علت شل شدن ایمپلنت دندان

علت لق شدن ایمپلنت.علائم لق شدن ایمپلنت.درمان لق شدن ایمپلنت دندان.شل شدن پیچ ایمپلنت دندان.چگونه در خانه ایمپلنت شل را درمان کنیم؟

31 خرداد 1399

علت شل شدن ایمپلنت دندان

اگر یک کاشت دندان شل داشته باشید، ممکن است به چند دلیل مختلف باشد. برای تعیین وقت ملاقات باید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا در اسرغ وقت درمان شوید.

شل شدن روکش دندان

دلایل زیادی وجود دارد که ایمپنت دندان شما شل شود. یکی از دلایل این امر می تواند به وجود یک تاج دندان شل، باشد که بالای دندان طبیعی شما قرار میگیرد. این یک مسئله خطرناک نیست، اما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. ممکن است به سادگی نیاز به پیچاندن آن یا تعویض تاج داشته باشند.

از دست دادن استخوان

یکی دیگر از دلایل احتمالی شل شدن کاشت شما می تواند به دلیل ریزش استخوان در اطراف منطقه باشد. ممکن است نشانه ای از کاشت شکست خورده باشد یا اینکه دوره اشباع ادغام موفقیت آمیز نبوده است. کاشت دندان شکست خورده بسیار بعید است، اما وقتی اتفاق بیفتد، معمولاً در سال اول است زیرا با موفقیت ادغام نمی شود.

پری ایمپلنت

یکی دیگر از دلایل ایمپلنت شل، پری ایمپلنت، شایعترین نوع بیماری لثه است که با پروتزها همراه است. اگر در ابتدای شکل گیری آن متوجه بیماری لثه شوید، اغلب بهداشت دهان و دندان و آنتی بیوتیک ها می توانند به ذخیره ایمپلنت کمک کنند. اما اگر بیماری پیشرفت کند، ممکن است دندانپزشک شما مجبور به برداشتن ایمپلنت، درمان ناحیه و جایگزینی پروتزها شود.

دلایل اصلی وجود ایمپلنت دندان شل، تاج شل دندان، ریزش استخوان و پری ایمپلنتیت (عفونت) است.

چگونه بطور صحیح یک ایمپلنت دندان شل را تشخیص دهیم

خوب است که علائم ایمپلنت شل را بدانید، بنابراین می دانید چه موقع با متخصص ایمپلنت خود تماس بگیرید.

بدیهی است، اگر ایمپلنت در داخل دهان شما حرکت می کند یا خارج شده است، شما باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید. اما علائم دیگر مبنی بر شل بودن کاشت شما عبارتند از:

1. درد
  2. از بین رفتن استخوان قابل مشاهده است
  3. هنگام لمس خونریزی می کند
  4. تغییر رنگ در اطراف کاشت

نحوه شناسایی تاج ایمپلنت دندان شل

علائم و نشانه های تاج شل می تواند بسیار شبیه کاشت لق شده باشد. در هر صورت ، شما باید فورا با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند ریشه مشکل را تعیین کنند.

تا آن زمان، شما باید آن را مانند یک کاشت لق نگهداری کنید - با پروتزها و نواحی اطراف آن بسیار ملایم رفتار کنید.

درمان های احتمالی برای کاشت شل

• تمیز کردن اطراف کاشت

وقتی نوبت به کاشت دندان شل می شود، تنها روش درمانی مؤثر برداشتن تاج، تمیز کردن و بازرسی از ناحیه است. انتظار برای دیدن آنچه اتفاق می افتد توصیه نمی شود.

پس از برداشتن تاج و پاک شدن محل، دندانپزشک شما می تواند تصمیم بگیرد که آیا آنها نیاز به تعویض کامل کاشت دارند، این به معنای یک عمل دیگر است - یا فقط سفت کردن قسمت ها با هم.

• برداشتن ایمپلنت

ممکن است دندانپزشک شما تصمیم بگیرد که برداشتن ایمپلنت بهترین گزینه است، چه بخاطر عفونت، عدم موفقیت در ترکیب استخوان و غیره، و غیره.

اگر کاشت دندان شل دارید، سعی کنید آن را تمیز کنید. اگر این کار نکند، دندانپزشک شما ممکن است آن را با ایمپلنت دیگر جایگزین کند.

پیامدهای ایمپلنت دندان شل درمان نشده

اگر فکر می کنید کاشت دندان شل دارید ، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید. برنامه ریزی قرار ملاقات را در اولویت خود قرار دهید. عواقب ترک آن بدون درمان می تواند شدید، حتی تهدید کننده زندگی باشد.

اگر شما یک کاشت دندان شل را درمان نکنید، می توانید به عفونت مبتلا شوید که می تواند در بدن و حتی به مغز شما سرایت کند.

اگر متوجه لق شدن ایمپلنت دندان شدیم چه کنیم؟

اول از همه ، نیازی به وحشت نیست. اکثر اوقات، کاشت خارج نشده بلکه قسمت دیگری از کاشت مانند پیچ ​​ایمپلنت، ترمیم کننده یا تاج است. با این حال، بهتر است با دندانپزشک خود در اسرع وقت  تماس بگیرید تا بهترین روش درمانی را برای شما انجام دهد.

اگر فکر می کنید کاشت یا بخشی از کاشت شما از بین رفته است ، تا زمانی که دندانپزشک خود را ندیدید ، باید چه کاری انجام دهید:

• قطعه ای را که افتاده ذخیره کنید
  • فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید
  • از جویدن غذا با ایمپلنت خودداری کنید
  • 2-3 بار در روز با دهانشویه غیر الکلی بشویید

شایع ترین علت ریزش، بیمار است که از دستورالعمل دندانپزشک پیروی و از رژیم غذایی بعد از ایمپلنت پیروی نمی کند.

اگر کاشت دندان شما خارج شد ، وحشت نکنید. آن را در جایی امن ذخیره کنید و با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

مشاوره حضوری رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟
فیلم مراحل انجام ایمپلنت دندان
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
هزینه انجام ایمپلنت دندان چقدر است؟
طول عمر ایمپلنت دندان یا کاشت دندان چقدر است؟ رزرو نوبت برای ویزیت رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان مصنوعی به نظر می رسد یا طبیعی؟ مدت زمان کاشت دندان چقدر طول می کشد؟
چه مدت پس از کشیدن دندان می توان ایمپلنت انجام داد؟ به چه تعداد ایمپلنت دندان نیاز دارم؟
مراحل ایمپلنت دندان در صورت نیاز به پیوند استخوان چگونه است؟
چگونه از ایمپلنت دندان مراقبت کنیم؟
آیا نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندان قدیمی دارم؟
آیا سالمندان می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟
بعد از ایمپلنت دندان چه بخوریم؟

آیا کسانی که پوکی استخوان دارند می توانند ایمپلنت انجام دهند؟