود تا دردتان را تسکین دهد. علاوه بر این، ممکن است بعد از جراحی کمی تورم هم داشته باشید که معمولاً پس از ۳ تا ۵ روز از بین می‌رود.

ایمپلنت دندان چقدر عمر میکنه؟

قطعاً علاوه بر اینکه ایمپلنت، ظاهری زیبا و در عین حال جلوه ای طبیعی به صورت میبخشد میتواند به بالا رفتن اعتماد به نفس شما کمک کند. عمر ایمپلنت دندان از مهمترین دلایل گسترش آن است، چون نسبت به روشهای جایگزین مانند بریج یا دندان مصنوعی دوام و طول عمر بسیار بیشتری دارد. یکی از مهمترین مزیت های ایمپلنت این است که با رعایت بهداشت و مراقبت صحیح از دهان و دندان، ماندگاری ایمپلنت دندان میتواند چندین دهه یا حتی یک عمر باشد.

بعد از جراحی ایمپلنت از مسواک زدن به مدت یک روز خودداری کنید. به هیچ وجه برای 8 ساعت دهان خود را شست و شو ندهید. به صورت مرتب از دهانشویه استفاده کنید. داروهای تجویز شده را مرتب مصرف کنید. برای التیام و بهبود تورم از کمپرس سرد استفاده کنید. اگر پس از چند روز لثه شما به رنگ سفید تغییر پیدا کرد، نانه بهبود یافتن زخم است. در صورت خونریزی شدید، از گاز استریل برای بند آوردن خون استفاده کنید و در صورت تشدید آن به دندانپزشک مراجعه کنید.

تا چند روز از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان، از بروز عفونت جلوگیری می کند. از خوردن چای و قهوه برای مدتی خودداری کنید. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کاهش دهید.

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 2.200.000 به جای 3.000.000 فقط تا 29 اسفند ماه

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.